Skocz do zawartości

Jak sprawdzić architekta?


Recommended Posts

Cytat

Jak się przekonać,czy można powierzyć mu zaprojektowanie domu?Gotowy projekt mogę przed zakupem dokładnie obejrzeć, porównać z innymi, ocenić...a co z architektem?



Upewnij się, czy architekt tak naprawdę ma czas,żeby zająć sie Twoim zleceniem.Moim zdaniem to bardzo ważne, bo z własnego doświadczenia wiem, że wiele pracowni traktuje projektowanie domów jednorodzinnych jak jakieś dodatkowe zajęcie( i mniej dochodowe oczywiście). Może zdarzyć się taka sytuacja, że Twój projekt wykona niedoświadczony student, a nie szanowany szef architekt(bo ten ma inne, bardziej intratne zlecenia)
Link do komentarza
Cytat

Może zdarzyć się taka sytuacja, że Twój projekt wykona niedoświadczony student, a nie szanowany szef architekt(bo ten ma inne, bardziej intratne zlecenia)



A potem my się zastanawiamy dlaczego np. normy podane w projekcie są trzy razy niższe od faktycznej ilości styropianu jaki musimy położyć na ściany żeby nam było ciepło.
Link do komentarza
Cytat

Architekt powinien posiadać własne portfolio (czy jak się to nazywa w przypadku architekta). Wykaz realizacji do wglądu, a jeżeli jest tuż po szkole - referenje. Tyle że w praktyce bywa jak bywa. icon_sad.gif


Warto chyba poszukać takiego architekta, który specjalizuje się w budowie domów jednorodzinnych.Jeżeli ktoś robi to od lat, to może służyć doświadczeniem (nie tylko projektowym).
Link do komentarza
Cytat

Najlepiej pocztą pantoflową - z polecenia sąsiadów - jeśli oni byli zadowolenie z tego architekta i projektu oczywiście - to my tez pewnie nie pożałujemy tego wyboru.



A ja tu gdzieś czytałem że ktoś właśnie tą drogą nabawił się "fachowców" że gorszych ze świecą szukać.
Link do komentarza
Cytat

Pewnie sąsiad zalazł mu za skórę to sie zemścił i tyle - albo zupełnie nieświadomie - może tamten był zadowolony z pacy tych fachowców - a ten drugi zbyt wymagający?



Ja nie wiem.. Dobra praca to dobra praca. Nie ma różnicy kto ją obserwuje z zewnątrz. A jak ktoś ma niskie wymagania to potem trzy razy tyle dopłaci.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...