Skocz do zawartości

Samuel

Uczestnik
  • Posty

    14
  • Dołączył

  • Ostatnio

Samuel's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Powierzchnia domu oraz instalacje (czy jest klima i wentylacja mechaniczna). pozdr
  2. Wykonujemy Świadectwa (Certyfikaty) Energetyczne. Tanio, szybko, solidnie. Działamy w okolicach Żyrardowa, jednak istnieje możliwość rozszerzenia zakresu na całą Polskę. Szczegóły: swiadectwa.energ@wp.pl tel. 782-065-858 Zapraszamy!
  3. Konwekcja swobodna zależy miedzy innymi od liczby Grashofa, która to jest ściśle związana z różnicą temperatury między powierzchnią grzejną a otaczającym ją płynem (czyli powietrzem w pomieszczeniu). nawet przy niższej różnicy temperatury i tak jest to czynnik dominujący, stanowiący siłę napędową konwekcji.
  4. Dokładnie, projektując ogrzewanie (takie z automatyką), właśnie ze względu na to co piszesz ,przewiduje się lekkie obniżenie nocne. A nad ranem znowu powinno załączać się ciepełko, by przyjemniej było wstać
  5. Z tego co wiem to powinieneś często zmywać podłogę i po kłopocie W pomieszczeniu 21 stC a podlogówka 26 stC. różnica 5 stC. gdzie tu konwekcja? W pomieszczeniu 21 stC a grzejniki 70 stC. różnica 49 stC...i wieje jak w kieleckiem
  6. Domu nie da się ocieplić od wewnątrz ponieważ w środku jest już wszystko wykończone - izolacja tylko od zewnątrz wchodzi w grę. A zburzyć dom to już totalnie odpada Ale dzięki za sugestie może jakieś inne pomysły?
  7. Witam Mój przyszły teść ma dylemat, tak więc i ja siłą rzeczy ten dylemat też posiadam Powiedzmy że miał on stary mały dom zbudowany z pustaka (ściana jednowarstwowa), do tego niedawno dostawił jeszcze drugie tyle obok i zbudował dodatkowo poddasze nad tymi dwoma częściami (starą i nową połową domu). I teraz wygląda to tak: stara część ma ścianę z pustaka pojedynczego a nowa plus całe poddasze jest zbudowana z pustaka 25 cm, styropianu 12 cm i pustaka zewnętrznego 10 cm. tak więc, nowa część plus poddasze są zaizolowane, stara część nie. Ściany z zewnątrz się licują! i wygląda to ok. Pytanie mam następujące. Jak ocieplić tą starą część, by miało to ręce i nogi? Jeżeli ociepli tylko starą część to będzie to kiepsko wyglądało, bo z zewnątrz na starej części będzie wystawać 15 cm ściany a na nowej nie - czyli słowem, ściany zewnętrzne nie będą się licować. Praktycznie rzecz biorąc można by zaizolować całość jeszcze raz dookoła (teoretycznie mniejsze straty ciepła wiec luzik) i ściany by się licowały i wszystko by było jak należy. Nowa część i poddasze były by zaizolowane dwukrotnie - trudno No właśnie i tu jest pies pogrzebany... Czy nie spowoduje to jakiś wykropleń? Na nowej części ściana wyglądałaby tak (patrząc od wewnątrz): pustak 25 cm, styropian 12 cm, pustak 10 cm, styropian 12 cm, tynk. Obawiam się, że może być kiepsko :/ Ten drugi styropian nie pozwalałby ciepłu uciec na zewnątrz a zimny pustak 10 cm powodowałby, że wykraplała by się wilgoć. ??? A może jest takie rozwiązanie, żeby zaizolować tylko starą część domu a resztę wyrównać (zlicować) innym materiałem nieizolacyjnym i tanim? jakimiś płytami czy czymś, na co będzie można potem położyć tynk, a co będzie dawało dobrą wentylację...? Bardzo proszę o rady
