Skocz do zawartości

Płytki w kotłowni


Recommended Posts

Napisano

Cześć 

Chciałem położyć płytki na posadzce betonowej w pomieszczeniu po kotłowni (ekogroszek).

Posadzka betonowa nie była wcześniej niczym zabezpieczona, po 13 latach palenia w piecu mocno zanieczyszczona sądzą, i pyłem węglowym. Próbowałem zmyć to woda z mydłem malarskim jednak nadal po przetarciu ręką pozostają tłuste zanieczyszczenia.

Czy jak zagruntuje to można kłaść płytki czy należy jeszcze dokładniej usunąć zanieczyszczenia z sadzy?

Obawiam się że może to istotnie wpłynącć na przyczepność kleju.

 

Pozdrawiam 

Napisano

Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?

Zastanawiam się czy nie lepiej położyć panele winylowe na podkładzie.

 

Napisano
1 godzinę temu, lukalo napisał:

Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?

 

A szczotką tarczową próbowałeś? Na wiertarkę, albo i na fleksę. Znaczy na kątówkę.

Chropowata powierzchnia sprzyja sklejeniu.

Napisano
Jak zacznę szlifować to pewnie powierzchnia nie będzie zbyt równa?
Zastanawiam się czy nie lepiej położyć panele winylowe na podkładzie.
 
A po co Ci równa pod płytki? Ja zanim się kapnąłem, że mam 1.5cm mniej na metrze długości, to stwierdziłem, że bez sensu kombinować i klejem wszystko zniwelowałem, a płytki pierwszy raz w życiu kładłem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Spróbuje szczotka i tarczą tak jak piszecie.

Równa powierzchnia potrzebna mi bo jak to będzie nieskuteczne lub bardzo pracochłonne to zamiast płytek położyłbym panele winylowe, a tutaj już powierzchnia musi być równa.

Napisano
15 godzin temu, lukalo napisał:

Cześć 

Chciałem położyć płytki na posadzce betonowej w pomieszczeniu po kotłowni (ekogroszek).

Posadzka betonowa nie była wcześniej niczym zabezpieczona, po 13 latach palenia w piecu mocno zanieczyszczona sądzą, i pyłem węglowym. Próbowałem zmyć to woda z mydłem malarskim jednak nadal po przetarciu ręką pozostają tłuste zanieczyszczenia.

Czy jak zagruntuje to można kłaść płytki czy należy jeszcze dokładniej usunąć zanieczyszczenia z sadzy?

Obawiam się że może to istotnie wpłynącć na przyczepność kleju.

 

Pozdrawiam 

Możesz też naciąć delikatnie powierzchnię w kratkę, szlifierką kątową z tarczą do betonu.

To zwiększy przyczepność.

Napisano
Poprawiłem tarczą do cięcia płytek.
Szlifując body kątem
IMG_20250104_150124.thumb.jpg.1aae0918895ed13daa43f29c5c729cca.jpg
Te czarne smugi pasowałoby jeszcze zedrzeć, odkurzyć, zagruntować i można kleić płytki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, lukalo napisał:

Poprawiłem tarczą do cięcia płytek.

Szlifując body kątem

Jeszcze tę kratkę odpływową, trzeba by dostosować jej wysokość do podłogi z nowymi płytkami. 

Napisano
22 minuty temu, animus napisał:

Jeszcze tę kratkę odpływową, trzeba by dostosować jej wysokość do podłogi z nowymi płytkami. 

 

Zdecydowanie i najlepiej dać nową. 

Napisano

Cześć 

Ta kratka wystaje ponad poziom podłogi, trzeba by ją obniżyć, ponadto nie jest równolegle osadzona względem ściany.

Czy można by wyciąć płytkę trochę szerzej niż kratka, tak aby można położyć płytkę (równolegle do ścian) i zamontować taka kratkę .

Ta nowa kratka przykrywała by ta stara wylewkę, która byłaby pod spodem.

 

Screenshot_2025-01-12-09-02-00-318_com.android.chrome.jpg

Napisano

Oczywiście że można, tylko musisz sobie to jakoś rozplanować, żeby ta stara z nową się połączyły, albo w ogóle wykuć tą starą i zamontować nową już na wymiar, oczywiście weź pod uwagę grubość płytek i kleju w zależności jak Ci tam poziom wychodzi, bo niekoniecznie kratka będzie na tym samym poziomie co reszta podłogi. Nawet lepiej byłoby zrobić delikatny spad w stronę tej kratki, ale to już na wylewce, bo na kleju już ciężej, ale do zrobienia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z tym ze rury sitech+ są grubsze i z tego co wiem mogą łatwiej popękać w wyniku pracy. Jest przewidziane miejsce na dodatkowa izolacje akustyczną
    • Chciałbym podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem w zakresie aranżacji wnętrz – chodzi o lamele pcv , które całkowicie odmieniły wygląd mojego salonu. Od dłuższego czasu szukałem czegoś, co nada ścianie nowoczesnego, ale i przytulnego charakteru. Tapety, farby, panele drewniane – wszystko to nie do końca spełniało moje oczekiwania. Przypadkiem trafiłem na stronę Luckydekor i postanowiłem zaryzykować. To był strzał w dziesiątkę! Montaż był zaskakująco prosty, lamele są lekkie, ale bardzo solidne. Efekt wizualny przerósł moje oczekiwania – ściana zyskała głębię, elegancję i zupełnie nowy charakter. Co ważne – lamele pcv są też łatwe w utrzymaniu, odporne na wilgoć i nie wymagają żadnej specjalnej pielęgnacji. Jeśli ktoś z Was szuka ciekawego rozwiązania do salonu, sypialni czy nawet przedpokoju, naprawdę polecam rozważyć lamele pcv. To tani, szybki i efektowny sposób na nowoczesne wnętrze. Szczególnie warto zajrzeć na wspomnianą stronę – wybór kolorów i wzorów naprawdę robi wrażenie!
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...