Skocz do zawartości

Co wybrać do łazienki GK czy płytę budowlana?


Recommended Posts

3 godziny temu, lukas198820 napisał:

Zielona płyta GK czy może płyta budowlana.

Co polecacie?

 

Jakie fundament?

Jest izolacja pozioma ścian i posadzki?

 

płyta budowlana Botament  - ok 79zł/m2

płyta zielona  - ok 15 zł/m2

płyta wiórowo-cementowa 10 mm - ok 50 z/m2

 

:scratching:

 

 

Jak jest izolacja od gruntu i będzie SPRAWNA wentylacja, to płyta g/k zielona - tak jak napisał @retrofood - zupełnie wystarczy...

Link do komentarza

Może rozwiniecie temat koledzy?

Grubość ścian kamiennych wynosi ok 50 cm, bo dwie ściany to ściany zewnętrzne.

Szczerze nie wiem jaka jest izolacja pozioma, na zewnątrz była robiona tylko przeze mnie folia kubełkowa i smarowany dysperbit by wyizolować fundamenty zakopane w piasku.

 

Samo pomieszczenie jest wyżej niż była powierzchnia stajni o około 40 cm.

Położone na starej wylewce jest gruz, później piasek i na na to chudziak. Zostalo to dlatego tak zrobione by wyrównać poziom z pozostałymi pomieszczeniami mieszkalnymi który były wyżej od stajni.

 

Na to wszystko w pomieszczeniu jest położony 5 cm styropian grafitowy EPS100, na to ogrzewanie podłogowe z rurek PE-RT 16x2 mm i wylewka z miksokreta ok 6 cm.

 

Pomieszczenie ma teraz wysokość 2.67m  a jego powierzchnia to ok 9.2 m2.

 

Takie są pełne dane i dziś jak będę u siebie to dorzucę zdjęcia.

 

 

 

 

 

Link do komentarza
23 minuty temu, lukas198820 napisał:

Może rozwiniecie temat koledzy?

Masz ściany z kamienia, będzie dochodzić do kondensacji na płytach gipsowych

w trakcie ogrzewania.

 

W dodatku ogrzanie pomieszczenia będzie trudne

bez zastosowania płyty budowlanej, do odpowiedniej temperatury komfortu w  łazience.

 

 

Co z wentylacją pomieszczenia łazienka?

Link do komentarza
5 godzin temu, lukas198820 napisał:

Szczerze nie wiem jaka jest izolacja pozioma

To może być problem - zapewne oprócz Twojej pracy z "izolowaniem", nie ma poziomej izolacji ścian... nie odcięta droga na kapilarną penetrację wilgoci z gruntu, choć może mur kamienny nie ma takiej właściwości jak mur z cegieł, czy betonu, i tak bardzo nie "ciągnie"...

Ale podłogę masz zabezpieczoną :yahoo:

 

Nie obrabiaj  tych ścianek żadnymi płytami, tylko wymuruj na styk ze ścianą zewnętrzną ścianki z multiporu o grubości 5, albo 8 cm...

Odpadnie zabawa ze stelażami, szpachlowaniami...

Otrzymasz ocieploną ścianę, gotową do ewentualnego położenia płytek, czy wygładzenia (Atlas REKORD - gładź cementowa) pod malowanie.

Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...

Link do komentarza
To może być problem - zapewne oprócz Twojej pracy z "izolowaniem", nie ma poziomej izolacji ścian... nie odcięta droga na kapilarną penetrację wilgoci z gruntu, choć może mur kamienny nie ma takiej właściwości jak mur z cegieł, czy betonu, i tak bardzo nie "ciągnie"...
Ale podłogę masz zabezpieczoną yahoo.gif
 
Nie obrabiaj  tych ścianek żadnymi płytami, tylko wymuruj na styk ze ścianą zewnętrzną ścianki z multiporu o grubości 5, albo 8 cm...
Odpadnie zabawa ze stelażami, szpachlowaniami...
Otrzymasz ocieploną ścianę, gotową do ewentualnego położenia płytek, czy wygładzenia (Atlas REKORD - gładź cementowa) pod malowanie.
Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...
Zrobiłbym tak samo. Jak nie wiemy jaka jest izolacja, a autor nic nie pisze też o izolacji termicznej z zewnątrz, to zakładam, że jej nie ma. Nie ma opcji zrobić tam żadnej pustej przestrzeni, bo tam po prostu będzie sią lało po tych płytach z jednej i drugiej strony. Jeżeli to jest nieocieplona piwnica, to nawet nie wiem czy nie lepiej dać grubszą warstwę tego multiporu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Link do komentarza
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Oczywiście, bezpośrednio na niej nie zawiesisz żadnych ciężkich szafek...

