Skocz do zawartości

ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Witam,

chciałabym wybudować ciepły dom zimą i chłodny latem. Znajomy poleca mi beton komórkowy (odpowiednik ytongu) o grubości 36,5 cm + wełna.


Czy ktoś z Was również zastosował takie rozwiązanie?

A może inne?

Dom będzie podpiwniczony, z użytkowym poddaszem.

Pozdrawiam,

Z.
Napisano
Cytat

Witam,

chciałabym wybudować ciepły dom zimą i chłodny latem. Znajomy poleca mi beton komórkowy (odpowiednik ytongu) o grubości 36,5 cm + wełna.


Czy ktoś z Was również zastosował takie rozwiązanie?

A może inne?

Dom będzie podpiwniczony, z użytkowym poddaszem.

Pozdrawiam,

Z.



Imho kasa w błoto. Albo dajesz jednowarstwowy mur 36,5 cm, albo bierzesz 24cm i docieplasz

pozdrawiam
Marek
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cześć też niektórzy proponowali mi takie rozwiązanie jak planowałem budowę domu. Postanowiłem jednak poszperać w internecie i natknąłem się na pustaki ceramiczne. Oczywiście cena mnie na początku zniechęciła, ale przekonały mnie argumenty zwłaszcza dotyczące ekologii. Potem przeanalizowałam, że w sumie koszt pustaków w stosunku do całości kosztów budowy to niewielka jego część a bardzo ważna i postanowiłem zainwestować w ściany. Ja zdecydowałem się na pustaki z Hadykówki bo miałem najbliżej, ale jest wielu innych producentów, którzy produkują pustaki ceramiczne. Dużo ważnych informacji na ich temat znalezłem na stronach producentów, najwięcej na www.hadykowa.pl ale to pewnie dlatego, że na te pustaki się zdecydowałem icon_smile.gif Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Imho kasa w błoto. Albo dajesz jednowarstwowy mur 36,5 cm, albo bierzesz 24cm i docieplasz

pozdrawiam
Marek




Witam wszystkich!
Mam pytanko stoje przed wielkim dylepatem. Chce wybudowac dom cieply, ale niechcialbym ponosic bog wie jakis wielkich kosztow. czy budowac z zwyklego bialego pustaka taniego + dac na to styropian np. 15 lub 20cm lub czy budowac z THERMOPORU 24 grubosc i dac na to styropian 15 lub 20cm. Z tego drugiego napewno bendzie drozej ale zato cieplej.
Lub mam jeszcze jedno wyjscie: budowac sciane jedno warstwowa 36 lbu 42 cm bez ocieplenia styropianu o dobrych wlasciwosciach cieplnych. podaje linka
http://www.allegro.pl/item456110295_beton_...2_cm_16_90.html
maj tez oni swoja strone:
http://www.solbet.pl/
jakby ktos chcial poczytac.
I nasuwa mi sie pytanie czy material i robocizna ze sciany jednowarstwowej o dobrych wlasciwosciach cieplnych nie bendzie tanszy od cen i robocizny pustaka + styropian lub thermoporu + styropian.
Wiem ze gdybym dal jakikolwiek z tych materialow + styropian moge osiagnac wieksze wlasciwosci cieplne ale czy to bendzie az taka duza roznica zeby przeplacac, zamiast zbudowac sciane jednowarstwowa z Solbetu?
Dzieki z gory za wszelkie porady!
Napisano
dom energooszczędny wymaga grubego ocieplenia 20 cm to minimum
jeśli w okolicy jest cicho, to można wykorzystaćjako warstwę konstrukcyjną beton komórkowy, jeśli może dokuczać nam hałas to zalecałbym silikaty lub ceramikę
co do cen, to 1 m3 styropianu jest znacznie tańszy niż 1 m3 jakiejkolwiek cegły, dlatego warstwa konstrukcyjna powinna być jak najcieńsza (ale oczywiście bez przesady, żeby dom nie runął), np bloczki silikatowe 18 cm lub beton komórkowy 24 cm + ocieplenie styropian 20 - 30 cm
  • 2 miesiące temu...
Napisano
[quote name='zorbka' date='18 09 2008, 20:41 ' post='36464']
Witam,

chciałabym wybudować ciepły dom zimą i chłodny latem. Znajomy poleca mi beton komórkowy (odpowiednik ytongu) o grubości 36,5 cm + wełna.


