Skocz do zawartości

ogrzewanie -kaloryfery?


Recommended Posts

Napisano
witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie
Napisano
Przede wszystkim musimy wiedzieć jakie będziesz miał źródło ciepła do tego ogrzewania.
Przy zwykłym kotle węglowym zdaj się na rury miedziane,przy gazowym lub z podajnikiem można zastosować plastyki.
Najtaniej wychodzi PP zgrzewane,koniecznie Stabi,jak pisał kolega powyżej.
Napisano
hm ze źródłem ciepła się jeszcze zastanawiam generalnie gaz ale myślę nad dołożeniem pieca żeliwnego tak awaryjnie
czy w tej sytuacji wszystko z miedzi czy tylko w kotłowni z miedzi a reszta z plastiku?
jakie są zasadnicze różnice między plastikiem a miedzią?
Napisano
Cytat

witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie


A może byś zaczął od ocieplenia budynku?
Napisano
ocieplenie też będzie
ale nie wiem czy zdążę przed zimą a nie zdążyć z ogrzewaniem to trochę lipa icon_wink.gif
a jak nie zdążę lub mi w tym roku pieniędzy zabraknie to ocieplę w przyszłym ale ogrzewanie jakieś na zimę muszę mieć
zapomniałem dodać że ogrzewanie było elektryczne ale instalacja się w ścianach popaliła więc nie działa zresztą nikt w tym domu nie mieszkał od połowy lat '80
Napisano
Na pewno nie nadaje się na podłogówkę lutowaną na miękko (widziałem takie coś)
... zresztą na wszystkie instalacje "chowane" pod tynkiem, czy w posadzki - to moje subiektywne zdanie
Napisano
ze względu na rozszerzalność metalu?
ja w sumie planowałem "chować" pod podłogę ale nie zalewać posadzką tylko wypełnić do koła pianką (aby zaizolować przed stratami ciepła)

p.s. postaram się wkleić plany w przeciągu nast. kilku dni
Napisano
... nie, nie tylko, ale bardziej ze względu na konieczność zastosowania połączeń, które mogą być przyczyną wycieków. Wszelkie rury i tak należy izolować; z wyjątkiem podłogówki.
Napisano
Cytat

a ja myślałem że właśnie połączenia lutowane są najpewniejsze


Połączenia lutowane są pewne do pierwszego wycieku... . Ja preferuję zaciski, choćby z tego względu, że w razie czego można zrobić naprawę małym kosztem bez opalania ścian .
  • 2 lata temu...
Napisano
W przypadku tradycyjnego c.o. z grzejnikami bardzo ważny jest odpowiedni dobór materiału z jakiego ma zostać wykonana instalacja. Na pewno warto bliżej przyjrzeć się miedzi, posiada wiele unikalnych cech np. energooszczędność, dobre przewodnictwo ciepła, ponad to w odróżnieniu od tworzyw sztucznych jest antydyfuzytorem, dzięki czemu do obiegu nie przedostaje się tlen, który jest bezpośrednim powodem korozji grzejników.

Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...