Skocz do zawartości

Ocieplenie starego drewnianego stropu


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Chciałabym obniżyć koszta zw z ogrzewaniem mieszkania 87m2 w kamienicy.

Mieszkanie jest na ostatnim piętrze, nade mną jest już tylko stary strych.

Dach jest pokryty karpiówką, która w zeszłym roku został uszczelniona.

Niestety całość pokrycia jest nieocieplona.

Myślę nad zerwaniem starych dech i wypełnieniem wełna mineralna plus folia izolacyjna (jaka będzie odpowiednia?) i na to płyty OSB ,gdyż dechy stare więc zapewne się połamią przy zrywaniu.

Jaka wełnę użyć by było jak najbardziej optymalnie?

Dodam, że chcę płyty OSB , gdyż zależy mi na wyrówniu podłogę na legarach by w przyszłości mieć tam składzik lub coś innego.

 

 

IMG20230706203320.jpg

IMG20230706203430.jpg

Napisano

Dużo jeszcze zależy od tego co się okaże po zdjęciu desek - w jakim stanie są belki i jakie jest wypełnienie pomiędzy nimi. 

Opcje są dwie.

Pierwsza, nie ruszamy obecnego stropu. Na nim robimy cienkie legary, pomiędzy nimi wypełnienie z wełny. Całość przykrywamy paroprzepuszczalną folią dachową. Następnie na legarach układamy deski, ewentualnie płytę OSB lub inną.

Zaleta jest taka, że  prace są łatwe. Ponadto nie trzeba koniecznie teraz robić legarów na całej powierzchni. Na jej części można tylko rozwinąć wełnę z rolki i przykryć ją folią dachową. W dowolnym momencie można dodać legary i deski wykorzystując tę samą wełnę. Ułożenie samej wełny i folii to zaś praca na jeden dzień. Wadą jest zmniejszenie wysokości strychu. 

Druga opcja, to zerwać stare deski usunąć wypełnienie, ułożyć wełnę pomiędzy belkami. Potem pokryć to paroprzepuszczalną folią dachową i deskami. 

 

Niezależnie od wybranej wersji ocieplenia, użyłbym  desek, nie płyty OSB. Deski układamy wówczas pozostawiając pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (1-2 cm). Dzięki temu wilgoć jest nadal w stanie odparowywać ze stropu. Płyta OSB lub wiórowa jest zaś praktycznie nieprzepuszczalną barierą. Przy starym stropie obawiałbym się takie ułożyć. Pomiędzy wełną i deskami warto pozostawić ponadto przynajmniej małą szczelinę (2-4 cm), wówczas nawet gdy gdzieś miejscowo wełna będzie miała większą wilgotność to nie przeniesie się to od razu na deski w tym miejscu. Wilgoć będzie lepiej odparowywać. A zawsze jakaś w strop wniknie.

Wełna raczej szklana niż bazaltowa (kamienna), gdyż jest lżejsza i mniej pyli. 

PS. Na zdjęciu widać chyba kawałki folii na stropie. Lepiej ich tak nie układać. Pod folią może zbierać się wilgoć. Szczególnie przy wypełnieniu z wełny pomiędzy belkami. Na razie pewnie jest tam jakaś polepa, która tak bardzo wilgoci nie przepuszcza.

Napisano
  Dnia 7.07.2023 o 07:05, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dużo jeszcze zależy od tego co się okaże po zdjęciu desek - w jakim stanie są belki i jakie jest wypełnienie pomiędzy nimi. 

Opcje są dwie.

Pierwsza, nie ruszamy obecnego stropu. Na nim robimy cienkie legary, pomiędzy nimi wypełnienie z wełny. Całość przykrywamy paroprzepuszczalną folią dachową. Następnie na legarach układamy deski, ewentualnie płytę OSB lub inną.

