Skocz do zawartości

Ściany w domu - dylemat proszę o poradę.


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Zaczynam budowę domu i jak pewnie już Państwo wiecie wilkie wyzwanie przede mna icon_smile.gif
Spotkałam się z 4 firmami budowalnymi i otrzymałam 3 rozne opinie odnośnie z czego powiny być wykonane ściany...
firma nr1 powiedziała że pustak max
frima nr2 zdecydownie beton komórkowy Ytong
firma nr3 rownież beton komórkowy ale suporex
firma nr4 porotherm

Różnie mólwili np. "ceramika to ceramika" albo "beton komórkowy lepiej oddycha"

Zamierzam mieć ogrzewanie gazowe (gaz ziemny) więc zdaję sobie sprawę, że oceiplenie domu musi być zrobione solidnie z jak najmniejszą utratą ciepła.

Im więcej czytam tym mam wieksze dylemat co wybrac proszę o pomoc.
Napisano
  Cytat

Witam,
Zaczynam budowę domu i jak pewnie już Państwo wiecie wilkie wyzwanie przede mna icon_smile.gif
Spotkałam się z 4 firmami budowalnymi i otrzymałam 3 rozne opinie odnośnie z czego powiny być wykonane ściany...
firma nr1 powiedziała że pustak max
frima nr2 zdecydownie beton komórkowy Ytong
firma nr3 rownież beton komórkowy ale suporex
firma nr4 porotherm

Różnie mólwili np. "ceramika to ceramika" albo "beton komórkowy lepiej oddycha"

Zamierzam mieć ogrzewanie gazowe (gaz ziemny) więc zdaję sobie sprawę, że oceiplenie domu musi być zrobione solidnie z jak najmniejszą utratą ciepła.

Im więcej czytam tym mam wieksze dylemat co wybrac proszę o pomoc.

Rozwiń  



Też miałem takie opinie. Każdy mówi inaczej.
Postanowiłem rozważyć wszystkie za i przeciw, uwzględnić cenę etc. I zostałem przy tym co w projekcie czyli Ytong 36,5cm. Myślę, że to się okaże dobrym wyborem!
A ty co masz w projekcie?
Napisano
Zapytaj się swojego projektanta, i zależy jaki współczynnik chcesz uzyskać , i oczywiście czym chcesz docieplać budynek na zewnątrz, a może postawić na ścianę jednowarstwową to ściana Ytong 40 cm
Dlatego na wstępie masz mały problem, ale to tylko początek.
Wszystko zależy od ciebie
Napisano
W projekcie mam MAX klasy 15 zaprawa cementowo-wapienna grubośc 29cm + styropian 10 - ale mysle o 15 styropianie. I zaczyna mi chodzić po głowie porotherm 250x373x238 klasa 15 + 15 steropian.
Wyczytałam właśnie, że ceramika + styropian jest ok ale lepiej stosować suporex + styropian...
Napisano
  Cytat

Też miałem takie opinie. Każdy mówi inaczej.
Postanowiłem rozważyć wszystkie za i przeciw, uwzględnić cenę etc. I zostałem przy tym co w projekcie czyli Ytong 36,5cm. Myślę, że to się okaże dobrym wyborem!
A ty co masz w projekcie?

Rozwiń  



Ytong 36.5 bez styropianu czy dałeś styropian?
Napisano
Wszystko zależy od kasy jaką chcesz zainwestować. Teraz praktycznie żadna ściana nie obejdzie się bez ocieplenia. Także nie ma sensu ładować się w ścianę gr 40 cm i do tego 8 cm styropianu. Lepiej zrobić 25 i dać np. 12 lub 15 cm styropianu.

Jeżeli chodzi o materiał to zależy kto ci będzie robił ściany. Suporex (Ytong) nie wybacza błędów i tu musi być bardzo dobra ekipa. Ja osobiście polecałbym ceramikę (Kozłowice maja bardzo sympatyczny pustak).

Pozdrawiam.
Napisano
  Cytat

W projekcie mam MAX klasy 15 zaprawa cementowo-wapienna grubośc 29cm + styropian 10 - ale mysle o 15 styropianie. I zaczyna mi chodzić po głowie porotherm 250x373x238 klasa 15 + 15 steropian.
Wyczytałam właśnie, że ceramika + styropian jest ok ale lepiej stosować suporex + styropian...