Czy ktoś z Was również zastosował takie rozwiązanie?

A może inne?

Dom będzie podpiwniczony, z użytkowym poddaszem.

Pozdrawiam,

Z.
Świetnym pod względem termoizolacyjności i hydroizolacyjności jest wchodzący na polski rynek pustak THERMI BLOCK.
Kalkuluje sie (w perspektywie całej budowy i urzytkowania) jak bym nie liczył.
To jest link na stronę producenta,poczytaj dane techniczne-rewelacja.Produkt jest z tej samej półki co YTONG-ale wiele tańszy.
Pozdrawiam
http://www.allegro.pl/item515390754_pustak...super_cena.html
Napisano
Cytat

http://www.allegro.pl/item508841040_solbet..._klej_grat.html

powiedziałbym że to jest lepsze od thermi block bo mniejsza gęstośc 400 tym samy wiecej powietrza, chociaz w opisie maja tę sama wartośc jesli chodzi o izolacje cieplną, najelpiej ceramika i gruby styropian, beton komórkowy to chemia a co glina to glina, pozdrawiam!!




co do" gliny" to się zgadzam ale co do styropianu to mam mieszane uczucia (budynek obłożony styropianem nie oddycha tak jak sama ceramika ) ale i tak
sam obłożne przyszły dom styropianem (warunek ekonomiczny)
Napisano
Cytat

co do" gliny" to się zgadzam ale co do styropianu to mam mieszane uczucia (budynek obłożony styropianem nie oddycha tak jak sama ceramika ) ale i tak
sam obłożne przyszły dom styropianem (warunek ekonomiczny)


dlatego poleca sie styropian klima http://www.austrotherm.com/austrotherm/pl/main6/sub2/12495/ + tynk mineralny, ściany oddychaja i są szczelne, znowu na wełne mozna dać tylko akryl a ten tynk nic nie puszcza zeby wełna nie zamokła...

ogolni ewszytko ma plusy i minusy, i jest tak samo dobre jesli dobrze wykonane, no chyba ze dom z bala, ale to juz inna kasa:)
Napisano
Cytat

Witam,

chciałabym wybudować ciepły dom zimą i chłodny latem. Znajomy poleca mi beton komórkowy (odpowiednik ytongu) o grubości 36,5 cm + wełna.


Czy ktoś z Was również zastosował takie rozwiązanie?

A może inne?

Dom będzie podpiwniczony, z użytkowym poddaszem.

Pozdrawiam,

Z.



Witam,

Ja polecam ściany ceramiczne ( np, U 220), wełna - system eco -roock, tynk mineralny lub silikatowy. Tak jak chcesz, latem w domu chłodno , zimą łatwy do ogrzania, a na dodatek, wszystko oddycha:

13.jpg

Obraz014.jpg

chata022.jpg

IMG_5712.jpg


pozdrawiam:

Darek
Napisano
a zastanawialiście się nad keramzytem? są takie bloczki keramzytowe z wkładką izolacyjną wśrodku, nazywają się HOTBLOK. mAJą BARDZO dobre wspólczynniki, ddychają, izolują, nie wchłaniają wody, a na dodatek są robione z gliny - jakiejs wulkanicznej - keramzyt. Warto sie nad tym zastanowic. My tez szukamy rozwiazania aby dom byl cieply w zimie i chlodny latem.
Pozdrawiam
Maciek
Napisano
Żeby dom był chłodny latem bez pomocy klimatyzacji to trzeba ścian o dużej akumulacyjności cieplnej. Czyli np. pustaki silikatowe albo ceramiczne U220. Wszelkie inne wynalazki typu Ytong, keramzyt czy ściany szkieletowe trzeba będzie schładzać klimatyzacją.

