Skocz do zawartości

Dobór drzwi do odpowiedniego otworu.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości. Czy Takie otwory są ok i czy drzwi z linku poniżej tu wejdą? I czy, bo nie mogę się doczytać i również nie wiem czy to jest oczywiste te drzwi są od razu z ościeżnicą? I ostatnie pytanko czy według tego projektu muszę kupić lewe czy prawe drzwi? Dzięki za pomoc

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-plytowe/drzwi-wewnetrzne-pelne-lea-bis-dab-bursztynowy-60-lewe-classen-89491033.html

projekt.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
19 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości.   

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Mają być pokojami mieszkalnymi typu biurko łóżko szafa, komoda itd. To jakie najlepiej zrobić drzwi? Zależy mi na oszczędności miejsca użytkowego, im szersze drzwi tym większy ten przedpokoik.

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

takie mam przeczucia, że chyba nie dla Ciebie Autor to robi :scratching:

ale fakt - 70cm skrzydło byłoby lepsze

Napisano

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Napisano (edytowany)
30 minut temu, podczytywacz napisał:

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Ten projekt sam robiłem i nie ma tu reszty mieszkania. Chodzi o to że mam bardzo wielki przedpokój/ korytarz, który graniczy z tym małym przedpokoikiem. Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

takie mam przeczucia, że chyba nie dla Ciebie Autor to robi :scratching:

ale fakt - 70cm skrzydło byłoby lepsze

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

47 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli ewentualnie pod drzwi 70 musiałbym zrobić otwór 78? Co jest lepsze ościeżnica regulowana czy stała?  

 

78 to mało. Czytaj wyżej.

A ościeżnice ostatnio najmodniejsze składane, papierowe. Producenci skrzydeł drzwiowych najczęściej zalecają swoje ościeżnice i tak najlepiej, bo są dokładnie dopasowane. Ja mam drzwi VOSTER (z sąsiedniej wsi) i na razie nie mam uwag. Stałe, po co regulowane?

Napisano
5 minut temu, retrofood napisał:

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Napisano
22 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

  Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

 

To pisz od razu, to zmienia postać rzeczy. 

Przed chwilą, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Może być 10, ale wtedy ściana otworu musi być dość równa, żeby nie trzeba bylo ciąć, bo wtedy pył niepotrzebny. Futryny mają, o ile pamiętam, 4 cm.

Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Napisano

 

19 minut temu, podczytywacz napisał:

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Rozumiem, czyli mam wzorować się katalogiem. Wybacz chyba nie za bardzo rozumiem twoją wizję, mógłbyś rozrysować to? Nawet W paincie.

Napisano
Przed chwilą, podczytywacz napisał:

IMG_20240604_215816.thumb.jpg.60b639c881dd26c5d1e1592cf79f6f5b.jpg

Tak jak mówisz byłoby ekstra niestety nie jest to możliwe, bo jest to pokój w bloku i wejście mam tylko w tym miejscu gdzie zaznaczyłem, ścianka też może iść tylko w tym określonym miejscu bo musi wchodzić między zawiasy dwóch okien, a wejścia też nie mogę powiększyć bo za ścianą jest już klatka schodowa.

projekt2.jpg

Napisano (edytowany)

Dzięki wam wszystkim za pomoc, mam jeszcze problem z zakupem drzwi, bo dajmy na to chce kupić takie drzwi:

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-nawadoor/drzwi-wewnetrzne-pokojowe-syrion-dab-halifax-80-lewe-nawadoor-86734159.html

dlaczego w produktach polecanych razem jest górna belka ościeżnicowa? O co tu chodzi? Dlaczego nie mogę po prostu kupić całej ościeżnicy tylko poszczególne belki? Łeb mnie boli już od tych drzwi,:blowup: dlaczego nie można kupić wszystkiego w zestawie np Drzwi + ościeżnica?

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
18 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

O co tu chodzi?

Nie chce mi się za bardzo w to wchodzić, ale chyba górna belka jest dopasowywana do szerokości skrzydła  drzwi, a te boczne belki

mają dla wszystkich szerokości tą samą długość/wysokość...

