Skocz do zawartości

Pierwsze układanie płytek


Tubulin

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, mam kilka pytań przed pierwszym moim układaniem płytek:

1. Jaka powinna być zostawiona przerwa między płytkami a ścianą? Czytałem że przynajmniej 1cm, ale czy jest sens zostawiać tyle, gdy dylatacja ma 5mm?

2. Czy koniecznie trzeba gruntować posadzkę z mixokreta?

3. krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

4. Czy klej o parametrach C2 S1 będzie odpowiedni? Jesteście w stanie polecić jakiś konkretny klej?

5. Czy można by wywiercić otwornicą diamentową otwór w jakiejś płycie GK żeby ten otwór posłużył jako prowadnica przy robieniu otworu w płytce, czy to raczej nie zda egzaminu?

Edytowano przez Tubulin (zobacz historię edycji)
Napisano

1. Przerwa powinna być taka sama jak dylatacja.

2. Tak.  

3. Tak.

4. Klej wysokoelastyczny odkształcalny  C2TE S1 Atlas/Ceresit

5.Nie zda egzaminu, lepsza cienka sklejka lub płyta hdf.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

Napisano
43 minuty temu, Tubulin napisał:

  Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek?  

W ogóle nie powinno go być. Po to masz packę ząbkowaną, aby nadmiar kleju chował się w te szczeliny. a skoro i tak klej wychodzi, to albo masz bardzo nierówne podłoże, albo rzadki klej, albo nierówno go kładziesz, nie wiem co, coś jest nie tak. Musisz przemyśleć to co robisz, spójrz na to z boku i zastanów się.

Napisano
1 godzinę temu, Tubulin napisał:

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

 

Najpierw wyrównaj podłoże klejem, długą łatą zniwelujesz dołki. 

 

Jak wyschnie, to naciągasz klej grzebieniem, równo na całą powierzchnię klejenia, na ścianę.

Potem stawiasz na listwie startowej, kleisz płytki do ściany i na przemian wkładasz krzyżyki do płytek heksagonalnych, albo robisz bezfugowo.

 

Jak obłożysz całą potrzebną powierzchnię tym materiałem, to lekko dociskasz je, czymś, większym,  płaskim, płytą meblową, półką od regału, itd. 

 

Lico płytek przy dociskaniu  nie może mieć zabrudzeń, inaczej się źle ustawią.

Jak masz "docinki", to robisz je na koniec,  nawet na drugi dzień wkleisz.   

 

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty. :takaemotka:

 

To mała powierzchnia do obrobienia, robisz to naraz, mucha nie siada.

 

      

Napisano
25 minut temu, retrofood napisał:

Siebie ma skasować? :icon_eek:  :takaemotka:

Jakie "siebie"? Przecież to była moja odpowiedź na to zdanie...

3 godziny temu, animus napisał:

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty.

 

 

Jakie płytki heksagonalne?

3 godziny temu, animus napisał:

krzyżyki do płytek heksagonalnych

 

Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

 

Napisano
Dnia 29.11.2023 o 22:58, podczytywacz napisał:
  Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

Przy takiej wielkości płytek będą wystarczające. Oczywiście, większe też byłyby technicznie w porządku. To już kwestia gustu. 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 

 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

 

Tak, klej się pojawia tylko w spoinach, czasem może wyjdzie trochę nad płytki. A zęby są wielkości 12x12, ponieważ obok są większe płytki które były układane przy użyciu takiej samej pacy więc użyłem tej samej, żeby nie zrobić jakiegoś uskoku między płytkami. A klej układam na podłodze pacą zębatą, a na płytce tylko cienką warstwę.

Napisano

To znaczy, że wychodzi go naprawdę dużo, skoro pojawia się czasem nawet ponad płytkami. Sugerowałbym jednak użycie pacy o mniejszych zębach. Grubość warstwy kleju może być ostatecznie taka sama, niezależnie od ich wielkości. Ale przy drobniejszych zębach mniej powinno go "wychodzić" ku górze przy dociskaniu płytki.

Ponadto nawet kładąc cieńszą warstwę kleju, niż w sąsiednim pomieszczeniu, nie zrobimy uskoku, jeżeli ta grubość będzie zmniejszać się stopniowo od miejsca połączenia. 

Można też użyć pacy o drobniejszych zębach, ale kłaść nieco cieńszą niż dotąd warstwę kleju na podłożu, natomiast trochę grubszą niż wcześniej na płytce. Ilość wyciskanego ku górze nadmiaru będzie mniejsza. 

Napisano

Szanowni Państwo,
ważne jest również odpowiednie przygotowanie podłoża przed układaniem płytek. Powinno być ono stabilne, odpylone i zagruntowane. Do gruntowania rekomenduje grunt szybkoschnący Śnieżka Acryl-Putz GR43 Pro. Można go aplikować wałkiem, pędzlem lub natryskowo - bez rozcieńczania. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...