Skocz do zawartości

Plynna folia


Recommended Posts

Napisano
Tak zwane ?płynne folie? to gotowe do użycia masy o półpłynnej konsystencji stosowane jako izolacja przeciwwilgociowa w pomieszczeniach mokrych.
Zalety płynnych folii:
- wykonywanie bezspoinowych powłok hydroizolacyjnych (nie ma potrzeby wykonywania zakładów, docinania, dopasowywania, etc, nie ma też problemów z izolowaniem nieregularnych, skomplikowanych kształtów)
- ich zastosowanie pozwala na wykonanie okładzin ceramicznych bezpośrednio na powłoce izolacyjnej (najlepszym sposobem zapewnienia szczelności wykładziny z płytek ceramicznych jest przeniesienie warstwy izolacji wodoszczelnej z umieszczonej na podłożu, do warstwy leżącej bezpośrednio pod płytkami, a więc bliżej źródła oddziaływania wody)
- rezygnacja z dodatkowej warstwy dociskowej, co znacznie skraca nam czas wykonywanych prac, zmniejsza ciężar obciążający warstwę konstrukcyjną i minimalizuje koszty
- możliwość wypełnienia uszkodzeń za pomocą tej samej masy, tym samym zachowania ciągłości izolacji, nawet gdy podczas prac powłoka ulegnie uszkodzeniu
- bezproblemowa izolacja szczegółów konstrukcyjnych: przejść ściana/posadzka, izolacja przejść rur, wpustów dennych etc.
- możliwość mostkowania rys podłoża dzięki wysokiej elastyczności produktu
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych, płyt GK, płyt gipsowo- włókowych etc.
- możliwość stosowania w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt ludzi

mgr inż. Małgorzata Kłapkowska
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A można tej folii użyć na tarasie? Z opisu wynika, że tak, ale wolę mieć pewność icon_smile.gif
Jeśli tak, to czy stosując taką folię w płynie na zewnątrz trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?
Napisano
Cytat

A można tej folii użyć na tarasie? Z opisu wynika, że tak, ale wolę mieć pewność icon_smile.gif
Jeśli tak, to czy stosując taką folię w płynie na zewnątrz trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?


Z opisu wyraźnie wynika, że nie!!!! Półpłynne folie służą do izolacji przeciwwilgociowej POMIESZCZEŃ mokrych. Do hydroizolacji tarasów/balkonów należy stosować dwuskładnikowe mikrozaprawy uszczelniające np. IZOHAN ekofolię wysokociśnieniową 2-składnikową lub IZOHAN szczelny taras.

mgr inż. Małgorzata Kłapkowska
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
co do zabezpieczenia tarasów
każdy z producentów chemii budowlanej posiada swój system.
Izohan swoje podał
Ceresit czy jak kto woli Henkel też posiada z tym że to dość rozbudowany warstwowo system
Mapei posiada mapelastic wraz z taśmą do łączeń z pionami mapeband
Sika -"- sikalastic -"- sikaband
stosunkowo proste w wykonaniu choć jak wszystkie systemy wymagają przestrzegania technologi wykonania
pozdrawiam
Napisano
Cytat

co do zabezpieczenia tarasów
każdy z producentów chemii budowlanej posiada swój system.
Izohan swoje podał
Ceresit czy jak kto woli Henkel też posiada z tym że to dość rozbudowany warstwowo system
Mapei posiada mapelastic wraz z taśmą do łączeń z pionami mapeband
Sika -"- sikalastic -"- sikaband
stosunkowo proste w wykonaniu choć jak wszystkie systemy wymagają przestrzegania technologi wykonania
pozdrawiam


Dzięki za wskazanie następnych śladów.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Potrzebuje folii w płynie do hydroizolacji tarasu... Jaki produkt będzie najlepszy?


Ciril, ale ty przecież ten taras masz obok domu a nie np nad piętrem?
Ja tarasu "doklejonego" do domu nie izolowałam. Zaizolowany mam fundament domu, obłożony styropianem a do tego "dołożony" betonowy taras. Ze spadkiem, żeby woda na nim nie stała i tyle. Po co mam go izolować, skoro jest oddzielony od domu? Edytowano przez ezs (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
A odizolowany od podłoża?
Bardziej szkodzi woda podciągana pod płytkę kapilarnie z podłoża, niż ta stojąca...
Zastosuj lepiej jakąś izolację dwuskładnikową...
Na taras polecam absolutną nowość Korziliusa:
http://www.youtube.com/watch?v=f8yeYDUiNr8
płytki układane metodą bezklejową icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A można póżniej przyklejać do tego nylonu płytki ceramiczne?