Rozwiń  


Deggiel ma rację, nie wbijaj się w zbyt grubą ścianę bo tak na prawdę przy domach jednorodzinnych po pierwsze nie musi ona przenosić nie wiadomo jakich obciążeń a po drugie pod względem cieplnym jest lepiej dać cieńszą ścianę a grubsze ocieplenie.
Poza tym w 100% się zgadzam że siany jednowarstwowe muszą być zrobione wręcz z niemiecką precyzją, bo przy niechlujnej murarce nie zachowają one nigdy swoich właściwości cieplnych. A niedociągnięcia na budowie zawsze są. Jeśli się zdecydujesz na ściany jednowarstwowe to należy je robić na zaprawie ciepłochronnej a ona sporo kosztuje (ok. 28 zł za 20 kg) i podraża bardzo postawienie takiej ściany.
Pamiętaj również że beton bardzo "chłonie" wilgoć.
Ściana dwuwarstwowa jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
pozdrwiam
Napisano
  Cytat

Deggiel ma rację, nie wbijaj się w zbyt grubą ścianę bo tak na prawdę przy domach jednorodzinnych po pierwsze nie musi ona przenosić nie wiadomo jakich obciążeń a po drugie pod względem cieplnym jest lepiej dać cieńszą ścianę a grubsze ocieplenie.
Poza tym w 100% się zgadzam że siany jednowarstwowe muszą być zrobione wręcz z niemiecką precyzją, bo przy niechlujnej murarce nie zachowają one nigdy swoich właściwości cieplnych. A niedociągnięcia na budowie zawsze są. Jeśli się zdecydujesz na ściany jednowarstwowe to należy je robić na zaprawie ciepłochronnej a ona sporo kosztuje (ok. 28 zł za 20 kg) i podraża bardzo postawienie takiej ściany.
Pamiętaj również że beton bardzo "chłonie" wilgoć.
Ściana dwuwarstwowa jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
pozdrwiam

Rozwiń  

Jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową, to mnie jak najbardziej przekonuje ytong. Dlaczego? Wstarczy poczytać: http://www.xella.pl/html/pol/pl/6287.php
Z kolei, jakbym planował ściany wielowarstwowe, to wtedy Silka jako ściana wewnętrzna (bo kumuluje ciepło)+warstwa docieplenia+materiał elewacyjny.
Zastanawiam się nawet czy w remontowanym obecnie mieszkaniu nie dać ytonga, ponoć świetnie się sprawdza:
http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/mate...ymi-rekoma.html
Co o tym sądzicie?
Napisano
Witam,
uważam, że pewne materiały do siebie nie pasują. Jeżeli wybierzesz Ytong, który jest droższy od ceramiki, ale ma lepsze parametry "oddychajace" szkoda go ocieplać styropianem, który nie oddycha. Do ceramiki pasuje styropian lub wełna, do betonu komórkowego, czy silikatów - wełna. Przed decyzją sprawdź technologię produkcji materiałów, z tego co wiem nie kazdy producent jest do końca uczciwy i dodaje bardzo duże odpady w postaci pyłów hutniczych itd.
Jeżeli beton komórkowy, to biały. Jezeli ceramika to poryzowana drewnem. Silikaty ogólnie są OK. Pozdro!
Napisano
  Cytat

Jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową, to mnie jak najbardziej przekonuje ytong. Dlaczego? Wstarczy poczytać: http://www.xella.pl/html/pol/pl/6287.php
Z kolei, jakbym planował ściany wielowarstwowe, to wtedy Silka jako ściana wewnętrzna (bo kumuluje ciepło)+warstwa docieplenia+materiał elewacyjny.
Zastanawiam się nawet czy w remontowanym obecnie mieszkaniu nie dać ytonga, ponoć świetnie się sprawdza:
http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/mate...ymi-rekoma.html
Co o tym sądzicie?

