Skocz do zawartości

Działka z oznaczeniami: MRMN, MRP, MNR czy można sie na takiej budować?


Damian93

Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie, działka byla wystawiona jako budowlana, wplacilem zaliczke i agent przeslal mi informacje o tej działce tj. W załaczniku. Co mam przez to rozumiec?

Screenshot_20230926_161357_Messages.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Damian93 napisał:

Witam serdecznie, działka byla wystawiona jako budowlana, wplacilem zaliczke i agent przeslal mi informacje o tej działce tj. W załaczniku. Co mam przez to rozumiec?

To zabudowa zagrodowa, więc dostępna jest tylko dla rolnika, w ramach gospodarstwa rolnego.

W kwestii możliwości zabudowy pod agroturystykę, w  planie zagospodarowania, jest to najprawdopodobniej ujęte jako rodzaj zabudowy zagrodowej (działalności rolniczej), a zatem nadal także dostępna jest tylko dla rolnika.

Napisano

Jako przeznaczenie uzupełniające przewidziana jest tam przecież także zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Czyli dopuszcza się tam również budowę domu, który nie będzie częścią gospodarstwa rolnego. Ale koniecznie należy wystąpić o wypis i wyrys z MPZP. Będą tam uwzględnione także ewentualne zmiany wprowadzone w MPZP po 2006 r. Radzę jednak od razu dopytać o interpretację, gdyż zapisy są niejasne np:

 

"Ilekroć w dalszych przepisach uchwały jest mowa o:

(...)

przeznaczeniu uzupełniającym – należy przez to rozumieć, ustalony planem, dodatkowy sposób użytkowania danego terenu,  związany z przeznaczeniem podstawowym;"

 

Co ma oznaczać to związanie?

 

Osobna sprawa to warunki jakie trzeba spełnić – np. minimalna powierzchnia działki, to ile musi pozostać powierzchni biologicznie czynnej, cechy samego domu (choćby liczba kondygnacji). To wszystko też trzeba sprawdzić przed zakupem. 

 

Pierwotny tekst uchwały w sprawie MPZP jest łatwo dostępny. zamieszczam go też jako załącznik. Jednak przez te lata mógł być wielokrotnie zmieniany. Ponadto mapki są w tych elektronicznych wersjach praktycznie nieczytelne.

https://dzienniki.slask.eu/actbymonths

dz75p.pdf

Napisano

Opis oznaczeń znajduje się w legendzie na mapie - załączniku do MPZP, jak również w treści tego dokumentu, natomiast z treści zaświadczenia nie wynika jednoznacznie sposób zagospodarowania tego terenu – zwłaszcza w zakresie zabudowy podstawowej. Być może jest to np duża działka  ( do podziału) obejmująca teren o różnym  przeznaczeniu  (vide mapa z MPZP)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...