Skocz do zawartości

Dobór drzwi do odpowiedniego otworu.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości. Czy Takie otwory są ok i czy drzwi z linku poniżej tu wejdą? I czy, bo nie mogę się doczytać i również nie wiem czy to jest oczywiste te drzwi są od razu z ościeżnicą? I ostatnie pytanko czy według tego projektu muszę kupić lewe czy prawe drzwi? Dzięki za pomoc

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-plytowe/drzwi-wewnetrzne-pelne-lea-bis-dab-bursztynowy-60-lewe-classen-89491033.html

projekt.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
19 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Szanowne Państwo, kochani moi, chcę złożyć większe zamówienie na materiały potrzebne mi do remontu, dlatego odrazu chciałbym zamówić drzwi. Mam projekt taki  jak na obrazku a w nim otworzy mają 75cm długości.   

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Napisano
2 minuty temu, retrofood napisał:

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

Mają być pokojami mieszkalnymi typu biurko łóżko szafa, komoda itd. To jakie najlepiej zrobić drzwi? Zależy mi na oszczędności miejsca użytkowego, im szersze drzwi tym większy ten przedpokoik.

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

 

Jaki charakter mają pomieszczenia? Bo te otwory wydają mi się ciut maławe.

takie mam przeczucia, że chyba nie dla Ciebie Autor to robi :scratching:

ale fakt - 70cm skrzydło byłoby lepsze

Napisano

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Napisano (edytowany)
30 minut temu, podczytywacz napisał:

Robisz nowe drzwi w nowych pomieszczeniach - zrób szersze otwory i zrób PRAWDZIWE DRZWI ze skrzydłami 80 cm... nie będziesz miał problemów z wnoszeniem mebli...

 

A swoją drogą mógłbyś pokazać większy fragment mieszkania...

Nie podoba mi się pomysł tego przedpokoiku... Czym tłumaczysz jego obecność???

Moim zdaniem - jest bezsensowny...

Ten projekt sam robiłem i nie ma tu reszty mieszkania. Chodzi o to że mam bardzo wielki przedpokój/ korytarz, który graniczy z tym małym przedpokoikiem. Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

takie mam przeczucia, że chyba nie dla Ciebie Autor to robi :scratching:

ale fakt - 70cm skrzydło byłoby lepsze

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

47 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli ewentualnie pod drzwi 70 musiałbym zrobić otwór 78? Co jest lepsze ościeżnica regulowana czy stała?  

 

78 to mało. Czytaj wyżej.

A ościeżnice ostatnio najmodniejsze składane, papierowe. Producenci skrzydeł drzwiowych najczęściej zalecają swoje ościeżnice i tak najlepiej, bo są dokładnie dopasowane. Ja mam drzwi VOSTER (z sąsiedniej wsi) i na razie nie mam uwag. Stałe, po co regulowane?

Napisano
5 minut temu, retrofood napisał:

 

A 80 cm jeszcze lepsze. jednak 70 cm to absolutne minimum, a przecież dochodzi futryna (dwie strony) no i luz montażowy, razem ze 12 cm.

 

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Napisano
22 minuty temu, NoobBudowlany98 napisał:

  Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

 

To pisz od razu, to zmienia postać rzeczy. 

Przed chwilą, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi które chciałbym ewentualnie zamontować? Dajmy na to jeżeli chce 80 to otwór muszę zrobić na 92cm, dobrze rozumiem?

Może być 10, ale wtedy ściana otworu musi być dość równa, żeby nie trzeba bylo ciąć, bo wtedy pył niepotrzebny. Futryny mają, o ile pamiętam, 4 cm.

Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czyli zasadniczo powinienem dodawać 12cm do każdych drzwi

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Pokoje mają być pod wynajem dlatego musi być to małe przejście.

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Napisano

 

19 minut temu, podczytywacz napisał:

Nie koniecznie 12 cm... W katalogu znajdziesz odpowiednie ościeżnice do wybranych skrzydeł i tam, w karcie technicznej, podane są wymagane wielkości otworów w ścianie...