Rozwiń  


Witaj, ten artykuł który przytaczasz o ścianach jednowarstwowych z Ytonga jest sponsorowany przez producenta, więc nie do końca jest to opinia obiektywna. Co do ściany dwuwarstwowej to zgadzam się z tobą: silikaty + ocieplenie to najlepsze rozwiązanie technologiczne.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Witaj, ten artykuł który przytaczasz o ścianach jednowarstwowych z Ytonga jest sponsorowany przez producenta, więc nie do końca jest to opinia obiektywna. Co do ściany dwuwarstwowej to zgadzam się z tobą: silikaty + ocieplenie to najlepsze rozwiązanie technologiczne.

Rozwiń  

No dobrze, a co w takim razie myślisz o ytongu ocieplonym styropianem/wełną/albo Multiporem? To ostatnie ponoć najdroższe rozwiązanie, ale z kolei, jak to mówią, lepiej wybierać rozwiązania systemowe (a Multipor podobnie jak Ytong też od Xelli)? Budowanie w takiej technologii powinno chyba byc szybsze i tansze od ściany wielowarstwowej, a przy okazji ciepłe?
Napisano
każdy popiera swoje , my także długo nie mogliśmy sie zdecydować na materiał na ściany , podpowiedział nam nasz kierownik, budujemy z suporexu a bardziej zainwestujemy w ocieplenie tych ścian oraz okna i drzwi bo najwiecej ciepła ucieka otworami okiennymi i drzwiami. pozdrawiamy
Napisano
wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)
Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak
- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp
-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie)
-porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej
- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu
Napisano
  Cytat

wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)
Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak
- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp
-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie)
-porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej
- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu

Rozwiń  


Witam,

U mnie w projekcie był pustak ceramiczny U220, ale niektórzy radzili mi żebym budował z porotermu. Nie powiem żeby mnie nie korciło, ale zasięgałem opinii tu i tam ( budowlańcy twierdzili że poroterm nie jest dobrze wypalany lecz chemicznie barwiony, stąd taka jednolita barwa, dla porównania mówili że pustaki ceramiczne mają barwę zróżnicowaną , bo zależy w jakiej odległości w piecu oddalone były od źródła ognia - dla mnie logiczne). Ponadto w tym samym czasie wybuchła afera na rynku z certyfikacją porotermu - laboratoria podały że wg certyfikatu poroterm wytrzymuje kilkanaście cykli zamrażania i rozmrażania, a w badaniach laboratoryjnych po kilku cyklach po prostu się rozpadał. To do mnie przemówiło i powróciłem do pustaka ceramicznego U220 z olsztyńskich cegielni i jestem z tego zadowolony, a przecież w końcu o to właśnie chodzi, byśmy z własnego wyboru byli zadowoleni.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Naczytałam się, wziełam pod uwagę wasze cenne wskazówki za co bardzo dziekuję i zdecydowałam: Max Kozłowice + styropan 15; ogrzewanie gazowe (piec kondensacyjny) podłogowe w całym domu, dach docieplony welna 40 oczywiscie folia odbijajaca i izolujaca a na zasmażkę blachodachówka; (wentylacja recuperator) i jeszcze nie wiem do końca czy solary na dach...?
pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Naczytałam się, wziełam pod uwagę wasze cenne wskazówki za co bardzo dziekuję i zdecydowałam: Max Kozłowice + styropan 15; ogrzewanie gazowe (piec kondensacyjny) podłogowe w całym domu, dach docieplony welna 40 oczywiscie folia odbijajaca i izolujaca a na zasmażkę blachodachówka; (wentylacja recuperator) i jeszcze nie wiem do końca czy solary na dach...?
pozdrawiam

Rozwiń  


Wszystko fajnie ale po cholerę ci ta blacha na dachu, nie rób stodoły z domu.
Napisano
  Cytat

wiele z tych opinii które czytam wyżej też przerabialiśmy:)
Szef naszej firmy budowlanej który ma duże doświadczenie i w sumie mu ufam:) doradził nam tak
- generlanie lepiej ytong czy beton kom niż max- ma lepsze własciwosci, szybciej się buduje, łatwiej robi instalacje itp
-teoretycznie ściana jednowarstwowa to super rzecz ale musiałaby być idelanie ułozona, bez najmniejszych szczelin, trochę zbyt idealnie zeby to było realne:) (tak jak piszecie)
-porotermu nie bralismy pod uwagę bo wychodził jeszcze drożej
- w końcu budujemy z betonu kom 24 cm i na to 12 cm styropianu

Rozwiń  



Porotherm, czy lepiej mówiąc ceramika poryzowana wyszedł drożej od betonu kom. przecież to absurd, ktoś was fajnie w butelkę nabił. Jak to jet możliwe skoro np. ja płaciłem za pustak ceramiczny 8 zł a suporeks kosztował ponad 11 (wymiary takie same). Proszę nie piszcie bzdur że gazobeton jest tańszy od ceramiki.
Napisano
  Cytat

Wszystko fajnie ale po cholerę ci ta blacha na dachu, nie rób stodoły z domu.