  8. No właśnie. Czy nie ma naprawdę żadnego sposobu by ominąć przepisy i postawić coś co może posłużyć chociażby jako schronienie przed deszczem na działeczce? Tak na czas budowy właściwego domu. Może takie gotowe domeczki ogrodowe z Castoramy? Lub zbić parę deseczek, tak bez fundamentów. Dobrze jakby tam też jakieś łóżeczko weszło By można się kimnąć po grillu
  9. Jak policzyć ilość wody w instalacji ? [(3,14*d^2)/4]*L, gdzie: L-długość rur w metrach d-średnica wewnętrzna rury w metrach powinna Ci wyjść pojemność wodna instalacji w samych rurach w m3 (jak chcesz w litrach to podzielić przez 1000) +ewentualne grzejniki (w kartach katalogowych powinna byc pojemność) +rozdzielacze (liczyć podobnie jak rury, ale to groszowe sprawy) +naczynie wzbiorcze (z karty katalogowej) +wymiennik (również z karty) Czy potrzebne są jakieś zabezpieczenia na temperaturę i ciśnienie ? temperatura: można np. dawać ograniczniki temperatury powrotu, lub zestawy pompowo mieszające na rozdzielaczu ciśnienie: naczynie wzbiorcze z zaworem bezpieczeństwa Czy na sieci dać tzw. odmulacz czy wystarczy filtr 1 1/4 ? jeżeli chodzi o sieć to warto dać odmulacz, po stronie instalacji w domu wystarczy filtr Czy możliwe jest dodatkowo dołączyć 3 grzejniki zasilane z rozdzielacza podłogówki (po jednym z każdego rozdzielacza) czy zrezygnować z nich ? można grzejniki wpiać, ale w wyniku niskiej temperatury zasilania zwiększą się znacznie ich wymiary. Ale w celu dogrzania, lub tam gdzie nie mozna podłogówki położyć, lub do łazienek wskazane są właśnie grzejniki. Jak liczy się moc grzejników ( np.pomieszczenie dł.5m / szer.4m / wys. 3m średnio ocieplone ściany) ? 5x4 = 20 m2 i dajesz powiedzmy 100-120 W/m2 straty ciepła czyli wychodzi jakieś 2400 W czyli 2,4 kW
  10. Dziękuje za cenne uwagi. Już postanowiłem żeby przeczekać, bo rzeczywiście nie wiadomo jakie czasy przyjdą i lepiej kasy nie wydawać. Problem w tym, że pieniądze chciałbym mieć płynne więc w grę wchodzi konto oszczędnościowe. I juz nawet takie mam, ale najpierw obniżyli z 5% na 4%, a teraz nawet na 3,75% (BZW BK), więc albo zmienię, albo część kasy przerzucę na lokatę, a część zostawię na KO. A pomysł z kupnem działki, warunkami zabudowy, drzewkami i małym 'letniaczkiem' uważam za bardzo trafiony, bo nie mając jeszcze domu, w lecie będę mógł korzystać z uroków ogródka i grillowania. Nie wspominając już o tym, że będę mógł dać sobie odpocząć od teściów, z którymi teraz mieszkam Innymi słowy można bardzo łatwo umilic sobie czas oczekiwania na zebranie kaski na budowę właściwego domku i robic to ewentualnie etapami
  11. tzw. grzejniki kanalowe też mogą być rozwiązaniem, np.: www.instalacjebudowlane.pl/4574-23-44.htm
  12. Z reguły podlogówke uklada sie powiedzmy z rozstawą rur 15-20 cm. Wtedy maksymalna temperatura podlogi nie bedzie przekroczona. jednakże w miejscu duzych przeszkleń w salonie i jadalni często zakłada się strefy brzegowe, czyli strefy o szerokości do 1 m wzdłuż ściany, w których podnosimy temperaturę podłogi do ponad 30stC (bo zakaldamy że tam się na stałe nie przebywa). W tym miejscu albo zageszczamy ukaldanie rur, albo puszczamy osobną pętle ogrzewania z mniejszą rozstawą np. 5-10 cm. Tworzy się wtedy niejako kurtyna która chroni przed dostawaniem się przez te powierzchnie przeszklone zimna do pomieszczenia. na dole tej stronki masz jak wygląda takie zagęszczenie: http://esi-tech.pl/ogrzewanie-podlogowe.html Wiesz wszystko zależy od tego co będzie wykończeniem podłogi? A macie obliczenia strat ciepła dla pomieszczeń na dole? Lub zapotrzebowanie w watach na ciepło dla całego domu/ bez_tytu_u.bmp bez_tytu_u.bmp
