Skocz do zawartości

OGRZEWANIE PODŁOGOWE-PLUSY I MINUSY


luśka

Recommended Posts

Napisano
Właśnie zastanawiamy się jakie ogrzewanie zrobić na parterze,chcielibyśmy podłogowe ale podobno jest szkodliwe dla zdrowia,(kurze i roztocza pod wpływem ogrzewania podłogowego unoszą się w całym domu )może jest ktoś kto doradzi nam w tym temacie.
Napisano
Polecamy artykuł: Ogrzewanie podłogowe dla alergika

Fragment artykułu:
Sposób ogrzewania domu może przyczynić się do polepszenia warunków życia alergika. Rozwiązaniem jest ogrzewanie podłogowe.
Ruch powietrza
Dla osób uczulonych ważne jest, żeby ciepło z urządzeń grzejnych rozchodziło się przede wszystkim przez promieniowanie, a nie przez konwekcję (unoszenie). Ogrzewanie konwekcyjne polega na tym, że ciepło jest przekazywane bezpośrednio owiewającemu je powietrzu. A wraz z ogrzanym powietrzem unoszą się wszelkie, najczęściej niepożądane, drobinki. Wiadomo, że w takiej sytuacji im wyżej, tym więcej zanieczyszczonego alergenami powietrza.
Więcej: https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/a/572-ogrzewanie-podlogowe-dla-alergika


Plusy i minusy ogrzewania podłogowego

Jest wiele różnic między ogrzewaniem podłogowym a grzejnikowym. Dotyczy to nie tylko sposobu prowadzenia instalacji - tu różnice są oczywiste, ale także sposobu przekazywania ciepła, mocy grzewczej systemu itp.
Więcej: https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/porady/304-plusy-i-minusy-ogrzewania-podlogowego
Napisano
Cytat

Właśnie zastanawiamy się jakie ogrzewanie zrobić na parterze,chcielibyśmy podłogowe ale podobno jest szkodliwe dla zdrowia,(kurze i roztocza pod wpływem ogrzewania podłogowego unoszą się w całym domu )może jest ktoś kto doradzi nam w tym temacie.




witam, jezeli chodzi o unoszenie kurzu to bzdura, ogrzewanie podlogowe dziala na zasadzie promieniowania ciepla, wiec nie ma mowy o jakichkolwiek ruchach powietrza, unoszenie kurzu ma miejsce jezeli chodzi o grzejniki.
Ja u siebie na calym parterze oprocz sypialni robie podlogowke, poniewarz jest duzo lepsze "rozmieszczenie powietrza" na dole cieplej (stopy lubia cieplo:)) a w okolicach glowy chlodniej (jest to korzystne dla zdrowia).
Radze dobrze poszperac w necie, jest sporo artykulow ktore obalaja mity o podlogowce.
POzdr
Napisano
Cytat

witam, jezeli chodzi o unoszenie kurzu to bzdura, ogrzewanie podlogowe dziala na zasadzie promieniowania ciepla, wiec nie ma mowy o jakichkolwiek ruchach powietrza, unoszenie kurzu ma miejsce jezeli chodzi o grzejniki.
Ja u siebie na calym parterze oprocz sypialni robie podlogowke, poniewarz jest duzo lepsze "rozmieszczenie powietrza" na dole cieplej (stopy lubia cieplo:)) a w okolicach glowy chlodniej (jest to korzystne dla zdrowia).
Radze dobrze poszperac w necie, jest sporo artykulow ktore obalaja mity o podlogowce.
POzdr


no właśnie już trochę poczytałam i rzeczywiście podłogówka jest zdrowsza , następnym razem poczytam w internecie i nie będę słuchała "dobrych rad" znajomych "specjalistów",dziękuję za tak szybką odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie: czy potrzebne są również grzejniki przy podłogówce bo mój mąż twierdzi ,że tak a ja choć się na tym kompletnie nie znam ,uważam że są zbędne.
Napisano
Cześć.
W jednym pomieszczeniu dawanie grzejników i podłogówki jest zbędne, albo jedno albo drugie te rozwiązania są zamienne a nie się uzupełniają. Można np dać w jednym pomieszczeniu podłogówkę a w innym grzejniki, ale nie razem, bo po co?
Napisano
Cytat

Cześć.
W jednym pomieszczeniu dawanie grzejników i podłogówki jest zbędne, albo jedno albo drugie te rozwiązania są zamienne a nie się uzupełniają. Można np dać w jednym pomieszczeniu podłogówkę a w innym grzejniki, ale nie razem, bo po co?



