xxsliwaxx Napisano 15 lutego 2009 Udostępnij #1 Napisano 15 lutego 2009 Witam,Zaczynam budowę domu i jak pewnie już Państwo wiecie wilkie wyzwanie przede mna Spotkałam się z 4 firmami budowalnymi i otrzymałam 3 rozne opinie odnośnie z czego powiny być wykonane ściany...firma nr1 powiedziała że pustak maxfrima nr2 zdecydownie beton komórkowy Ytongfirma nr3 rownież beton komórkowy ale suporexfirma nr4 porothermRóżnie mólwili np. "ceramika to ceramika" albo "beton komórkowy lepiej oddycha"Zamierzam mieć ogrzewanie gazowe (gaz ziemny) więc zdaję sobie sprawę, że oceiplenie domu musi być zrobione solidnie z jak najmniejszą utratą ciepła.Im więcej czytam tym mam wieksze dylemat co wybrac proszę o pomoc. Link do komentarza
demografik Napisano 15 lutego 2009 Udostępnij #2 Napisano 15 lutego 2009 Cytat Witam,Zaczynam budowę domu i jak pewnie już Państwo wiecie wilkie wyzwanie przede mna Spotkałam się z 4 firmami budowalnymi i otrzymałam 3 rozne opinie odnośnie z czego powiny być wykonane ściany...firma nr1 powiedziała że pustak maxfrima nr2 zdecydownie beton komórkowy Ytongfirma nr3 rownież beton komórkowy ale suporexfirma nr4 porothermRóżnie mólwili np. "ceramika to ceramika" albo "beton komórkowy lepiej oddycha"Zamierzam mieć ogrzewanie gazowe (gaz ziemny) więc zdaję sobie sprawę, że oceiplenie domu musi być zrobione solidnie z jak najmniejszą utratą ciepła.Im więcej czytam tym mam wieksze dylemat co wybrac proszę o pomoc. Też miałem takie opinie. Każdy mówi inaczej.Postanowiłem rozważyć wszystkie za i przeciw, uwzględnić cenę etc. I zostałem przy tym co w projekcie czyli Ytong 36,5cm. Myślę, że to się okaże dobrym wyborem!A ty co masz w projekcie? Link do komentarza
tank102 Napisano 15 lutego 2009 Udostępnij #3 Napisano 15 lutego 2009 Zapytaj się swojego projektanta, i zależy jaki współczynnik chcesz uzyskać , i oczywiście czym chcesz docieplać budynek na zewnątrz, a może postawić na ścianę jednowarstwową to ściana Ytong 40 cmDlatego na wstępie masz mały problem, ale to tylko początek.Wszystko zależy od ciebie Link do komentarza
xxsliwaxx Napisano 15 lutego 2009 Autor Udostępnij #4 Napisano 15 lutego 2009 W projekcie mam MAX klasy 15 zaprawa cementowo-wapienna grubośc 29cm + styropian 10 - ale mysle o 15 styropianie. I zaczyna mi chodzić po głowie porotherm 250x373x238 klasa 15 + 15 steropian. Wyczytałam właśnie, że ceramika + styropian jest ok ale lepiej stosować suporex + styropian... Link do komentarza
xxsliwaxx Napisano 15 lutego 2009 Autor Udostępnij #5 Napisano 15 lutego 2009 Cytat Też miałem takie opinie. Każdy mówi inaczej.Postanowiłem rozważyć wszystkie za i przeciw, uwzględnić cenę etc. I zostałem przy tym co w projekcie czyli Ytong 36,5cm. Myślę, że to się okaże dobrym wyborem!A ty co masz w projekcie? Ytong 36.5 bez styropianu czy dałeś styropian? Link do komentarza
Deggial Napisano 16 lutego 2009 Udostępnij #6 Napisano 16 lutego 2009 Wszystko zależy od kasy jaką chcesz zainwestować. Teraz praktycznie żadna ściana nie obejdzie się bez ocieplenia. Także nie ma sensu ładować się w ścianę gr 40 cm i do tego 8 cm styropianu. Lepiej zrobić 25 i dać np. 12 lub 15 cm styropianu.Jeżeli chodzi o materiał to zależy kto ci będzie robił ściany. Suporex (Ytong) nie wybacza błędów i tu musi być bardzo dobra ekipa. Ja osobiście polecałbym ceramikę (Kozłowice maja bardzo sympatyczny pustak).Pozdrawiam. Link do komentarza