 

Nie bardzo widzę związek...

Nawet taki układ wejść do pokojów może powodować utrudnienia komunikacyjne... nie tylko przy meblowaniu pokojów...

 

Moim zdaniem korzystniej byłoby zrobić dwoje drzwi obok siebie na ścianie przedpokoju/korytarza, po obu stronach prostej ściany, dzielącej to duże pomieszczenie... bez udziwnień i bez tego przedpokoiku... Ten dziwny przedpokoik tylko utrudnia murowanie ścian i niepotrzebnie zajmuje miejsce...

 

Ale to jest moje zdanie...

Rozumiem, czyli mam wzorować się katalogiem. Wybacz chyba nie za bardzo rozumiem twoją wizję, mógłbyś rozrysować to? Nawet W paincie.

Napisano
Przed chwilą, podczytywacz napisał:

IMG_20240604_215816.thumb.jpg.60b639c881dd26c5d1e1592cf79f6f5b.jpg

Tak jak mówisz byłoby ekstra niestety nie jest to możliwe, bo jest to pokój w bloku i wejście mam tylko w tym miejscu gdzie zaznaczyłem, ścianka też może iść tylko w tym określonym miejscu bo musi wchodzić między zawiasy dwóch okien, a wejścia też nie mogę powiększyć bo za ścianą jest już klatka schodowa.

projekt2.jpg

Napisano (edytowany)

Dzięki wam wszystkim za pomoc, mam jeszcze problem z zakupem drzwi, bo dajmy na to chce kupić takie drzwi:

https://www.leroymerlin.pl/produkty/drzwi-i-okna/drzwi-wewnetrzne-i-oscieznice/drzwi-wewnetrzne/drzwi-wewnetrzne-nawadoor/drzwi-wewnetrzne-pokojowe-syrion-dab-halifax-80-lewe-nawadoor-86734159.html

dlaczego w produktach polecanych razem jest górna belka ościeżnicowa? O co tu chodzi? Dlaczego nie mogę po prostu kupić całej ościeżnicy tylko poszczególne belki? Łeb mnie boli już od tych drzwi,:blowup: dlaczego nie można kupić wszystkiego w zestawie np Drzwi + ościeżnica?

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
18 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

O co tu chodzi?

Nie chce mi się za bardzo w to wchodzić, ale chyba górna belka jest dopasowywana do szerokości skrzydła  drzwi, a te boczne belki

mają dla wszystkich szerokości tą samą długość/wysokość...

 

21 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

Drzwi + ościeżnica

Kupujesz:

- drzwi + górna belka

- boczne belki...

 

10 minut temu, vlad1431 napisał:

Te drzwi mają być wejściowo-wyjściowe?

Obrotowe nie wejdą...:bezradny:

Napisano
Śmiechu to warte wszystko to prawda.
Nie przesadzaj, nie od razu Kraków zbudowali. Poza tym nie pękaj na robocie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Szanowne Państwo, kochani moi, odświeżam temat gdyż ościeżnice i drzwi już zakupiłem. Wiem że już to się przewijało w tym wątku, ale jednak chcę żeby w tak ważnej kwestii ktoś doradził mi na tym konkretnym przypadku.

Ościeżnice i drzwi z linków poniżej tj tak naprawdę te same modele na lewe i prawe.

 

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70p/p/6937932

https://www.obi.pl/oscieznice-drzwiowe/dre-oscieznica-regulowana-120-140-mm-dab-riviera-70l/p/6937924

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70l/p/2622587

https://www.obi.pl/drzwi-wewnetrzne/dre-skrzydlo-drzwiowe-livia-dab-riviera-pokojowe-70p/p/2622595

 

Jakie zrobić pod te konkretne drzwi i ościeżnice otwory? Chodzi mi o wysokość i szerokość. Głupie to trochę. ale nie mogę znaleźć specyfikacji producenta. Otworzyłem również jedno opakowanie ościeżnicy i co prawda nie wyjąłem wszystkiego, ale na pierwszy rzut oka nie dostrzegłem żadnej kartki.