witam

Jestem absolwentem ogrzewnictwa PW. tak się składa, że pisałem pracę z podłogówki i obroniłem ją na 5.0 icon_smile.gif i już ponad dwa lata jestem czynnym projektantem tego typu instalacji icon_smile.gif Stwierdzam z całą pewnością, że podłogówka to naprawdę dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla alergików i dla domu gdzie są dzieci. Tak więc nie ma sie co zastanawiać, tylko instalować icon_smile.gif

Kiedy stosujemy dodatkowe grzejniki?
-Jeżeli pomieszczenie ma duże straty ciepła (wynikające z dużej kubatury, wentylacji grawitacyjnej, nieszczelnych okien lub po prostu kiepskiego ocieplenia budynku)
-jeżeli podłogę, gdzie mają być rurki, stanowi warstwa trudno przepuszczalna dla ciepła (np. wykończenie drewnem, wykładziną)
-jeżeli z różnych przyczyn nie można pod całą podłogą ułożyć podłogówki
-jeżeli mamy bardzo duże przeszklenia
-jeżeli chcemy np. zamiast 20stC mieć w pomieszczeniu 22stC
-w łazienkach jeżeli chcemy gdzieś suszyć ręczniki

Wtedy może się po prostu okazać że sama podłogówka nie wystarczy na pokrycie strat ciepła. wtedy trzeba dodatkowo zainstalować grzejniki lub np. ogrzewanie ścienne (tak jak podłogowe ale układane w ścianie). Chodzi o to, że podłoga nie może być cieplejsza niż średnio 29stC, bo wtedy ma to negatywny wpływ na zdrowie człowieka (a zwykle grzejniki mogą mieć i 70stC). A tak niska temperatura w połączeniu z ograniczoną liczbą rurek jaką można ułożyć w pomieszczeniu czasem nie zapewnia pokrycia strat ciepła.

jezeli masz nowo budowany dom o nieskomplikowanym kształcie (zwarta bryła) i go od razu ocieplicie to na 90% sama podłogówka na parterze Ci wystarczy

W razie pytań służę pomocą icon_smile.gif
Napisano
właśnie jesteśmy w trakcie budowy i niedługo będziemy instalować ogrzewanie ,martwimy się tylko czy ta podłogówka wystarczy bo mamy sporo okien na parterze(wyjście na taras z podwójnymi drzwiami i w jadalni też są cztery spore okna) potem będzie już za późno na zmiany ,wstawiłam zdjęcia na forum więc można zerknąć.
Napisano
Cytat

właśnie jesteśmy w trakcie budowy i niedługo będziemy instalować ogrzewanie ,martwimy się tylko czy ta podłogówka wystarczy bo mamy sporo okien na parterze(wyjście na taras z podwójnymi drzwiami i w jadalni też są cztery spore okna) potem będzie już za późno na zmiany ,wstawiłam zdjęcia na forum więc można zerknąć.



Z reguły podlogówke uklada sie powiedzmy z rozstawą rur 15-20 cm. Wtedy maksymalna temperatura podlogi nie bedzie przekroczona. jednakże w miejscu duzych przeszkleń w salonie i jadalni często zakłada się strefy brzegowe, czyli strefy o szerokości do 1 m wzdłuż ściany, w których podnosimy temperaturę podłogi do ponad 30stC (bo zakaldamy że tam się na stałe nie przebywa). W tym miejscu albo zageszczamy ukaldanie rur, albo puszczamy osobną pętle ogrzewania z mniejszą rozstawą np. 5-10 cm. Tworzy się wtedy niejako kurtyna która chroni przed dostawaniem się przez te powierzchnie przeszklone zimna do pomieszczenia.

na dole tej stronki masz jak wygląda takie zagęszczenie:
http://esi-tech.pl/ogrzewanie-podlogowe.html

Wiesz wszystko zależy od tego co będzie wykończeniem podłogi?
A macie obliczenia strat ciepła dla pomieszczeń na dole? Lub zapotrzebowanie w watach na ciepło dla całego domu/

bez_tytu_u.bmp

bez_tytu_u.bmp

Napisano
Cytat

no właśnie już trochę poczytałam i rzeczywiście podłogówka jest zdrowsza , następnym razem poczytam w internecie i nie będę słuchała "dobrych rad" znajomych "specjalistów",dziękuję za tak szybką odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie: czy potrzebne są również grzejniki przy podłogówce bo mój mąż twierdzi ,że tak a ja choć się na tym kompletnie nie znam ,uważam że są zbędne.