kingaj Napisano 16 lutego 2009 Udostępnij #7 Napisano 16 lutego 2009 Cytat W projekcie mam MAX klasy 15 zaprawa cementowo-wapienna grubośc 29cm + styropian 10 - ale mysle o 15 styropianie. I zaczyna mi chodzić po głowie porotherm 250x373x238 klasa 15 + 15 steropian. Wyczytałam właśnie, że ceramika + styropian jest ok ale lepiej stosować suporex + styropian... Deggiel ma rację, nie wbijaj się w zbyt grubą ścianę bo tak na prawdę przy domach jednorodzinnych po pierwsze nie musi ona przenosić nie wiadomo jakich obciążeń a po drugie pod względem cieplnym jest lepiej dać cieńszą ścianę a grubsze ocieplenie.Poza tym w 100% się zgadzam że siany jednowarstwowe muszą być zrobione wręcz z niemiecką precyzją, bo przy niechlujnej murarce nie zachowają one nigdy swoich właściwości cieplnych. A niedociągnięcia na budowie zawsze są. Jeśli się zdecydujesz na ściany jednowarstwowe to należy je robić na zaprawie ciepłochronnej a ona sporo kosztuje (ok. 28 zł za 20 kg) i podraża bardzo postawienie takiej ściany. Pamiętaj również że beton bardzo "chłonie" wilgoć.Ściana dwuwarstwowa jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.pozdrwiam Link do komentarza
m_golba Napisano 20 lutego 2009 Udostępnij #8 Napisano 20 lutego 2009 Cytat Deggiel ma rację, nie wbijaj się w zbyt grubą ścianę bo tak na prawdę przy domach jednorodzinnych po pierwsze nie musi ona przenosić nie wiadomo jakich obciążeń a po drugie pod względem cieplnym jest lepiej dać cieńszą ścianę a grubsze ocieplenie.Poza tym w 100% się zgadzam że siany jednowarstwowe muszą być zrobione wręcz z niemiecką precyzją, bo przy niechlujnej murarce nie zachowają one nigdy swoich właściwości cieplnych. A niedociągnięcia na budowie zawsze są. Jeśli się zdecydujesz na ściany jednowarstwowe to należy je robić na zaprawie ciepłochronnej a ona sporo kosztuje (ok. 28 zł za 20 kg) i podraża bardzo postawienie takiej ściany. Pamiętaj również że beton bardzo "chłonie" wilgoć.Ściana dwuwarstwowa jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.pozdrwiam Jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową, to mnie jak najbardziej przekonuje ytong. Dlaczego? Wstarczy poczytać: http://www.xella.pl/html/pol/pl/6287.phpZ kolei, jakbym planował ściany wielowarstwowe, to wtedy Silka jako ściana wewnętrzna (bo kumuluje ciepło)+warstwa docieplenia+materiał elewacyjny.Zastanawiam się nawet czy w remontowanym obecnie mieszkaniu nie dać ytonga, ponoć świetnie się sprawdza:http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/mate...ymi-rekoma.htmlCo o tym sądzicie? Link do komentarza
Daniel00 Napisano 21 lutego 2009 Udostępnij #9 Napisano 21 lutego 2009 Witam,uważam, że pewne materiały do siebie nie pasują. Jeżeli wybierzesz Ytong, który jest droższy od ceramiki, ale ma lepsze parametry "oddychajace" szkoda go ocieplać styropianem, który nie oddycha. Do ceramiki pasuje styropian lub wełna, do betonu komórkowego, czy silikatów - wełna. Przed decyzją sprawdź technologię produkcji materiałów, z tego co wiem nie kazdy producent jest do końca uczciwy i dodaje bardzo duże odpady w postaci pyłów hutniczych itd.Jeżeli beton komórkowy, to biały. Jezeli ceramika to poryzowana drewnem. Silikaty ogólnie są OK. Pozdro! 1 Link do komentarza