Cytuje za poradnikiem technicznym producenta:
"Nylon Dekarski przygotowany został do tego by pełnić rolę skutecznej hydroizolacji tarasu także pod okładziną kamienną lub ceramiczną. Na tarasie pokrytym Nylonem można stosować większość dostępnych na rynku wodo- i mrozoodpornych klejów elastycznych. Pokryte Nylonem podłoże, oczyszczone z pyłu, zasadniczo nie wymaga już gruntowania, jednak w tej, jak i w innych kwestiach związanych z ułożeniem płytek należy stosować się do wytycznych podanych przez producenta kleju."
Napisano
Cytat

Na lepiku nie mogę, bo podobnież w jakieś reakcje ze styro włazi icon_confused.gif



lepik w reakcji ze styro ?
ciekawe ...
o rozpuszczalnikach /zawartych np. w abizolu R/ słyszałem ale zeby lepik ...

czego to ludziska nie wymyślą ... icon_confused.gif
Napisano


ten na zimno /abizol R, abizol P/ a i owszem - posiada sporo rozpuszczalników
a u tego na gorąco sladowe ilości rozpuszczalników o ile jeszcze są to w procesie podgrzewania lepiku do stanu wrzenia
odparowują ....

ale mit "o szkodliwości" straszy ludzi jak upiór ... do dziś
Napisano
Tak coś mi się wydaje, że styropian nie jest odporny na działanie min. produktów ze smoły.
To raczej nie mit, tylko „właściwości styropianu”.
Zaś pod pojęciem „lepik” kryje się zazwyczaj „przydomek” – asfaltowy lub bitumiczny.
Napisano


swmoła to nie lepik
własciwości styropianu ... a ja bym wolał konkrety tzn. czy producenci styropianu zakazują gdzieś łaczenia lepiku ze styro ?
moze producenci lepiku ?
/ja łaczyłem - żadnych złych konsekwencji łaczenia nie zauważyłem - to tak na marginesie/

ja pisze o asfaltowym
łaczyłem lepik asfaltowy ze styropianem
i co ?
ano nic sie nie dzieje
styropian i lepik asfaltowy maja sie dobrze ...

p.s.
z papą asfaltowa tez łaczyłem /w razie wątpliwości ...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
brzoza nie chodzi mi o jakieś mity, że niezdrowe... chodzi o to, żeby oba materiały nie weszły w jakąkolwiek reakcję chemiczną mającą wpływ na właściwości tych materiałów... Jestem po prostu zapobiegawcza.


Kupiłam Mapei Mapelastic.

na to daję styro i robię wylewkę

i znowu hydroizolacja pod płytki
Czy w tym momencie również zastosować Mapei, czy też np.: Superflex 10 Deitermana lub inną izolację?
Napisano
Cytat

brzoza czytam ulotki

http://www.izolbet.pl/products.php?cid=8&a...id=1&pid=41
http://www.izolbet.pl/products.php?cid=8&sid=1
zwróć uwagę co jest napisane w akapicie UWAGA!

a do tego poczytaj http://www.styropiany.pl/poradnik/ABC_izol..._styropianu.pdf w szczególnym uwzględnieniu strony 7

Lepików nie można stosować do styropianu i już!



to co cytujesz Ciril
tyczy
a) roztworu
b) lepiku na zimno
c) produktów smołowych

a ja pisze o lepiku ... tym na gorąco icon_smile.gif
o ile pozostały w nim jakies sladowe ilosci rozpuszczalnika /w ilościach niegroźnych dla styropianu/ to podczas grzania w kociołku nad ogniskiem czy podgrzewania palnikiem te sladowe ilosci ulegaja odparowaniu i ulatniaja sie
zostaje lepik
czysty lepik /nie roztwór, nie rozcieńczony rozpuszczalnikami "na zimno" i nie smoła/

a to istotna róznica ...icon_wink.gif


Napisano
brzoza tego lepiku na gorąco nawet nie brałam pod uwagę, z prostego względu - aż taką "babą budowlaną" nie jestem, nie wyobrażam sobie samodzielnego smarowania na gorąco... icon_eek.gif
Napisano


fakt lepikowanie robi sie we dwójke
/jedno rozlewa z wiadra a drugie szczotka na kiju rozsmarowuje/
a podgrzwanie nie jest tak proste /lepik może sie zapalic
mój znajomy podgrzewał na kuchni węglowej lepar, na którym parkieciarz kład mu parkiet
i o mało domu nie spalił jak lepar mu sie zagotował .../

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...