Skocz do zawartości

Połączenie Pe32 w posadzce


dedert

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam tak wymyślone przez hydraulika przejście PE32 w ławie garażu. Wewnątrz rura została wygięta sprężyna a wcześniej podgrzewana. Myślę żeby to uciąć przy podłodze i połączyć kształtkami plassona Czy uważacie że takie rozwiązanie będzie ok?

 

8bdba3d72e44eaf4med.jpg

 

0a04ab19334733ccmed.jpg

 

bf94463a565a9649med.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Juz wiem ze moze byc ciężko blisko uciąć rowno rure która jest wewnątrz przepustu więc chyba wykuje nowy otwor wyżej w ścianie żeby zmiescil się w strefie przemarzania i od razu szedł prosto do wodomierza bez żadnych połączeń. Zastanawiam się tylko nad podloczeniem wody ogrodowej. Wiem ze są przepisy mówiące że długość widzialnego przewodu wodociągowego do ściany za którym jest zawor musi być 2 m, rozumiem ze więcej tez może być? A czy są jakieś mówiące o odległości podlicznika od wodomierza? 

Obecnie mam przepust w pralni, chociaż wydaje mi się ze lepiej by było wodomierz umieścić kotlowni (bliżej do pieca) ale z kolei nie ma sensu montować zaworu ogrodowego od strony kotlowni i rozciągać pozniej wąż do podlewania wokół domu jesli ogrod bedzie od frontu.

 

f1ceaf6fb47dc2a9med.jpg

 

Napisano
Dnia 23.06.2023 o 10:08, dedert napisał:

Mam tak wymyślone przez hydraulika przejście PE32 w ławie garażu. Wewnątrz rura została wygięta sprężyna a wcześniej podgrzewana. Myślę żeby to uciąć przy podłodze i połączyć kształtkami plassona Czy uważacie że takie rozwiązanie będzie ok?

 

8bdba3d72e44eaf4med.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Najlepiej zastosować 

Trójnik ISO do rur PE POM DN 32 (6550) Hawle

 

trojnik-z-3-kielichami-wtykowy-fi-32-32-

Albo kolano.

Kolano ISO dla rur PE POM DN 32 90 st. Hawle

https://cetel-hurtownia.pl/kolano-90-st-iso-dla-rur-pe-pom-fi-32-pn16-6420,3,11564,1747

kolano-90-st-iso-dla-rur-pe-pom-fi-32-pn

Złączka ISO dla rur PE POM 32/1'' gwint wew. (6220) Hawle

zlaczka-iso-dla-rur-pe-pom-gwint-1-fi32-

Napisano

Slyszalem ze Hawle są jedne zepszych ale i tak będzie ciężko uciąć jak najbliżej posadzki, i w dodatku ukryć w późniejszej podłodze bo nie wiem jeszcze sam czy będę ocieplał podłogę piwnicy czy korzystał z ciepła ziemi. Wiec pewnie zrobię kolejny przepust z rury 50mm zabetonowanej w murze a PE32 bedzie zapianowana i z zewnątrz zaizolowana masą kmb. Obiło mi się o uszy żeby lepiej unikać połączeń miedzy rurą wychodzącą z przepustu a wodomierzem ale z drugiej strony to mysle że przecież będzie ciężko bo czy ona wychodzi pionowo z posadzki czy poziomo ze ściany to i tak musi być kolano do wodomierza?

Czy jest jakieś uzasadnienie do zamiany rury PE32 na PE40?

Napisano

No tak mam z tym że w wypuszczona w przepuście znajduje się ok 20 cm od ściany i nie wiem czy nie będzie to przeszkadzać kiedyś. Może to jakoś zabudować po prostu w większej skrzynce.

Jakbym miał puszczony nad ławą nowy przepust poziomy to chyba tez by było 150cm od gruntu

Napisano
40 minut temu, dedert napisał:

No tak mam z tym że w wypuszczona w przepuście znajduje się ok 20 cm od ściany i nie wiem czy nie będzie to przeszkadzać kiedyś. Może to jakoś zabudować po prostu w większej skrzynce.

