Skocz do zawartości

Płytki w kotłowni


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Chciałem położyć płytki na posadzce betonowej w pomieszczeniu po kotłowni (ekogroszek).

Posadzka betonowa nie była wcześniej niczym zabezpieczona, po 13 latach palenia w piecu mocno zanieczyszczona sądzą, i pyłem węglowym. Próbowałem zmyć to woda z mydłem malarskim jednak nadal po przetarciu ręką pozostają tłuste zanieczyszczenia.

Czy jak zagruntuje to można kłaść płytki czy należy jeszcze dokładniej usunąć zanieczyszczenia z sadzy?

Obawiam się że może to istotnie wpłynącć na przyczepność kleju.

 

Pozdrawiam 

Napisano

Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?

Zastanawiam się czy nie lepiej położyć panele winylowe na podkładzie.

 

Napisano
1 godzinę temu, lukalo napisał:

Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?

 

A szczotką tarczową próbowałeś? Na wiertarkę, albo i na fleksę. Znaczy na kątówkę.

Chropowata powierzchnia sprzyja sklejeniu.

Napisano
Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?
Zastanawiam się czy nie lepiej położyć panele winylowe na podkładzie.
 
A po co Ci równa pod płytki? Ja zanim się kapnąłem, że mam 1.5cm mniej na metrze długości, to stwierdziłem, że bez sensu kombinować i klejem wszystko zniwelowałem, a płytki pierwszy raz w życiu kładłem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Spróbuje szczotka i tarczą tak jak piszecie.

Równa powierzchnia potrzebna mi bo jak to będzie nieskuteczne lub bardzo pracochłonne to zamiast płytek położyłbym panele winylowe, a tutaj już powierzchnia musi być równa.

Napisano
15 godzin temu, lukalo napisał:

Cześć 

Chciałem położyć płytki na posadzce betonowej w pomieszczeniu po kotłowni (ekogroszek).

Posadzka betonowa nie była wcześniej niczym zabezpieczona, po 13 latach palenia w piecu mocno zanieczyszczona sądzą, i pyłem węglowym. Próbowałem zmyć to woda z mydłem malarskim jednak nadal po przetarciu ręką pozostają tłuste zanieczyszczenia.

Czy jak zagruntuje to można kłaść płytki czy należy jeszcze dokładniej usunąć zanieczyszczenia z sadzy?

Obawiam się że może to istotnie wpłynącć na przyczepność kleju.

 

Pozdrawiam 

Możesz też naciąć delikatnie powierzchnię w kratkę, szlifierką kątową z tarczą do betonu.

To zwiększy przyczepność.

Napisano
Poprawiłem tarczą do cięcia płytek.
Szlifując body kątem
IMG_20250104_150124.thumb.jpg.1aae0918895ed13daa43f29c5c729cca.jpg
Te czarne smugi pasowałoby jeszcze zedrzeć, odkurzyć, zagruntować i można kleić płytki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, lukalo napisał:

Poprawiłem tarczą do cięcia płytek.

Szlifując body kątem

Jeszcze tę kratkę odpływową, trzeba by dostosować jej wysokość do podłogi z nowymi płytkami. 

Napisano
22 minuty temu, animus napisał:

Jeszcze tę kratkę odpływową, trzeba by dostosować jej wysokość do podłogi z nowymi płytkami. 

 

Zdecydowanie i najlepiej dać nową. 

Napisano

Cześć 

Ta kratka wystaje ponad poziom podłogi, trzeba by ją obniżyć, ponadto nie jest równolegle osadzona względem ściany.

Czy można by wyciąć płytkę trochę szerzej niż kratka, tak aby można położyć płytkę (równolegle do ścian) i zamontować taka kratkę .

Ta nowa kratka przykrywała by ta stara wylewkę, która byłaby pod spodem.

 

Screenshot_2025-01-12-09-02-00-318_com.android.chrome.jpg

Napisano

Oczywiście że można, tylko musisz sobie to jakoś rozplanować, żeby ta stara z nową się połączyły, albo w ogóle wykuć tą starą i zamontować nową już na wymiar, oczywiście weź pod uwagę grubość płytek i kleju w zależności jak Ci tam poziom wychodzi, bo niekoniecznie kratka będzie na tym samym poziomie co reszta podłogi. Nawet lepiej byłoby zrobić delikatny spad w stronę tej kratki, ale to już na wylewce, bo na kleju już ciężej, ale do zrobienia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...