Rowniez sie zastanawilem nad grzejnikami oprocz podlogowki, ale bardziej ze wzgledu na okres jesienny gdzie wieczory sa chlodne, nie da sie ukryc ze grzejnik szybciej nagrzeje pomieszczenie niz podlogowka. Doszedlem jednak do wnisku ze nie po to inwestuje w podlogowke i w dobry piec na paliwo stale (warmet 200 ceramic Kostrzewy) zeby dodatkowo psuc wnetrze grzejnikami (mowie tu o salonie). W jesienne wieczory bede korzystal z kozy w salonie , w sypialniech sa grzejniki a w kuchni jakos przezyje icon_smile.gif
POzdr
Napisano
Jeśli gotuje się w domu to kuchnia sama się nagrzewa ja mam cały parter otwarty dlatego w kuchni tez przewiduję odpowiednią ilość rurek, ale w bloku jeszcze ani razu nie odkręcałam kaloryferów po prostu nie ma potrzeby grzać.
Napisano
Cytat

Właśnie zastanawiamy się jakie ogrzewanie zrobić na parterze,chcielibyśmy podłogowe ale podobno jest szkodliwe dla zdrowia,(kurze i roztocza pod wpływem ogrzewania podłogowego unoszą się w całym domu )może jest ktoś kto doradzi nam w tym temacie.


oczywiscie ze ogrzewaie podłogowe jest zaleta ale dobrze zrobione pracujace na warunkach okreslonych max znaczy temo w pomieszczeniu max 21st a temo podłogi nie przekraczajaca 23-24st czyli mierzac powierzchnie podłogi idwie sprawy ten parametr ustalaja pierwsza to taka ze jak przekroczymy temp 24st to tak ak bysmy spali w worku czy pojemniku odkurzacza ,a druga sprawa to temp ok 25st podłoza jest nienaturalną temp dla stóp i niektzorzy ludzie mogą po 5-10 latach chorowac na nogi i otym nalezy pamietac ,przy dobrze wyizolowanym domu to podłogówka sama sobie poradzi aby ytrzymac temp pomieszczenia ale niezbedne jest sterowanie pogodowe aby nie przegrzewac podłogi i nie nabawic sie pylicy to by było na tyle z podstawowych zagadnien podłogówki
Napisano
Cytat

właśnie jesteśmy w trakcie budowy i niedługo będziemy instalować ogrzewanie ,martwimy się tylko czy ta podłogówka wystarczy bo mamy sporo okien na parterze(wyjście na taras z podwójnymi drzwiami i w jadalni też są cztery spore okna) potem będzie już za późno na zmiany ,wstawiłam zdjęcia na forum więc można zerknąć.


jesli jest wieksza ilosc okien to proponuje zastosowac jakisz grzejnik w miejscu gdzie nie bedzie przeszkadzał a odciazy troche podłogówke i bedzie bardziej stabina tenp jesli bedzie dogrzewane grzejnikiem
Napisano
Witam,

Projektując system ogrzewania , tak na prawdę mam na myśli tylko wytyczne, zakladałem od samego początku dwa systemy, ten konwencjonalny oparty na grzejnikach, i drugi oparty na ogrzewaniu wodnym podłogowym dedykowanym do otwartej kuchni, wiatrołapu , łązienek i ciągu komunikacyjnego na parterze. Zaprojektował to specjalista i teraz cieszę się , bo mogę np. korzystać tylko z podłogówki ( przy niewielkich ochłodzeniach ), ale w razie konieczności zawsze mam możliwość uruchomiwnia kaloryferów. Dodam tylko że system podłogowego ogrzewania okazał się na tyle wydajny , że przez poprzednią zimę utrzymywałem beż problemu temp. 17 st. C ( przy połowicznym ustawieniu pieca ), i nie zakładałem kaloryferów ( co by nie kusiły złodzieja - nie mieszkałem a parkiet był już położony). Rozwiązanie polecam.

