Skocz do zawartości

na czym można kłaść płytki ???


rentgen

Recommended Posts

Napisano
Witam !!

Postanowiłem sam położyć płytki w kotłowni by zaoszczędzić parę groszy. I tu moje pytanie czy można je kłaść bezpośrednio na ścianie ?? ( ściana z uniporu) czy trzeba najpierw dać tynk (np. cementowo-wapienny) i dopiero na to można kłaść glazurę ??



rentgen
Napisano
Jak u mnie glazurnik kładł płytki to najpierw ścianę wyrównał i położył jakiś podkład. Dpiero na to szły płytki z klejem.
Napisano
Cytat

Jak u mnie glazurnik kładł płytki to najpierw ścianę wyrównał i położył jakiś podkład. Dpiero na to szły płytki z klejem.




A nie wiesz czasem co to było ??
Napisano
Cytat

Witam !!

Postanowiłem sam położyć płytki w kotłowni by zaoszczędzić parę groszy. I tu moje pytanie czy można je kłaść bezpośrednio na ścianie ?? ( ściana z uniporu) czy trzeba najpierw dać tynk (np. cementowo-wapienny) i dopiero na to można kłaść glazurę ??



rentgen


Można po zaimpregnowaniu ściany.Jeśli ściana odbiega od pionu lub jest krzywa trzeba uzyć kleju grubowarstwowego lub wyrównać scianę zaprawą wyrównawczą.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam !!

Postanowiłem sam położyć płytki w kotłowni by zaoszczędzić parę groszy. I tu moje pytanie czy można je kłaść bezpośrednio na ścianie ?? ( ściana z uniporu) czy trzeba najpierw dać tynk (np. cementowo-wapienny) i dopiero na to można kłaść glazurę ??



rentgen


Mąż mówi że można.Problemem jest uzyskanie tej samej płaszczyzny z tynkiem dookoła glazury dla uniknięcia progów. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że można.Problemem jest uzyskanie tej samej płaszczyzny z tynkiem dookoła glazury dla uniknięcia progów. icon_biggrin.gif



czy progi to inaczej nierówności?
Napisano
Cytat

czy progi to inaczej nierówności?


Mąż mówi że jak zwał tak zwał to i tak trudno uzyskać jednolitą płaszczyznę tynku i płytek. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że jak zwał tak zwał to i tak trudno uzyskać jednolitą płaszczyznę tynku i płytek. icon_biggrin.gif



Nie da się tego wyrównać wałkiem?
Napisano
Cytat

Nie da się tego wyrównać wałkiem?


Oj,mąż mówi że wałkiem a raczej wałem to asfalt da się wyrównać.Wałkiem żona wita zawianego męża/mój się nie boi/ icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam !!

Postanowiłem sam położyć płytki w kotłowni by zaoszczędzić parę groszy. I tu moje pytanie czy można je kłaść bezpośrednio na ścianie ?? ( ściana z uniporu) czy trzeba najpierw dać tynk (np. cementowo-wapienny) i dopiero na to można kłaść glazurę ??



rentgen



Jak masz równą ścianę, to bym kładł bezposrednio na niej. Jest tylko kwestia, czy nie powinienes wymalować go wpierw gruntem.
Napisano
Cytat

Jak masz równą ścianę, to bym kładł bezposrednio na niej. Jest tylko kwestia, czy nie powinienes wymalować go wpierw gruntem.


Zawsze należy gruntować ściany pod płytki.Grunt zapobiega szybkiemu i nierównomiernemu wysychaniu zapraw klejowych.
Napisano
Cytat

Oj,mąż mówi że wałkiem a raczej wałem to asfalt da się wyrównać.Wałkiem żona wita zawianego męża/mój się nie boi/ icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif



Jeśli mówimy o wałach kojarzą mi się Wały Jagiellońskie a te jako sposób wyrównywania asfaltu to koncepcja rodem z Mrożka. icon_biggrin.gif Przy okazji: pogratuluj mężowi perspektywicznego myślenia. icon_biggrin.gif A dlaczego wałkiem sie nie da? Ściany właśnie wałkiem malujemy ostatnio. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że jak zwał tak zwał to i tak trudno uzyskać jednolitą płaszczyznę tynku i płytek. icon_biggrin.gif


Dla chcącego nic trudnego - tak słyszałam. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dla chcącego nic trudnego - tak słyszałam. icon_biggrin.gif


Można uzyskać jednolitą płaszczyznę tynku i płytek.Warunkiem jest idealnie równo położony tynk .Z dopasowaniem do takiej płaszczyzny płytek nie ma problemu. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...