Zaleta jest taka, że  prace są łatwe. Ponadto nie trzeba koniecznie teraz robić legarów na całej powierzchni. Na jej części można tylko rozwinąć wełnę z rolki i przykryć ją folią dachową. W dowolnym momencie można dodać legary i deski wykorzystując tę samą wełnę. Ułożenie samej wełny i folii to zaś praca na jeden dzień. Wadą jest zmniejszenie wysokości strychu. 

Druga opcja, to zerwać stare deski usunąć wypełnienie, ułożyć wełnę pomiędzy belkami. Potem pokryć to paroprzepuszczalną folią dachową i deskami. 

 

Niezależnie od wybranej wersji ocieplenia, użyłbym  desek, nie płyty OSB. Deski układamy wówczas pozostawiając pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (1-2 cm). Dzięki temu wilgoć jest nadal w stanie odparowywać ze stropu. Płyta OSB lub wiórowa jest zaś praktycznie nieprzepuszczalną barierą. Przy starym stropie obawiałbym się takie ułożyć. Pomiędzy wełną i deskami warto pozostawić ponadto przynajmniej małą szczelinę (2-4 cm), wówczas nawet gdy gdzieś miejscowo wełna będzie miała większą wilgotność to nie przeniesie się to od razu na deski w tym miejscu. Wilgoć będzie lepiej odparowywać. A zawsze jakaś w strop wniknie.

Wełna raczej szklana niż bazaltowa (kamienna), gdyż jest lżejsza i mniej pyli. 

PS. Na zdjęciu widać chyba kawałki folii na stropie. Lepiej ich tak nie układać. Pod folią może zbierać się wilgoć. Szczególnie przy wypełnieniu z wełny pomiędzy belkami. Na razie pewnie jest tam jakaś polepa, która tak bardzo wilgoci nie przepuszcza.

Rozwiń  

Tak jest polepa , która jak czytałam spełnią funkcję tak jak folia, więc warto ja zostawić. Przestrzeń wewnątrz jest bardzo duża więc wełnę wolę w nia wsadzić.Strych jest bardzo wysoki myślę że będzie miał 4 metry minimum. Co do płyt OSB jaką grubość wybrać najlepiej? Czytałam że warto zostawić między płytami odstępy dla wentylacji. Tak na dachu częściowo jest folia chyba poprzedni właściciel to założył i częściowo karton gips gdyż chciał tam sobie biuro czy coś zrobić.w

IMG20230707092033.jpg

IMG20230707092110.jpg

Napisano
  Dnia 7.07.2023 o 07:05, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dużo jeszcze zależy od tego co się okaże po zdjęciu desek - w jakim stanie są belki i jakie jest wypełnienie pomiędzy nimi. 

Opcje są dwie.

Pierwsza, nie ruszamy obecnego stropu. Na nim robimy cienkie legary, pomiędzy nimi wypełnienie z wełny. Całość przykrywamy paroprzepuszczalną folią dachową. Następnie na legarach układamy deski, ewentualnie płytę OSB lub inną.

Zaleta jest taka, że  prace są łatwe. Ponadto nie trzeba koniecznie teraz robić legarów na całej powierzchni. Na jej części można tylko rozwinąć wełnę z rolki i przykryć ją folią dachową. W dowolnym momencie można dodać legary i deski wykorzystując tę samą wełnę. Ułożenie samej wełny i folii to zaś praca na jeden dzień. Wadą jest zmniejszenie wysokości strychu. 

Druga opcja, to zerwać stare deski usunąć wypełnienie, ułożyć wełnę pomiędzy belkami. Potem pokryć to paroprzepuszczalną folią dachową i deskami. 

 

Niezależnie od wybranej wersji ocieplenia, użyłbym  desek, nie płyty OSB. Deski układamy wówczas pozostawiając pomiędzy nimi niewielkie szczeliny (1-2 cm). Dzięki temu wilgoć jest nadal w stanie odparowywać ze stropu. Płyta OSB lub wiórowa jest zaś praktycznie nieprzepuszczalną barierą. Przy starym stropie obawiałbym się takie ułożyć. Pomiędzy wełną i deskami warto pozostawić ponadto przynajmniej małą szczelinę (2-4 cm), wówczas nawet gdy gdzieś miejscowo wełna będzie miała większą wilgotność to nie przeniesie się to od razu na deski w tym miejscu. Wilgoć będzie lepiej odparowywać. A zawsze jakaś w strop wniknie.

