Grzegorz Wójcik Napisano Poniedziałek o 20:43 Udostępnij #1 Napisano Poniedziałek o 20:43 Rozbudowuję budynek sklepowy o 200m kwadratowych. Chciałem ściany bez dociepleń i wybrałem Ytong 48. Długo szukałem informacji o jego właściwościach. nie wziąłem jednak pod uwagę że przy 300kg na metr sześcienny jest to materiał bardzo wrażliwy na pękanie podczas transportu. Bloczki wystają z palety z każdej strony na ok 1cm. Przy transporcie materiał pęka Kontaktowałem się z przedstawicielami Xella i powiedzieli mi żebym robił zdjęcia i filmy i że się jakoś dogadamy. No to zrobiłem i chce się nimi podzielić. Co ciekawe w mapach google nie można wystawić opinii Xella z takimi fotami - kiedyś może tak, teraz już nie. Z tego co czytałem pomoc Xella to dostarczenie kleju na załatanie dziur. Na moja propozycję rabatu za towar złej jakości dostałem informację że rabatów nie udzielają - mogą dać bloczki na dalszą część budowy. Niestety ja z Ytonga 48 wyleczyłem się już. Gdyby była możliwość dostarczenia bloczków bez ubytków w czasie transportu byłby to świetny materiał. Jeden z filmików z rozpakowania palet Link do komentarza
Redakcja Napisano Wtorek o 08:33 Udostępnij #2 Napisano Wtorek o 08:33 Dzień dobry, mamy odpowiedź z Xella. Marcin Szymanik Cytat Dzień dobry, bardzo nam przykro, że otrzymał Pan palety z częściowo uszkodzonymi bloczkami. Na podstawie zdjęcie możemy przypuszczać, że to wina nieprawidłowego transportu palet. Jako producent mamy tylko wpływ na materiał wyjeżdzający z naszych zakładów. Nie wypuszczamy załadowanych samochodów, jeśli kierowca nie zabezpieczy odpowiednio towaru. Bardzo restrykcyjnie do tego podchodzimy, wymagamy pasów i narożników ochronnych na każdy rząd palet. Niestety często towar z firm handlowych (hurtowni) jest przewożony w nieprawidłowy sposób – mimo naszych apeli wysyłanych do hurtowników. Czy towar dostarczony na Pana budowę był odpowiednio zabezpieczony? Czy wszystkie palety miały narożnik ochronne i pasy? Czy palety było prawidłowo rozładowane? Niezależnie od tego – przysługuje Panu reklamacja na cały uszkodzony materiał. Proszę uszkodzony materiał okładać na bok i zgłosić reklamację. Zgłasza ją Pan w miejscu zakupu. Następnie firma handlowa skontaktuje się z nami. Zwykle nasz doradca serwisowy przyjeżdża na miejsce, by sprawdzić uszkodzenia. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Z poważaniem, Zespół Xella Polska Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano Wtorek o 10:02 Udostępnij #3 Napisano Wtorek o 10:02 Ale bloczki pękały w samym transporcie, w wyniku wstrząsów w czasie jazdy choćby po dziurawej drodze? Czy zostały uszkodzone przy ładowaniu i rozładowywaniu? Link do komentarza
podczytywacz Napisano Wtorek o 12:27 Udostępnij #4 Napisano Wtorek o 12:27 (edytowany) 2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Ale bloczki pękały w samym transporcie, w wyniku wstrząsów w czasie jazdy choćby po dziurawej drodze? Czy zostały uszkodzone przy ładowaniu i rozładowywaniu? A bo to wiadomo? Załadowali u siebie na placu, przywieźli, rozładowali i... pojechali A Grzegorz, po zdjęciu folii, zobaczył to, co nam tu pokazuje... Ciekawe, czy poprzednie dostawy, z których powstały istniejące już mury, też dojechały w takim samym stanie? Edytowano Wtorek o 12:27 przez podczytywacz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vlad1431 Napisano Wtorek o 21:22 Udostępnij #5 Napisano Wtorek o 21:22 Do nas na magazyn