Skocz do zawartości

Jak wykonać wylewkę pod wykładzinę?


Recommended Posts

Napisano

Zdecydowałem się wymienić zniszczone już panele podłogowe na wykładzinę dywanową. Jednak po zdjęciu części paneli okazało się, że podkład podłogowy jest dość nierówny i bardzo chropowaty. Czy można na takim podłożu przyklejać bezpośrednio wykładzinę, czy też konieczne będzie jego wyrównanie?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana/porady/7918-jak-wykonac-wylewke-pod-wykladzine

Gość bob_budowniczy
Napisano
Witam
Jak zwykle specjalista nie za bardzo wie o czym pisze!!!

Może pochwali sie z kad nabral takiej wiedzy na temat posadzek anhydrytowych ???

Gdzie jest napisane w fachowej literaturze napisane ze to jest odmiana gipsu ???
Wystepuje w zlozach gipsowo-solnych ! ale to nie jest gips ;)

Ponad to jaki jest ciezar masy cementowej ? jak anhydrytowa jest taka ciezka ???? raczej bym powiedzial ze cementowa jest ciezsza !!!

A bzdurą jest ze nie mozna posadzek anhydrytowych wylewac jako mas wyrownujacych bo przeciez maxit knauf i inni producenci maja takie w ofercie i na pewno sa suche po paru godzinach a nie po paru tygodniach !!!

Moja prosba do autora - prosze sie nie wypowiadac na tematy o ktorych nie ma Pan/Pani zielonego pojecia !
Pozdrawiam
Napisano
Trudno odnieść się do komentarza, w którym w zasadzie nie wiadomo o co chodzi. Widać jego autor nie umie czytać tekstu porad ze zrozumieniem.

Co do anhydrytu jest to bezwodna postać gipsu CaSO4 w odróżnieniu od gipsu "właściwego" - półwodnego siarczanu wapnia CaSO4 x0,5 H2O - wiedzę na ten temat można znaleźć w wielu publikacjach fachowych.

Co do czasu wysychania - czym innym jest czas wiązania, a czym innym czas wysychania - podkład przed położeniem musi osiągnąć określoną wilgotność 1,5 - 3% a to z reguły wymaga kilku tygodni.
  • 6 lata temu...
Napisano
Bob budowniczy anhydryt schnie kilka tygodni a nie kilka godzin. To, że wylewka jest twarda nie znaczy ze ma odpowiednią wilgotność
Napisano
Cytat

Bob budowniczy anhydryt schnie kilka tygodni a nie kilka godzin. To, że wylewka jest twarda nie znaczy ze ma odpowiednią wilgotność



Istotą tematu było przygotowanie podkładu betonowego pod wykładzinę.

Do tego celu stosuje się wylewki naprawcze samopoziomujące na bazie cementu lub anhydrytu , najczęściej baza z różnym udziałem jednego i drugiego.

Tego typu wylewki naprawcze, ze względu na niewielką grubość schną dosyć szybko - około kilku dni. Ze względu na specyficzną recepturę, producent określa czas schnięcia i wilgotność dopuszczającą do montażu, takich lub innych okładzin czy wykładzin.

Czym innym jest wylewka będąca podkładem, jastrychem. Tu bardziej jednoznacznie rozróżnia się rodzaje wylewek i ich właściwości.
Wylewki anhydrytowe schną bardziej intensywnie, ale za to krócej - około m-ca, a zawartość wilgoci dopuszczająca montaż okładzin do 0,5% w standardzie i 0,3% przy podłogówce.
Wylewki betonowe schną dłużej - nawet kilka m-cy, a zawartość wilgoci do 2%CM w standardzie i o 30% mniej przy podłogówce.
Pozdrawiam.
Napisano
Wiadomo powszechnie, że podłoże betonowe jest zdatne do "użytkowania" przynajmniej po kilku tygodniach. Nie będę juz podawał magnicznego terminu 28 dni bo to nie te czasy, że mieszanka była przygotowywana w betoniarce na budowie.

Teraz mamy modyfikatory i różne dodatki, które skracają czas wiązania i pozwalają obciążać podłoże nawet po kilku dniach.

Są też gotowe produkty w pięknych opakowaniach i jasnymi jak słońce instrukcjami dotyczącymi sposobu przygotowania i użytkowania.

