Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

PANAS

Uczestnik
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O PANAS

  • Ranga
    Początkujący
  1. Czy kosztorys mówi prawdę?

    WItam!!! w gotowym projekcie są nawet podane koszty materiałów i robocizny, i co do materiałów cena moze byc w miare realna, ale jesli oczywiscie zmienimy lekko technologie, lub na dach zamiast dachowki cementowej bierzemy dobra ceramike, to kosztorys ma sie nijak co do prawdy. pozatym zawsze trzeba wiąźć po d uwage to ze jakis tam procent materiału idzie na straty, co w kosztorysahc jest pomijane. co do robocizny to juz wogole porażka.... "oni" liczą wszystko z norm i zakładają że np.roboczo godzina pracy murarza kosztuje 8zł, a tak naprawde, zależy od regionu ale u mnie wychodzi to ok 13-15zł zł to cena jest dwukrotnie wieksza, a i normy cieżko wyrobić....
  2. Umowa zawsze daje pole do manewru dla klienta. Ja od ok 7 lat zajmuje sie elewacjami i wtedy zaczynało sie od ceny 25zł / m2 netto. dzis ceny przynajmniej w okolicy katowic sosnowca to co najmniej 40zł, ja biore średnio 45zł z rusztowaniem . ekipy bez dzialalnosci biora ok 35 zł, ale wiadomo oni moga sobie pozwolic na zejscie z ceny, nie maja takich kozstow jak ja... także suma sumarum 25 zł bardzo tanio..... chyba ze słaby region, najlepiej zobaczyc co juz zrobili, jak zacierają tynki czy nie ma różnic i nie widać łączen, a jak sie juz ich wezmie to płyta mocowana na 5 kołków( wśrodku i po rogach) , siatke zatapiac czyli najpierw klej na scianie pozenij siatka, jesli tak robia to tylko z winy producenta moze pojsc co snie tak Pozdrawiam!!!!
  3. Cena za stan surowy otwarty

    też sei zgodze że czesto oszczednosci na stanach surowych mozna przypłacic poprawkami na wykonczeniu, bo nawet dzis wyceniałem dom i za tydzien zaczne w nim robic wykonczenie gdzie np. za dach 205 m2 ekipa wziela 7 tys, a robili oni dom od podstaw, wiec reszta pewnie tez za psie pieniadze, sie przyznac nie chcieli za ile a poprawki sa prawie na kazdym miejscu od wylania samego chudziaka, po kominy itp. mniejasza o to no ale.... 6000 na miesiac, no ja sie nie spotkałemw okolicy, może duze firmy ale tez w to watpie, współpracuje z BUDUS S.A. gdzie robimy centra i galerie handlowe i tam najwieksze zarobki to 4000- 4500 ale to cieśle i zbrojarze. suma sumarum ja dobremu murarzowi płace 14-15 zł na godzine i jak narazie żaden nic lepszego nie znalazl.....
  4. Cena za stan surowy otwarty

    Brzmiało to tak " tu kawa....tu ciastka, jakis kurczak- 500zł urywamy i jestesmy kwita" teraz sei z tego smieje , ale wtedy nie bylo za ciekawie....<haha>
  5. Cena za stan surowy otwarty

    co do poczestunku to j apreferuje kawe i jakies ciastko ewentualnie, tu chodzi bardziej o goscinnosc, od nikogo nie wymagam i nie chce obiadow, bo to klopot dla inwestora a pozneij nie wiadomo jak to liczyc, tylko przyklad podalem;) kiedys mi jeden klient za 2 tyg kawy i ciastek i 2 kurczaki z rozna policzyl 500zł, od tamtego czasu obiadow wogole nie chcemy a i kawy i ciastka wolimy sami sobie brac, chociaz nieraz sa tacy ludzie ze sie nie da odmowic bo sie obraza, ale to ich wyraz podziekaowania i goscinnosc, a i ja wtedy zawsze cos opuszcze... wazne zeby sie szanowac nadwzajem!!:)
  6. Cena za stan surowy otwarty

    hehe no tak to raczej nie, ale przy rozladunku otworzyc jedna palete i rozebrac, bo jak na jednej jest lipa to cala partia taka jest , no oko widac czy pustaki sa proste, wiadomo ceramika idealna nie bedzie , ale na pewno zauwazy pan kiedy kazda sztuk aidzie w tzw banana albo 1/3 palety sypie sie po jej rozlozeniu;) najlepiej zapytac sie swojego majstra on juz bedzei wiedzial;)
  7. Cena za stan surowy otwarty

