Skocz do zawartości

Pierwsze układanie płytek


Tubulin

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, mam kilka pytań przed pierwszym moim układaniem płytek:

1. Jaka powinna być zostawiona przerwa między płytkami a ścianą? Czytałem że przynajmniej 1cm, ale czy jest sens zostawiać tyle, gdy dylatacja ma 5mm?

2. Czy koniecznie trzeba gruntować posadzkę z mixokreta?

3. krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

4. Czy klej o parametrach C2 S1 będzie odpowiedni? Jesteście w stanie polecić jakiś konkretny klej?

5. Czy można by wywiercić otwornicą diamentową otwór w jakiejś płycie GK żeby ten otwór posłużył jako prowadnica przy robieniu otworu w płytce, czy to raczej nie zda egzaminu?

Edytowano przez Tubulin (zobacz historię edycji)
Napisano

1. Przerwa powinna być taka sama jak dylatacja.

2. Tak.  

3. Tak.

4. Klej wysokoelastyczny odkształcalny  C2TE S1 Atlas/Ceresit

5.Nie zda egzaminu, lepsza cienka sklejka lub płyta hdf.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

Napisano
43 minuty temu, Tubulin napisał:

  Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek?  

W ogóle nie powinno go być. Po to masz packę ząbkowaną, aby nadmiar kleju chował się w te szczeliny. a skoro i tak klej wychodzi, to albo masz bardzo nierówne podłoże, albo rzadki klej, albo nierówno go kładziesz, nie wiem co, coś jest nie tak. Musisz przemyśleć to co robisz, spójrz na to z boku i zastanów się.

Napisano
1 godzinę temu, Tubulin napisał:

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

 

Najpierw wyrównaj podłoże klejem, długą łatą zniwelujesz dołki. 

 

Jak wyschnie, to naciągasz klej grzebieniem, równo na całą powierzchnię klejenia, na ścianę.

Potem stawiasz na listwie startowej, kleisz płytki do ściany i na przemian wkładasz krzyżyki do płytek heksagonalnych, albo robisz bezfugowo.

 

Jak obłożysz całą potrzebną powierzchnię tym materiałem, to lekko dociskasz je, czymś, większym,  płaskim, płytą meblową, półką od regału, itd. 

 

Lico płytek przy dociskaniu  nie może mieć zabrudzeń, inaczej się źle ustawią.

Jak masz "docinki", to robisz je na koniec,  nawet na drugi dzień wkleisz.   

 

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty. :takaemotka:

 

To mała powierzchnia do obrobienia, robisz to naraz, mucha nie siada.

 

      

Napisano
25 minut temu, retrofood napisał:

Siebie ma skasować? :icon_eek:  :takaemotka:

Jakie "siebie"? Przecież to była moja odpowiedź na to zdanie...

3 godziny temu, animus napisał:

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty.

 

 

Jakie płytki heksagonalne?

3 godziny temu, animus napisał:

krzyżyki do płytek heksagonalnych

 

Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

 

Napisano
Dnia 29.11.2023 o 22:58, podczytywacz napisał:
  Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

Przy takiej wielkości płytek będą wystarczające. Oczywiście, większe też byłyby technicznie w porządku. To już kwestia gustu. 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 

 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

 

Tak, klej się pojawia tylko w spoinach, czasem może wyjdzie trochę nad płytki. A zęby są wielkości 12x12, ponieważ obok są większe płytki które były układane przy użyciu takiej samej pacy więc użyłem tej samej, żeby nie zrobić jakiegoś uskoku między płytkami. A klej układam na podłodze pacą zębatą, a na płytce tylko cienką warstwę.

Napisano

To znaczy, że wychodzi go naprawdę dużo, skoro pojawia się czasem nawet ponad płytkami. Sugerowałbym jednak użycie pacy o mniejszych zębach. Grubość warstwy kleju może być ostatecznie taka sama, niezależnie od ich wielkości. Ale przy drobniejszych zębach mniej powinno go "wychodzić" ku górze przy dociskaniu płytki.

Ponadto nawet kładąc cieńszą warstwę kleju, niż w sąsiednim pomieszczeniu, nie zrobimy uskoku, jeżeli ta grubość będzie zmniejszać się stopniowo od miejsca połączenia. 

Można też użyć pacy o drobniejszych zębach, ale kłaść nieco cieńszą niż dotąd warstwę kleju na podłożu, natomiast trochę grubszą niż wcześniej na płytce. Ilość wyciskanego ku górze nadmiaru będzie mniejsza. 

Napisano

Szanowni Państwo,
ważne jest również odpowiednie przygotowanie podłoża przed układaniem płytek. Powinno być ono stabilne, odpylone i zagruntowane. Do gruntowania rekomenduje grunt szybkoschnący Śnieżka Acryl-Putz GR43 Pro. Można go aplikować wałkiem, pędzlem lub natryskowo - bez rozcieńczania. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...