Pozdrawiam:

Darek
Napisano
martwi mnie ta temperatura w domu ( 20 st. C) teraz mamy średnio 24 i jest dobrze,możliwe że damy jeden grzejnik w salonie tak na wszelki wypadek ale dzisiaj ma przyjść hydraulik i on nam powie co myśli na ten temat.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi icon_smile.gif))
Napisano
Cytat

martwi mnie ta temperatura w domu ( 20 st. C) teraz mamy średnio 24 i jest dobrze,możliwe że damy jeden grzejnik w salonie tak na wszelki wypadek ale dzisiaj ma przyjść hydraulik i on nam powie co myśli na ten temat.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi icon_smile.gif))


nno to musisz zamontowac grzejnik bo podłogą tak wysoko nie mozesz ciagnac
Napisano
Cytat

nno to musisz zamontowac grzejnik bo podłogą tak wysoko nie mozesz ciagnac



tzw. grzejniki kanalowe też mogą być rozwiązaniem, np.:

www.instalacjebudowlane.pl/4574-23-44.htm
Napisano
Cytat

tzw. grzejniki kanalowe też mogą być rozwiązaniem, np.:

www.instalacjebudowlane.pl/4574-23-44.htm


grzejniki kanałowe maja wielkie plusy -ich nie widac i ogromne minusy sa wytwornicą kurzu
Napisano
Cytat

grzejniki kanałowe maja wielkie plusy -ich nie widac i ogromne minusy sa wytwornicą kurzu



Mój hydraulik ma bardzo dobre określenie na takie grzejniki:
śmieciuch
Napisano
Cytat

tzw. grzejniki kanalowe też mogą być rozwiązaniem, np.:

www.instalacjebudowlane.pl/4574-23-44.htm




Pierwszy raz słyszę o takich grzejnikach ale jak już będziemy zakładać to raczej normalne na razie szukamy hydraulika a nie wiecie może ile średnio elektrycy biorą za punkt?nam jeden zaśpiewał 50 zł za jeden punkt i nie wiem czy to dużo czy normalnie?
Napisano
Lusiu temperatura jaką macie w mieszkaniu - 24 st- zakładam że mówisz o sezonie grzewczym, nie o upalnym lecie:) jest zdecydowanie za wysoka i bardzo niekorzystna dla zdrowia. Mówi się ze temperatura w nocy np w pokojach gdzie śpią dzieci absolutnie nie może przekraczac 20 st (!) nawet dla niemowląt. Wyższa temperatura w zimie bardzo sprzyja chorobom. Ja mam w bloku ustawiony termostat na 20 st w dzień ( w środku mieszkania, w sypialniach jest chłodniej) i na 18 st w nocy. Dzieci prawie mi nie chorują. Znacznie lepiej jest cieplej się ubra niż tak bardzo grzac.
Co do podłogówki ja mam ją połozoną na dużje czesci parteru- w wiatrolapie, łazience, kuchni, hallu i jadalni- wszedzie tam gdzie sa płytki- i w łazience na górze. W salonie i pokojach gdzie ma byc deska podłogowa mam grzejniki (tzn bede miec) o tym że pod deską nie jest dobrze kłasc podłogówki było tu pisane na forum.
Napisano
Cytat

Lusiu temperatura jaką macie w mieszkaniu - 24 st- zakładam że mówisz o sezonie grzewczym, nie o upalnym lecie:) jest zdecydowanie za wysoka i bardzo niekorzystna dla zdrowia. Mówi się ze temperatura w nocy np w pokojach gdzie śpią dzieci absolutnie nie może przekraczac 20 st (!) nawet dla niemowląt. Wyższa temperatura w zimie bardzo sprzyja chorobom. Ja mam w bloku ustawiony termostat na 20 st w dzień ( w środku mieszkania, w sypialniach jest chłodniej) i na 18 st w nocy. Dzieci prawie mi nie chorują. Znacznie lepiej jest cieplej się ubra niż tak bardzo grzac.
Co do podłogówki ja mam ją połozoną na dużje czesci parteru- w wiatrolapie, łazience, kuchni, hallu i jadalni- wszedzie tam gdzie sa płytki- i w łazience na górze. W salonie i pokojach gdzie ma byc deska podłogowa mam grzejniki (tzn bede miec) o tym że pod deską nie jest dobrze kłasc podłogówki było tu pisane na forum.


Wiem,że mamy trochę za wysoką temp.ale już się do tego przyzwyczailiśmy a dzieci (odpukać)też rzadko mi chorują a lubią biegać po domu w bluzeczkach z krótkim rękawem więc musi być w domu trochę cieplej.
Napisano
Cytat

Wiem,że mamy trochę za wysoką temp.ale już się do tego przyzwyczailiśmy a dzieci (odpukać)też rzadko mi chorują a lubią biegać po domu w bluzeczkach z krótkim rękawem więc musi być w domu trochę cieplej.