przyjeżdżają worki 25kg z Włoch z mąką, też wystają poza paletę, prawie wszystkie rozerwane, więc to raczej przy za/rozładunku. Ale w trakcie jazdy też mi się wydaje takie delikatne bloczki spokojnie mogą popękać. Także towar prawie jak ze szkła. Przy wjeżdżaniu paletami na naczepę czy standardową ciężarówkę miejsca między paletami zostaje kilka centymetrów, także mało prawdopodobne, żeby taki towar dojechał cały. Najważniejsze, że po zgłoszeniu Redakcji jest natychmiastowa reakcja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
Grzegorz Wójcik Napisano wczoraj o 20:14 Autor Udostępnij #6 Napisano wczoraj o 20:14 Niestety z tego co czytam to są to właśnie uszkodzenia przy załadunku / rozładunku i to jest standard. Żadnych zabezpieczeń nie było. Większe palety rozwiązałyby problem Zgłaszane było i byli przedstawiciele Ytonga Nic to nie zmieni Wolałbym nieuszkodzony towar bo te bloczki są bardzo drogie Transport 33 palet z fabryki to 1600zł - bez HDS potem HDS z 12 paletami ze składu 500zł Przy tańszych bloczkach innych firm transport jest w cenie tylko że te tańsze bloczki nie pękają miałem też 3 palety Ytong 24 - 500 - tam uszkodzeń było bardzo mało - ale to twardszy materiał Więc wrzucam jako ostrzeżenie dla innych. Link do komentarza
animus Napisano wczoraj o 21:04 Udostępnij #7 Napisano wczoraj o 21:04 (edytowany) Dnia 23.09.2024 o 22:43, Grzegorz Wójcik napisał: Rozbudowuję budynek sklepowy o 200 m kwadratowych. Chciałem ściany bez dociepleń i wybrałem Ytong 48. To bardzo delikatny materiał, nigdy bym się na to nie zdecydował, zwłaszcza nadproża, jak nie popatrzą na strzałki, a ile docinania. Nie wolno tych ubytków kitować zaprawą do klejenia Ytonga , zimą wszystkie takie miejsca będą wyłazić spod farby. Klej Poliuretanowy do Styropianu najlepszy do takich ubytków. Edytowano wczoraj o 21:06 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
podczytywacz Napisano wczoraj o 21:14 Udostępnij #8 Napisano wczoraj o 21:14 8 minut temu, animus napisał: Nie wolno tych ubytków kitować zaprawą do klejenia Ytonga Ani tym bardziej zaprawą, czy tynkiem cementowym... Link do komentarza
vlad1431 Napisano wczoraj o 21:29 Udostępnij #9 Napisano wczoraj o 21:29 Niestety z tego co czytam to są to właśnie uszkodzenia przy załadunku / rozładunku i to jest standard. Żadnych zabezpieczeń nie było. Większe palety rozwiązałyby problem Zgłaszane było i byli przedstawiciele Ytonga Nic to nie zmieni Wolałbym nieuszkodzony towar bo te bloczki są bardzo drogie Transport 33 palet z fabryki to 1600zł - bez HDS potem HDS z 12 paletami ze składu 500zł Przy tańszych bloczkach innych firm transport jest w cenie tylko że te tańsze bloczki nie pękają miałem też 3 palety Ytong 24 - 500 - tam uszkodzeń było bardzo mało - ale to twardszy materiał Więc wrzucam jako ostrzeżenie dla innych. 33 palety to jest na naczepie tyle, że palca się między palety nie wsadzi. Tak jak piszesz, większe palety rozwiązałyby teoretycznie problem, bo na naczepie nie podskakują podejrzewam na tyle, żeby popękały. Tylko wtedy taki transport jest droższy, bo wtedy większych palet weszłoby dajmy na to 24-28 max. Gorzej właśnie przy kolejnym przeładadunku. Teraz każda przesyłka nawet za paręnaście złotych jest zabezpieczona jakby miała być zrzucana z helikoptera, bo wszyscy wiedzą, że 90% kierowców/kurierów ma wyebane na to czy towar dojedzie w całości czy w częściach. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się