Skocz do zawartości

Czyszczenie Starych Cegieł


Recommended Posts

Napisano

Witam. Potrzebuje pomocy. Mianowicie, przez poddasze przechodzi komin z cegieł. Niedawno wymieniałem piec i nie założyłem wkładu kominowego (teraz już mam założony) w wyniku czego na cegłach wyszły takie przebarwienia.

Może ktoś polecić jakiś środek abym mógł to wyczyścić? Albo co najlepiej z tym zrobić ? Podpowie ktoś ? 

IMG_20221210_205551.jpg

Napisano
2 godziny temu, Hubert Kledzik napisał:

Witam. Potrzebuje pomocy. Mianowicie, przez poddasze przechodzi komin z cegieł. Niedawno wymieniałem piec i nie założyłem wkładu kominowego (teraz już mam założony) w wyniku czego na cegłach wyszły takie przebarwienia.

Może ktoś polecić jakiś środek abym mógł to wyczyścić? Albo co najlepiej z tym zrobić ? Podpowie ktoś ? 

 

Wysięki te mają brązowa barwę i kwaśny odczyn, zmiany są w całym przekroju materiału.

Komin można otynkować, zabudować lub pomalować + powierzchniowa neutralizacja kwaśnego odczynu.  

Są farby do malowania cegieł.

Napisano (edytowany)

Komin jest tylko przebarwiony, czy też "przesmrodzony"...

 

11 godzin temu, animus napisał:

zmiany są w całym przekroju materiału.

 

Te cegły już są "zaimpregnowane" tym syfem/wysiękami...

Nie podejrzewam, żeby impregnacja kupnymi impregnatami "na kupę" i malowanie coś na dłuższą metę dało...

Jak znam takie sytuacje - po tynkowaniu za jakiś czas tynk znowu przesiąkł i przebarwił się, pomimo malowania...

 

Radykalnym, ale skutecznym sposobem jest

13 godzin temu, retrofood napisał:

Rozebrać i położyć z nowej cegły. 

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Przebarwienia nie powinny już wychodzić bo założyłem wkład kominowy. Zmieniałem piec na pellet i nikt nie powiedział żeby wkład kominowy odrazu założyć, i przez to te przebarwienia. 

 

Napisano

Przez dwa sezony grzewcze raczej nic z tym bym nie robił, to musi deko wyschnąć z tego syfu, bo teraz może się na to nic nie przykleić, albo zaraz odpadnie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
43 minuty temu, podczytywacz napisał:

Te cegły już są "zaimpregnowane" tym syfem/wysiękami...

Nie podejrzewam, żeby impregnacja kupnymi impregnatami "na kupę" i malowanie coś na dłuższą metę dało...

Jak znam takie sytuacje - po tynkowaniu za jakiś czas tynk znowu przesiąkł i przebarwił się, pomimo malowania...

Reakcja zmieniająca cegłę w proszek będzie zachodziła powoli, tak przez parę lat, ale żadne malowanie jej nie zatrzyma. 

 

20 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Czyli to co najprostsze odrzucasz. Twój cyrk, Twoje małpy.

Napisano

Podejrzewam, że to jak te cegły długo się utrzymają zależy od samych cegieł. U nas było to samo, ale cegły są całe, narazie od największego wysięku minęło 10 lat, ale mam wrażenie porównując niedawno kupione pełne cegły, że to już nie ten sam materiał co 50 lat temu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

Reakcja zmieniająca cegłę w proszek będzie zachodziła powoli, tak przez parę lat, ale żadne malowanie jej nie zatrzyma. 

 

Czyli to co najprostsze odrzucasz. Twój cyrk, Twoje małpy.

Dla mnie to nie jest najprostsze i wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

 

Napisano
27 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Przebarwienia nie powinny już wychodzić bo założyłem wkład kominowy.

tak, ale:

12 godzin temu, animus napisał:

zmiany są w całym przekroju materiału

 

Czy robisz użytkowe poddasze? Ten komin, jego wygląd i zapach będzie miał jakieś znaczenie?