ideą ogrzewania podłogowego jest to ze teraz na zwykłym ogrzewaniue musisz miec te 24st w pomieszczeniu a na podłogówce to ten sam komfort termiczny uzyskasz przy 21st i na tym polega róznica i ewentualne oszczednosci ,
Napisano
Cytat

ideą ogrzewania podłogowego jest to ze teraz na zwykłym ogrzewaniue musisz miec te 24st w pomieszczeniu a na podłogówce to ten sam komfort termiczny uzyskasz przy 21st i na tym polega róznica i ewentualne oszczednosci ,



to samo powiedział wczoraj mój mąż ,zaryzykujemy i nie zamontujemy jednak grzejnika w razie czego zawsze możemy rozpalić w kominku icon_smile.gif))
Napisano
Cytat

to samo powiedział wczoraj mój mąż ,zaryzykujemy i nie zamontujemy jednak grzejnika w razie czego zawsze możemy rozpalić w kominku icon_smile.gif))


znaczy proponowałbym dac gałazke i chcowac w scianie zeby wrazie czego zamontowac ten grzejnik
Napisano
Cytat

znaczy proponowałbym dac gałazke i chcowac w scianie zeby wrazie czego zamontowac ten grzejnik


mąż rozmawiał z kilkoma hydraulikami i większość z nich mówi ,że sama podłogówka jest wystarczająca , nie stać nas na dodatkowe koszty związane z podłączeniem grzejnika (sama podłogówka jest o 20% lub 30% droższa od ogrzewania tradycyjnego) i kombinacje,chcielibyśmy jeszcze w tym roku się wprowadzić więc raczej musimy ciąć koszty
Napisano
Cytat

mąż rozmawiał z kilkoma hydraulikami i większość z nich mówi ,że sama podłogówka jest wystarczająca , nie stać nas na dodatkowe koszty związane z podłączeniem grzejnika (sama podłogówka jest o 20% lub 30% droższa od ogrzewania tradycyjnego) i kombinacje,chcielibyśmy jeszcze w tym roku się wprowadzić więc raczej musimy ciąć koszty


jesli doprowadzenie gałazki do grzejnika na 200zł jest problemem to prpoblemy moga sie zacząc po rozpoczeci eksploatacji ,ale to wasz dom i nie bede namawiał , z tego co mówia naukowcy idzie powazne ochłodzenie klimatu i zeby za kilka lat sie nie okazało ze w kocach bedziecie w domu siedziec bo teraz zaoszczedzicie 200zł ,pamietaj tylko o jednym gornym ktyterium temperaturowym jest 25st i zeby tego nie przekraczac
ja juz jedna zime trzy lata temu przezylem w kocach jak instalacja policzona na 22st i -18 a za oknem dwa dni bylo -32 st wiem co to znaczy i nie ma pojecia oszczednosci przy montazu instalacji
Napisano
Cytat

jesli doprowadzenie gałazki do grzejnika na 200zł jest problemem to prpoblemy moga sie zacząc po rozpoczeci eksploatacji ,ale to wasz dom i nie bede namawiał , z tego co mówia naukowcy idzie powazne ochłodzenie klimatu i zeby za kilka lat sie nie okazało ze w kocach bedziecie w domu siedziec bo teraz zaoszczedzicie 200zł ,pamietaj tylko o jednym gornym ktyterium temperaturowym jest 25st i zeby tego nie przekraczac
ja juz jedna zime trzy lata temu przezylem w kocach jak instalacja policzona na 22st i -18 a za oknem dwa dni bylo -32 st wiem co to znaczy i nie ma pojecia oszczednosci przy montazu instalacji


też masz ogrzewanie podłogowe?
Napisano
Cytat

też masz ogrzewanie podłogowe?


mialem czesciowo i do tego grzejniki i w nowej technologi dom wybudowany czyli kawalek zegły i 15 czm styropian -porazka kompletna
teraz mam grzejniki przewymiarowane stare zeliwne jako instalator i obeznie uzystkownik stwierdzam ze komfort i ekonomia jest super nie niechciałbym tu juz niz zmieniac
jedno co moge podpowiedziec to u moich rodziców zamontowałem 5 at temu podłogówke na całym patrerze około 140m powierzchni i wszytko jest super podłgówka ulozona gesto około 8m weza na metr co daje moc około 110W/m2 wiec moc jest wystarczajaca ale bezwładnosc powoduje ze lepiej jest podłoga trzymac jakas okreslona temp a dogrzewc grzejnikiem do czego byłuy naszczecie uszykowane rurki w scianie i teraz jest super
Napisano
Cytat

mąż rozmawiał z kilkoma hydraulikami i większość z nich mówi ,że sama podłogówka jest wystarczająca , nie stać nas na dodatkowe koszty związane z podłączeniem grzejnika (sama podłogówka jest o 20% lub 30% droższa od ogrzewania tradycyjnego) i kombinacje,chcielibyśmy jeszcze w tym roku się wprowadzić więc raczej musimy ciąć koszty


