Skocz do zawartości

Skrzypiące, strzelające panele


filo95

Recommended Posts

Dzień dobry,

Mam pytanie.

Fachowiec nie przygotował podłoża do położenia paneli. Zamiast wylewki samopoziomującej położył piankę o grubości 5mm. 

Minęło pół roku od montażu. Teraz panele skrzypią i strzelają.

Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje może jakiś specyfik, który można zaaplikować w łączenia paneli aby zniwelować te trzaski?

Słyszałem coś o silikonie, mogą Państwo coś polecić?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Link do komentarza
30 minut temu, filo95 napisał:

Dzień dobry,

Mam pytanie.

Fachowiec nie przygotował podłoża do położenia paneli. Zamiast wylewki samopoziomującej położył piankę o grubości 5mm. 

Pianka tylko położona czy sklejona taśmą? Nie chcę Cię martwić, ale chyba przyjdzie to rozbierać i ułożyć ponownie, po sprawdzeniu podłoża. Tam się coś poprzemieszczało chyba.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Tam się coś poprzemieszczało chyba.

Gdyby się poprzemieszczało, to raczej chrzęściłoby i szurało...

 

1 godzinę temu, filo95 napisał:

panele skrzypią i strzelają

to chyba wskazuje na to, że zamki/klicki nie trzymają się do kupy...

 

Skrzypieć i strzelać kiedy zaczęło? Przed grzaniem pomieszczeń, czy po włączeniu grzejników?

 

Czy fachowiec - oprócz nieprzygotowania podłoża - nie popełnił błędu większego? odkręć listwy przypodłogowe i zobacz czy są dylatacje pod ścianami, czy też jest spasowane na sztywno?

Link do komentarza
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Gdyby się poprzemieszczało, to raczej chrzęściłoby i szurało...

 

Jeśli płyty podkładu nie były sklejone i miały luzy, to mogły wytworzyć szpary i teraz panele nadmiernie się uginają  w tych miejscach.. Ale to przypuszczenie.

 

21 minut temu, vlad1431 napisał:

Te panele nie są do chodzenia. 5mm pianki? 

 

Myślę, że to pianka (polistyren spieniony) podkładowa w płytach (50 cm kwadrat). Takie dodatkowe docieplenie i amortyzacja. Tylko kiedyś tego nie klejono taśmą i teraz jest to uznawane za błąd. Bo one w eksploatacji właśnie sie przesuwały. 

1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

to chyba wskazuje na to, że zamki/klicki nie trzymają się do kupy...

No właśnie uginają się na szparach i zamek próbuje się rozerwać. 

 

Ale oddzielna sprawą są ewentualne nierówności podłoża. Nie mamy szans ocenić tego na forum.

Link do komentarza

To tak. Panele zaczęły strzelać przed okresem grzewczym.

Dylatacje sprawdzałem, są porobione.

Czy pianka jest sklejona pod panelami - nie wiem.

Z czasem pojawia się coraz więcej miejsc, w których zaczyna strzelać. 

Myślę też, że to kwestia nierówności podłoża, ponieważ w niektórych miejscach podłoga ugina się bardziej.

Jeśli zdecyduje się na ponowne położenie tych samych paneli (uwzględniając prawidłowe przygotowanie podloza) to domyślam się, że istnieje prawdopodobieństwo, że i tak mogą dalej strzelać przez powstałe mikrouszkodzenia na zamkach?

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, filo95 napisał:

Panele zaczęły strzelać przed okresem grzewczym

Brak mi danych, takich jak wielkość pokoju, jak duże TERAZ są te dylatacje, ale  uważam, że panele położone pół roku temu, podczas dużych temperatur powietrza - a więc bardzo suche - przed okresem grzewczym "nałapały" wilgoci z wilgotnego powietrza i naparły się (powiększyły wymiary - zapewniam, że potrafią...) o ściany i zaczęły"pracować" na clickach - stąd strzelanie... Teraz znowu wysychają i na tych "strzelających" miejscach porobiły się luzy... skrzypią i strzelają...

 

Silikon - to pudrowanie trupa...

 

Mieszkanie zapewne zagospodarowane - meble ustawione :bezradny: - ale na dłuższą metę, to należałoby rozebrać panele, zobaczyć co pod nimi "piszczy" i odpowiednio zadziałać...

 

6 godzin temu, filo95 napisał:

Zamiast wylewki samopoziomującej położył piankę o grubości 5mm

Byłeś przy pomiarze płaszczyzny posadzki? jak duże były odchyłki od poziomu?

Link do komentarza
2 godziny temu, filo95 napisał:

Dylatacje sprawdzałem, są porobione.

Z czasem pojawia się coraz więcej miejsc, w których zaczyna strzelać. 

No tak i będzie ich coraz więcej, pomału wyrabiają,  wyłamują się zamki.

 

Na rynku najcześciej spotykane  są panele podłogowe o grubości od 6 mm do 12 mm. 

Wiadomo, że grubsze panele trudniej się uginają pod jakimś ciężarem.

Podkłady są różnej grubości ale i też twardości.

Jak zastosuje się, na nierównej podłodze dwie skrajności, to taki jest efekt.:bezradny:

 

Można próbować to ratować, np. wylakierować całą podłogę jakimś lakierem do parkietu, paneli, ale nie wiadomo ile to lat wytrzyma, nie ma gwarancji.   

 

Link do komentarza

Dylatacje są porobione na od 0,5 cm do 1 cm wszędzie.

Panele są położone w salonie, przedpokoju, sypialni i małym pokoju. Myślę że łączna powierzchnia tych pomieszczeń to około 50m2.

Panele uginały się od początku. Fachowiec powiedział, że pianka się ułoży i będzie dobrze. 

No cóż, człowiek uczy się na błędach...

Nie za bardzo widzi mi się ściąganie tego wszystkiego i układanie jeszcze raz z przygotowaniem podłoża. Tym bardziej że mamy meble na wymiar i trzeba będzie wszystko rozkręcać - ale nieważne.

Moje pytanie na ten moment brzmi: 

Jaki środek (silikon?) mogę zastosować żeby zmniejszyć skrzypienie i strzelanie tych paneli?

 

Link do komentarza

Pierwsze słyszę o takim sposobie reanimacji paneli...

Silikon je sklei tylko wtedy, gdy każdą spoinę wyczyścisz, tzn odkurzysz i odtłuścisz...

Żeby nie skrzypiały, to należałoby skrzypiące miejsca natłuścić jakimś smarem czy olejem...
Jedno, jakie mi się nasuwa i w miarę realne - chyba :scratching: - rozwiązanie, to wstrzyknięcie pod uginające się miejsca, przez wywiercone otworki gluta/kleksa silikonu, który po wyschnięciu (też wątpliwym, bo musi mieć którędy, spod paneli, usunąć "rozpuszczalnik") będzie amortyzował ugięcia i zapobiegnie strzelaniu...

 

 

10 godzin temu, filo95 napisał:

No cóż, człowiek uczy się na błędach...

No, to jest błąd - teraz upierdliwy, a zaraz będzie dość kosztowny :bezradny:...

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...