  13. witam Jestem absolwentem ogrzewnictwa PW. tak się składa, że pisałem pracę z podłogówki i obroniłem ją na 5.0 i już ponad dwa lata jestem czynnym projektantem tego typu instalacji Stwierdzam z całą pewnością, że podłogówka to naprawdę dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla alergików i dla domu gdzie są dzieci. Tak więc nie ma sie co zastanawiać, tylko instalować Kiedy stosujemy dodatkowe grzejniki? -Jeżeli pomieszczenie ma duże straty ciepła (wynikające z dużej kubatury, wentylacji grawitacyjnej, nieszczelnych okien lub po prostu kiepskiego ocieplenia budynku) -jeżeli podłogę, gdzie mają być rurki, stanowi warstwa trudno przepuszczalna dla ciepła (np. wykończenie drewnem, wykładziną) -jeżeli z różnych przyczyn nie można pod całą podłogą ułożyć podłogówki -jeżeli mamy bardzo duże przeszklenia -jeżeli chcemy np. zamiast 20stC mieć w pomieszczeniu 22stC -w łazienkach jeżeli chcemy gdzieś suszyć ręczniki Wtedy może się po prostu okazać że sama podłogówka nie wystarczy na pokrycie strat ciepła. wtedy trzeba dodatkowo zainstalować grzejniki lub np. ogrzewanie ścienne (tak jak podłogowe ale układane w ścianie). Chodzi o to, że podłoga nie może być cieplejsza niż średnio 29stC, bo wtedy ma to negatywny wpływ na zdrowie człowieka (a zwykle grzejniki mogą mieć i 70stC). A tak niska temperatura w połączeniu z ograniczoną liczbą rurek jaką można ułożyć w pomieszczeniu czasem nie zapewnia pokrycia strat ciepła. jezeli masz nowo budowany dom o nieskomplikowanym kształcie (zwarta bryła) i go od razu ocieplicie to na 90% sama podłogówka na parterze Ci wystarczy W razie pytań służę pomocą
  14. Hej To mój pierwszy post na tym forum, więc witam serdecznie wszystkich tutejszych Ostatnio czytam, że ceny materiałów w dobie kryzysu bardzo spadają, np.: http://finanse.wp.pl/kat,69476,title,Jesli...,wiadomosc.html http://finanse.wp.pl/kat,27004,title,Cegly...,wiadomosc.html i że warto teraz budować dom...Problem w tym, że zamierzam się budować dopiero za 2-3 lata. Teraz jestem na etapie odkładania kasy i kupna działki - mam nadzieję, że już niebawem... Kusi mnie to, że jestem w stanie zaoszczędzić parę tysięcy złotych kupując to i owo teraz. Więc moje pytanie brzmi, czy polecacie kupno niektórych materiałów, elementów wyposażenia, instalacji już teraz? I czy są jakieś takie 'uniwersalne' elementy, które na pewno mi się przydadzą, ponieważ problem jest taki, że... nie mam jeszcze wybranego projektu. Wiem tylko, że mój przyszły dom będzie wyglądał mniej więcej tak: http://www.dobredomy.pl/?id_project=161&infopage=1 wiem jak będę ogrzewał i wentylował dom. Więc teoretycznie, w przybliżeniu, mogę oszacować to i owo, oczywiście bez przewymiarowania, najwyżej będę dokupował w trakcie budowy. Dodam, że mam gdzie składować większe ilości materiałów, również w pomieszczeniu, czyli z dala od wpływu warunków atmosferycznych. teoretycznie wydawałoby się że to nie głupi pomysł, ale co jeśli ceny za dwa lata będą jeszcze mniejsze? Bo zmienią się trendy w budownictwie i materiały, które teraz kupie staną się przeżytkiem?
×
×
  • Utwórz nowe...