Jeśli instalacja będzie właściwie wykonana,nie ma prawa być zimno.Nawet przy -30st.Najgorsze są te instalacje,które hydraulik robi wg. tabelek i wyliczeń.Wtedy jest duże prawdopodobieństwo,że położy zbyt rzadko rurki.Lepiej dać je gęściej.
Zrobiłem wiele domów tylko z podłogówką i po każdej mroźniejszej zimie dzwonie do klientów i pytam o zadowolenie.Jeszcze nikt nie zmarzł.
Dlaczego podłogówka jest droższa?Nie zgadzam się z taki stwierdzeniem.
Koszt położenia podłogówki w pokoju np. 30m2 jest prawie taki sam jak grzejnika do niego,a nawet tańszy.
Drożej wychodzi tam,gdzie instalator śpiewa sobie cenę za m2 podłogówki a nie za punkt.
Ja biorę ok. 200zł od jednego obwodu,czasem mniej.Podłogówka wymaga mniej pracy niż podłączenie grzejnika i żądanie ceny 20-30zł za m2 jest czystym rozbojem.Stąd się potem bierze to,że podłogówka jest droższa.
Napisano
ja nie twierdze ze napewno nie darady dogrzac alemoga byc sytuacje ze grzejnik jest niezbedny oczywiscie to nie jest reguła,a to ze podłogówkawychodzi droze to oczywiste
metr styropianu katalog to 19zł
7-8m rury to 32zł
mat pomocnicze 1,5 zł
montaz około 12-15zł
wiec metr wychodzi w granicach 64zł
liczac ze mamy pomieszczenie 0koło 20m to 1200zł a sam grzejnik to kalalog płytowy to około 850zł wiec sama podłogówka jest drozsza jakby nie liczac oczywiscie do podłogówki mamy jeszcze rozdzielacz i mieszacz ale do CO poptrzebujemy tez rury wiec mozemy przyjąc taki sam wspolczynnik ,oczywiscie polecam układy podłogówki ale scisle sterowane za pomoca pogodówki co zapewni pełen komfort ,oczywiscie pomijamy ze beda duze mrozy a nasz dom jest ze styropianu i nie akumuluje ciepła
Napisano
Dlaczego wliczasz styropian w koszt podłogówki?Przecież i tak będzie musiał być dany pod wylewkę,czy będzie podłogówka,czy grzejniki.Tak samo folia.
No,chyba,że klient da się naciągnąć na ten styropian powlekany folią aluminiową,która jest całkowicie zbędna,a którą jeszcze wielu instalatorów wciska klientom,że to niby odbija ciepło do góry.
Po odjęciu styropianu zostaje 45zł/m2,więc za 20m2 wychodzi ok. 900zł.
Dolicz do ceny grzejnika głowicę termostatyczną,paręnaście metrów rury i otuliny,zawieszki,zawór kątowy podwójny i zrobi się ponad 1200 jak nic.
Napisano
Mój Fachowiec, też mi przeliczył, że podłogówka wyjdzie mi taniej niż klasyczne grzejnikowe ogrzewanie, a poza tym jeszcze jest kominek więc jak temperatura zanadto się obniży zawsze można dogrzać i przy okazji popatrzeć w ogień.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dlaczego wliczasz styropian w koszt podłogówki?Przecież i tak będzie musiał być dany pod wylewkę,czy będzie podłogówka,czy grzejniki.Tak samo folia.
No,chyba,że klient da się naciągnąć na ten styropian powlekany folią aluminiową,która jest całkowicie zbędna,a którą jeszcze wielu instalatorów wciska klientom,że to niby odbija ciepło do góry.
Po odjęciu styropianu zostaje 45zł/m2,więc za 20m2 wychodzi ok. 900zł.
Dolicz do ceny grzejnika głowicę termostatyczną,paręnaście metrów rury i otuliny,zawieszki,zawór kątowy podwójny i zrobi się ponad 1200 jak nic.


