Skocz do zawartości

Pomocy łazienka


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam problem w wynajmowanym mieszkaniu. Ściany pokryte są jakimś tynkiem czy czymś podobnym. Podczas zimy ten tynk zaczął odchodzić. Jak można to naprawić? Ma ktoś jakiś pomysł? Tynk jest na całych kafelkach. Naprawe musze zrobic w swoim zakresie IMG-20230522-WA0003.thumb.jpg.0f81eeb32be5a37e9888b05b79511da4.jpgIMG-20230522-WA0002.thumb.jpg.980638de6dde43884cdd09715243b132.jpg

Napisano

Co do tej naprawy w swoim zakresie, to bym się zastanowił. Tą ścianę żre wilgoć. Szedł bym raczej w kierunku udowodnienia właścicielowi, że ten tynk, albo się nie nadawał do łazienki, albo nie był zabezpieczony przed wilgocią, bo może się okazać, że zrobienie tego porządnie, to remont całej łazienki. Albo zrobć "jako tako" i uciekać z tego mieszkania, skoro właściciel czyjąś fuszerką obwinia Ciebie

Napisano
51 minut temu, drzanudz napisał:

Tą ścianę żre wilgoć

MOCNO przesadzasz!!! Wilgoć widać tylko na kancie wanny, bo była pachwina źle zaizolowana... ściana wyżej jest normalnie sucha...

 

Płytki 15x15 kładzione niezbyt umiejętnie pewnie w dziewięćdziesiątych latach na cement, fuga "na zapałkę", miały prawo odpaść...

 

Teraz trzeba usunąć resztę fugi, wysuszyć i chemicznie wytruć grzyba, zagruntować ściany i normalnie, na klej, nakleić nowe płytki, no i solidnie zafugować i zasilikonować...

 

Dnia 25.05.2023 o 13:07, joks napisał:

Masz jakieś doświadczenie w pracach remontowych?

Nie jest to takie proste, może lepiej wziąć kogoś kumatego niż samemu się bawić, choć podobno nie święci garnki lepią...

Docinki płytek, otwory pod zawory... potrzebne jakieś podstawowe narzędzia i wiedza - trochę większa niż ta z filmików z YT...

Napisano
Dnia 25.05.2023 o 13:03, Wiktoria36w napisał:

Witam, mam problem w wynajmowanym mieszkaniu. Ściany pokryte są jakimś tynkiem czy czymś podobnym. Podczas zimy ten tynk zaczął odchodzić. Jak można to naprawić? Ma ktoś jakiś pomysł? Tynk jest na całych kafelkach. Naprawe musze zrobic w swoim zakresie 

A co za problem, stara łazienka PRL podrasowana na szybko, na tych płytkach masz położony marmolit, trzeba go obciąć w miejscach ubytków i zedrzeć szpachelką, nałożyć nowy, całość pomalować specjalną farbą i wymienić sylikon w obrębie wanny. 

Napisano

Dopiero teraz zauważyłem, że wątek założyła kobieta. Już tu gdzieś chyba pisałem, że moja matka jak pracowała we Włoszech, to była tam Ukrainka, kupiła dom za 60tys € i sama cały wyremontowała łącznie ze zrobieniem centralnego, tylko piec fachowiec przyszedł założyć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
9 godzin temu, podczytywacz napisał:

A gdzież Ty marmolit widzisz???:icon_eek:

Toż to cement został, którym, jak to w tych czasach było, przyklejano glazurę... ta odpadła prawie wszędzie...

Tam na dole przy wannie po prawej, pierwsze zdjęcie powiększ, są braki marmolitu na obu ścianach,  widać stare białawe płytki, struktura słabo przystała do płytek, pewnie nie przygotowano podłoża.     

image.thumb.png.6e8e292c812cdfcafb941cea5546141a.png

Napisano

Sorry, nie doczytałem:

 

Dnia 25.05.2023 o 13:03, Wiktoria36w napisał:

Tynk jest na całych kafelkach.

:ih:  Odszczekuję wszystko co napisałem...!

 

 

Jest

Dnia 25.05.2023 o 13:07, joks napisał:

No to grubo........

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...