Skocz do zawartości

Sciany zewnetrzne


Recommended Posts

Napisano
Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???
Napisano
  Cytat

Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???

Rozwiń  

Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  



Szukam najlepszego kompromisu jakościowo/cenowego icon_smile.gif))

Nie musi to byc super energooszczedny, wystarczy, ze bedzie spelnial odpowiednie normy.
Napisano
  Cytat

Szukam najlepszego kompromisu jakościowo/cenowego icon_smile.gif))

Nie musi to byc super energooszczedny, wystarczy, ze bedzie spelnial odpowiednie normy.

Rozwiń  

Normę cieplną spełnisz dając dowolny materiał konstrukcyjny na ściany i ocieplenie 12-15 cm wełny czy styropianu .Bob icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Normę cieplną spełnisz dając dowolny materiał konstrukcyjny na ściany i ocieplenie 12-15 cm wełny czy styropianu .Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Ale jaki ten materiał konstrukcyjny ??
Co proponujesz??

Tyle jet tego na rynku ze truno sie zdecydowac.

Ogolnie jestem nastawiony na ceramike, ale jezeli chodzi o ceramike to nie wiem co wybrac.
Napisano
  Cytat

Ale jaki ten materiał konstrukcyjny ??
Co proponujesz??

Tyle jet tego na rynku ze truno sie zdecydowac.

Ogolnie jestem nastawiony na ceramike, ale jezeli chodzi o ceramike to nie wiem co wybrac.

Rozwiń  

Porotherm38,25 lub max 25 plus ocieplenie.Porotherm 38 sam spełnia normę dla ścian jednowarstwowych dodając ocieplenie masz ponadstandardowy dom.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Porotherm38,25 lub max 25 plus ocieplenie.Porotherm 38 sam spełnia normę dla ścian jednowarstwowych dodając ocieplenie masz ponadstandardowy dom.Bob icon_biggrin.gif

Rozwiń  


No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.
Napisano
  Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.

Rozwiń  

to ja bym wybral cegle czerwona pelna,jesli sciana ma bzc na zewnatrz izolowana tak grubo,co cegla napewno da tezn efekt ze bedzie gromadzic cieplo zima i a jak bedzie piec wylaczony lub znizona temperatura w piecu to cegla bedie oddawc nagromadzone ciepelko,a latem nagromadzony chlodek w nocy bedzie oddawac jak slonce bedzie w zenicie.
Napisano
  Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.

Rozwiń  

Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.

Rozwiń  

Jeśli mówisz Ytong, to nie H+H. To są dwa różne produkty, które "niby" ze sobą konkurują. W H+H zastosowane są cementy. W Ytongu jest tylko domieszka pasty aluminiowej. Jeśli chodzi o wybór materiału zdrowego, to wygrywa Ytong przed ceramiką, mimo, że ogólna opinia jest inna. Finalnie m2 gotowej i wykończonej ściany najtaniej wychodzi z Ytonga. Sprzedaję wszystkie materiały na inwestycję i wiele razy robiłem już podobne kalkulacje. Należy przy nich wziąć pod uwagę wykończenie ścian wewnątrz budynku. Najcieplejsze ściany zimą i najchłodniejsze latem będziesz miał z Ytonga, bo zimą ściana o gr.min.36,5 wchłania i zatrzymuje ciepło takie jak w pomieszczeniu, a w momencie ochładzania się klimatu w domu ściany oddają ciepło do wewnątrz. W ceramice ciepło zaabsorbowane przez ściany ucieka niestety kanałami w pustaku do góry, co idealnie widać na zdjęciach termowizyjnych. W Ytongu też unikasz mostków termicznych na narożach domu i ewentualnych błędów wykonawczych przy spoinowaniu, takich jak np. zbyt rzadka zaprawa która zalewa kanały w Porothermie, a które spełniają swoje zadanie izolacyjności cieplnej tylko wtedy gdy są puste.... itd. itp.... Przy Ytongu ponadto wewnątrz tylko raz gips i gładź pod malowanie i z zewnątrz klej i siatka+ tynk mineralny( silikat, silikon) a przy Porothermie wewnątrz tynk gipsowy lub tradycyjny (czyt. dodatkowy duży koszt materiału i wykonania) potem dopiero gips i gładź. Z zewnątrz musisz dać ocieplenie, bo nawet przy grubości PTH 44 robią się ogromne mostki termiczne na spoinach i na narożach, potem dopiero siatka i tynk, czyli koszty finalne m2 ściany są o niebo wyższe niż przy Ytongu. Przy Ytongu z powodzeniem przy gr.36,5 można już zrezygnować z ocieplenia a sprawdzić to możesz pozostawiając budynek bez otynkowania na sezon zimowy. Przekonasz się, że ściana trzyma ciepło w każdym miejscu. Przedstawiciel Raab Karcher Mysłowice
Napisano
  Cytat

Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif

Rozwiń  

A rymuj sobie. Piszesz z sensem więc ci wybaczam. icon_biggrin.gif Mam tylko pytanie, czy taki chłodek jest pożądany gdy na dworze plucha i grad?
Napisano
A powiedzcie mi koledzy jak z wytrzymałością (żywotnością) danych materiałów???
Jak sie ma pustak z cegły, do YTONGA ile lat (teoretycznie) wytrzyma dom wybudowany z tego lub z tego ????
Napisano
  Cytat

A powiedzcie mi koledzy jak z wytrzymałością (żywotnością) danych materiałów???
Jak sie ma pustak z cegły, do YTONGA ile lat (teoretycznie) wytrzyma dom wybudowany z tego lub z tego ????

Rozwiń  


Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Tiry na szczęście wszędzie nie wjadą. Ci co mają działki z dala od dróg przelotowych mogą się nie bać. A poprawność wykonania gwarantuje dobra ekipa. Pooglądaj domy w sąsiedztwie pogadaj z ludzmi. Na pewno ci kogoś polecą.
Napisano
Ogólnie jestem zdecydowany Na pustka MAX /grubosc 29cm/ plus do tego z 15 cm waty.

Nurtuje mnie pytanie jaka jest roznica miedzy takim pustakiem, a Porothermem ????

Warto dokladac do Porotherma??
Napisano
  Cytat

Ogólnie jestem zdecydowany Na pustka MAX /grubosc 29cm/ plus do tego z 15 cm waty.

Nurtuje mnie pytanie jaka jest roznica miedzy takim pustakiem, a Porothermem ????

Warto dokladac do Porotherma??

Rozwiń  


Słyszałem tyle dobrego o porothermie że bym dołożył.
Napisano
  Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?

Rozwiń  


Ja natomiast wybieram maxa. Ktos gdzies fajnie napisał, ze pustak spełnia rolę nośną ściany wiec co za róznica ? Byle tanio i prosto. Stawiam sciane 3 wartstwową max 19 + 12-15 styro + 9 max. Murarz powiedzial mi za robocizne sciany 2 warstwowej 60zl a 3W 45zl za m2. Oczywiscie materialy drozsze przy 3W. Ogolnie jednak wyjdzie niewiele wiecej dla 3W a to zawsze 3W icon_smile.gif
Napisano
A ja już "zgupłem" i sam nie wiem co robic :/

Myślałem nad Ytongiem. Bo nie potrzeba juz grubych tynków od środka(ale jeśli ściany będą krzywe to tynkiem zawsze można zniwelować :/) Ale teraz chodzi mi po głowie jedna warstwa z Porothermu. Skoro w niektórych krajak banki moga dawać niżej oprocentowane kredyty na takie inwestycje to coś w tym musi być...
Napisano
  Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?

Rozwiń  


Mała uwaga:

Leier ma pustaki o nazwie Thermopor
Wienerberger ma pustaki Porotherm
A np. Jopek ma Poromur

Brennera nie znam icon_sad.gif

Czy nazwy mają znaczenie? Raczej tak, bo zwykle marka wiąże się z jakością produktu.

Swoją drogą ja wybrałem do budowy mojego domu Porotherm 25p+w

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...