Skocz do zawartości

gaz czy ekogroszek - POMOCY!


kinghah

Recommended Posts

witam,
jestem totalnym laikiem, wiec prosze na mnie nie krzyczec;-),
kupilismy dom w stanie deweloperskim:
powierzchnia zabudowy - 104,41m2,
uzytkowa - 106,28m2,
kubatura - 735,78m2 (pietrowy),
pustak max, styropian 10 cm, welna Knauf 20 cm,
okna plastikowe 5-komorowe,
2 lazienki i przedpokoje w ogrzewaniu podlogowym
i stoimy przed dylematem wyboru pieca: gazowy (kondensacyjny czy zwykly?) czy ekogroszek? dodam, ze mamy mala kotlownie, groszek/pelety trzeba bedzie kupowal na biezaco (zmiesci sie na raz ok. 1 tony), gaz mamy na granicy dzialki, ok. 10 metrow od domu, z tym, ze podlacz musi pojsc dookola domu (kotlownia po drugiej stronie domu), co radzicie?
aha, jest nas 2 dorosle osoby i dziecko.
bardzo prosze o pomoc!
Link do komentarza
Zawsze i oczywiście, że kocioł gazowy kondensacyjny, najlepiej 1 funkcyjny i taki, który jest fabrycznie przystosowany do 2 obiegów różnotemperaturowych.
Kocioł na eko-groszek i owszem, jest to jakieś rozwiązanie, ale po pierwsze smród spalin w całym domu, obszerny magazyn na paliwo, konieczność zapłacenia za paliwo z góry i wynoszenie popiołu i sprzątanie to MINUSY
Dobrze dobrany kocioł gazowy KONDENSACYJNY to sama poezja
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Oczywiście, że można. A czy będzie się opłacało ... ? w pewnych warunkach tak, ale...
Wszystko zależy od wykonanej instalacji, jakości drewna, itp.
Tylko o jakim kominku mówimy, bo jeżeli z płaszczem wodnym, to MUSI on pracować w układzie otwartym, a reszta instalacji z kotłem gazowym w układzie zamkniętym.
Link do komentarza
W moim przypadku nie mam specjalnie wyboru. Ekogroszek. Sa teraz piece z dwoma tlokami gdzie mozna palic ekogroszkiem, mialem i peletami. Gaz - nie ma brudu. Ekogroszek to zawsze jakas praca i brudno w kotlowni. Tyle tylko ze wieksza swoboda wyboru opalu. Popyt na wegiel jest tak duzy ze kopalnie nie wyrabiaja z produkcja a to oznacza ze moga podniesc ceny surowca. Zima tego roku ma byc negocjowana umowa o dostarczanie gazu miedzy Polska a Rosja, po ostatnich wydarzeniach moze byc roznie. Wybor trudny bo kosztowny w pomylce zwlaszcza ze ogrzewanie w obu przypadkach pracuje na innych parametrach.
Link do komentarza
Witam wszystkich !!! icon_smile.gif
Stoję właśnie przed takim samym dylematem. Szczerze to na dzień dzisiejszy gazu jeszcze nie mam podłączonego i ciężko się nad tym zastanawiam. Dom częściowo podpiwniczyliśmy aby mieć gdzie zrobić kotłownię bo projekt dostosowany jest go ogrzewania gazowego. Nie podjęłam jednak jeszcze ostatecznej decyzji i staram się szukać wszelkich rad. Jak Adarkar wcześniej napisał pomyłka będzie bardzo kosztowna. :!:
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • na mój gust brak zgęszczenia pod ławami, siadają pod obciążeniem, innego wyjaśnienia nie ma
    • Przy takich różnicach najlepszy chyba będzie M System z Atlasa. Na szczytach ścian podkładki takie https://allegro.pl/oferta/200x-podkladki-dystansowe-2-5-mm-wyrownujace-wkretow-okien-kliny-montazowe-15366178510 na nich robiłem podłogę ostatnio. O sufit się nie martw, bo to wszystko wyrównasz na hakach do profili co do milimetra. Na fotce montaż M Systemu. Po 5ciu latach już raczej nie powinno się wyginać nic. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...