Napisano

 

 

Masz zamiar zrobić - i teraz MUSISZ - ścianki (przynajmniej w miejscach zamontowania drzwi) o grubości 12 d0 14 cm...

 

Proszę wymiary:

 

obraz.thumb.png.ae81c7c03448fbec43831c93e4d1157f.png

 

 

Wysokość otworu według długości pionowej części ościeżnicy...

Napisano
12 minut temu, podczytywacz napisał:

 

 

Masz zamiar zrobić - i teraz MUSISZ - ścianki (przynajmniej w miejscach zamontowania drzwi) o grubości 12 d0 14 cm...

 

Proszę wymiary:

 

obraz.thumb.png.ae81c7c03448fbec43831c93e4d1157f.png

 

 

Wysokość otworu według długości pionowej części ościeżnicy...

Mam zamiar robić podwójne płytowanie z dwóch stron więc ściana ma mieć 12.5cm . Czy dobrze rozumiem, że według tego schematu powinienem zrobić szerokość 78 cm? Czyli wysokość ma być taka sama jak wysokość ościeżnicy tak? Sorki ze tak pytam ale chce być pewnym bo to ważne. 

Illustration.jpg

Napisano

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Napisano
6 minut temu, podczytywacz napisał:

 Wymiar C = 746 mm to jest NOMINALNY WYMIAR szerokości ościeżnicy - czyli 746 mm to szerokość skrzydła + dwie grubości pionowych części ościeżnicy...

Żeby wstawić ościeżnicę, musisz mieć jakieś luzy po obu stronach ościeżnicy - po prostu żeby ją zmieścić...

Musisz mieć choć minimalną możliwość jej poruszania, żeby wypionować tę ościeżnicę...

Czyli musisz coś dodać  z każdej strony... i stąd wzięło się te 780 mm...

Do tego pionowania potrzebne są kliniki - niewielkie kliny :icon_mrgreen:, które pomogą zamocować ościeżnicę, a potem - w tym położeniu - zakotwić i doszczelnić niskorozprężną pianką...

Rozumiem, na tym etapie nie chcę wchodzić w szczegóły bo i tak za dużo tych informacji zależy mi tylko na szerokośći i wysokośći otworu drzwiowego. Rozumiem zatem ze ma być na 78cm szerokości i wysokości ościeżnicy czyli 

2,16 m tak? Czyli wynika z tego, że mam zrobić otwór 78cmm na 2,16 cm do tych drzwi tak?

Napisano
6 minut temu, NoobBudowlany98 napisał:

2,16 

To namierzyłeś w realu?

Chyba za dużo...:scratching:

Skrzydło ma 204 cm... plus grubość poziomej części ościeżnicy... plus z 1 cm luzu...

 

Powinna być jakaś instrukcja załączona...

 

 

Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Tak jest napisane w Obi.

Również to wyczytałem, ale to chyba jest wymiar z opaską, a Tobie potrzebny jest wymiar - tak jak już pisałem - wysokości skrzydła+ grubość ościeżnicy + trochę luzu "montażowego"...

 

 

Napisano
10 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Dobrze myśle?

Nie dobrze :zalamka:

 

Rozpakowałeś do końca paczkę z ościeżnicą???

Każdy element ościeżnicy - dwa pionowe i poziomy - składa się z trzech elementów: samej ościeżnicy oraz dwóch kątowników-opasek, dokładanych z obu stron ściany...

 

Wrzuciłem zrzut z katalogu...

