Skocz do zawartości

Pierwsze układanie płytek


Tubulin

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, mam kilka pytań przed pierwszym moim układaniem płytek:

1. Jaka powinna być zostawiona przerwa między płytkami a ścianą? Czytałem że przynajmniej 1cm, ale czy jest sens zostawiać tyle, gdy dylatacja ma 5mm?

2. Czy koniecznie trzeba gruntować posadzkę z mixokreta?

3. krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

4. Czy klej o parametrach C2 S1 będzie odpowiedni? Jesteście w stanie polecić jakiś konkretny klej?

5. Czy można by wywiercić otwornicą diamentową otwór w jakiejś płycie GK żeby ten otwór posłużył jako prowadnica przy robieniu otworu w płytce, czy to raczej nie zda egzaminu?

Edytowano przez Tubulin (zobacz historię edycji)
Napisano

1. Przerwa powinna być taka sama jak dylatacja.

2. Tak.  

3. Tak.

4. Klej wysokoelastyczny odkształcalny  C2TE S1 Atlas/Ceresit

5.Nie zda egzaminu, lepsza cienka sklejka lub płyta hdf.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

Napisano
43 minuty temu, Tubulin napisał:

  Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek?  

W ogóle nie powinno go być. Po to masz packę ząbkowaną, aby nadmiar kleju chował się w te szczeliny. a skoro i tak klej wychodzi, to albo masz bardzo nierówne podłoże, albo rzadki klej, albo nierówno go kładziesz, nie wiem co, coś jest nie tak. Musisz przemyśleć to co robisz, spójrz na to z boku i zastanów się.

Napisano
1 godzinę temu, Tubulin napisał:

Mam jeszcze pytanie: Jak sobie najlepiej poradzić z klejem wychodzącym spomiędzy płytek? Niby na obrzeżach płytek starałem się zdejmować trochę kleju, ale i tak gdzieniegdzie ten klej wychodził, kiedy i jak najlepiej czyścić ten klej?

 

Najpierw wyrównaj podłoże klejem, długą łatą zniwelujesz dołki. 

 

Jak wyschnie, to naciągasz klej grzebieniem, równo na całą powierzchnię klejenia, na ścianę.

Potem stawiasz na listwie startowej, kleisz płytki do ściany i na przemian wkładasz krzyżyki do płytek heksagonalnych, albo robisz bezfugowo.

 

Jak obłożysz całą potrzebną powierzchnię tym materiałem, to lekko dociskasz je, czymś, większym,  płaskim, płytą meblową, półką od regału, itd. 

 

Lico płytek przy dociskaniu  nie może mieć zabrudzeń, inaczej się źle ustawią.

Jak masz "docinki", to robisz je na koniec,  nawet na drugi dzień wkleisz.   

 

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty. :takaemotka:

 

To mała powierzchnia do obrobienia, robisz to naraz, mucha nie siada.

 

      

Napisano
25 minut temu, retrofood napisał:

Siebie ma skasować? :icon_eek:  :takaemotka:

Jakie "siebie"? Przecież to była moja odpowiedź na to zdanie...

3 godziny temu, animus napisał:

Następnie łapiesz za poziomicę, przykładasz delikatnie, niby sprawdzasz, głupa palisz jak inwestor patrzy, zwijasz graty, dzida i do chaty.

 

 

Jakie płytki heksagonalne?

3 godziny temu, animus napisał:

krzyżyki do płytek heksagonalnych

 

Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

 

Napisano
Dnia 29.11.2023 o 22:58, podczytywacz napisał:
  Dnia 18.11.2023 o 23:02, Tubulin napisał:

krzyżaki 3mm pod płytki 30x30cm wystarczą na ogrzewaniu podłogowym?

Przy takiej wielkości płytek będą wystarczające. Oczywiście, większe też byłyby technicznie w porządku. To już kwestia gustu. 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 

 

Czy ten klej wychodzi odrobinę? Na zasadzie, że miejscowo trochę się go pojawi w spoinie między płytkami, czy w większej ilości? Takie odrobiny wystarczy usunąć przeciągając przez szparę krzyżykiem. 

Jaka jest wielkość zębów pacy? Ewentualnie można spróbować użyć pacy z mniejszymi zębami. Wtedy przy dociskaniu klej nie powinien tak wychodzić bokami. Klej jest nakładany tylko na podłoże, czy na podłoże i płytkę?

 

Tak, klej się pojawia tylko w spoinach, czasem może wyjdzie trochę nad płytki. A zęby są wielkości 12x12, ponieważ obok są większe płytki które były układane przy użyciu takiej samej pacy więc użyłem tej samej, żeby nie zrobić jakiegoś uskoku między płytkami. A klej układam na podłodze pacą zębatą, a na płytce tylko cienką warstwę.

Napisano

To znaczy, że wychodzi go naprawdę dużo, skoro pojawia się czasem nawet ponad płytkami. Sugerowałbym jednak użycie pacy o mniejszych zębach. Grubość warstwy kleju może być ostatecznie taka sama, niezależnie od ich wielkości. Ale przy drobniejszych zębach mniej powinno go "wychodzić" ku górze przy dociskaniu płytki.

Ponadto nawet kładąc cieńszą warstwę kleju, niż w sąsiednim pomieszczeniu, nie zrobimy uskoku, jeżeli ta grubość będzie zmniejszać się stopniowo od miejsca połączenia. 

Można też użyć pacy o drobniejszych zębach, ale kłaść nieco cieńszą niż dotąd warstwę kleju na podłożu, natomiast trochę grubszą niż wcześniej na płytce. Ilość wyciskanego ku górze nadmiaru będzie mniejsza. 

Napisano

Szanowni Państwo,
ważne jest również odpowiednie przygotowanie podłoża przed układaniem płytek. Powinno być ono stabilne, odpylone i zagruntowane. Do gruntowania rekomenduje grunt szybkoschnący Śnieżka Acryl-Putz GR43 Pro. Można go aplikować wałkiem, pędzlem lub natryskowo - bez rozcieńczania. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...