Skocz do zawartości

Pompa ciepła - jak wybierać?


Recommended Posts

Fizycznie pompy ciepła różnych producentów nie różnią się bardzo. Ich podstawowe parametry określa serce urządzenia – agregat sprężarkowy. Reszta to trochę rurek, zaworów i sterownik elektroniczny. A jednak warto jasno sprecyzować nasze potrzeby i starannie porównać produkty oferowane przez poszczególne firmy.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/1345-pompa-ciepla-jak-wybierac

Link do komentarza
Gość mgr inż. A. Zakrzewski-specjalis
Brak w tym artykule nic co pomogłoby potencjalnym inwestorom w wyborze pompy a podane informacje nie są kompletne, podpowiem zatem że jest w kraju przedstawiciel austryjackiej firmy IDM Energiesysteme
jednej z niewielu firm zajmujących się wyłącznie pompami ciepła od ponad 20 lat a osiągnięcia jej sa nieporównywalnie lepsze z tabelą producentów podaną przez was. Wystarczy fakt że centrala cieplna na kolektorze gruntowym z bezpośrednim parowaniem osiąga COP w wys. 5,2. tj. za włożone 2 kW uzyskujemy 11 kW mocy grzewczej. Który producent osiąga taki wynik? Pozdrawiam AZ
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość podłoga posadzka
Artykuł nic nowego nie wnosi. Producenci wymienieni w tabeli to firmy krzak o ktrych nikt nie słyszał. Pomijając że naprawde znane firmy jak Ochsner, Danfoss, czy Nibe, IVT zajmują jakieś dalekie pozycje. Dane GUS mowią coś innego, proponuję sprawdzić zanim ktoś weźmie na poważnie tekst i tabelę!..
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Gość Peter G.
Firma, firma, firma-
problem jest w tym , ze pompa ciepła w Polsce to nowość. A firmy nie maja doświadczenia.
Już od 50 lat budowałem pompy ciepła
w krajach zachodnich, gdzie najstarsze instalacje kolektorów w ziemi były z lat 50-tych ubiegłego wieku.
Szkoda ze polskie firmy maja tak mało doświadczenia.. natomiast w przypadku jakiejkolwiek dyskusji maja "wielka buzie" .. jakby wszystkie rozumy pozjadali. Zarysy teorii ..która nie zawsze idzie w parze z praktyką..
Ale to już zapewne taki polski zaściankowy zwyczaj , aby być zawsze kontra w stosunku do innych.
(czy to jajko było pierwsze , czy tez kura)..

W powyższych opisach już przy pierwszym rzucie oka... dostrzegamy niestety wiele, wiele błędów ..

Są to błędne opisy/określenia kolektorów w ziemi ..
jak również błędy w przykładach opisujących dobór mocy pompy ciepła...
itd.

Czyli konkluzja jest :
Panie/Panowie fachowcy .. wiecie że dzwonią .. ale znowu nie wiecie tak całkiem ... w którym kościele .. !!
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Gość mgr inż Nexus
Artykuł ciekawy, ale brak uszczegółowienia. Wybór pompy ciepła zawsze powinna poprzedzić analiza potrzeb klienta, audyt, a przede wszystkim oczekiwania Klienta, tak aby nie było rozczarowania.
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Artykuł powstał kilka lat temu. Od tego czasu technologia produkcji pomp ciepła bardzo się rozwinęła. Dzisiaj w ofercie są już pompy ciepła o klasie energetycznej A++. Zużywają naprawdę niewiele prądu a bez problemu potrafią ogrzać spory dom i dostarczyć ciepłą wodę przez cały rok. Montujesz pompę typu na zewnątrz budynku nie wykonując żadnych odwiertów w ziemi. Pompę takie można w dodatku zakupić korzystając z dofinansowania.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Dnia 6.03.2010 o 12:05, Gość podłoga posadzka napisał:

Artykuł nic nowego nie wnosi. Producenci wymienieni w tabeli to firmy krzak o ktrych nikt nie słyszał. Pomijając że na prawde znane firmy jak Ochsner, Danfoss, czy Nibe, IVT zajmują jakieś dalekie pozycje. Dane GUS mowią coś innego, proponuję sprawdzić zanim ktoś weźmie na poważnie tekst i tabelę!..