 

Powtórzę:

Tu masz GRUBOŚĆ ościeżnicy:

0q.thumb.jpg.c3bb15bfa5a001e27b3aadb8aaacea1b.jpg

A tu masz pionowy przekrój drzwi i widać wymiar otworu w ścianie:

 

0q.jpg.f588bb6e983d3b1d62698bbd39c6f61c.jpg

 

 

Przyjrzyj się:

 

obraz.png.8c833b6367779d232c5b5faa4c993548.png

Napisano (edytowany)

Oki stary dzięki za pomoc, 

może nie dałeś odpowiedzi, ale słuszną dałeś radę, żebym poszukał kartki, i rzeczywiście znalazłem i według tabelki mając drzwi 70tki.

Moje drzwi miały napisane na kartce wysokość 2029 mm co mnie totalnie zastanowiło bo co to za wymiar z czapy. Dlatego wyciągnąłem kartkę również z drzwi i okazało się że wymiar 2029 mm dotyczy tak jakby wewnętrznej części drzwi, tej która wchodzi do futryny po zamknięciu, wymiar natomiast zewnętrzny to 2043mm(zmierzyłem miarką i pokazało mi 2042/2043mm) co idealnie pasuje do tabelki "wysokości typowej", dlaego w tym przypadku muszę zrobić wysokość otworu 2073mm.

Dodatkowo sprawdziłem to z tym co mówiłeś, tj o dodawaniu wysokości drzwi + grubości ościeżnicy(co nie do końca się zrozumieliśmy bo jest tam dużo grubości i nie wiedziałem że chodzi akurat o tą. Czyli o tę która od wewnętrznej strony łączy górę drzwi z otworem)

I spróbowałem zrobić działanie 2043mm(wysokość skrzydła) + (grubość ościeżnicy) 22,5mm + luz zalecany w tym katalogu 8mm = 2073,5mm  Tj. Totalnie tyle ile jest w tabelce więc no bez wątpienia to jest ten wymiar. Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm. UFFFFFFF:blowup:. Dla kogoś kto będzie może kiedyś czytał ten temat, polecam po prostu zaglądać do papierów. U mnie w ościeżnicy były schowane totalnie głęboko. 

 

 

PS. Te drzwi to niezły cyrk dla laika, myślę że mogłoby to być prościej zrobione, być może kupując dane drzwi i daną ościeżnicę wchodząc na stronę producenta automatycznie powinno pokazywać wielkość otworu drzwiowego, taki program nie był by trudny do napisania, a na pewno wiele zaoszczędziłby główkowania

 

unnamed.jpg

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

Także otwór drzwiowy robię 780mm na 2073,5mm

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

1 godzinę temu, NoobBudowlany98 napisał:

polecam po prostu zaglądać do papierów

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Napisano
8 godzin temu, podczytywacz napisał:

Wysokość i szerokość zrób większą o ok. 1 cm, niż wychodzi Ci z rachunków, by nie zrobić przypadkiem ZA DOKŁADNIE... bo wtedy nie zmieścisz zmontowanej ościeżnicy i będziesz miał niewielkie możliwości pionowania i poziomowania tej ościeżnicy... Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

No właśnie... a to przy pierwszych dziesięciu takich robotach jest PODSTAWA... potem się wie... gdzie i czego szukać...

Ty nie zajrzałeś, a ja musiałem prowadzić Cię za rączkę...

A teraz jest już wszystko jasne... chyba...:scratching:

 

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm, czy producent już w tabeli tego nie przewidział? Zresztą sam dodał 8mm już teraz. Sorki że tak pytam ale no nie mam możliwośi pomyłki tutaj.

Napisano
6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Czy to aby naprawdę konieczne dodawać ten 1cm

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

czy producent już w tabeli tego nie przewidział?

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Zresztą sam dodał 8mm już teraz.

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

6 godzin temu, NoobBudowlany98 napisał:

Te niewielkie luzy zakryte zostaną przez opaski ościeżnicy...

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

4 godziny temu, retrofood napisał:

 

 

A piankę gdzie wciśniesz?

 

 

Napisano
31 minut temu, podczytywacz napisał:

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce? 