Rozwiń  



Wydaje mi się, że gonty wygladają jak stodoła, dachówka z ceramiki jest droga i po 20 latach wcale pieknie nie wyglada a dach przy takiej masie może się troszę osiąść więc dlatego blachodachówka z dużym trapezem icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä
a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä
a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy

Rozwiń  

Dlaczego Porotherm? Zastanawia mnie, co przekonuje ludzi w tych czasach do wznoszenia domów z pustaka, bo chyba nie cena. No chyba, że wierzą w niezwykłe wałaściwości akustyczne materiału. Ostatnio producent chwali się najlepszymi na rynku osiągami w tym zakresie, ale mnie wydaje się to grubo naciągane. Dlaczego? Pustaki nie mają chyba za dużej gęstości objętościowej, a to właśnie ona odpowiada za własciwości akustyczne materiału. Chyba, ze czegoś tu nie rozumiem...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

witam wszystkich
materiał na ściany to jak wybór auta icon_smile.gif zależy czego od nich oczekujemy ---> nikt nie zrobi murów z suporka by odciąć się od hałasu z ulicy , albo dla właściwości akumulacji ciepła -- ktoś nad wyrost boi się promieniowania z popiołów użytych w pustakach to postawi z ceramiki tylko ocieplenia da więcej albo pogodzi się z gorszym współczynnikiem takiej przegrody .
Do tego dochodzi jeszcze najważniejszy parametr jakim jest cena - i tu wolna amerykanka , bo do ceny nie ma co porównywać właściwości materiału , jego współczynnika , parametrów i walorów , bo jak masz zamiar oszczędzać to i tak kupisz najtańszy nawet jeśli znajdziesz coś parę groszy droższego ale w I gatunku icon_biggrin.gif
By wypowiedzieć się na temat materiału należy pierw zgromadzić podstawowe dane - jaki budynek , gdzie , jak posadowiony ( fundamenty czy ostatnio promowana płyta fundamentowa) , jakie założenia jeśli chodzi o jego energooszczędność itd itd . . .

ale to tylko takie moje przemyślenia jako nowicjusza i laika w temacie budowlanki icon_biggrin.gif
pozdrawiam

ps. nie patrz na to czy oddycha czy nie icon_smile.gif chyba ze dajesz mur jednowarstwowy , bo jak nie to i tak otulasz to styro dookoła icon_biggrin.gif --- z materiałami na mury to jak z innymi rzeczami - sprzedawca chwyci się każdego sloganu byle wcisnąć towar - a majster robi z tego co mu wygodnie - w myśl teorii : "panie 20 lat tak robiłem i było dobrze " icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
ja buduje z BK od firmu solbet gladki na klej grubosc 24cm na to dam styropian 12 lub 15 cm pewnie z termoorganiki i powinno byc ok cieplo i milo co do akustyki i halasu to jakbym mieszkal przy ruchliwej drodze albo autostradzie to bym sie zastanawial ale tak nie jest i malo mnie obchodzi tlumienie dzwikow z zewnatrz icon_smile.gif.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä
a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy

Rozwiń  

omg icon_biggrin.gif
Człowieku łerju kamfrom??
Napisano
  Cytat

ja buduje z BK od firmu solbet gladki na klej grubosc 24cm na to dam styropian 12 lub 15 cm pewnie z termoorganiki i powinno byc ok cieplo i milo co do akustyki i halasu to jakbym mieszkal przy ruchliwej drodze albo autostradzie to bym sie zastanawial ale tak nie jest i malo mnie obchodzi tlumienie dzwikow z zewnatrz icon_smile.gif.

