Skocz do zawartości

Podłoga tarasu


Recommended Posts

Napisano

dzień dobry,

 


Nad schodami głównego wejścia do domu znajduje się sufit (nie znam fachowych nazw) betonowy, który jest jednocześnie podłogą tarasu. Nad tarasem nie ma nim żadnego daszku, Prawdopodobnie przesiąkł i podczas odwilży odrywają się małe kawałki, spadające na schody, dodatkowo kropelkami kapie też z niego woda kilku miejscach. Czy istnieje jakieś, chociaż tymczasowe, rozwiązanie problemu spadania tych mały elementów?  Mam na myśli użycie jakiejś zaprawy, czy cokolwiek. 

 

z góry dziękuję za odpowiedź. 

Napisano

Załatanie od spodu da efekt NAPRAWDĘ TYMCZASOWY... i wyrzucisz kasę w błoto...

Dopóki nie naprawisz i nie doszczelnisz tego tarasu od jego górnej powierzchni, z doszczelnieniem połączenia ze ścianą - po niedługim czasie znowu będzie kapać...

Jak bardzo dużo spadają kawałki tynku, można pomyśleć o tymczasowym powieszeniu pod tym betonowym sufitem naciągniętej plandeki za 15 - 20 zł... a na wiosnę zrobić taras...

Napisano

Bardzo dziękuję, zamontuje plandekę i to będzie środek tymczasowy 😉

Takie doszczelnienie to pewnie skomplikowane?

A beton w środku wyschnie po uszczelnieniu? 

Napisano

To doszczelnienie nie jest prostą sprawą, powinien to zrobić ktoś, kto ma pojęcie o takich pracach, ale przecież nie święci garnki lepią i po "dokształceniu" się i przestrzeganiu zasad i podpowiedzi - da się, powoli, zrobić... Macie czas do wiosny - zdążycie poczytać, popytać... będzie dobrze...

Napisano

A bo to wiadomo jak będzie w maju :scratching:

Opisz ten daszek, wrzuć fotki - one mówią więcej niż słowa, jest tu kilku dobrych fachowców, i to jeszcze chętnych do pomocy... doradzimy, podpowie my - po to tu zaglądamy.

Napisano

Załączam kilka zdjęć, opisać słowami z czego to jest itp,to nie mogę, bo się na tym nie znam. Wstępnie byliśmy umówieni, z jedną firmą w zeszłym roku, która kazała na siebie czekać no i później kontakt się urwał i tak zaczęła się już zima. 

IMG_20230206_201631.jpg

IMG_20230206_164519.jpg

IMG_20230206_164513.jpg

Napisano

Mam ten sam problem z balkonami, tymczasowo zabezpieczyłem, ale będę kładł deski kompozytowe, a pod to masę uszczelnieniającą no i oczywiście okapniki.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Pęknięcia są tylko w warstwie tynku, czy są głębsze w samym betonie (konstrukcji)?

Na pierwszym zdjęciu widać pionowe pękniecie poniżej rynny. Czy ono jest tylko w tynku, czy w samym betonie również? Widoczne na tym zdjęciu sople tworzy woda cieknąca po zewnętrznej krawędzi tarasu, po okapie, czy to woda przeciekająca przez pęknięcia w samej płycie?

Przy okazji robienia zdjęć tarasu od góry proszę sprawdzić czy jest tam w ogóle spadek podłogi od ściany domu na zewnątrz. Na zdjęciach wygląda to tak jakby przy ścianie domu wody przeciekało wyjątkowo dużo.

Napisano (edytowany)

Jak widać cały taras dziurawy i odłazi na całego tynk.

Niestety odkryte tarasy w naszym klimacie wytrzymają kilkanaście lat a potem potrzebny generalny remont.

Jak chcesz mieć spokój na dłużej i nie wykluczone że na zawsze, to porządna stała membrana izolacyjna a nie żadne capulety uszczelniające, które pod wpływem długotrwałego działania na nie kleju do płytek ulegną spękaniom i całkowitej degradacji.

Po wykonaniu porządnej izolacji żadne tam klejenie płytek tylko system wentylowanego kładzenia kafli, jeśli już muszą być kafle, lub deska kompozytowa, albo nawet sztuczna trawa, jak nie chcesz mieć nieustającej roboty z odpadającymi kaflami lub łuszczącymi się fugami.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dzień dobry, dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomysły, coś będziemy musieli pomyśleć.

Góra tarasu wygląda tak jak na załączonym zdjęciu

IMG_20230322_135143.jpg

Napisano

Wow :icon_eek:... nieciekawie wygląda... d zbrojenie na wierzchu...

Nie ma możliwości żeby nie przeciekał...

 

Drzwi wyjściowe na taras są na jakiej wysokości ponad powierzchnią tarasu?

 

Te druty musisz zamalować farbą antykorozyjną - po obdrapaniu,  oczyszczeniu i odtłuszczeniu... potem wylewka i na nią ciężka hydroizolacja...

Wykończenie takie, jakie sugeruje demo...

 

Napisano

Tam widać gałęzie winogrona w razie coś, co może do złudzenia przypominać druty, chyba że chodzi o coś innego. Ale jestem świadomy, że dużo pracy czeka. Będziemy na pewno szukać jakiegoś rozwiązania i kogoś kto się podejmie.

I dziękuję.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

W tym wypadku nie obejdzie się bez odpowiedniej hydroizolacji. Tak jak wspomniał kolega wyżej, najlepszym rozwiązaniem będzie porządna membrana, jednak materiały dobierz w zależności od tego na jaki rodzaj wykończenia balkonu się zdecydujesz ponieważ inne produkty sprawdzą się lepiej pod płytki (dobrze w tym wypadku się sprawdzą hydroizolacje mineralne lub hybrydowe), natomiast pod płytki na dystansach powinieneś użyć materiałów odpornych na promieniowanie UV jak np. Turbotec 2K+ lub Aquafin 2K/M-Plus membrany PVC, TPO lub EPDM (najlepsze, ale też najdroższe). Zawsze też możesz zrobić wykończenie tarasu z żywicy poliuretanowej i wtedy masz dwa w jednym (czyli hydroizolacje i wykończenie w postaci żywicy). 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...