Także "beton betonowi nie równy".
  • 1 rok temu...
Gość Gośćiu
Napisano
Piszecie o pierdołach ale nikt nie podaje szczegółów wykonawczych, - po jakim czasie od zagruntowania mogę robić wylewkę?, czy jednego dnia można zagruntować a drugiego wylewać wylewkę? - i już widzę odpowiedzi w/g zaleceń producenta, tylko żeby się doczytać zaleceń producenta to muszę najpierw kupić worek zaprawy, bo tutaj w internecie to producent mi takich informacji nie podaje. I to jest problem bo najłatwiej jest pisać o wszystkim i o niczym!
Napisano

Po pierwsze - ostatnie posty są sprzed dwóch lat.

Po drugie - w Internecie są nie tylko gołe baby, jak się poszuka, to znajdzie się odpowiednie informacje!

Taki na przykład Atlas ma na swojej stronie przedstawione produkty wraz z kartami technicznymi, tylko trzeba obejrzeć co producent ma do powiedzenia o tym produkcie!

Na zagruntowanej powierzchni można wykonać następną operację po DOKŁADNYM wyschnięciu gruntu, ale są produkty, które można kłaść mokre na mokre - opis w kartach.

Ale generalnie masz rację - według zaleceń producenta!

 

  • 10 miesiące temu...
Gość Szymotroxinus
Napisano
A co jeśli bym chciał zrobić wylewkę na płytki w kuchni i potem wykładzina? Czy tak można robić?
Napisano
Dnia 7.09.2017 o 13:54, Gość Gośćiu napisał:

Piszecie o pierdołach ale nikt nie podaje szczegółów wykonawczych, - po jakim czasie od zagruntowania mogę robić wylewkę?, czy jednego dnia można zagruntować a drugiego wylewać wylewkę? - i już widzę odpowiedzi w/g zaleceń producenta, tylko żeby się doczytać zaleceń producenta to muszę najpierw kupić worek zaprawy, bo tutaj w internecie to producent mi takich informacji nie podaje. I to jest problem bo najłatwiej jest pisać o wszystkim i o niczym!

Ja nie rozumiem, co zagruntować i na czym wylewkę? A czy ktoś zna na pamięć wszystkie karty produktów? Grunt ma za zadanie zniwelować do minimum chłonność podłoża - pytanie - jakiego podłoża? O tym jakoś nie wspomniałeś a wymagasz instrukcji z pamięci. Wylewka na beton? i po drodze gruntować?

I jeszcze wykładzinę na płytki?  Ja nic nie rozumiem.

 

Nie kupuj worka - sprawdź kartę produktu w internecie i ewentualnie zapytaj w przypadku wątpliwości - może ktoś stosował się do zaleceń producenta i wszystko zadziałało prawidłowo a może się zastosował a mimo to ma rysy na wylewce i wtedy szukamy przyczyny. A tak to pozostaje szklanka fusów, kula do pocierania i ewentualnie czarny kot na ramieniu.

Napisano
14 godzin temu, Gość Szymotroxinus napisał:

A co jeśli bym chciał zrobić wylewkę na płytki w kuchni i potem wykładzina? Czy tak można robić?

 

Dzień dobry,

 

a mógłby Pan doprecyzować co jest celem takiego zabiegu?

Chętnie polecimy rozwiązanie, tylko dobrze byłoby wiedzieć, dlaczego taki sposób Pan wybrał.

 

Generalnie zarówno pod wykładziny jak i pod płytki możemy polecić na przykład płynny jastrych cementowy o właściwościach samopoziomujących weber.floor FLOW bądź jego wersję wzmocnioną włóknami: weber.floor RMX FLOW. Może Pan też wybrać błyskawiczną posadzkę weber.floor RAPID.

https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/jastrychy-cementowe.html

 

Jeśli chodzi o gruntowanie podłoży, to, dla preparatu weber.prim start zalecenia są następujące: chłonne podłoża (np. suchy, porowaty beton, jastrychy, beton komórkowy) zalecamy gruntować dwukrotnie. Pierwsze gruntowanie wykonujemy gruntem rozcieńczonym z wodą w proporcji 2 części gruntu : 1 część wody, drugie - bez rozcieńczania.

https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/preparaty-gruntujace/weberprim-start.html

 

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...