 

To jest do rozwiązania kołkami do mocowania urządzeń na styropianie. Np. kołkami Ebolt.

 

Mocowanie urządzeń na elewacji budynku docieplonego styropianem

 

7 godzin temu, animus napisał:

Będzie pomieszczenie ogrzewane. 

 

Nie zwróciłem uwagi, że to kamień i bez izolacji. :(

 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
8 godzin temu, animus napisał:

Przy zakupie ma  już 50% wilgoci.

Nie kupuj jak stoi na niezadaszonym placu - proste...

 

8 godzin temu, animus napisał:

to materiał na izolację z dobrą wentylacją

Będzie miał doskonałą wentylację - wie co robi...

 

8 godzin temu, animus napisał:

jak się ochleje wody

Którędy?

Podłoga zaizolowana, a ściany przecież nie pozostawi GOŁEJ...

Będą płytki, będzie farba...

 

8 godzin temu, animus napisał:

Kufa czy to trzeba tłumaczyć takie podstawy.

No, ale Ty wiesz lepiej od tych durni, co zabytkowe kamienice z fantastyczną wentylacją SUPERGRAWITACYJNĄ

(:yahoo:) ocieplają od wielu, wielu lat w durnych Niemczech, Danii... bo nie tylko w zapyziałej Polsce...

 

No, a według Ciebie TYLKO płyta budowlana i tylko na m-system (a za płytą - DZIURA... przestrzeń na wilgoć i robaki...)

 

obraz.png.ed3732df791863fdaa51b0d16587b772.png

Link do komentarza

Panowie na zewnątrz budynek jest już ocieplony styropianem białym EPS 70 o grubości 20 cm lambda 0.038

 

Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.

Edytowano przez lukas198820 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Panowie na zewnątrz budynek jest już ocieplony styropianem białym EPS 70 o grubości 20 cm lambda 0.038
 
Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.
Zacząłbym od tej wentylacji. Jak będzie ciąg jako taki, czyli minimum 1m/s, wilgotność nie przekraczająca 50%, to można próbować z płytą budowlaną.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Link do komentarza

 

4 godziny temu, animus napisał:

Nie ma sensu dalej ...........

Też tak sądzę:scratching:

 

 

4 godziny temu, lukas198820 napisał:

Co do wentylacji planuje zastosować wentylację grawitacyjna, czyli wywiercić otwór na zewnątrz o średnicy 150 mam i włożyć do niego komin pod kątem 90 stopni, są takie z kręcącym się u góry wentylatorem.

Z Twojego planu wynika, że nie bardzo masz pojęcie CO TO JEST WENTYLACJA GRAWITACYJNA...

To nie tylko jest dziura i rura:icon_rolleyes:...

Musisz się podszkolić, żeby Twój plan nie "wyszedł Ci bokiem"...

 

Na początek:

https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/blog/wentylacja-grawitacyjna-jak-dziala.html#/

 

I szukaj dalszej lektury...

 

Ten kręcący się u góry wentylator musi mieć odpowiednie warunki, coby się mógł sam kręcić, jeśli nie jest zasilany prądem...

Link do komentarza

Na moje z animusem rozrywki słowne nie zwracaj uwagi - on mnie nie lubi... czytać...

 

Wykorzystasz do równania ścian to, co wybierzesz...

Po jego argumentach i po moich...

 

Ale pogrzebałem w Twoich wątkach i zobaczyłem z jakiego kamienia masz ten mur półmetrowej grubości...

I uświadomiłem sobie, że "widziałem" go w postaci "góralskiego" muru z otoczaków i polnych kamieni, a nie takiego:

IMG_20240604_174642.thumb.jpg.6d8867f97978a68923202c074a671e72.jpg.d7105a4b0c93facb3f1047703788a444.jpg

 

I zaświeciła mi się czerwona lampka...

