Skocz do zawartości

Silikon na dziurę 1 cm?


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, 

zaczynam remont w mieszkaniu z rynku wtórnego. W łazience znajduje się wanna, która jest wpasowana pomiędzy 2 ściany. Silikon na niej był poczerniały i stracił przyczepność - zrobiła się przerwa pomiędzy wanną a silikonem. Chcę go wymienić, tylko mam problem. Wanna jest nieco krótsza niż przestrzeń na nią przeznaczona - po obu stronach (z przodu i tyłu wanny) są przerwy 1cm w całości wypełnione silikonem. Po wcięciu się widzę że są tam 2 warstwy silikonu „wiszące w powietrzu”. Co zrobić z taką sytuacją? Ponowić ten zabieg i zrobić 2 tak grube warstwy silikonu? Czy jest inne, bardziej trwałe rozwiązanie? Podejrzewam że to przez tak grube warstwy silikon zaczął tracić przyczepność…

IMG_6507.jpeg

IMG_6512.jpeg

IMG_6518.jpeg

Napisano (edytowany)

W takie miejsce można wpasować listwę, wewnętrzny profil do glazury. Z tworzywa sztucznego lub z aluminium. Są takie nawet ponad 10 mm szerokości. Wtedy co najwyżej minimalnie się go podklei i doszczelni w ten sposób połączenie silikonem.

Można też zastosować ćwierćwałek z tworzywa sztucznego (PVC) i w ten sposób zakryć szczelinę.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
18 godzin temu, Olo182883 napisał:

Dzień dobry, 

zaczynam remont w mieszkaniu z rynku wtórnego. W łazience znajduje się wanna, która jest wpasowana pomiędzy 2 ściany. Silikon na niej był poczerniały i stracił przyczepność - zrobiła się przerwa pomiędzy wanną a silikonem. Chcę go wymienić, tylko mam problem. Wanna jest nieco krótsza niż przestrzeń na nią przeznaczona - po obu stronach (z przodu i tyłu wanny) są przerwy 1cm w całości wypełnione silikonem. Po wcięciu się widzę że są tam 2 warstwy silikonu „wiszące w powietrzu”. Co zrobić z taką sytuacją? Ponowić ten zabieg i zrobić 2 tak grube warstwy silikonu? Czy jest inne, bardziej trwałe rozwiązanie? Podejrzewam że to przez tak grube warstwy silikon zaczął tracić przyczepność…

Wanna   jest stabilnie zamocowana?

Może się przesuwa , albo opada  w dół pod ciężarem wody i kąpiącego, to może powodować zrywanie uszczelek.

Wtedy trzeba zacząć od stabilizacji wanny.

Może też ze starości taka uszczelka się zdegradować niestety.

Wyciąć i nałożyć nowe.

Napisano

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Napisano
2 godziny temu, Olo182883 napisał:

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Czyli silikon słabej jakości i czas zrobił swoje.

Napisano
16 godzin temu, Olo182883 napisał:

Obawiam się, że listwa do glazury nie sprawdzi się w tym wypadku, chyba że można ją przyciąć. Szczelina jest taka sama od wanny do podłogi, listwa nie ma miejsca żeby wejść „pod spód”. Wanna jest też mocno przymocowana - na jej boku są płytki połączone ze ścianami i podłogą za pomocą fugi. Nawet wanna została przyfugowana do ściany na małym odcinku. 

Nie bardzo rozumiem. Listwę z tworzywa można dowolnie przycinać, usunąć to pióro , które normalnie znajduje się pod płytkami. Listwę do narożników wewnętrznych wkładamy tak, aby zakryła tę szczelinę od góry. Albo, tak jak pisałem, zwykły ćwierćwałek z białego PVC. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...