Jakbym miał puszczony nad ławą nowy przepust poziomy to chyba tez by było 150cm od gruntu

Wina po stronie hydraulika, wychodzi się rurą PE32 pod ławą na sąsiednią ścianę, i to przynajmniej 0,5-1m dalej od ławy, wtedy można pod posadzką wygiąć delikatnie rurę bez kształtek.

A nie na środku pomieszczenia.   

     

f1ceaf6fb47dc2a9med.jpg

f1ceaf6fb47dc2a9med.jpg

Napisano

No to juz bardziej logicznie wyglada z tym ze to musiala by być ściana dzialowa a to jest nośna (ta wewnętrzna i stoi na ławie szerokiej na 70 cm więc rura i tak by wychodziła 24 cm od ściany). A teraz zmierzyłem przepust zrobiony przez hydraulika przy ścianie zewnętrznej i jest więcej niż myślałem bo 34 cm.

3bb37169f1eaf8bagen.jpg

 

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to zrobić kolanko przy chudziaku i nie chowac tego w styropianie tylko odgrodzić jakąś kratką żeby mieć dostęp do i widziec czy nic się nie dzieje a w tym miejscu postawić jakas skrzynkę na wodomierz żeby nie było na widoku.

Napisano

Nie mogę edytować więc musze dopisać. Czy takie doginanie rury pe32 z podgrzewaniem (chyba suszarką) nie wpłynie na jej wytrzymałość? Taka rura ma chyba jakiś swój max.kąt wyginania czyż nie?

Napisano
Dnia 22.08.2023 o 15:57, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Rury wodociągowe z zasady układa się wyraźnie poniżej głębokości przemarzania, zwykle ok. 1,5 m od poziomu gruntu. Dlatego ułożyć rurę poniżej ławy byłoby lepiej, a w sumie i łatwiej. Wówczas w gruncie można ułożyć ją łagodnym łukiem i wyprowadzić następnie pionowo ku górze.

 

Az 15cm od gruntu? To jak to robią w domach niepodpiwniczonych gdzie lawa jest z reguły ok 50 czy 70 cm poniżej gruntu i umieszczają rury pod ławą? To tam nie ma 150 cm. Musieli by metr pod ławą je umieścić. U mnie od dołu okna piwnicznego do posadzki jest 140 cm. Jeśli bym wykuł nowy przepust przy posadzce to mialbym rure pe32 jakieś 130cm poniżej gruntu. I zaraz za przepustem moglbym dac kolanko Hawlendo gory do wodomierza

 

Napisano

Po prostu rurę układa się w gruncie nawet znacznie niżej niż poziom ław. W dalszej części rura jest wygięta w łuk i pionowo wyprowadzona z podłogi w pożądanym miejscu. To nie jest nic trudnego, to wręcz standardowe rozwiązanie w domach bez piwnic. Z takim ułożeniem nie ma problemu, bo wodociągowe rury PE są elastyczne, wygina się je w łuk w wykopie, nie zakłada się kształtek w gruncie.

Napisano

Ok. Sprawdzilem gdzies w internecie odnośnie głębokości zakopywania rur w zależności od rejonu polski. U mnie wschod wlkp wychodzi ok 140 cm poniżej gruntu. Wiec teoretycznie moglbym to zrobić w ścianie piwnicy jak najniżej, blisko posadzki a tam mam 140 cm licząc od dołu otworu okiennego do chudziaka. Więc rura w przepuście byla by ok 135-130 cm poniżej gruntu. Mógłbym jeszcze przy zasypywaniu wrzucić nad rurą płytę xpsa żeby ewentualnie uchronić w tym miejscu przed zamarznięciem. Bo za przepustem w ziemi to można rure już zakopać głębiej na tych 140-150 cm (komunalka bedzie to robic). PE40 zamiast PE32 to tak w razie gdybym chciał mieć kiedys tez na poddaszu użytkowym trzecią łazienkę (moze kiedys dzieci będą chciały z nami mieszkac). I wtedy rury od wodomierza rozumiem że też musza iść grubsze jesli dam PE40?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...