 

21 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Drzwi + ościeżnica

Kupujesz:

- drzwi + górna belka

- boczne belki...

 

10 minut temu, vlad1431 napisał:

Te drzwi mają być wejściowo-wyjściowe?

Obrotowe nie wejdą...:bezradny:

Napisano
Śmiechu to warte wszystko to prawda.
Nie przesadzaj, nie od razu Kraków zbudowali. Poza tym nie pękaj na robocie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Szanowne Państwo, kochani moi, odświeżam temat gdyż ościeżnice i drzwi już zakupiłem. Wiem że już to się przewijało w tym wątku, ale jednak chcę żeby w tak ważnej kwestii ktoś doradził mi na tym konkretnym przypadku.

Ościeżnice i drzwi z linków poniżej tj tak naprawdę te same modele na lewe i prawe.

 

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70p/p/6937932

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70l/p/6937924

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70l/p/2622587

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70p/p/2622595

 

Jakie zrobić pod te konkretne drzwi i ościeżnice otwory? Chodzi mi o wysokość i szerokość. Głupie to trochę. ale nie mogę znaleźć specyfikacji producenta. Otworzyłem również jedno opakowanie ościeżnicy i co prawda nie wyjąłem wszystkiego, ale na pierwszy rzut oka nie dostrzegłem żadnej kartki.

Napisano

 

 

Masz zamiar zrobić - i teraz MUSISZ - ścianki (przynajmniej w miejscach zamontowania drzwi) o grubości 12 d0 14 cm...

 

Proszę wymiary:

 

obraz.thumb.png.ae81c7c03448fbec43831c93e4d1157f.png

 

 

Wysokość otworu według długości pionowej części ościeżnicy...

Napisano
12 minut temu, podczytywacz napisał:

 

 

Masz zamiar zrobić - i teraz MUSISZ - ścianki (przynajmniej w miejscach zamontowania drzwi) o grubości 12 d0 14 cm...

 

Proszę wymiary:

 

obraz.thumb.png.ae81c7c03448fbec43831c93e4d1157f.png

 

 

Wysokość otworu według długości pionowej części ościeżnicy...

Mam zamiar robić podwójne płytowanie z dwóch stron więc ściana ma mieć 12.5cm . Czy dobrze rozumiem, że według tego schematu powinienem zrobić szerokość 78 cm? Czyli wysokość ma być taka sama jak wysokość ościeżnicy tak? Sorki ze tak pytam ale chce być pewnym bo to ważne. 

Illustration.jpg

Napisano

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Napisano
6 minut temu, podczytywacz napisał:

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Rozumiem, na tym etapie nie chcę wchodzić w szczegóły bo i tak za dużo tych informacji zależy mi tylko na szerokośći i wysokośći otworu drzwiowego. Rozumiem zatem ze ma być na 78cm szerokości i wysokości ościeżnicy czyli 

2,16 m tak? Czyli wynika z tego, że mam zrobić otwór 78cmm na 2,16 cm do tych drzwi tak?

Napisano
6 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

2,16 

To namierzyłeś w realu?

Chyba za dużo...:scratching:

Skrzydło ma 204 cm... plus grubość poziomej części ościeżnicy... plus z 1 cm luzu...

 

Powinna być jakaś instrukcja załączona...

 

 

Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Tak jest napisane w Obi.

Również to wyczytałem, ale to chyba jest wymiar z opaską, a Tobie potrzebny jest wymiar - tak jak już pisałem - wysokości skrzydła+ grubość ościeżnicy + trochę luzu "montażowego"...

 

 

Napisano
10 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Dobrze myśle?

Nie dobrze :zalamka:

 

Rozpakowałeś do końca paczkę z ościeżnicą???

Każdy element ościeżnicy - dwa pionowe i poziomy - składa się z trzech elementów: samej ościeżnicy oraz dwóch kątowników-opasek, dokładanych z obu stron ściany...