kingaj Napisano 23 lutego 2009 Udostępnij #10 Napisano 23 lutego 2009 Cytat Jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową, to mnie jak najbardziej przekonuje ytong. Dlaczego? Wstarczy poczytać: http://www.xella.pl/html/pol/pl/6287.phpZ kolei, jakbym planował ściany wielowarstwowe, to wtedy Silka jako ściana wewnętrzna (bo kumuluje ciepło)+warstwa docieplenia+materiał elewacyjny.Zastanawiam się nawet czy w remontowanym obecnie mieszkaniu nie dać ytonga, ponoć świetnie się sprawdza:http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/mate...ymi-rekoma.htmlCo o tym sądzicie? Witaj, ten artykuł który przytaczasz o ścianach jednowarstwowych z Ytonga jest sponsorowany przez producenta, więc nie do końca jest to opinia obiektywna. Co do ściany dwuwarstwowej to zgadzam się z tobą: silikaty + ocieplenie to najlepsze rozwiązanie technologiczne. Link do komentarza
m_golba Napisano 5 marca 2009 Udostępnij #11 Napisano 5 marca 2009 Cytat Witaj, ten artykuł który przytaczasz o ścianach jednowarstwowych z Ytonga jest sponsorowany przez producenta, więc nie do końca jest to opinia obiektywna. Co do ściany dwuwarstwowej to zgadzam się z tobą: silikaty + ocieplenie to najlepsze rozwiązanie technologiczne. No dobrze, a co w takim razie myślisz o ytongu ocieplonym styropianem/wełną/albo Multiporem? To ostatnie ponoć najdroższe rozwiązanie, ale z kolei, jak to mówią, lepiej wybierać rozwiązania systemowe (a Multipor podobnie jak Ytong też od Xelli)? Budowanie w takiej technologii powinno chyba byc szybsze i tansze od ściany wielowarstwowej, a przy okazji ciepłe? Link do komentarza
ania i grześ Napisano 5 marca 2009 Udostępnij #12 Napisano 5 marca 2009 każdy popiera swoje , my także długo nie mogliśmy sie zdecydować na materiał na ściany , podpowiedział nam nasz kierownik, budujemy z suporexu a bardziej zainwestujemy w ocieplenie tych ścian oraz okna i drzwi bo najwiecej ciepła ucieka otworami okiennymi i drzwiami. pozdrawiamy Link do komentarza
kropeczka_ns Napisano 5 marca 2009 Udostępnij #13 Napisano 5 marca 2009 wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie) -porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu Link do komentarza
tukaj Napisano 5 marca 2009 Udostępnij #14 Napisano 5 marca 2009 Cytat wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie) -porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu Witam,U mnie w projekcie był pustak ceramiczny U220, ale niektórzy radzili mi żebym budował z porotermu. Nie powiem żeby mnie nie korciło, ale zasięgałem opinii tu i tam ( budowlańcy twierdzili że poroterm nie jest dobrze wypalany lecz chemicznie barwiony, stąd taka jednolita barwa, dla porównania mówili że pustaki ceramiczne mają barwę zróżnicowaną , bo zależy w jakiej odległości w piecu oddalone były od źródła ognia - dla mnie logiczne). Ponadto w tym samym czasie wybuchła afera na rynku z certyfikacją porotermu - laboratoria podały że wg certyfikatu poroterm wytrzymuje kilkanaście cykli zamrażania i rozmrażania, a w badaniach laboratoryjnych po kilku cyklach po prostu się rozpadał. To do mnie przemówiło i powróciłem do pustaka ceramicznego U220 z olsztyńskich cegielni i jestem z tego zadowolony, a przecież w końcu o to właśnie chodzi, byśmy z własnego wyboru byli zadowoleni.pozdrawiam:Darek Link do komentarza
xxsliwaxx Napisano 5 marca 2009 Autor Udostępnij #15 Napisano 5 marca 2009 Naczytałam się, wziełam pod uwagę wasze cenne wskazówki za co bardzo dziekuję i zdecydowałam: Max Kozłowice + styropan 15; ogrzewanie gazowe (piec kondensacyjny) podłogowe w całym domu, dach docieplony welna 40 oczywiscie folia odbijajaca i izolujaca a na zasmażkę blachodachówka; (wentylacja recuperator) i jeszcze nie wiem do końca czy solary na dach...?pozdrawiam Link do komentarza