 

Jeśli nie - zostaw tak jak jest...

Jeśli tak - zrób wokół niego stelaż z metalu, obłóż płytą g/k i oklej tapetą w cegły, albo wręcz płytkami - ciętymi cegłami... będzie JAK Z CEGŁY :yahoo:

Obudowa z prawdziwej cegły może być za ciężka...

 

A jak ten prawdziwy, wewnętrzny, zacznie się sypać - zbudujesz od nowa...

 

 

17 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

Za jakiś czas te koszty mogą być ZNACZNIE większe...:zalamka:

I być może, że nie będziesz mógł ich odrzucić :bezradny:

Napisano
1 godzinę temu, Hubert Kledzik napisał:

Czyli najpierw musiał bym nałożyć impregnat a później farbę ? 

Najpierw neutralizacja kwaśnego odczynu, który cały czas powoduje degradację materiału.  

1.Kilkakrotne nasączanie np. preparatem CERAPUR.

2. Sezonowanie powierzchni.

3.Gruntowanie 2x gruntem bezbarwnym, glebokopenetrujacym całego komina.

Dopiero malowanie cegieł i fug.

 

Napisano
1 godzinę temu, Hubert Kledzik napisał:

Dla mnie to nie jest najprostsze i wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

Nie bardzo rozumiem. Co w tym trudnego i kosztownego? Może teraz zima nieco przeszkadza, ale przecież masz wkład. Piece użytkować można. Więc rozebranie i położenie kilkudziesięciu cegieł... U nas na wsi są po 1,50 PLN za sztukę. Wiem, bo kupowałem w październiku. Dekarz przed położeniem nowej blachy właśnie poprawiał mi komin w ramach przygotowań. Dwie godziny mu zeszło.

Napisano
2 godziny temu, retrofood napisał:

przed położeniem nowej blachy

No, właśnie...

A komin u Huberta przecież nie kończy się pod kalenicą, tylko wystaje ponad dach... chyba... jak to kominy co wystają... więc zejdzie się w tym przypadku ciut więcej, niż dwie godziny :scratching:

 

3 godziny temu, Hubert Kledzik napisał:

Poddasze jest użytkowe

Mieszkasz tam? nie czujesz jakichś niezbyt przyjemnych zapachów? Twardość cegieł mocno różni się od tych jaśniejszych?

Napisano
35 minut temu, podczytywacz napisał:

Mieszkasz tam? nie czujesz jakichś niezbyt przyjemnych zapachów? Twardość cegieł mocno różni się od tych jaśniejszych?

To tak szybko nie działa. oglądałem u kolegi z pracy, który mi opowiadał jak to wyglądało. W bloku po PGR doprowadzono gaz i w zwyczajne, ceglane kominy wpuszczono spaliny gazowe. Po kilku miesiącach wystąpiły przebawienia na tynku a po jakimś czasie wszystko zaczęło się sypać. W spalinach występuje dwutlenek siarki, co w połaczeniu z parą wodną daje kwas siarkowy. A ten zeżre wszystko.

Napisano

Nowy piec mam od maja a cegły zaczęły się takie robić od czasu gdy zacząłem grzać na grzejniki, w tym czasie założyłem wkład. Zapachów nie czuć, chyba że powącha się wlasnie te cegły to troszkę czuć. Twardość raczej bez zmian.

Napisano

To może bardzo te cegły nie skorodowały...

Ale skoro przebarwiło na wylot, to jakieś zmiany wystąpiły...

Mimo to, uważam, ze renowacją nie uzyskasz takiego pięknego efektu, jaki wypracowałeś poprzednio, czyszcząc te cegły i regenerując fugi...

 

Możesz eksperymentować na jakichś kilku cegłach w mniej widocznym miejscu w sposób, jaki radzi @animus w poście #12...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...