Skocz do zawartości

Jak wykonać wylewkę pod wykładzinę?


Recommended Posts

Zdecydowałem się wymienić zniszczone już panele podłogowe na wykładzinę dywanową. Jednak po zdjęciu części paneli okazało się, że podkład podłogowy jest dość nierówny i bardzo chropowaty. Czy można na takim podłożu przyklejać bezpośrednio wykładzinę, czy też konieczne będzie jego wyrównanie?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana/porady/7918-jak-wykonac-wylewke-pod-wykladzine

Link do komentarza
Gość bob_budowniczy
Witam
Jak zwykle specjalista nie za bardzo wie o czym pisze!!!

Może pochwali sie z kad nabral takiej wiedzy na temat posadzek anhydrytowych ???

Gdzie jest napisane w fachowej literaturze napisane ze to jest odmiana gipsu ???
Wystepuje w zlozach gipsowo-solnych ! ale to nie jest gips ;)

Ponad to jaki jest ciezar masy cementowej ? jak anhydrytowa jest taka ciezka ???? raczej bym powiedzial ze cementowa jest ciezsza !!!

A bzdurą jest ze nie mozna posadzek anhydrytowych wylewac jako mas wyrownujacych bo przeciez maxit knauf i inni producenci maja takie w ofercie i na pewno sa suche po paru godzinach a nie po paru tygodniach !!!

Moja prosba do autora - prosze sie nie wypowiadac na tematy o ktorych nie ma Pan/Pani zielonego pojecia !
Pozdrawiam
Link do komentarza
Trudno odnieść się do komentarza, w którym w zasadzie nie wiadomo o co chodzi. Widać jego autor nie umie czytać tekstu porad ze zrozumieniem.

Co do anhydrytu jest to bezwodna postać gipsu CaSO4 w odróżnieniu od gipsu "właściwego" - półwodnego siarczanu wapnia CaSO4 x0,5 H2O - wiedzę na ten temat można znaleźć w wielu publikacjach fachowych.

Co do czasu wysychania - czym innym jest czas wiązania, a czym innym czas wysychania - podkład przed położeniem musi osiągnąć określoną wilgotność 1,5 - 3% a to z reguły wymaga kilku tygodni.
Link do komentarza
  • 6 lata temu...
Cytat

Bob budowniczy anhydryt schnie kilka tygodni a nie kilka godzin. To, że wylewka jest twarda nie znaczy ze ma odpowiednią wilgotność



Istotą tematu było przygotowanie podkładu betonowego pod wykładzinę.

Do tego celu stosuje się wylewki naprawcze samopoziomujące na bazie cementu lub anhydrytu , najczęściej baza z różnym udziałem jednego i drugiego.

Tego typu wylewki naprawcze, ze względu na niewielką grubość schną dosyć szybko - około kilku dni. Ze względu na specyficzną recepturę, producent określa czas schnięcia i wilgotność dopuszczającą do montażu, takich lub innych okładzin czy wykładzin.

Czym innym jest wylewka będąca podkładem, jastrychem. Tu bardziej jednoznacznie rozróżnia się rodzaje wylewek i ich właściwości.
Wylewki anhydrytowe schną bardziej intensywnie, ale za to krócej - około m-ca, a zawartość wilgoci dopuszczająca montaż okładzin do 0,5% w standardzie i 0,3% przy podłogówce.
Wylewki betonowe schną dłużej - nawet kilka m-cy, a zawartość wilgoci do 2%CM w standardzie i o 30% mniej przy podłogówce.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Wiadomo powszechnie, że podłoże betonowe jest zdatne do "użytkowania" przynajmniej po kilku tygodniach. Nie będę juz podawał magnicznego terminu 28 dni bo to nie te czasy, że mieszanka była przygotowywana w betoniarce na budowie.

Teraz mamy modyfikatory i różne dodatki, które skracają czas wiązania i pozwalają obciążać podłoże nawet po kilku dniach.

Są też gotowe produkty w pięknych opakowaniach i jasnymi jak słońce instrukcjami dotyczącymi sposobu przygotowania i użytkowania.

