Skocz do zawartości

Wykonywanie fundamentów


Recommended Posts

Gość Młody budowlaniec...
To jest najlepszy opis sposobu wykonania fundamentów, jaki dotychczas przeczytałem!!! Dzięki temu szybko i solidnie postaram się wykonać własne fundamenty. Dziex!!!
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
U mnie murarz rozszalował ławę następnego dnia po jej wylaniu (beton wodoodporny b20 w8.) Czy to jest prawidłowe i jakie mogą być ewentualne konsekwencje czegos takiego. Twierdził że polewanie nie jest potrzebne. Czy to prawda?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

U mnie murarz rozszalował ławę następnego dnia po jej wylaniu (beton wodoodporny b20 w8.) Czy to jest prawidłowe i jakie mogą być ewentualne konsekwencje czegos takiego. Twierdził że polewanie nie jest potrzebne. Czy to prawda?


nie ma zadnych obaw jesli to b20 w8 i pewnie wraz ztym jakis przyspieszacz tpo nawet lepiej ze rozszalował tylko zeby poczekał pare dni zanim zacznie murowac
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
mam pytanie. czy nie ma jakiekoś prostrzego sposobu na wykonanie fundamentów, gdzie nie byłoby tyle kopania? jakoś nie chce mi się wierzyć, zeby taki dół trzeba było kopać w którym można się schować i to na całej powierzchni domu.
Link do komentarza
Cytat

mam pytanie. czy nie ma jakiekoś prostrzego sposobu na wykonanie fundamentów, gdzie nie byłoby tyle kopania? jakoś nie chce mi się wierzyć, zeby taki dół trzeba było kopać w którym można się schować i to na całej powierzchni domu.

Odpowiedź masz w artykule :
Cytat

Jednak w budynkach niepodpiwniczonych i na gruntach przepuszczalnych zwykle bardziej opłaca się wykonać płytkie fundamenty oszczędnościowe – tylko 50 cm poniżej poziomu terenu.

W praktyce należy wykonać wtedy płytę fundamentową.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość jasko
mam problem z całą piwnicą fundamenty opadły o jakieś 3cm ściany główne opadly i odchyliły się na zewnątrz,ściany działowe są też popękane...wszystko było zrobione tak jak opisujecie.niewiem co dalej robić....
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
witajcie odpowiem jak umiem a więc
1.możne nie kopać pod całym domem jeśli nie ma piwnic ale ława fundamentowa musi kończyć się na głębokości do której jest przemarzanie inaczej jeżeli mamy 80cm przemarzanie to ława od tej głębokości się zaczyna w górę
2.murarz który rozszalował powinien to zrobić na trzeci dzień w tedy beton równo wysycha ale powinie polewać go wodą jest to tak zwana pielęgnacja betonu
3.janekluki napisałeś dom na palach bez wykopu bez betonu a z czego są pale
4.jasko masz problem a raczej doży problem pierwszą radą jest jak masz pęknięcie nałóż gips budowlany taki placek na jednej stronie pęknięcia i drugiej by pęknięcie było w środku i w to wklej kawałek szybki jak pęknie ci za parę dni to budynek pracuje a to nie dobrze
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...
  • 11 miesiące temu...
Gość slawek
czy w przypadku budowy fundamentu oszczędnościowego nie lepiej w pierwszej kolejności zrobić wykopy, wyłożyć folią, uzbroić , zalać betonem na równo z powierzchnią, poczekać do związania, zawinąć folię i dopiero wybrać humus? Chodzi mi o trwałość wykopu, jeśli zostawię darń (działka to łąka) łatwiej będzie dojechać z betonem i mniejszy problem z osypywaniem się gruntu. Zaczynam wiosną i jestem nowy w tym temacie..
Link do komentarza
Jakby Ci to powiedzieć
Cytat

1.możne nie kopać pod całym domem jeśli nie ma piwnic ale ława fundamentowa musi kończyć się na głębokości do której jest przemarzanie inaczej jeżeli mamy 80cm przemarzanie to ława od tej głębokości się zaczyna w górę


Dla III strefy klimatycznej głębokość ta wynosi 120cm, więc zastanów się co piszesz... jakiej grubości chcesz mieć ławy - 120cm?
Link do komentarza
  • 5 lata temu...
Gość K. Surowiec

Metoda tradycyjna. 30 dni, wymaga dużo pracy i staranności przy izolacji przeciwwodnej. Płyta fundamentowa: 7 dni, wodoszczelny beton. Żadnego smarowania pędzlami ;-)

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...

Suchy beton jest do podbudowy, a nie do wylewania ław i innych konstrukcji betonowych. Możesz go wykorzystać jako stworzenie stabilnego podłoża na gruncie, a nie wykonać z niego zbrojona ławę. AMEN. Wibrowanie - owszem i zraszanie wodą w celu zainicjowania reakcji twardnienia. Na tym podłożu, ,które po związaniu możemy uznac za stabilne,  dopiero zbrojenie i wylewanie ławy. Kierownik budowy prawdę Ci powie po przeczytaniu projektu z detalami konstrukcyjnymi.

Link do komentarza

Fundament domu to podstawa. Od niego zależy właściwe funkcjonowanie całej konstrukcji. Dlatego porady ekspertów, profesjonalistów w tej dziedzinie, są niezwykle cenne. Ja chciałbym też zwrócić uwagę na korytko ściekowe, o którym się często zapomina, a które jest również istotnym elementem. Dzięki niemu, nasze zanieczyszczenia, będą właściwie odprowadzane i zapobiegnie to dalszych komplikacji z tym związanym. Obok  solidnych fundamentów, pamiętajmy także i o tym.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...