Skocz do zawartości

Stary tynk piaskowo wapienny


Recommended Posts

  • 2 miesiące temu...
Podłączę się pod ten temat żeby nie zakładać nowego.
A jak już się skuwa stary tynk to trzeba dobrze potem cały ten tynk zeskrobać? żeby nic nie zostało? Miałem zamiar tylko w pokoju skuwać bo już sam odchodzi, a zacząłem wczoraj skrobać starą farbę w przedpokoju i zauważyłem że ten tynk chyba do niczego się już nie nadaje, sypie się jak piasek i odchodzi farba wraz z częścią tynku i duże nierówności na tynku się robią, nie wiem czy tu jakiś unigrunt by wystarczył, chyba raczej nie.
Co mi radzicie? Czy z każdej ściany tynk skuwac? bo narazie wczoraj tylko 1 ściankę skułem.
No ale myślę że chyba trzeba wszystkie tynki od nowa kłaść, bo ten nawet gdyby wystarczyło unigruntem to pełno nierówności by zostało, no chyba że czymś by się wyrównało, ale czy ten stary tynk utrzymał by to (czy by związał).
Poradźcie jaki najlepiej tynk kłaść (jakiś jednowarstwowy chyba żeby nie było za dużo roboty)

PS: aha i dodam tylko jeszcze że jak skuwałem ten tynk to zbyt trudne to nie było icon_wink.gif, stukałem młotkiem i zbyt dużych oporów nie było, przeważnie dużymi płatami odpadał.
Link do komentarza
A czy na taki tynk gipsowy coś jeszcze się potem daje czy odrazu można malować? i jak to wygląda z tym tynkowaniem wtedy, ponieważ czytałem o tynkowaniu i tam było napisane że pierw mocujemy takie metalowe listwy na gips tynkarski (poziomujemy je i mocujemy w takiej odległości od ściany jak będzie tynk) i po obrzuceniu tynkiem od dołu równamy deską przesuwając w góre tynk (deska jeździ po metalowych listwach) i jeśli tak wyrównamy to przecież nie można odrazu pomalować bo przecież metalowe listwy będą widoczne, jak to się robi kładzie się jeszcze jakąś warstwę czegoś?
Link do komentarza
Cytat

A czy na taki tynk gipsowy coś jeszcze się potem daje czy odrazu można malować? i jak to wygląda z tym tynkowaniem wtedy, ponieważ czytałem o tynkowaniu i tam było napisane że pierw mocujemy takie metalowe listwy na gips tynkarski (poziomujemy je i mocujemy w takiej odległości od ściany jak będzie tynk) i po obrzuceniu tynkiem od dołu równamy deską przesuwając w góre tynk (deska jeździ po metalowych listwach) i jeśli tak wyrównamy to przecież nie można odrazu pomalować bo przecież metalowe listwy będą widoczne, jak to się robi kładzie się jeszcze jakąś warstwę czegoś?


My mamy tynki stuletnie sypały się .W czasie remontu położyliśmy na siatki i na sufity ,a na to daliśmy gips mokry Goldband firmy Knauff chyba ,gładzie wyszły super.Robi się na mokro jedną warstwę i na mokro gładzi.Mamy już 3 lata i świetnie się sprawdza .Mieszkamy przy ruchliwej ulicy i przedtem nam pękały ściany
Link do komentarza
Cytat

My mamy tynki stuletnie sypały się .W czasie remontu położyliśmy na siatki i na sufity ,a na to daliśmy gips mokry Goldband firmy Knauff chyba ,gładzie wyszły super.Robi się na mokro jedną warstwę i na mokro gładzi.Mamy już 3 lata i świetnie się sprawdza .Mieszkamy przy ruchliwej ulicy i przedtem nam pękały ściany



Położyliście na siatki ? tzn na stary tynk położyliście siatki a na nie gips mokry? dobrze rozumiem? Bo z tego co czytałem to przy pęknięciach się daje siatki, a u mnie pęknięć nie ma, tynk jest jak z piasku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...