 

Wrzuciłem zrzut z katalogu...

 

Powtórzę:

Tu masz GRUBOŚĆ ościeżnicy:

0q.thumb.jpg.c3bb15bfa5a001e27b3aadb8aaacea1b.jpg

A tu masz pionowy przekrój drzwi i widać wymiar otworu w ścianie:

 

0q.jpg.f588bb6e983d3b1d62698bbd39c6f61c.jpg

 

 

Przyjrzyj się:

 

obraz.png.8c833b6367779d232c5b5faa4c993548.png

Napisano (edytowany)

Oki stary dzięki za pomoc, 

może nie dałeś odpowiedzi, ale słuszną dałeś radę, żebym poszukał kartki, i rzeczywiście znalazłem i według tabelki mając drzwi 70tki.

Moje drzwi miały napisane na kartce wysokość 2029 mm co mnie totalnie zastanowiło bo co to za wymiar z czapy. Dlatego wyciągnąłem kartkę również z drzwi i okazało się że wymiar 2029 mm dotyczy tak jakby wewnętrznej części drzwi, tej która wchodzi do futryny po zamknięciu, wymiar natomiast zewnętrzny to 2043mm(zmierzyłem miarką i pokazało mi 2042/2043mm) co idealnie pasuje do tabelki "wysokości typowej", dlaego w tym przypadku muszę zrobić wysokość otworu 2073mm.

Dodatkowo sprawdziłem to z tym co mówiłeś, tj o dodawaniu wysokości drzwi + grubości ościeżnicy(co nie do końca się zrozumieliśmy bo jest tam dużo grubości i nie wiedziałem że chodzi akurat o tą. Czyli o tę która od wewnętrznej strony łączy górę drzwi z otworem)

I spróbowałem zrobić działanie 2043mm(wysokość skrzydła) + (grubość ościeżnicy) 22,5mm + luz zalecany w tym katalogu 8mm = 2073,5mm  Tj. Totalnie tyle ile jest w tabelce więc no bez wątpienia to jest ten wymiar. Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm. UFFFFFFF:blowup:. Dla kogoś kto będzie może kiedyś czytał ten temat, polecam po prostu zaglądać do papierów. U mnie w ościeżnicy były schowane totalnie głęboko. 

 

 

PS. Te drzwi to niezły cyrk dla laika, myślę że mogłoby to być prościej zrobione, być może kupując dane drzwi i daną ościeżnicę wchodząc na stronę producenta automatycznie powinno pokazywać wielkość otworu drzwiowego, taki program nie był by trudny do napisania, a na pewno wiele zaoszczędziłby główkowania

 

unnamed.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

polecam po prostu zaglądać do papierów

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Napisano
8 godzin temu, podczytywacz napisał:

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm, czy producent już w tabeli tego nie przewidział? Zresztą sam dodał 8mm już teraz. Sorki że tak pytam ale no nie mam możliwośi pomyłki tutaj.

Napisano
6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

czy producent już w tabeli tego nie przewidział?

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Zresztą sam dodał 8mm już teraz.

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

4 godziny temu, retrofood napisał:

 

 

A piankę gdzie wciśniesz?

 

 

Napisano
31 minut temu, podczytywacz napisał:

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce? 

 

Dopisz jeszcze, że w budownictwie różnica 1 cm w wymiarach, to jest właśnie idealnie. 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

 

 

No dobra, niech będzie zrobie plus jeden cm to będzie 79 x 208,3 cm zaufam wam 😁, zresztą nie mam komu. Po prostu myślałem, że jeżeli coś mówi producent, to wie co mówi, ale najwyraźniej nie bardzo. Przykładowo kupując telefon dostajesz wytyczne na temat jak go ładować itd, zazwyczaj eksploatacja sprzętu jest dużo bardziej wyśrubowana niż rzeczywistość, a tutaj jest inaczej.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, NoobBudowlany98 napisał:

jeżeli coś mówi producent

A co mówi producent?

4 godziny temu, podczytywacz napisał:

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Podobnie będzie z szerokością...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...