Ten mur, bez poziomej izolacji nie rokuje zbyt dobrze, nawet jeśli go nawet na grubo potraktowałeś dysperbitem... nawet jak go zagruntujesz NIE WIEM CZYM...

Będzie kapilarnie pił wodę z gruntu...

Od posadzki woda do muru - ponad jej powierzchnią - nie będzie miała dostępu po tym, jak  folię pod podłogówkę rozłożyłeś i wywinąłeś na  ścianę...

Dlatego należałoby się "pobawić" i odciąć - przynajmniej w okolicy łazienki - dopływ wilgoci od gruntu, metodą, jakiej pokazał  mi kiedyś doradca firmy IZOHAN, a którą kilkukrotnie stosowałem przy remontach tarasów i schodów, wylewanych wprost na gruncie...

Stosowałem metodę grawitacyjną (bezciśnieniową) "mokre na mokre"

 

obraz.thumb.png.0de92f7273d133bc420e39234ec1ec66.png

Schody na taras - zdjęcie z maja 2012 roku - w wywierconych otworach wlany jest preparat...

 

obraz.png.515fa0ca52b5bac58afd84ba83fd615b.png

 

obraz.png.c56770bede008f09054c94a33d0df453.png

 

Schody wejściowe u szwagra - odcinany był pierwszy, fundamentowy schodek, wylany w gruncie - zdjęcie z września 2011 roku...

 

obraz.png.29d395e76cefb726f18b847a73f3b7fe.png

Kontrola parę dni przed odbiorem... są w doskonałym stanie do dziś... to znaczy - chodziłem po nich ostatnio koło pierwszego listopada ubiegłego roku...

 

Tu jest skrócony opis działania:

https://hydroizolacje24.pl/izohan-wodochron-w

 

Wierciłem wiertłem fi 14, bo takie miałem odpowiedniej długości, zalewałem preparatem przy pomocy dużej pipety :icon_mrgreen:

Gdybym ja to robił - wierciłbym wewnątrz tuż nad posadzką, w dół, na mijankę, na głębokość kilka cm mniejszą, niż grubość ściany...

 

Trochę więcej poczytaj tu:

https://www.sanier.pl/poradniki_sanier/czym-jest-iniekcja-metoda-grawitacyjna-jak-ja-wykonac/?srsltid=AfmBOoq3i55ST4DQTbygS39KCSFznYcQ3j4wo35OrfCFzYJUdfE4Rwqh

 

Będzie trochę wiercenia, ale warto - spokój na dalsze lata - zapewniony...

Link do komentarza

Kolego gdzie ten izohan dostać?

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

To zdjęcie które pokazałeś to właśnie takie ściany są w tej łazience, oraz w pokoju obok łazienki.Tak jak mówię z jednej stajni wydzielilem dwa pomieszczenia.

 

Druga rzecz, jaka powinna być grubość tej płyty budowlanej na której będa klejone płytki?

1 cm wystarczy?

Jeszcze mam pytanie ci oznacza metoda ,, mokre na mokre'' ?

Link do komentarza
7 godzin temu, lukas198820 napisał:

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

Jeżeli chcesz wiercić to tylko fugi, kamień nie pije wody, chyba że to jakiś piaskowiec.

 

 

7 godzin temu, lukas198820 napisał:

jaka powinna być grubość tej płyty budowlanej na której będa klejone płytki?

1 cm wystarczy?

2 cm przynajmniej, wtedy będzie cieplej w łazience.

Link do komentarza
18 godzin temu, lukas198820 napisał:

To zdjęcie które pokazałeś to właśnie takie ściany są w tej łazience,

Bo to jest Twoje zdjęcie...

 

18 godzin temu, lukas198820 napisał:

Co ile cm wywiercić dziury po skosie i na jaką głębokość?

Nie czytasz zalinkowanych artykułów...

 

obraz.png.11b82aeae9f011f250968cc2def05af4.png

 

Nie polegaj tylko na lekturze forum - szukaj, pytaj... tu pierwszy z brzegu  filmik z podpowiedzią... za moich czasów tego nie było, ale był kontakt z doradcą akurat Izohana... Doradcy - ich kontakty na stronie producenta... tu masz ultrament...

 

 

 

 

Tak samo możesz skontaktować się - telefonicznie, czy mailowo z doradcą Xelli - producenta multiporu...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...