U mnie U220 + 15cm styropianu utrzymuje latem przy zamkniętych oknach temperaturę ok 25-28st.C nawet jak na zewn. jest 35stC. Jak chcę, żeby było cieplej, uchylam okno na pewien czas.

Zimą natomiast materiał ścian nie ma wielkiego znaczenia - na ogrzewanie domów ze wszystkich tych materiałów trzeba zużyć podobną ilość energii (w sensie, że w każdej technologi budowy ścian można uzyskać podobne wskaźniki izolacyjności ścian). Jednak dom z U220 lub silikatów można grzać pulsacyjnie a te materiały będą oddawać ciepło równomiernie w ciągu doby. Doskonale nadają się do domów ogrzewanych węglem lub kominkiem. Jednak po dłuższym wyjeździe jeśli dom nie był ogrzewany długo trwa odzyskanie temperatury przez budynek - kilka a nawet kilkanaście godzin.

Natomiast materiały o niskiej akumulacyjności (Ytong, keramzyt itp.) sprawiają, że dom TRZEBA grzać na okrągło, bo niedługo po wyłączeniu grzania zaczyna robić się zimno. Można dzięki temu uzyskać dodatkowe oszczędności wyłączając ogrzewanie rano i włączając po powrocie z pracy - szybko robi się ciepło. Pod warunkiem oczywiście, że nie zastosujesz w takim domu ogrzewania podłogowego tylko grzejniki icon_smile.gif, bo podłogówka też ma dużą bezwładność i bardziej pasuje do U220 niż do Ytonga.

Gdybym miał teraz budować dom starałbym się zbudować z jak najcieńszego silikatu (18-19cm) + styropian 15-20cm.
Niestety czasami względy konstrukcyjne nie pozwalają na tak cienką ścianę - a wtedy cena materiału musi zdecydować czy dać silikat czy U220.

Obecny dom mam z U220+15cm styropianu. Robiłem pomiary - przy temp. na zewn. ok. 5stC wyłączyłem przed wyjazdem kocioł i temperatura spadła o 2stC po 3 dniach nieobecności. Czyli spadek temperatury był rzędu 0,75stC/dobę. Innym razem - ok. -5stC na zewn. a nocami nawet do -10stC i po 2 dniach nieobecności spadek temp. w domu o ok. 2,75stC. Dzięki temu wiem, że jak nam "przyjaciele" kurek z gazem zakręcą to dzieki akumulacyjności budynku będę miał kilka dni na zorganizowanie innego źródła ciepła.

Popieram tezę, że nie ma sensu budować z Ytong 36,5 + styropian. Jedyną zaletą technologi opartej o pustaki 36,5cm jest jej jednowarstwowość - co daje zysk na kosztach robocizny, nie miesza się różnych materiałów na ścianie, łatwiej uniknąć błędów i dopilnować ekipę itp. itd. Jeśli już koniecznie chcesz docieplać to zamiast 36,5cm pustaka i np. 12cm styropianu zdecydowanie lepiej jest dać 24cm i 15cm styropianu. Parametry izolacyjne będą podobne a grubość ściany i cena - mniejsze. Zamiast ściany o grubości rzędu 49cm będziesz miał ścianę 39cm - co wbrew pozorom daje sporo więcej światła przez okna.