dlatego ze zwykły styropian to około 8-10zł plus zwykła folia a do podłogowki to jest systemowy ze zsrebrna folią
Napisano
A kto daje pod wylewkę,nawet jak nie będzie podłogówki,zwykły,miękki styropian?I tak daję się ten twardy.Fola metalizowana też jest całkowicie zbędna.Wystarczy zwykła czarna folia.
Gdyby tak jeszcze folia metalizowana miała jakieś sensowne uzasadnienie,to rozumiem,ale to odbijanie ciepła przez nią jest totalną bzdurą,więc po co wciągać klienta w koszty?
Napisano
Cytat

A kto daje pod wylewkę,nawet jak nie będzie podłogówki,zwykły,miękki styropian?I tak daję się ten twardy.Fola metalizowana też jest całkowicie zbędna.Wystarczy zwykła czarna folia.
Gdyby tak jeszcze folia metalizowana miała jakieś sensowne uzasadnienie,to rozumiem,ale to odbijanie ciepła przez nią jest totalną bzdurą,więc po co wciągać klienta w koszty?


no z jednej strony prawda bo odbijanie ciepła w betonie jest nikłe prze folie ,ale jak prponuje klientom (zazwyczaj wychowanych na muratorze i internecie )ze mozna zrobic pare groszy taniej ale na zwykłej foliii to nasczescie dla mnie nie chca o taki roziwazaiu słyszec i idzie styropian z folia ten systemowy ,dla mnie lepiej bo szybciej ,sprawniej i nic sie nie wyrywa i od jakiegos czasu nawet nie proponuje tego gospodarczego roziwazania
Napisano
dziękuję wszystkim za odpowiedzi , dzięki wam dużo się dowiedziałam i teraz mamy z mężem o czym myśleć ,wiecie może ile średnio elektrycy biorą za punkt bo wydaje mi się że 50 zł to trochę za dużo .
Napisano
Cytat

dziękuję wszystkim za odpowiedzi , dzięki wam dużo się dowiedziałam i teraz mamy z mężem o czym myśleć ,wiecie może ile średnio elektrycy biorą za punkt bo wydaje mi się że 50 zł to trochę za dużo .


za jedno pietro domu od 1800zł-3500zł nie ma pojecia punktu teraz sa ceny rynkowe kade nastepne to ok 1500zł oczywiscie sam montaż
a co to jest punkt ?
w rozumieniu tego elektryka?
wł-lampa?
czy wł,lampa,gniazdo,
Napisano
Cytat

za jedno pietro domu od 1800zł-3500zł nie ma pojecia punktu teraz sa ceny rynkowe kade nastepne to ok 1500zł oczywiscie sam montaż
a co to jest punkt ?
w rozumieniu tego elektryka?
wł-lampa?
czy wł,lampa,gniazdo,




nie mam pojęcia co to jest punkt ,musiałabym zapytać męża ale wiem że mamy ich około 100 więc wychodziłoby 5000 zł.
Napisano
Cytat

a jaki macie metraż swojego domku?


Użytkowa mieszkalna - 121m2
Użytkowa po podłogach - 175,71m2
całkowita 338m2
Z tym, że mój mąż ma kolegę z uprawnieniami i instalację elektryczną będą robić w trójkę metodą gospodarczą (wiadomo kolegom też coś trzeba zapłacić), aha i w to jest wliczony koszt instalacji odgromowej (bez materiału).
Napisano
Cytat

Ja mam wyliczone 5400 zł za cały dom (piwnica, parter, poddasze) - materiał z robocizną.


no metraz nie duzy ale w takich kosztach to moze materiał kupisz ,zakładmy ze około 600-800m przewodu ,kopletna skrzynka rozdzielcza z trema roznicówkami do tego ochronnik typ B+C i około 12 zabezpieczen nadpradowych to taka szafa to juz 2000zł ,jakis kabel zasilajacy 5*10mm i inne rzeczy do zrealizowania ,cos mnie sie wydaje ze bedziesz za te pieniadze miał uboga te instalacje ale juz nie wnikam
Napisano
Cytat

no metraz nie duzy ale w takich kosztach to moze materiał kupisz ,zakładmy ze około 600-800m przewodu ,kopletna skrzynka rozdzielcza z trema roznicówkami do tego ochronnik typ B+C i około 12 zabezpieczen nadpradowych to taka szafa to juz 2000zł ,jakis kabel zasilajacy 5*10mm i inne rzeczy do zrealizowania ,cos mnie sie wydaje ze bedziesz za te pieniadze miał uboga te instalacje ale juz nie wnikam