    i jak szukacie materialow to patrzcei na gatunek jaki bierzecie, ostatnio gosc dal mi do murowania porothermy o 20 gr tanszy na szt. i niby I gat a krzywe jak cholera i strasznie kruche, warto na to zwrocic uwage i dobrze jest znalezc taniej ale tej samej jakosci. POZDRAWIAM!!
  8. Cena za stan surowy otwarty

    ale pamietajmy ze boom na materiały ne byl tylko zwiazany z tym ze polacy sie budowali ale i z tym ze na swiecie rosly ceny stali i mat bud ze wzgledu na azje, czyt. chinskiej olimpiady. skoro odczulismy popyt w azji na wlasnej skorze, to jak sie zaczniemy przygotowywac do euro to na pewno ceny pojda w gore. tak mi sie wydaje przynajmniej. co do robocizny ja z wiadomoych przyczyn nie chce spadku cen:D:D ale zasada jest taka ze padaja duze firmy, robiace pod deweloperami. trzeba pamietac ze rynek domkow jednorodzinnych jest zakrecony niemozliwie bo robia tu i male firmy i ekipy robiace na czarno i to z roznych regionow zanizajc ceny aby poprostu moc zarobic, co jest oczywiste. np. ja robie tynki agregatem tradycyjne za 17zl/m , u mojej rodziny w bieszczadach panuje stawka 8 zl/m2 bez pomocy a 7zl/m z pomoca, tj ukreceniem zaprawy i podaniem do kastra tynkarzowi, i robia to recznie..... no ale tam dostaniesz obiad, piwko i na koniec dobra flache, to tez sie liczy;)
  9. Cena za stan surowy otwarty

    Jeśli do jesieni nikogo nie znajdziecie do zgłoście sie do mnie a wszystko konkretnie mozna policzyc, przez zmie tanszych materiałów zamowić i 2 miesiace bez stropu lanego , 2,5 ze stropem dom stoi z pokrytym dachem. a wiadomo ceny sie roznia głownie przez materialy liczac sciany z max'a liczy sie drozej niz z porothermu np. jesli chodzi o strop to zalezy, jelsi ma byc tam tylka strych na choinke i pare gratów nie ma sensu robic lanego stropu, tylko podwiesic plyty i na gorze podloga z desek, jsli ma byc pokoj teraz albo w przyszlosci lepiej go wylac bo jak corka czy syn beda chcieli troche poskakac to wiadomo wszystko slychac na dloe jezeli strop jest drewniany. oczywiste jest tez ze wartosc domu ze stropem lanym wzrasta w porownaniu do drewnianego,ale tez nei am co zakładac ze zaraz go chcemy sprzedac:) a ile mozna zaoszczędzic..... na gorze w miejsce stropu lanego idzie pare legarów i troceh desek tam gdzie ma byc cos do uzytku, strop lany musi byc raczej po całości. przy drewnianym dochodzą płyty gipsowe na sufit, ale znowu odpada tynkowanie, wełna na ocieplenie i wyciszenie, ale znowu odpada styropian na wylewki na stropie lanym no i na płytach mozna zrobic lepsze oswietlenie halogeny np. także wychodzi minimum te 50 -60 % taniej, ale trzeba przemyslec czy potrzebna jest nam mala rupieciarnia a moze za pare lat fajny pokoj z oknem dachowym, bo teraz to zrobicie , dacie wiecej i z gowy, ale jesli nie bedzie to potrzebne to tez nie ma co na marne kasy wydawac:)
  10. ściany zewnętrzne

    dlatego poleca sie styropian klima http://www.austrotherm.com/austrotherm/pl/main6/sub2/12495/ + tynk mineralny, ściany oddychaja i są szczelne, znowu na wełne mozna dać tylko akryl a ten tynk nic nie puszcza zeby wełna nie zamokła... ogolni ewszytko ma plusy i minusy, i jest tak samo dobre jesli dobrze wykonane, no chyba ze dom z bala, ale to juz inna kasa:)
  11. Cena za stan surowy otwarty

    mylse ze troche bez sensu teraz robic wycene bo przez rok moze sie barodzo wiele zmienic, na szybko z tego co jest w sieci mysle ze robocizna na dzisiaj za wasz projekt to jakies 35 tys netto , bez stropu lanego se stropem lany 40 wyjdzie, zalezy jeszcze jakie materialy i pare innych czynnikow, oczywisice to sa ceny do negocjacji. parterowki wole robic z materialem np taki domek http://dom.money.pl/projekty_domow/partero...ianek,4925.html za 190-200tys tak sie umowilem z klientem w zaleznosci od tego co bedzie z materialami za stan zamkniety( z oknami), z tynkami wylewkami sufitami podwieszanymi weln mineralną ogolnei wszystko wraz z elewacją bez hydraulki, ktora bedzie robil moj kolega tyle ze inwestor jeszcze nie wie czym chce ogrzewac. dach z gotowych kratownic robionych w technologi mi-tek, polozona dachowka, okna PCV, styropian 15 z tynkiem akrylowym, sciany z porothermu. tak to wyglada mniej wiecej, ale jesli wam zalezy moge policzy c dokladnie, do tego rzuty ław ścian dachu przekroje opis techniczny i mozna dokładnie liczyc:)
  12. Cena za stan surowy otwarty