A co do oddychania ścian to problemy mogą być jedynie w pewnych specyficznych warunkach, wynikających np. z błędów wykonawcy. Z moich obserwacji wynika, że lepiej się sprawują ściany ocieplone styropianem niż te zupełnie bez ocieplenia. Być może ściany z wełną są jeszcze lepsze, ale mnie już zadowalają te ze styropianem. Z wełny wyleczyła mnie jej cena - w moim przypadku wychodziła blisko 3x drożej niż styropian. W przypadku betonu komórkowego faktycznie należy zwrócić uwagę na mostki termiczne i inne miejsca, gdzie mogłaby się wykraplać woda, bo beton komórkowy bardzo nie lubi być mokry - robi się wtedy mniej izolacyjny, czyli bardziej zimny. A im bardziej jest zimny tym bardziej w nim się wykrapla woda - mechanizm sam się nakręca aż do zniszczenia muru. W przypadku U220 czy silikatów nie ma to aż takiego znaczenia.
Napisano
Cytat

Żeby dom był chłodny latem bez pomocy klimatyzacji to trzeba ścian o dużej akumulacyjności cieplnej. Czyli np. pustaki silikatowe albo ceramiczne U220.

Zimą natomiast materiał ścian nie ma wielkiego znaczenia - na ogrzewanie domów ze wszystkich tych materiałów trzeba zużyć podobną ilość energii




Czyżbyś twierdził, że to co jest w stanie podgrzać system grzewczy, Słońce nie da rady podgrzać??? Oj coś chyba nie tak...

Co do pierwszego twojego zdania.... widziałeś kiedyś lodówkę turystyczną???? Chłodno, a lekka. No chyba ze masz taką z cegieł...



Wiesz dobrze że to nie ściana konstrukcyjna odpowiada za temperaturę wnętrza... tylko warstwa izolacji cieplnej. (pomijając zacienienie, okna itp)
Napisano
Dziwne, że ludzie nie mający pojęcia o fizyce budowli tyle piszą na zasadzie domysłów bądź wyczytanych fragmentów reklam z folderów? Co wypowiedź, to góra niedorzeczności!
A teraz do rzeczy:
Dla zapewnienia wymaganego komfortu cieplnego w domu, przegrody tracące ciepło muszą mieć odpowiedni opór cieplny. Ten obliczamy dla typowego (obliczeniowego) dnia zimy. Z punktu widzenia strat ciepła, nie ma żadnego znaczenia ciężar zastosowanych materiałów, ale dla lata, im materiał ścian i stropów będzie cięższy, tym mocniej zmniejszy uciążliwy strumień wnikania ciepła z zewnątrz. Chodzi o rolę pojemności cieplnej tych przegród - im bardziej masywne, tym dłużej będa utrzymywać chłód w mieszkaniu. Najgorsze pod tym względem są domy szkieletowe, gdzie zdolności akumulacji ciepła są niemal zerowe.
Sytuację komplikuje fakt, iż zimą wraz ze strumieniem ciepła na zewnątrz dyfunduje także strumień pary wodnej, która łatwo ulega kondensacji w strefie obniżonych temperatur, tj. bliżej strony zewnętrznej. Kondensująca para wodna natychmiast zwiększa przewodność cieplną tego materiału. Mokra przegroda silnie przewodzi ciepło i zamiast korzyści mamy straty na dodatkowym dogrzewaniu wnętrz, żeby utrzymać wymagane temperatury. Pod tym względem najgorsze są ściany cienkie a silnie docieplone. Ściany w domach szkieletowych z tego względu są najlepsze.
Jak widać, nie ma złotego środka i typowego rozwiązania!
Każdy przypadek wymaga oddzielnego rozpatrzenia - nawet w na pozór takich samych projektach, gdyż dom we Wrocławiu np. nie będzie kondensować pary wodnej, zaś w Suwałkach będzie, a często jest odwrotnie.
Podczas analizy cieplno-wilgotnościowej wykonujemy obliczenia tak długo, aż albo wykluczymy kondensację, albo ją zminimalizujemy na tyle, że nie wywoła większych niż 5% strat ciepła ścian a w rezultacie większych niż 0,5 % strat całego domu czy mieszkania.
Dzisiaj, kiedy certyfikacja energetyczna jest obowiązkowa, wreszcie skończą się takie doradzania jak wyżej: a to ściana taka, a to inna, a ja dam 15-20 cm styropianu a inny 20 cm wełny itd. itp. Koniec i kropka!
Teraz trzeba najpierw policzyć ile wyniesie ekonomicznie uzasadniona grubość ocieplenia a dopiero wtedy obliczy się rodzaj i grubości poszczególnych warstw tak, aby zużycie energii przez dom czy mieszkanie było najmniejsze!
Już takie obliczenia wykonujemy od pół roku i zaskoczę tu wszystkich: są domy, gdzie nie opłaca się montować więcej niż 10 cm ocieplenia, a nawet mniej. Są też domy, gdzie 20 cm jest zbyt małą wartością.
Koniec z wróżeniem z fusów! Każdy dom musi mieć policzony swój certyfikat i każdy musi być poprzedzony analizami, a nie trafianiem jak w Totka w rodzaj materiału czy ocieplenia!
Więcej na ten temat znajdziecie na www.bdb.com.pl jedynym w Polsce serwisie doradczym. Każdy uzyskuje tam odpowiedź na swoje pytania i żadne nie zostaje bez odpowiedzi, a są one imienne, a nie anonimowe!

Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam,

Bardzo mądre i skomplikowane są niektóre posty. Ja nie zaliczam się do tak wyedukowanych (oczywiście w tym kierunku), ale jeszcze raz potwierdzam . U mnie jest pustak ceramiczny , ocieplenie wełną i tak jak wcześniej naisałem zimą ciepło a latem przy upałach na zewnątrz w domu jest chłodno.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Wykonawca proponuje jednowarstwową ściane u Uniporu 36. Ktos buduje, a może mieszka w takim domu? Co o tym sądzicie ?


Wtam,

Piszesz , że twój wykonawca proponuje Ci ijakieś rozwiązania i obrze że jest pomyslowy, ale to nie znaczy, że ma rację, niewiem co miałeś w projekcie i jak się ta zmiana ma do możliwości zmian projektowych.
Ponadto ze wszelkimi zmianami w każdym projekcie są pewne niebezpieczeństwa. Proszę pamiętajcie o tym , bo nic co jest przemyślane przez projektanta, a co my chcemy zmienić (z własnej woli czy też za namową wykonawcy), nie zostaje bez konsekwencji. Otóż na początku własnej inwestycji sam byłem na budowie domu według tego samego projektu ( link w stopce) i wszystko wydawało mi się OK,ale zwróciłem uwagę na pewne szczegóły , które mnie zaniepokoiły po dłuższej chwili oglądania budowanego domu - był zadaszony w stanie surowym. W projekcie mam strop monolityczny lany a tam był właśnie strop TERIVE. Konstrukcja dachu, czy też więźby dachowej wymagała słupów wsporczych a przy takim stropie wykonawca a przede wszystkim inwestor miał poważny problem. Nie mógł ich ustawić bezpośrednio na stropie TERIVE , i był zmuszony kłaść na nim legary , na których dopiero ustawia łsłupy. W ten sposób podniósł poziom podłogi na poddaszu o wys. legarów, a wysokość pomieszczeń się o tą wys. zmniejszyła jednocześnie musiał przelewać schody - ostatni stopień miał przed przelaniem miał ponad 35 cm. Jako że wys do skosów też zmalała otwory drzwiowe ( kilka z nich) się nie mieściły i wchodziły w krokwie i tak dalej .......Dlatego jeszcze raz przestrzegam przed nie przemyślanymi zmianami w projekcie, nie zawsze się to opłaca. Inny przykład proszę zerknąć na poniższe zdjęcia - dom także wg. "mojego projektu", ale zmieniono wole oko na lukarnę trójkątną, a dodatkowo powiększono znacznie wysokość ścianki kolankowej. W efekcie dom stracił proporcje i wygląda wg. mnie jak grzyb. Dla porównania zapraszam do swojej galerii. Ja praktycznie nie zmieniałem zewnętrznie niczego (tak naprawdę to małe zmiany też miałem: dodałem okno połaciowe i zmieniłem drzwi wejściowe z 1,5 skrzydła na jednoskrzydłowe)

pozdrawiam:

Darek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...