Skocz do zawartości

Kanalizacja ściekowa a woda gruntowa? opada?


Recommended Posts

Napisano
Witam, Czy po wykonaniu kanalizacji ścieków przez gminę (głębokość 2,15 - 2,4 m ) woda gruntowa się obniży? Dlaczego pytam. Zbudowałem dom częściowo podpiwniczony, piwnica stoi na zlikwidowanej zasypanej studni, przy zasypywaniu studni latem od poziomu gruntu (wykopanej piwnicy) do lustra wody było 1,20. Majster powiedział, że on "dobrze zasypie studnię, dobrze zaizoluje fundamenty, dobrze... Będzie pan zadowolony". Na wiosnę 2 cm wody w piwnicy. kafelki i pierdoły zalane. Piwnica znajduje się na 2 m od poziomu gruntu (tak informacyjnie). Woda w piwnicy więc lecę do sąsiada 30 - 40 m od mojego domu a woda u niego w studni od gruntu na 1,5 m. Krew mnie zlała. Czyli moja piwnica 50 cm w wodzie stoi. Nie wiem czy to wody opadowe czy gruntowe. Na razie jest dach ale woda nie dopływa tylko wsiąka przy piwnicy, wiem ze to źle ale za chwilę robią tynki i dopiero zawisną rury, zagospodarowanie terenu (taras, podjazd utwardzony po jednej stronie domu, być może opaska wokół domu) i jakiś pomysł na wodę opadową za dachu b obecnie nie mam gdzie odprowadzić. I do rzeczy. Usłyszałem opinię żeby nie robić drenażu ponieważ jak jesienią będą robić kanalizację 3 m od mojego domu a 10 m od części podpiwniczonej na 2,4 m to opadnie poziom wody i woda do piwnicy na 2m nie będzie się już dostawała. Podobna woda drąży sobie wzdłuż kanalizacji odpływy i tam odpływa nadmiar wody. Czy to prawda?
Napisano
Cytat

Witam, Czy po wykonaniu kanalizacji ścieków przez gminę (głębokość 2,15 - 2,4 m ) woda gruntowa się obniży? Dlaczego pytam. Zbudowałem dom częściowo podpiwniczony, piwnica stoi na zlikwidowanej zasypanej studni, przy zasypywaniu studni latem od poziomu gruntu (wykopanej piwnicy) do lustra wody było 1,20. Majster powiedział, że on "dobrze zasypie studnię, dobrze zaizoluje fundamenty, dobrze... Będzie pan zadowolony". Na wiosnę 2 cm wody w piwnicy. kafelki i pierdoły zalane. Piwnica znajduje się na 2 m od poziomu gruntu (tak informacyjnie). Woda w piwnicy więc lecę do sąsiada 30 - 40 m od mojego domu a woda u niego w studni od gruntu na 1,5 m. Krew mnie zlała. Czyli moja piwnica 50 cm w wodzie stoi. Nie wiem czy to wody opadowe czy gruntowe. Na razie jest dach ale woda nie dopływa tylko wsiąka przy piwnicy, wiem ze to źle ale za chwilę robią tynki i dopiero zawisną rury, zagospodarowanie terenu (taras, podjazd utwardzony po jednej stronie domu, być może opaska wokół domu) i jakiś pomysł na wodę opadową za dachu b obecnie nie mam gdzie odprowadzić. I do rzeczy. Usłyszałem opinię żeby nie robić drenażu ponieważ jak jesienią będą robić kanalizację 3 m od mojego domu a 10 m od części podpiwniczonej na 2,4 m to opadnie poziom wody i woda do piwnicy na 2m nie będzie się już dostawała. Podobna woda drąży sobie wzdłuż kanalizacji odpływy i tam odpływa nadmiar wody. Czy to prawda?


Radzę wykonać drenaż opaskowy.Można przypuszczać że początkowo lużny grunt w wykopie po kanalizacji będzie mógł odprowadzać jakąś ilość wody z okolic budynku ale z czasem osiądzie i ulegnie zagęszczeniu.Miałam tak że na wiosnę woda bywała w piwnicy a latem na 3 m było sucho.Po opasce ani razu nia było wody. icon_biggrin.gif
Napisano
Trudno z góry przewidzieć jakie efekty przyniesie ułożenie sieci kanalizacyjnej, gdyż zależy to od rodzaju gruntu, intensywności nawodnienia. Pewniejszym rozwiązaniem będzie więc wykonanie drenażu opaskowego i odprowadzenie wody do kanalizacji.
Napisano
Oj chciałbym zeby to było takie proste. Wody do kanalizacji nie moge odprowadzić bo to bedzie kanalizacja ściekowa. nie ma też rowu merioracyjnego czy rzeki. Najprawdopodobniej bedę musiał zrobić drenaż i zbiorniki na działce na wodę z drenażu i deszczówkę. Koszty nie będą małe tym bardziej że przy grawitacyjnym odprowadzeniu wody to zbiornik bedzie musiał być po poziomem 2,10. No nic jeszcze troche na ten temat muszę się dowiedzieć icon_sad.gif

Aby o działce wiedzieć więcej z końcem tygodnia bede się umawiał na badanie gruntu. Coś co powieniem wykonac przed budową domu.
Napisano
Cytat

Oj chciałbym zeby to było takie proste. Wody do kanalizacji nie moge odprowadzić bo to bedzie kanalizacja ściekowa. nie ma też rowu merioracyjnego czy rzeki. Najprawdopodobniej bedę musiał zrobić drenaż i zbiorniki na działce na wodę z drenażu i deszczówkę. Koszty nie będą małe tym bardziej że przy grawitacyjnym odprowadzeniu wody to zbiornik bedzie musiał być po poziomem 2,10. No nic jeszcze troche na ten temat muszę się dowiedzieć icon_sad.gif

Aby o działce wiedzieć więcej z końcem tygodnia bede się umawiał na badanie gruntu. Coś co powieniem wykonac przed budową domu.