    oczywisice nei jest to prosta sprawa bo poza tymi 4 domami mamy jeszcze inne roboty, gdyz 4 budujemy a 3 wykanczamy w tym samym czasie w srodku ale dobra organizacja i w miare udaje sie unikonac jakis obsów czasowych. . Jesli chodzi o opoznienia nieraz sie zdazaja, ala wyglada to bardziej w ten sposob ze po wymurowaniu beczki czekamy 2-3 dni na ciesli i zbrojazy do stropu bo musza gdzie idziej skonczyc ,kiedy indziej jak jest wolny czas to murarze muruja a zbrojenie juz czeka gotowe aby tylko wsadzic na mury. wszystko zalezy od klientow jesli kots chce jeszcze cos dodatkowego nie moge go zostawic samemu sobie na czym traci inny klient, niestety, ale to sa kwestie dni oczywiscie, bo jesli ktos dolozy roboty na miesiac to wiadomo inna spraw. i plusem jest to ze przy paru domkach mam dobre ceny na materialy, wiec inwestor porownuje tlyko z hurtowniami i zazwyczaj woli mi dac zarobic skoro cena i towar ten sam. pozdrawiam!!! oto moj mail pawelnasiennik@wp.pl a to moje budowyz projektów gotowych: http://www.mgprojekt.com.pl/domki/topaz/index.php http://projektydomow.homer.pl/an_harfa_szkielet.htm
  13. Cena za stan surowy otwarty

    i tu sie zgadzam, dorgo nie znaczy dobrze, wiec idąc w drugą stronę tanio też nie znaczy dobrze, tanio w sensie za pol ceny stawek rynkowych oczywiscie odrazu cos podejzanego, bo skoro robie dobrze dana robote to dlaczego biore za nia polowe tego co inni...?? wazne to zobaczyc inne budowy danego wykonawcy bo to juz cos o nim mowi;) Najtaniej i w miare dobrze wychodzi gdy inwestor do roznych prac beize inne ekipy, ale to znowu związane jest z tym ze musi byc dobra koordynacja wzgledem czasu,i ktos kto tego przypilnuje czyt. kierownik budowy ktory ma pojecie o tym co robi, a o takiego tez trudno. gdy od poczatku robi jeden wykonawca zna swoje bledy i moze je poprawic, bo one zawsze sie pojawiaja, a zas gdy robi pare ekip moga tych bledow nie zauwazyc i wyjda one n akoncu gdy juz bedzie za pozno, prosty przyklad brak przekątnych i robienie dachu, jesli dekarze i cieesle wczesniej sie nie upewnia to dach wyjdzie z klina w ktoryms miejscu:) wszystko jest wzgledne, ogolnei trzeba mic troceh szczescia i pytac jelsi sie czegos nie wie,a nie czytac muratora ect. i sie filozofowac na dany temat jesli sie tego nigdy samemu nie robilo oczywiscie bo to denerwuje najbardziej, troceh litosci dla wykonawcy... POZDRAWAIM!!!!
  14. ściany zewnętrzne

    http://www.allegro.pl/item508841040_solbet..._klej_grat.html powiedziałbym że to jest lepsze od thermi block bo mniejsza gęstośc 400 tym samy wiecej powietrza, chociaz w opisie maja tę sama wartośc jesli chodzi o izolacje cieplną, najelpiej ceramika i gruby styropian, beton komórkowy to chemia a co glina to glina, pozdrawiam!!
  15. Cena za stan surowy otwarty

    co do kolegi to dodam tylko ze pewnie czesto trafial na tzw naciagaczy, ale zrobmy podstawowe rozróznienie pomiedzy FIRMA ktora ma wieksze koszty zatrudniajac ludzi, wystawiajac na zyczenie fV i dająca gwarancję a góralami czy scyzorykami ktorzy jako ekpia w 4-5 robią tylko na siebie ,wszystko na czarno i nei mowie ze robia zle czy gorzej, bo wielu z nich to prawdziwi fachowcy, ale tez jest tak ze co budowa zmieniaja nr telefonu ( moiwe o znanych przypadkach nie uogolniam) i gdy jest cos nie tak to juz ciezko ich znalezc....
×