Skocz do zawartości

ogrzewanie -kaloryfery?


Recommended Posts

Napisano
witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie
Napisano
Przede wszystkim musimy wiedzieć jakie będziesz miał źródło ciepła do tego ogrzewania.
Przy zwykłym kotle węglowym zdaj się na rury miedziane,przy gazowym lub z podajnikiem można zastosować plastyki.
Najtaniej wychodzi PP zgrzewane,koniecznie Stabi,jak pisał kolega powyżej.
Napisano
hm ze źródłem ciepła się jeszcze zastanawiam generalnie gaz ale myślę nad dołożeniem pieca żeliwnego tak awaryjnie
czy w tej sytuacji wszystko z miedzi czy tylko w kotłowni z miedzi a reszta z plastiku?
jakie są zasadnicze różnice między plastikiem a miedzią?
Napisano
Cytat

witam
kupiłem dom z końca lat '70 i paluję niebawem rozpocząć jego remont
dom był niezamieszkały od płowy lat '80
zamierzam przeprowadzić gruntowny remont (o ile mi starczy na wszystko pieniędzy icon_wink.gif )
i zastanawiam się nad ogrzewaniem

wg pierwszego planu chciałem zainstalować ogrzewanie podłogowe
jednak że odległość między sufitem a podłogą w moim domu wynosi zaledwie 2,4-2,5m (jest to jak dla mnie nisko zwłaszcza w salonie i w kuchni) a przeciętna instalacja ogrzewania podłogowego podnosi poziom podłogi średnio o 10cm
więc zrezygnowałem z tego rozwiązania, pewnie i dobrze bo kaloryfery są tańsze i może teraz starczy mi na cały remont (mam nadzieję)

i tu mam pytanie jakie rury, jakie grzejniki, itp. itd.?

dom jest piętrowy podpiwniczony zamierzam ogrzewać również pomieszczenia piwniczne
z góry serdecznie dzięki za wszelkie sugestie


A może byś zaczął od ocieplenia budynku?
Napisano
ocieplenie też będzie
ale nie wiem czy zdążę przed zimą a nie zdążyć z ogrzewaniem to trochę lipa icon_wink.gif
a jak nie zdążę lub mi w tym roku pieniędzy zabraknie to ocieplę w przyszłym ale ogrzewanie jakieś na zimę muszę mieć
zapomniałem dodać że ogrzewanie było elektryczne ale instalacja się w ścianach popaliła więc nie działa zresztą nikt w tym domu nie mieszkał od połowy lat '80
Napisano
Na pewno nie nadaje się na podłogówkę lutowaną na miękko (widziałem takie coś)
... zresztą na wszystkie instalacje "chowane" pod tynkiem, czy w posadzki - to moje subiektywne zdanie
Napisano
ze względu na rozszerzalność metalu?
ja w sumie planowałem "chować" pod podłogę ale nie zalewać posadzką tylko wypełnić do koła pianką (aby zaizolować przed stratami ciepła)

p.s. postaram się wkleić plany w przeciągu nast. kilku dni
Napisano
... nie, nie tylko, ale bardziej ze względu na konieczność zastosowania połączeń, które mogą być przyczyną wycieków. Wszelkie rury i tak należy izolować; z wyjątkiem podłogówki.
Napisano
Cytat

a ja myślałem że właśnie połączenia lutowane są najpewniejsze


Połączenia lutowane są pewne do pierwszego wycieku... . Ja preferuję zaciski, choćby z tego względu, że w razie czego można zrobić naprawę małym kosztem bez opalania ścian .
  • 2 lata temu...
Napisano
W przypadku tradycyjnego c.o. z grzejnikami bardzo ważny jest odpowiedni dobór materiału z jakiego ma zostać wykonana instalacja. Na pewno warto bliżej przyjrzeć się miedzi, posiada wiele unikalnych cech np. energooszczędność, dobre przewodnictwo ciepła, ponad to w odróżnieniu od tworzyw sztucznych jest antydyfuzytorem, dzięki czemu do obiegu nie przedostaje się tlen, który jest bezpośrednim powodem korozji grzejników.

Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dżwięk z drogi odbija się od domu, dzięki czemu jest głośno na tarasie - znaczy głośniej - bo masz dwa dźwięki - bezpośredni i odbity. Jeśli masz taras zadaszony, to tym bardziej hałas się nawarstwi. Nie wiem, jaki masz taras - ale spróbuj zasłonić go od strony tego dźwięku bezpośredniego z drogi i sprawdź natężenie dźwięku. Jeśli będzie ciszej, to spróbuj odsłonić go, ale wytłumić - nawt jakąś plandeką czy kocami powieszonymi przed ścianą, od której może się odbić ten dzwięk (jesli jest zadaszony, może odbijać się od sufitu czy co tam masz nad nim). A jak sprawdzisz - to będziesz wiedział, czy warto zrobić wytłumienie sciany tarasu bezodbiciowe. Lub sufitu nad tarasem. Loggie otwarte ażurowe balkonowe -  są np. świetnymi zbieraczami i wzmacniaczami dźwięku z ulicy.   Taras nakryty jest takim odpowiednikiem loggii.
    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oraz pory dnia i roku, godziny, pogody, ciśnienia atmosferycznego itd., itp., etc. W sumie zgadzam się, że takich danych nie ma. Nigdzie. Bo takie badanie kosztują krocie, a każde wyniki da się podważyć, wiec nikt nie ryzykuje.
    • Nie licz na to, że wyciszysz działkę do tych 35 - 40 dB w takim miejscu zlokalizowaną... Nawet kilkumetrowej wysokości ekran akustyczny - taki, jakie stawiają przy drogach szybkiego ruchu - nie załatwi tego Mieszkam 250 m od eSki, oddziela mnie od niej pas szerokości około100 m lasu mieszanego i słyszę każdy niemal pędzący pojazd (nie mówię o motocyklach z "ulepszonymi" wydechami ) - ekranu nam nie postawili... Około 700 m od okien jest linia kolejowa Warszawa - Lublin, od niej również "oddziela" nas pas ze 150 m szerokości lasu, również mieszanego... Słychać każdy przejeżdżający skład pociągu - o godzinie  +- 23:40 przejeżdża skład 43 wagonów z węglem Zupełnie inaczej słychać samochody i pociągi w suche dni, a inaczej "po rosie", gdy powietrze jest mocno wilgotne - wtedy wydaje się, że jeżdżą one tuż pod oknami Zaznaczam, że las jest mieszany, bo jest różnica zimą, a miesiącami, gdy są gęste liście na drzewach... Nie mierzyłem natężenia hałasu, ale BYŁ on mocno zauważalny w pierwszych tygodniach zamieszkania - po jakimś czasie przestaje się słyszeć te hałasy, przestają być zauważalne, przeszkadzające i uciążliwe... czasami się je słyszy, ale ucho przyzwyczaja się... Można próbować odgradzać się parkanami, szpalerami tui, czy innych roślin, ale i tak trzeba będzie zaakceptować pozostałe szumy i odgłosy...   Albo szukać innej lokalizacji     Podejrzewam, że takie dane uzyskasz tylko doświadczalnie dla określonej lokalizacji...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...