Taniej może wyjść zrobienie zwykłej kopanej studni z kręgów i zamontowanie pompy zatapialnej,mąz mówi że przy okazji można obserwować poziom wody gruntowej w zależności od pory roku czy intensywności opadów. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Taniej może wyjść zrobienie zwykłej kopanej studni z kręgów i zamontowanie pompy zatapialnej,mąz mówi że przy okazji można obserwować poziom wody gruntowej w zależności od pory roku czy intensywności opadów. icon_smile.gif



Taniej niż badanie gruntu?
Napisano
My odprowadziliśmy wodę z dachu do studzienek z kręgów betonowych - 1 wykopana w najdalszym końcu działki za domem, druga przed domem . Wykopaliśmy rowy, wysypaliśmy kamienie srednicy około 4-5cm, położyliśmy specjalne rury z otworami i zasypaliśmy również takimi kamieniami, aby woda wsiąkała. Mieszkamy już kilka lat i świetnie się sprawdza takie odwodnienie. icon_biggrin.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Taniej może wyjść zrobienie zwykłej kopanej studni z kręgów i zamontowanie pompy zatapialnej,mąz mówi że przy okazji można obserwować poziom wody gruntowej w zależności od pory roku czy intensywności opadów. icon_smile.gif


Czy obserwowanie poziomu wody gruntowej to aż taka frajda?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dawniej tak było, gdy łaczenie rur było nieszczelne, to dokad sie nie zatkało, woda odpływała. Ale bez przesady - nie było to działanie pewne i na każdy poziom wody - na pewno krotkotrwale.
Chyba musisz zrobić porządny (podkr. porządny) drenaż opaskowy - ale musisz pamietac, że te wode z drenażu trzeba gdzieś odprowadzić. Drenaz z musi być poniżej poziomu twej piwnicy i na dobra sprawę pod piwnicą byc może też - to zależy od poziomu tej wody (cisnienia) i rodzaju gruntu.
Izolacja własciwie na obecnym etapie (masz to wybudowane) jest albo trudna, albo zbyt droga chyba.
Tylko drenaż - radykalne i funkcjonalne rozwiazanie, polepsza tez klikmat pomieszczeń.
Napisano
Cytat

Tylko drenaż - radykalne i funkcjonalne rozwiazanie, polepsza tez klikmat pomieszczeń.



Dużo ostatnio słyszę o drenażu. Ta metoda pomaga gdy działka podmięta czy dobre też ją stosować przy innych gruntach niż podmokłe?
Napisano
Cytat

Dużo ostatnio słyszę o drenażu. Ta metoda pomaga gdy działka podmięta czy dobre też ją stosować przy innych gruntach niż podmokłe?



Pomaga też przy innych. Ja np. mam budynek, ktory został wykonany bez izolacji poziomeji pionowej piwnic (bo tak kiedyś zadecydował PAN MAJSTER). Bo budynek jest na stoku, a piwnica jest od tej nizszej strony. Ale niestety zamakała w czasie deszczów (równiez od ziemi zasypowej fundamentów - ta ziemia nasiąkała i lało się na sciany i potem do środka.
Nie było potem jak zrobić izolacji poziomej z powodów finansowych i technicznych.
Kupiem sobie książkę (tłum z niemieckiego) i zrobiłem dreny (własnoręcznie). Kupa roboty, ale dało naprawdę efekt. Ale trzeba to zrobic dokładnie, i mieć gdzie odprowadzić wodę!

Nie potrafię powiedzieć, czy gdyby była izolacja, było by to potrzebne - ale Niemcy w tej książce radzą profilaktycznie.

Ja jestem na razie zadowolony.
Napisano
Cytat

Pomaga też przy innych. Ja np. mam budynek, ktory został wykonany bez izolacji poziomeji pionowej piwnic (bo tak kiedyś zadecydował PAN MAJSTER). Bo budynek jest na stoku, a piwnica jest od tej nizszej strony. Ale niestety zamakała w czasie deszczów (równiez od ziemi zasypowej fundamentów - ta ziemia nasiąkała i lało się na sciany i potem do środka.
Nie było potem jak zrobić izolacji poziomej z powodów finansowych i technicznych.
Kupiem sobie książkę (tłum z niemieckiego) i zrobiłem dreny (własnoręcznie). Kupa roboty, ale dało naprawdę efekt. Ale trzeba to zrobic dokładnie, i mieć gdzie odprowadzić wodę!

Nie potrafię powiedzieć, czy gdyby była izolacja, było by to potrzebne - ale Niemcy w tej książce radzą profilaktycznie.

Ja jestem na razie zadowolony.



To jak ja już wystartuję z robotą to powinnam od razu wymagać od ekipy zrobienia drenów?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...