Wełna raczej szklana niż bazaltowa (kamienna), gdyż jest lżejsza i mniej pyli. 

PS. Na zdjęciu widać chyba kawałki folii na stropie. Lepiej ich tak nie układać. Pod folią może zbierać się wilgoć. Szczególnie przy wypełnieniu z wełny pomiędzy belkami. Na razie pewnie jest tam jakaś polepa, która tak bardzo wilgoci nie przepuszcza.

Rozwiń  

jeszcze jedno ,zastanawiam mnie o ile mniej wiecej % moglby sie zmniejszyc koszty ogrzewania po ociepleniu stropu ? 

Napisano

Eksperci szacują, że nawet do 40%, piszę oczywiście o całej powierzchni wszystkich stropów. Ciepło zawsze ucieka do góry.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Cześć!

W zależności od wybranej przez Ciebie opcji ocieplenia, niezależnie czy zdecydujesz się na wełnę pomiędzy belkami, czy też na rozłożenie wełny na obecnych deskach, ważne jest, aby pamiętać o właściwej wentylacji przestrzeni. Odstępy pomiędzy płytami OSB, o których wspomniałaś, są tutaj bardzo ważne, aby umożliwić odprowadzanie wilgoci.

 

Jeśli chodzi o grubość płyt OSB, zazwyczaj dla podłóg na legarach wybiera się płyty o grubości od 18 do 22 mm. Są one na tyle mocne, aby wytrzymać obciążenia, szczególnie jeśli planujesz przechowywanie różnych przedmiotów na strychu.

 

W kwestii oszczędności na ogrzewaniu, zgadzam się z poprzednim użytkownikiem - ocieplenie stropu może przynieść znaczne oszczędności, nawet do 40% kosztów ogrzewania. To jednak zależy od wielu czynników, takich jak ogólne warunki termiczne budynku, klimat w Twojej lokalizacji oraz jakość wykonania izolacji.

 

Co do folii na dachu, zalecam ostrożność. Istotnie, jak zauważył poprzedni użytkownik, pod folią może zbierać się wilgoć, szczególnie przy wełnie pomiędzy belkami. Najlepiej skonsultować to z fachowcem, który oceni stan obecny i podpowie, czy warto zostawić obecną folię.


Powodzenia!

Architekt wnętrz Aleksandra Kurklińska
Biuro Projektowe Gabinet Wnętrz
ul. Plac Zgody 3, 05-820 Piastów

Napisano
  Dnia 11.07.2023 o 10:22, projektant wnetrz napisał:

Cześć!

W zależności od wybranej przez Ciebie opcji ocieplenia, niezależnie czy zdecydujesz się na wełnę pomiędzy belkami, czy też na rozłożenie wełny na obecnych deskach, ważne jest, aby pamiętać o właściwej wentylacji przestrzeni. Odstępy pomiędzy płytami OSB, o których wspomniałaś, są tutaj bardzo ważne, aby umożliwić odprowadzanie wilgoci.

 

Jeśli chodzi o grubość płyt OSB, zazwyczaj dla podłóg na legarach wybiera się płyty o grubości od 18 do 22 mm. Są one na tyle mocne, aby wytrzymać obciążenia, szczególnie jeśli planujesz przechowywanie różnych przedmiotów na strychu.

 

W kwestii oszczędności na ogrzewaniu, zgadzam się z poprzednim użytkownikiem - ocieplenie stropu może przynieść znaczne oszczędności, nawet do 40% kosztów ogrzewania. To jednak zależy od wielu czynników, takich jak ogólne warunki termiczne budynku, klimat w Twojej lokalizacji oraz jakość wykonania izolacji.