Deggial Napisano 6 marca 2009 Udostępnij #16 Napisano 6 marca 2009 Cytat Naczytałam się, wziełam pod uwagę wasze cenne wskazówki za co bardzo dziekuję i zdecydowałam: Max Kozłowice + styropan 15; ogrzewanie gazowe (piec kondensacyjny) podłogowe w całym domu, dach docieplony welna 40 oczywiscie folia odbijajaca i izolujaca a na zasmażkę blachodachówka; (wentylacja recuperator) i jeszcze nie wiem do końca czy solary na dach...?pozdrawiam Wszystko fajnie ale po cholerę ci ta blacha na dachu, nie rób stodoły z domu. Link do komentarza
Deggial Napisano 6 marca 2009 Udostępnij #17 Napisano 6 marca 2009 Cytat wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie) -porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu Porotherm, czy lepiej mówiąc ceramika poryzowana wyszedł drożej od betonu kom. przecież to absurd, ktoś was fajnie w butelkę nabił. Jak to jet możliwe skoro np. ja płaciłem za pustak ceramiczny 8 zł a suporeks kosztował ponad 11 (wymiary takie same). Proszę nie piszcie bzdur że gazobeton jest tańszy od ceramiki. Link do komentarza
xxsliwaxx Napisano 7 marca 2009 Autor Udostępnij #18 Napisano 7 marca 2009 Cytat Wszystko fajnie ale po cholerę ci ta blacha na dachu, nie rób stodoły z domu. Wydaje mi się, że gonty wygladają jak stodoła, dachówka z ceramiki jest droga i po 20 latach wcale pieknie nie wyglada a dach przy takiej masie może się troszę osiąść więc dlatego blachodachówka z dużym trapezem 1 Link do komentarza
Krecik Napisano 10 marca 2009 Udostępnij #19 Napisano 10 marca 2009 dachówki cementowe są równie dobre, a tańsze niż ceramiczne ! wygląd podobny. Link do komentarza
CICHON Napisano 17 maja 2009 Udostępnij #20 Napisano 17 maja 2009 widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy 1 Link do komentarza
m_golba Napisano 8 czerwca 2009 Udostępnij #21 Napisano 8 czerwca 2009 Cytat widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy Dlaczego Porotherm? Zastanawia mnie, co przekonuje ludzi w tych czasach do wznoszenia domów z pustaka, bo chyba nie cena. No chyba, że wierzą w niezwykłe wałaściwości akustyczne materiału. Ostatnio producent chwali się najlepszymi na rynku osiągami w tym zakresie, ale mnie wydaje się to grubo naciągane. Dlaczego? Pustaki nie mają chyba za dużej gęstości objętościowej, a to właśnie ona odpowiada za własciwości akustyczne materiału. Chyba, ze czegoś tu nie rozumiem... Link do komentarza
kibito Napisano 22 czerwca 2009 Udostępnij #22 Napisano 22 czerwca 2009 witam wszystkich materiał na ściany to jak wybór auta zależy czego od nich oczekujemy ---> nikt nie zrobi murów z suporka by odciąć się od hałasu z ulicy , albo dla właściwości akumulacji ciepła -- ktoś nad wyrost boi się promieniowania z popiołów użytych w pustakach to postawi z ceramiki tylko ocieplenia da więcej albo pogodzi się z gorszym współczynnikiem takiej przegrody . Do tego dochodzi jeszcze najważniejszy parametr jakim jest cena - i tu wolna amerykanka , bo do ceny nie ma co porównywać właściwości materiału , jego współczynnika , parametrów i walorów , bo jak masz zamiar oszczędzać to i tak kupisz najtańszy nawet jeśli znajdziesz coś parę groszy droższego ale w I gatunku By wypowiedzieć