Skocz do zawartości

Okna balkonowe z niskim progiem w domu energooszczędnym- POMOCY!!!!


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry, czy ktoś jest w stanie ocenić czy wykonanie okna tarasowego w ten sposób przez wykonawcę oddającego dom w stanie deweloperskim jest poprawne i co tu nie gra? Tzn oprócz ewidentnych niedociągnięć jak np. niespasowanie progu z parapetem czy krzywego skrzydla (widac po uszczelce czarnej, nie do konca na zdj niestety / zdj z zewn). Mam wrażenie ze to wisi w powietrzu od zewn mimo ze w środku jest ok, rowno w podłogą. Ogolnie firma byla 3x już "sprawdzać" i regulowac, bo do domu dostawal sie nam.. lód, jedt mega skroplina przyr roznicy temperatur (szczeg.w nocy) + wieje ewidentnie 🤦🏻‍♀️ ale nadal uważają ze montaz i okno jest ok 😳  Czemu wieje? nie odpowiedzieli 🤦🏻‍♀️ Generalnie pod oknem jest po prostu luka i mimo 3 szybowych duzych okien komfort jest słaby ( i energooszczędnosc żadna). Czy to trzeba jakos zamknąć / parapet powinien byc wyżej jakoś? Moze lepiej jakies fachowca z zewnątrz zatrudnic...

Z góry dzięki za wszelkie porady!

IMG_20240216_142236.jpg

IMG_20240216_142241.jpg

IMG_20240216_142253.jpg

IMG_20240216_142532.jpg

IMG_20240216_142545.jpg

 

IMG_20240216_145724.jpg

IMG_20240216_145553.jpg

Edytowano przez Nati M.
Wkradły się błędy ortograficzne/literówki (zobacz historię edycji)
  • Nati M. changed the title to Okna balkonowe z niskim progiem w domu energooszczędnym- POMOCY!!!!
Napisano (edytowany)

Czy ten jasnoszary element z zewnątrz, powiedzmy okapnik, dość prymitywnie zamocowany na wkręty, jest systemowy, czy tylko przykrywa niedoróbkę?

 

Zacząłbym od ustalenia, kto jest producentem stolarki oraz profili okiennych i u producentów zapytał, czy sfotografowany montaż jest prawidłowy.

Edytowano przez Budujemy Dom - działka i dom (zobacz historię edycji)
Napisano

Właśnie producent okna to...firma siostra firmy budowlanej z którą ustalenie co jest nie tak z oknami zajmuje juz ponad miesiąc i ich 3 wizyty... Ten "okapnik" nie dociera do krawedzi skrzydla nawet; a systemowy tzn? O co konkretnie ich zapytac? W pon przyjezdza do nas szef firmy więc moze wreszcie sie czegos dowiemy..

Natomiast myślę ze ten okapnik, jak go Pan nazwał, jest najmniejszym problemem, wieje nam szczeg od dolu gdzie sa metalowe plytki w ktore wchodiz przekladka okna orzy zmianie jego otwarcia ( na osciez/uchylaniu) ale tez od krawedzi skrzydła. Dodatkowo woda sie zbiera (i lód) wewnatrz ramy blizej wnetrza (a nie tam gdzie sa wyloty do wilgoci) w niektorych oknach... 

Napisano
Dnia 17.02.2024 o 10:36, Nati M. napisał:

Właśnie producent okna to...firma siostra firmy budowlanej

W takiej sytuacji poszukałbym w okolicy rzeczoznawcy budowlanego specjalizującego się w stolarce budowlanej (ogłaszają się w internecie). Jeśli po obejrzeniu zdjęć uznałby, że coś jest mocno nie tak, to pewnie warto zapłacić za ekspertyzę.

Można też zapytać u producenta profili okiennych, czy okno zbudowano prawidłowo i czy ten konkretny profil można stosować tak, jak tutaj (producent okien często tylko składa je z elementów, w tym profili, kupionych w innej, dużej firmie).

 

Napisano

Przede wszystkim trzeba ustalić czy miejscem przewiewu jest styk skrzydła drzwi z ramą, czy szczeliny pomiędzy ramą i podłogą. 

Według mnie cokolwiek dziwnie ukształtowano połączenie dolnej krawędzi skrzydła drzwi z ramiakiem. Tak jakby tam pozostawały szczeliny, które tylko lekko przysłania ten metalowy profil-okapnik. 

Proszę to porównać z ukształtowaniem tych elementów w zwykłym oknie. Najlepiej gdyby zrobiła Pani zdjęcia przy otwartych drzwiach. Chodzi o te elementy, które mają się spotkać i niejako zazębić. Czyli zdjęcie dolnej krawędzi ramiaka od zewnątrz oraz dolnej krawędzi drzwi od strony pomieszczenia. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...