 

Co do folii na dachu, zalecam ostrożność. Istotnie, jak zauważył poprzedni użytkownik, pod folią może zbierać się wilgoć, szczególnie przy wełnie pomiędzy belkami. Najlepiej skonsultować to z fachowcem, który oceni stan obecny i podpowie, czy warto zostawić obecną folię.


Powodzenia!

Architekt wnętrz Aleksandra Kurklińska
Biuro Projektowe Gabinet Wnętrz
ul. Plac Zgody 3, 05-820 Piastów

Rozwiń  

Dziękuję bardzo za pomoc. Myślę że będę próbowała część desek uratować i nie kłaść płyt OSB ewentualnie gdzie trzeba będzie nowe deski. Myślę że powinno być ok? 

Zastanawiam się czy skoro jest polepa trzeba dawać folię dodatkowo jeśli tak czy tylko na wełnie czy pod nią też?

Pozdrawiam serdecznie 

Napisano

Dostałam wycenę na ocieplenie tego stropu. Za samą robociznę Pan krzyknął 14000zł dodam iż to będzie Max 100m po podłodze bo mieszkanie moje ma 87m2 a chcę tylko zrobić ocieplenie nad nim. Co o tym myślicie?

 

Napisano (edytowany)
  Dnia 6.07.2023 o 18:36, Paula2006 napisał:

Witam,

Chciałabym obniżyć koszty  ogrzewania mieszkania 87m2 w kamienicy.

Mieszkanie jest na ostatnim piętrze, nade mną jest już tylko stary strych.

Myślę nad zerwaniem starych dech....

Rozwiń  

Nie wiem w jakim stanie jest mieszkanie pod tym stropem,  najczęściej robię remonty od dołu, czyli zwalam  tynk trzcinowy, dechy ażurowe, ślepą podłogę,  polepę, a zostawiam właśnie dechy na strychu, często są one na pióro i wpust i o grubości 32mm , wtedy można to ładnie ocieplić i zrobić nowy równy sufit w mieszkaniu  z płyty g/k, tanim kosztem.

Wełny wchodzi 25-30 cm więc jest to to minimum potrzebne do uzyskania komfortu cieplnego.   

  Dnia 12.07.2023 o 20:30, Paula2006 napisał:

Dostałam wycenę na ocieplenie tego stropu. Za samą robociznę Pan krzyknął 14000zł dodam iż to będzie Max 100m po podłodze bo mieszkanie moje ma 87m2 a chcę tylko zrobić ocieplenie nad nim. Co o tym myślicie?

Rozwiń  

Wszystko zależy co wchodzi w tą cenę, jakie roboty, może poszukaj jeszcze innego majstra.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
  Dnia 11.07.2023 o 10:32, Paula2006 napisał:

Dziękuję bardzo za pomoc. Myślę że będę próbowała część desek uratować i nie kłaść płyt OSB ewentualnie gdzie trzeba będzie nowe deski. Myślę że powinno być ok? 

Zastanawiam się czy skoro jest polepa trzeba dawać folię dodatkowo jeśli tak czy tylko na wełnie czy pod nią też?

Pozdrawiam serdecznie 

Rozwiń  

 

Cześć!
 

Jeśli chcesz zachować obecne deski i nie stosować płyt OSB, to ważne jest, aby dokładnie sprawdzić stan tych desek. Jeśli są w dobrym stanie, nie ma pęknięć ani oznak zniszczenia, to faktycznie mogą one służyć dalej. Jeśli jednak są miejsca, gdzie deski są zniszczone, warto je wymienić na nowe.
 

Co do folii: jeżeli na strychu jest już folia paroizolacyjna ("polepa"), to warto zastanowić się nad jej stanem. Jeśli jest ona nienaruszona i odpowiednio zamocowana, w większości przypadków nie trzeba dodatkowo stosować kolejnej warstwy folii. Natomiast jeśli zdecydujesz się na dodanie dodatkowej folii, to zwykle zakłada się ją na wierzchu wełny, czyli między wełną a deskami (lub płytami OSB, jeżeli byś się jednak zdecydowała na ich użycie). Stosowanie folii pod wełną zależy od konkretnej budowy dachu i stosowanych materiałów, ale w typowych warunkach domowego strychu nie jest to konieczne.