się na temat materiału należy pierw zgromadzić podstawowe dane - jaki budynek , gdzie , jak posadowiony ( fundamenty czy ostatnio promowana płyta fundamentowa) , jakie założenia jeśli chodzi o jego energooszczędność itd itd . . . ale to tylko takie moje przemyślenia jako nowicjusza i laika w temacie budowlanki pozdrawiam ps. nie patrz na to czy oddycha czy nie chyba ze dajesz mur jednowarstwowy , bo jak nie to i tak otulasz to styro dookoła --- z materiałami na mury to jak z innymi rzeczami - sprzedawca chwyci się każdego sloganu byle wcisnąć towar - a majster robi z tego co mu wygodnie - w myśl teorii : "panie 20 lat tak robiłem i było dobrze " Link do komentarza
oscylot Napisano 6 sierpnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 6 sierpnia 2010 ja buduje z BK od firmu solbet gladki na klej grubosc 24cm na to dam styropian 12 lub 15 cm pewnie z termoorganiki i powinno byc ok cieplo i milo co do akustyki i halasu to jakbym mieszkal przy ruchliwej drodze albo autostradzie to bym sie zastanawial ale tak nie jest i malo mnie obchodzi tlumienie dzwikow z zewnatrz . Link do komentarza
vega1 Napisano 24 lutego 2011 Udostępnij #24 Napisano 24 lutego 2011 Cytat widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy omg Człowieku łerju kamfrom?? Link do komentarza
Barbossa Napisano 25 lutego 2011 Udostępnij #25 Napisano 25 lutego 2011 from outer limits Link do komentarza
grzegorz l Napisano 27 lutego 2011 Udostępnij #26 Napisano 27 lutego 2011 Cytat ja buduje z BK od firmu solbet gladki na klej grubosc 24cm na to dam styropian 12 lub 15 cm pewnie z termoorganiki i powinno byc ok cieplo i milo co do akustyki i halasu to jakbym mieszkal przy ruchliwej drodze albo autostradzie to bym sie zastanawial ale tak nie jest i malo mnie obchodzi tlumienie dzwikow z zewnatrz . ja też sie zdecydowalem na solbet 24cm. tylko cały czas się zastanawiam nad ociepleniem. Ja myślałem czy jednak nie więcej dać niż 15cm, ale widzę, że nikt raczej nie praktykuje takiego rozwiązania. Akustyka? No, przecież to tylko dom jednorodzinny. Nie będzie tak źle:P Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #27 Napisano 28 lutego 2011 pieprzyta z ta akustyka niemilosiernie! drzwi przenosza wieksze odglosy niz sciany! Link do komentarza
vega1 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #28 Napisano 28 lutego 2011 ale drzwi nie mają takiej powierzchni. Złe porównanie Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #29 Napisano 28 lutego 2011 Cytat Ja myślałem czy jednak nie więcej dać niż 15cm, ale widzę, że nikt raczej nie praktykuje takiego rozwiązania. Oczywiście dawać więcej,coraz częściej standart ociepleniowy to 20cm,ja np. dam 20cm szarego styro i tak się zrobi U ściany 0,13 W/m2K .Im więcej termoizolacji tym niższe rachunki za ogrzewanie Co do akus tyki to na zewnątrz mam cicho a w środek pakuję silkę Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #30 Napisano 28 lutego 2011 Cytat widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy Nie no rada na sto dwa! Tak dla wyjasnienia sytuacji. OK dobrze ze to Twoj punkt widzenia. Jezeli chodzi o suporex to niestety jest to material podobny budowa i skladem do ytonga (oczywiscie wlasciwosci ma gorsze niz ytong) a z popiolow to jest robione cos innego. Co do murowania to niby co ma wypalic zaprawe? A tak wogole to kto muruje ytonga na zaprawe? Natomiast jeszcze male sprostowanie co do pustakow weinerberga to nie poroton a jezeli juz to poroterm, jezeli dobrze pamietam to porotona produkuje roben ale glowy nie dam sobie uciac. Moze male to szczegoly, ale uwazam ze znaczace. Jeszcze slowko o tynkowaniu, uwazasz ze nalerzy gruntowac (nie bede wnikal czym) tylko pod tynki gipsowe? a cementowo-wapienne to co? Sprawdzilem w literaturze fachowej i glowe moge podstawic poroton produkuje Roben! Link do komentarza
