Skocz do zawartości

Podgrzewacz nad czy pod zlew - czy to wszystko jedno?


szp

Recommended Posts

Napisano
Chcę zainstalować w kuchni pojemnościowy podgrzewacz wody - poj. 30 litrów.Ze względu na brak miejsca nad zlewem (zabudowane szafki), musi być zainstalowany pod zlewem.Brak jednak na rynku podgrzewaczy o tej pojemności i niedużych wymiarów z możliwością montażu pod zlewem.Czy podgrzewacz pojemnościowy do montażu nad zlewem można zamontować pod zlewem (oczywiście bez odwracania go do "góry nogami",wloty/wyloty wody zimnej/ciepłej nadal byłyby od dołu)
Napisano
Elektryczne podgrzewacze wody produkowane są w dwóch wariantach - jako ciśnieniowe i bezciśnieniowe. Podgrzewacz cisnieniowy można zamontować w dowolnym miejscu - również pod szafką, gdyz nie wpływa to na jego prawidłową pracę. Natomiast podgrzewacze bezciśnieniowe są przystosowane do określone dla danego modelu miejsca ich zainstalowania - nad punktem czerpania wody lub też pod nim. Można więc dobrać odpowiedni podgrzewacz bezciśnieniowy do zamontowania w szafce podzlewozmywakowej. Jednak pogrzewacz bezciśnieniowy zawsze wymaga podłączenia do specjalnej baterii czerpalnej (trójdrożnej), którą z reguły sprzedaje się łącznie z podgrzewaczem.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
podgrzewacz pod umywalkowy jest cisnieniowy - uwaga nie mozesz zmnieniac typu urzadzenia - montujemy nad umywalkowy nad a podumywalkowy pod. to sa rozne urzadzenia. co do oferty to mozesz miec tez przeplywowe - sterowane elektronicznie - ,aja wieksza wydajnosc ale sa drozsze.

zobacz oferta firm: clage, stiebel eltron, tatramat, biawar, galmet, bluker, elektromet, siemens. Jak bedziesz mial watpliwosci - zapytaj dystrybutora o dobor.

co do spuszczania wody - 1 trojnik i zaworek i spuscisz wode z zasobnika - tylko trzeba uwazac zeby nie byl pod pradem icon_smile.gif
  • 8 lata temu...
Napisano
Cytat

...Brak jednak na rynku podgrzewaczy o tej pojemności i niedużych wymiarów z możliwością montażu pod zlewem.Czy podgrzewacz pojemnościowy do montażu nad zlewem można zamontować pod zlewem (oczywiście bez odwracania go do "góry nogami",wloty/wyloty wody zimnej/ciepłej nadal byłyby od dołu)



Nie zgodzę się z tym, że mamy brak tego typu podgrzewaczy na rynku. Podam przykład:
1) Ariston PRO 30 OR - elektryczny, pojemność: 30 litrów, moc: 1500 W, 5 lat gwarancji
2) Ariston TI SHAPE 30 OR - elektryczny, pojemność: 30 litrów, moc: 2000W, 7 lat gwarancji (troszkę większy od PRO 30 OR)

Oba modele mają przyłącza na dole. Co więcej, można je montować tak jak opisałeś - czyli poniżej blatu. Ważne, aby go nie odwracać "do góry nogami". icon_smile.gif

Pozdrawiam,
Grzesiek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...