 

Dopisz jeszcze, że w budownictwie różnica 1 cm w wymiarach, to jest właśnie idealnie. 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Tak od rana zastanawiam się, jak tu Ci odpowiedzieć :scratching:

 

Sam liczyłeś - w tabeli są nominalne wymiary, jakoś tam zsumowane - wyszło Ci 0,5 mm różnicy... PÓŁ MILIMETRA...

 

I dalej za rączkę...:bezradny:

 

Masz 100% pewność, że wszystkie profile przy stawianiu ścian ustawisz IDEALNIE tak, jak zaplanowałeś???

Tym bardziej, że to Twoja PIERWSZA W ŻYCIU taka robota :scratching:

Ustawisz ściany tak idealnie, że będą stały idealnie pionowo, że wymiar otworu na ościeżnicę będzie w każdym kierunku IDEALNIE odpowiedni, że "pchełka" ściągnie Ci sąsiednie profile tak IDEALNIE, jak chciałbyś tego i jak zaplanowałeś? Że z obu stron ściany wymiar szerokości otworu na ościeżnicę będzie idealnie taki jak w tabelce?

 

Jeśli zrobisz za dokładnie - nie wciśniesz ościeżnicy... tej ościeżnicy...

Jeśli byłaby ona z drewna - dopasujesz hebelkiem, czy raszplą... tego goownianego MDFu, oklejonego tapetą niczym nie ruszysz, bo się rozsypie...

 

Dlatego wspominam o tych kilku robotach, które pozwalają zobaczyć o co chodzi, jak robić, jakie "niespodzianki" można spotkać...

 

Dlatego radzę dodać ten 1 cm luzu...

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Te 8 mm to nie jest luz montażowy, tylko - rzec by można - UŻYTKOWY... coby Ci drzwi nie zaczepiały np. o dywan...

 

Tym bardziej, że:

 

 

 

A to jest NAJPROSTSZE pytanie:

 

 

No dobra, niech będzie zrobie plus jeden cm to będzie 79 x 208,3 cm zaufam wam 😁, zresztą nie mam komu. Po prostu myślałem, że jeżeli coś mówi producent, to wie co mówi, ale najwyraźniej nie bardzo. Przykładowo kupując telefon dostajesz wytyczne na temat jak go ładować itd, zazwyczaj eksploatacja sprzętu jest dużo bardziej wyśrubowana niż rzeczywistość, a tutaj jest inaczej.

Edytowano przez NoobBudowlany98 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, NoobBudowlany98 napisał:

jeżeli coś mówi producent

A co mówi producent?

4 godziny temu, podczytywacz napisał:

Zresztą sam producent bierze pod uwagę to, że otwór NIE MOŻE IDEALNIE być równy zewnętrznym wymiarom ościeżnicy... przewidział luz (całe 15 mm!!!) - miejsce na kliny montażowe i piankę montującą i doszczelniającą:

 

obraz.png.2f914d291b288e1c88c898bf8a61c692.png

 

Podobnie będzie z szerokością...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
    • Dziękuję za opinię i wyedukowanie w temacie. Raczej przyjmę do serca, bo to oznacza dla mnie mniej roboty  
    • Nie ma żadnej potrzeby dokładania czegokolwiek. Powiem nawet więcej, wewnętrzne ocieplenie może stwarzać niechciane problemy, bo zmieni rozkład temperatur w ścianie i punkt zamarzania pary wodnej może przesunąć się na cegłę ściany i cegła będzie kruszała. Dlatego tynkuj spokojnie i nie zawracaj sobie głowy.       Nie. To tylko pozornie poprawi izolacyjność, ale powtarzam, może narobić wiele szkód. Wewnętrzne docieplenia w ogóle stwarzają wiele problemów, czego na Twojej trzcinie uniknięto, tynkując ją wapnem. Które dość skutecznie wychwytuje parę wodną. Ale nie warto w to wchodzić, skoro masz docieplenie na zewnątrz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...