Rozwiń  


ja też sie zdecydowalem na solbet 24cm. tylko cały czas się zastanawiam nad ociepleniem. Ja myślałem czy jednak nie więcej dać niż 15cm, ale widzę, że nikt raczej nie praktykuje takiego rozwiązania. Akustyka? No, przecież to tylko dom jednorodzinny. Nie będzie tak źle:P
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

Ja myślałem czy jednak nie więcej dać niż 15cm, ale widzę, że nikt raczej nie praktykuje takiego rozwiązania.

Rozwiń  

Oczywiście dawać więcej,coraz częściej standart ociepleniowy to 20cm,ja np. dam 20cm szarego styro i tak się zrobi U ściany 0,13 W/m2K .Im więcej termoizolacji tym niższe rachunki za ogrzewanie icon_smile.gif
Co do akus tyki to na zewnątrz mam cicho a w środek pakuję silkę icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

widze ze dla niekturych suporex i ytong to jedno ale wedlug mnie niema gorszego materialu jak suporex ( powtarzam ze to wyloncznie muj punkt widzenia ) to mieszanka popiolu z wodä
a co do ytonga material solidny choc niektuzy narzekajä po pierwsze powinno sie go murowac wyloncznie na kleju bo zaprawa zostaje wypalona po drugie by niebylo niespodzianek przy tynkach sciany powinny byc zagruntowane specjalnym gruntem a nie mlekiem z wodä to dotyczy sie wszystkich rodzajuw scian ktöre majä byc tynkowane gipsem ja wybudowalem z porotonu firmy weinberger , wedlug mojego punktu widzenia proponuje ceramike lub ytong pozdrawiam zycze udanej budowy

Rozwiń  

Nie no rada na sto dwa! icon_biggrin.gif Tak dla wyjasnienia sytuacji. OK dobrze ze to Twoj punkt widzenia. Jezeli chodzi o suporex to niestety jest to material podobny budowa i skladem do ytonga (oczywiscie wlasciwosci ma gorsze niz ytong) a z popiolow to jest robione cos innego. Co do murowania to niby co ma wypalic zaprawe? A tak wogole to kto muruje ytonga na zaprawe? Natomiast jeszcze male sprostowanie co do pustakow weinerberga to nie poroton a jezeli juz to poroterm, jezeli dobrze pamietam to porotona produkuje roben ale glowy nie dam sobie uciac. Moze male to szczegoly, ale uwazam ze znaczace. Jeszcze slowko o tynkowaniu, uwazasz ze nalerzy gruntowac (nie bede wnikal czym) tylko pod tynki gipsowe? a cementowo-wapienne to co? icon_confused.gif Sprawdzilem w literaturze fachowej i glowe moge podstawic icon_mrgreen.gif poroton produkuje Roben!
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

bk tylko na klej

A co do 20 cm ocieplenia. termosu se z domu nie zrobie?

Rozwiń  

Powtórzę pytanie,a czemu nie 20cm ? W czym to przeszkadza ?
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

co czemu nie? że termos z domu? No bo wszyscy o tym gadają, więc się trochę obawiam. Więc, vega, spokojnie mogę dawać 20cm?

Rozwiń  

Jak najbardziej 20cm jest pożądaną ilością termoizolacji.Od tego,żeby nie było termosu jest wydajna wentylacja icon_wink.gif
Napisano
no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy?
Gość arturo72
Napisano
  Cytat

no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy?

Rozwiń  

Oczywiście nie jest konieczna taka grubość ocieplenia.BK jako najcieplejszy materiał do budowy potrzebuje mniejszej ilości teroizolacji.Do uzyskania normowych U=0,3 wystarczy 12cm styro.
Zależy czego oczekujesz od domku,jakie będziesz miał ogrzewanie,jaka pozostała termoizolacja,czy reku itp icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

no troche do przemyślenia na noc:P Ale dzięki za odpowiedzi. Chociaż trochę mi to nie pasuje. Na solbet 24 pchać 20cm ocieplenia. Czy to nie jest zbędne? Nie lepiej przyoszczędzić pare groszy?

Rozwiń  


Skoro to parę groszy to nie warto oszczędzać. A poważnie, wróci to w postaci rachunków. Chyba ze ktoś chce zmieniać ocieplenie co 10 lat.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...