To jest tylko instalacja wew. bez skrzynek itp. bo to już mamy zapłacone głównie chodzi o przewody i rozprowadzenie w ścianach, a kabel na trójfazówkę i ten na resztę instalacji mam za połowę ceny, ale tak jak pisałam znajomi, znajomi i jeszcze raz znajomi ( mam paru znajomych, którzy skończyli budowę, a byli tak nadgorliwi, że kupili o wiele za dużo przewodów i teraz nie mają co z tym zrobić, a ja mam icon_smile.gif )
Napisano
jesli dostaniesz oferte podstawowa za nie wielki dom około 7000-10000zł to jest optymalna oferta ,jesli bedzie ponizej 7000zł to juz jest podejzane i tzreba naprade poprosic o specyfikacje materialową ,jesli powyzej to taki sam mechanizm ,bo trzeba sprawdzic co dostajemy za taką kase moze juz jakis osprzet czy cos innego i jedna wazna sprawa to taka ze jesli nie mamy projektu instalacji to ustalic przy pierwdsszym podejciu ofertowym ilosc gniazd, odbiorników i oreintacynjie naniesc na sciany co chcemy
Napisano
Ja mam w planie zrobić tak:
jak już na jesień domek będzie miał dach, ścianki działowe, okna i drzwi ( oczywiście stropy też) to wezmę sobie i wejdę do każdego pomieszczenia rozplanuję co gdzie będzie stało i zaplanuję wszystkie gniazdka, kontakty, kinkiety itp, zaznaczę ich położenie na ścianach i poproszę o instalację icon_wink.gif . Potem zrobię zdjęcia każdej ściany i dokładnie opiszę (żeby jak coś trzeba będzie wymienić wiedzieć gdzie) oczywiście instalację będą kłaść w rurkach (żeby łatwiej w razie czego kabel wymienić). Na koniec dokumentacja po wykonawcza i już.
Napisano
Cytat

Ja mam w planie zrobić tak:
jak już na jesień domek będzie miał dach, ścianki działowe, okna i drzwi ( oczywiście stropy też) to wezmę sobie i wejdę do każdego pomieszczenia rozplanuję co gdzie będzie stało i zaplanuję wszystkie gniazdka, kontakty, kinkiety itp, zaznaczę ich położenie na ścianach i poproszę o instalację icon_wink.gif . Potem zrobię zdjęcia każdej ściany i dokładnie opiszę (żeby jak coś trzeba będzie wymienić wiedzieć gdzie) oczywiście instalację będą kłaść w rurkach (żeby łatwiej w razie czego kabel wymienić). Na koniec dokumentacja po wykonawcza i już.


tylko oczywiscie w rurkach bedzie przynajmniej o 2000-3000zł drozej a nie wiem po oc cos chcesz wymieniac?
lepiej w miejscach dołozyc jakis przewód nicz isc w koszty sam peszel czy rura to grosze ale montaz to naprawde koszty bez sensu przynajmniej jak dla mnie
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wiem,że mamy trochę za wysoką temp.ale już się do tego przyzwyczailiśmy a dzieci (odpukać)też rzadko mi chorują a lubią biegać po domu w bluzeczkach z krótkim rękawem więc musi być w domu trochę cieplej.


jako użytkownik podłogówki w calym domu pozwolę sobie wtrącić moje 5 groszy
dom ogrzewany drewnem , piec weglowy , przewymiarowany przynajmniej dwukrotnie, zbiornik buforowy
10 obwodów ogrz.podłogowego w tym sypialnia ( idealne rozwiazanie ) wsypialni 21c ( MOŻNA I MNIEJ ŻADEN PROBLEM) w reszcie domu 24 c ,temp podłogi od 25 do 27, temp wody 30 do max 35 rurek ok 900m, dom 100m2 salon z z oknami w 5m x 2,5m zaluzje zewnętrze dom ocieplony 20 cm styropianu, podłoga 20 cm styropianu
OGÓLE WRAŻENIE - chlodna podloga - równo ciepło w domu. O kosztach ogrzewania nawet nie piszę, bo nikt by nie uwierzył tak małe icon_smile.gif)
PODSUMOWANIE - lubie ciepło -lepiej się rozbierać niż ubierać, moje nogi zdecydowanie wolą chłodną podlogę 27c niż papcie i 36,6c:)) Co mają powiedzieć ci biedacy którzy cały dzien chodzą w upale po gorącej ziemi ci dopiero muszą chorować na nogi icon_smile.gif)))
A więc PODŁOGOWKA I JESZCZE RAZ PODLOGÓWKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mógłbym jeszcze wiele pisać ZA, ale malkontentów i tak to nie przekona

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...