grzegorz l Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #31 Napisano 28 lutego 2011 Cytat z popiolow to jest robione cos innego. Co do murowania to niby co ma wypalic zaprawe? A tak wogole to kto muruje ytonga na zaprawe? bk tylko na klej A co do 20 cm ocieplenia. termosu se z domu nie zrobie? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #33 Napisano 28 lutego 2011 Cytat bk tylko na klej A co do 20 cm ocieplenia. termosu se z domu nie zrobie? Powtórzę pytanie,a czemu nie 20cm ? W czym to przeszkadza ? Link do komentarza
grzegorz l Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #34 Napisano 28 lutego 2011 co czemu nie? że termos z domu? No bo wszyscy o tym gadają, więc się trochę obawiam. Więc, vega, spokojnie mogę dawać 20cm? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #35 Napisano 28 lutego 2011 Cytat co czemu nie? że termos z domu? No bo wszyscy o tym gadają, więc się trochę obawiam. Więc, vega, spokojnie mogę dawać 20cm? Jak najbardziej 20cm jest pożądaną ilością termoizolacji.Od tego,żeby nie było termosu jest wydajna wentylacja Link do komentarza
grzegorz l Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #36 Napisano 28 lutego 2011 no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 28 lutego 2011 Udostępnij #37 Napisano 28 lutego 2011 Cytat no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy? Oczywiście nie jest konieczna taka grubość ocieplenia.BK jako najcieplejszy materiał do budowy potrzebuje mniejszej ilości teroizolacji.Do uzyskania normowych U=0,3 wystarczy 12cm styro.Zależy czego oczekujesz od domku,jakie będziesz miał ogrzewanie,jaka pozostała termoizolacja,czy reku itp Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #38 Napisano 3 marca 2011 nie no 20 troche za duzo sciana nam wyjdzie w tym przypadku ponad 44cm, mysle ze te 15cm wystarczy w zupelnosci. Link do komentarza
autorushd Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #39 Napisano 3 marca 2011 Cytat no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy? Skoro to parę groszy to nie warto oszczędzać. A poważnie, wróci to w postaci rachunków. Chyba ze ktoś chce zmieniać ocieplenie co 10 lat. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 7 marca 2011 Udostępnij #40 Napisano 7 marca 2011 (edytowany) Cytat Skoro to parę groszy to nie warto oszczędzać. A poważnie, wróci to w postaci rachunków. Chyba ze ktoś chce zmieniać ocieplenie co 10 lat. raczej malo prawdopodobne aby ktos zrywal styro i kladl nowy, dalej jednak sie zastanawiam czy 20 to nie za duzo? Edytowano 7 marca 2011 przez marek.kurdej (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 15 marca 2011 Udostępnij #41 Napisano 15 marca 2011 Cytat nie no 20 troche za duzo sciana nam wyjdzie w tym przypadku ponad 44cm, mysle ze te 15cm wystarczy w zupelnosci. nie chce być banalny, ale może tak by to "fachowo", że tak powiem, przeliczyć? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się