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

Architekt wnętrz Aleksandra Kurklińska
 

Napisano (edytowany)

Mozna sprawdzic opcje wdmuchania warstwy izolacyjne z welny albo celulozy pomiedzy strop a deskowanie ? Doradcy Paroc mi przedstawili taka opcje, mozna u nich wiecej szczegolow dostac. My mamy podobne zamiary, ale nie mamy podlogi, wiec odpada. Przy wyborze materialow proponuje sprawdzac klasy ognioodpornosci, zalezy jaki to budynek. Przy drewnianej podlodze i dachu warto miec to na uwadze, nawet jesli nie jest wymagana opinia ppoz. Producenci i sprzedawcy niezle sciemniaja i "zapominaja " o istotnych elementach systemu. 

 

Doradcy Paroc tez mi przedstawili ta opcje, ale hak jest, ze my nie mamy deskowania ani nic - strop i wylewka. Wlasnie po kolei sie wykladam na ppoz. Po pierwszej sciemie wykonawcy i producenta zaczelam lapac gdzie patrzec. Problem ze nasz strop chyba srednio zbrojony, nikt nie wie, wiec zrobienie wylewki na np styrodurze jest  ryzykowne. 

Pod przemyslenia na razie mam - Plyty pir lub styrodur i suchy jastrych jako przegroda , ale nie wiem czy na jastrych trzeba jeszcze cos klasc 

slabe, ze plyty musza miec rowne podloze a nasz strych niczego rownego nie posiada. Wiec moze najpierw podsypac perlitem , dac pir 8 cm i na to jastrych ? 

Albo wysypac 5 cm perlit i na to MFP . OSB niepalne byloby lepsze ale cena zabija 

Teraz zabieram sie za plyty Steiko, ale czas nagli bo zaraz zaczynaja sezon grzewczy a nam teraz wychodzi 11 zl za m2 ogrzewania. Kosmos 

Edytowano przez Ewa R
uzupelnienie (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Podepnę się pod temat, bo mam podobny dylemat. Mały pokój na poddaszu, 3 belki stropowe, 25cm wełny, w pierwszej wersji miała być piana, ale raczej damy wełnę. Od spodu folia paroizolacyjna, od góry paroprzepuszczalna, poprawcie mnie jak coś nie tak. Wełna będzie 15cm między belkami i 10cm na całej powierzchni od spodu. Ale doczytałem się przypadkowo gdzieś, że belki powinny być też przynajmniej częściowo zaizolowane, a ja planuje folię dać bezpośrednio na belki. Czy w takim wypadku będzie wszystko ok?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Po prostu przybić np takerem od góry do belek folię. Pytam, bo ktoś opisywał podobny przypadek i ktoś tam doradzał, że na odsłoniętych belkach może skraplać się woda jak nie będą zaizolowane od góry.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka





Napisano

Czy pomieszczenia zarówno poniżej tego stropu jak i nad nim będą ogrzewane? Jeżeli tak, to zupełnie inna sytuacjaniż przy braku ogrzewania na górnej kondygnacji. 

Co ma być ułożone od góry, na folii paroizolacyjnej? Tu układ warstw jest bardzo ważny, bo jeżeli zablokujemy możliwość ruchu pary wodnej, np. układając płyty OSB, to ułożenie paroizolacyjnej folii będzie bez sensu.

Napisano
  Dnia 29.08.2023 o 21:43, vlad1431 napisał:

Po prostu przybić np takerem od góry do belek folię. Pytam, bo ktoś opisywał podobny przypadek i ktoś tam doradzał, że na odsłoniętych belkach może skraplać się woda jak nie będą zaizolowane od góry.

Rozwiń  

A nie od dołu.:scratching:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...