Jest więcej firm znanych, które oferują pompy ciepła - nie wszystkie mogą być na pierwszym miejscu ze względów arytmetycznych:).

 

Najważniejsze jest to, że artykuł ma wartość uniwersalną - zasada działania pompy ciepła nie uległa zmianie natomiast dla Inwestora otworzyły się nowe możliwości - pompy powietrze woda, które idealnie współpracują z ogrzewaniem niskotemperaturowym w dobrze ocieplonym domu. Nie trzeba przekopywać działki i można ograniczyć koszty inwestycji w system grzewczy.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kamienia nie ma być za dużo pod rurą - bo będzie ona stała pod rurą, chyba że jakoś się przepcha pod tą rurą niżej - ale spadki drenów z zasady mają być niewielkie, żeby woda nie uciekała szybko, a wolno - jak w kanalizacji. Jak masz za dużo kamienia pod spodem, a spadek drenu niewielki (taki ma być) - no to woda będzie tam stała - nie uniesie się w górę do drenu.    Ja robiłem u siebie drenaż - i pilnowałem spadków - centymetr dwa odchyłki to nie problem, ale więcej nie. najpierw podsypkę poziomowałem  (drobna frakcja) potem na to rura - i przykładałem cegłami pełnymi itp. ciężarami - i obsypywałem. najpierw drobnym potem dalej od rury grubszym kruszywem.   
    • Montaż rynien spustowych.     https://youtu.be/zHsAZov0Rs0  
    • Zakładając że kamienia pod rurami jest sporo i nie zamuli się na całej wysokości to chyba jest możliwe że woda z najdalszego kąta przepłynie do najniższego punktu drenażu przez kamień?    Czy ktoś z was robiąc drenaż samemu zwracał uwagę na idealne przestrzeganie spadków żeby gdzieś nie szło do góry?  Ja to robiłem z kolegą który to robił kilka razy i po zasypianiu całości wieczorem wziąłem laser i posprawdzałem w paru miejscach odgrzebując kupki kamyków do góry gołej rury i wyszło mi różnie. Są gdzieniegdzie 4-5 cm górki, nawet doliny też 4 cm i zastanawiam się czy to tak zostawić czy poprawić. Bo chyba to będą miejsca gdzie będzie zbierać się muł którego woda pod górkę nie przepchnie do studni? 
    • Drenaz dopiero w tym roku jest zrobiony. Gdyby budynek mial mocno siadać to bym chyba zaobserwował po ruchach chudziaka że gdzieś jest niżej czy wyżej. Pod chudziakiem jest na sypana bardzo dobra posypką i zagęszczania warstwami. Pod ławami taka bardziej piaszczysta po Spółka która wg kierownika została oceniona jako przesiewany piasek więc zostało zebrane 8cm i wylany chudziak. W każdym bądź razie gdyby ściany miały jakoś mocno osiąść to chudziak powinien być wyraźnie wyżej.  Nikt tu nie obwinia grubej papy SBS? Jak poprawiałem hydroizolacja i wycinałem nadmiar papy który leżał już tak z rok to baba zmieniła się w rwącą tekturę. Pod wpływem wilgoci zaczęła się rozpadać. Wydaje mi się że w miejscach największych nacisków pionowych 3 czy 5 mm papy się po prostu spłaszczyło i bloczki straciły podparcie.    A wracając do tematu co byście poradzili z tym oknem żeby wzmocnić warstwę pod okienną? Czy mój pomysł jest w miarę ok? 
    • Sprawdź wszystkie ściany wewnętrzne zwłaszcza nośne czy są też jakieś pęknięcia, jak znajdziesz pęknięcia, to tak jak ktoś  wcześniej tu napisał „brak zgęszczenia pod ławami” Jak nie ma tam pęknięć, a są tylko w ścianach zewnętrznych, to może do tego  przyczynić się np. drenaż opaskowy.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...