Także "beton betonowi nie równy".
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Gośćiu
Piszecie o pierdołach ale nikt nie podaje szczegółów wykonawczych, - po jakim czasie od zagruntowania mogę robić wylewkę?, czy jednego dnia można zagruntować a drugiego wylewać wylewkę? - i już widzę odpowiedzi w/g zaleceń producenta, tylko żeby się doczytać zaleceń producenta to muszę najpierw kupić worek zaprawy, bo tutaj w internecie to producent mi takich informacji nie podaje. I to jest problem bo najłatwiej jest pisać o wszystkim i o niczym!
Link do komentarza

Po pierwsze - ostatnie posty są sprzed dwóch lat.

Po drugie - w Internecie są nie tylko gołe baby, jak się poszuka, to znajdzie się odpowiednie informacje!

Taki na przykład Atlas ma na swojej stronie przedstawione produkty wraz z kartami technicznymi, tylko trzeba obejrzeć co producent ma do powiedzenia o tym produkcie!

Na zagruntowanej powierzchni można wykonać następną operację po DOKŁADNYM wyschnięciu gruntu, ale są produkty, które można kłaść mokre na mokre - opis w kartach.

Ale generalnie masz rację - według zaleceń producenta!

 

Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Dnia 7.09.2017 o 13:54, Gość Gośćiu napisał:

Piszecie o pierdołach ale nikt nie podaje szczegółów wykonawczych, - po jakim czasie od zagruntowania mogę robić wylewkę?, czy jednego dnia można zagruntować a drugiego wylewać wylewkę? - i już widzę odpowiedzi w/g zaleceń producenta, tylko żeby się doczytać zaleceń producenta to muszę najpierw kupić worek zaprawy, bo tutaj w internecie to producent mi takich informacji nie podaje. I to jest problem bo najłatwiej jest pisać o wszystkim i o niczym!

Ja nie rozumiem, co zagruntować i na czym wylewkę? A czy ktoś zna na pamięć wszystkie karty produktów? Grunt ma za zadanie zniwelować do minimum chłonność podłoża - pytanie - jakiego podłoża? O tym jakoś nie wspomniałeś a wymagasz instrukcji z pamięci. Wylewka na beton? i po drodze gruntować?

I jeszcze wykładzinę na płytki?  Ja nic nie rozumiem.

 

Nie kupuj worka - sprawdź kartę produktu w internecie i ewentualnie zapytaj w przypadku wątpliwości - może ktoś stosował się do zaleceń producenta i wszystko zadziałało prawidłowo a może się zastosował a mimo to ma rysy na wylewce i wtedy szukamy przyczyny. A tak to pozostaje szklanka fusów, kula do pocierania i ewentualnie czarny kot na ramieniu.

Link do komentarza
14 godzin temu, Gość Szymotroxinus napisał:

A co jeśli bym chciał zrobić wylewkę na płytki w kuchni i potem wykładzina? Czy tak można robić?

 

Dzień dobry,

 

a mógłby Pan doprecyzować co jest celem takiego zabiegu?

Chętnie polecimy rozwiązanie, tylko dobrze byłoby wiedzieć, dlaczego taki sposób Pan wybrał.

 

Generalnie zarówno pod wykładziny jak i pod płytki możemy polecić na przykład płynny jastrych cementowy o właściwościach samopoziomujących weber.floor FLOW bądź jego wersję wzmocnioną włóknami: weber.floor RMX FLOW. Może Pan też wybrać błyskawiczną posadzkę weber.floor RAPID.

https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/jastrychy-cementowe.html

 

Jeśli chodzi o gruntowanie podłoży, to, dla preparatu weber.prim start zalecenia są następujące: chłonne podłoża (np. suchy, porowaty beton, jastrychy, beton komórkowy) zalecamy gruntować dwukrotnie. Pierwsze gruntowanie wykonujemy gruntem rozcieńczonym z wodą w proporcji 2 części gruntu : 1 część wody, drugie - bez rozcieńczania.

https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/preparaty-gruntujace/weberprim-start.html

 

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...