Skocz do zawartości

Czyszczenie Starych Cegieł


Recommended Posts

Napisano

Witam. Potrzebuje pomocy. Mianowicie, przez poddasze przechodzi komin z cegieł. Niedawno wymieniałem piec i nie założyłem wkładu kominowego (teraz już mam założony) w wyniku czego na cegłach wyszły takie przebarwienia.

Może ktoś polecić jakiś środek abym mógł to wyczyścić? Albo co najlepiej z tym zrobić ? Podpowie ktoś ? 

IMG_20221210_205551.jpg

Napisano
2 godziny temu, Hubert Kledzik napisał:

Witam. Potrzebuje pomocy. Mianowicie, przez poddasze przechodzi komin z cegieł. Niedawno wymieniałem piec i nie założyłem wkładu kominowego (teraz już mam założony) w wyniku czego na cegłach wyszły takie przebarwienia.

Może ktoś polecić jakiś środek abym mógł to wyczyścić? Albo co najlepiej z tym zrobić ? Podpowie ktoś ? 

 

Wysięki te mają brązowa barwę i kwaśny odczyn, zmiany są w całym przekroju materiału.

Komin można otynkować, zabudować lub pomalować + powierzchniowa neutralizacja kwaśnego odczynu.  

Są farby do malowania cegieł.

Napisano (edytowany)

Komin jest tylko przebarwiony, czy też "przesmrodzony"...

 

11 godzin temu, animus napisał:

zmiany są w całym przekroju materiału.

 

Te cegły już są "zaimpregnowane" tym syfem/wysiękami...

Nie podejrzewam, żeby impregnacja kupnymi impregnatami "na kupę" i malowanie coś na dłuższą metę dało...

Jak znam takie sytuacje - po tynkowaniu za jakiś czas tynk znowu przesiąkł i przebarwił się, pomimo malowania...

 

Radykalnym, ale skutecznym sposobem jest

13 godzin temu, retrofood napisał:

Rozebrać i położyć z nowej cegły. 

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Przebarwienia nie powinny już wychodzić bo założyłem wkład kominowy. Zmieniałem piec na pellet i nikt nie powiedział żeby wkład kominowy odrazu założyć, i przez to te przebarwienia. 

 

Napisano

Przez dwa sezony grzewcze raczej nic z tym bym nie robił, to musi deko wyschnąć z tego syfu, bo teraz może się na to nic nie przykleić, albo zaraz odpadnie.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
43 minuty temu, podczytywacz napisał:

Te cegły już są "zaimpregnowane" tym syfem/wysiękami...

Nie podejrzewam, żeby impregnacja kupnymi impregnatami "na kupę" i malowanie coś na dłuższą metę dało...

Jak znam takie sytuacje - po tynkowaniu za jakiś czas tynk znowu przesiąkł i przebarwił się, pomimo malowania...

Reakcja zmieniająca cegłę w proszek będzie zachodziła powoli, tak przez parę lat, ale żadne malowanie jej nie zatrzyma. 

 

20 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Czyli to co najprostsze odrzucasz. Twój cyrk, Twoje małpy.

Napisano

Podejrzewam, że to jak te cegły długo się utrzymają zależy od samych cegieł. U nas było to samo, ale cegły są całe, narazie od największego wysięku minęło 10 lat, ale mam wrażenie porównując niedawno kupione pełne cegły, że to już nie ten sam materiał co 50 lat temu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
9 minut temu, retrofood napisał:

Reakcja zmieniająca cegłę w proszek będzie zachodziła powoli, tak przez parę lat, ale żadne malowanie jej nie zatrzyma. 

 

Czyli to co najprostsze odrzucasz. Twój cyrk, Twoje małpy.

Dla mnie to nie jest najprostsze i wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

 

Napisano
27 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

Rozebranie i położenie na nowo nie w chodzi w gre.

Przebarwienia nie powinny już wychodzić bo założyłem wkład kominowy.

tak, ale:

12 godzin temu, animus napisał:

zmiany są w całym przekroju materiału

 

Czy robisz użytkowe poddasze? Ten komin, jego wygląd i zapach będzie miał jakieś znaczenie?

 

Jeśli nie - zostaw tak jak jest...

Jeśli tak - zrób wokół niego stelaż z metalu, obłóż płytą g/k i oklej tapetą w cegły, albo wręcz płytkami - ciętymi cegłami... będzie JAK Z CEGŁY :yahoo:

Obudowa z prawdziwej cegły może być za ciężka...

 

A jak ten prawdziwy, wewnętrzny, zacznie się sypać - zbudujesz od nowa...

 

 

17 minut temu, Hubert Kledzik napisał:

wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

Za jakiś czas te koszty mogą być ZNACZNIE większe...:zalamka:

I być może, że nie będziesz mógł ich odrzucić :bezradny:

Napisano
1 godzinę temu, Hubert Kledzik napisał:

Czyli najpierw musiał bym nałożyć impregnat a później farbę ? 

Najpierw neutralizacja kwaśnego odczynu, który cały czas powoduje degradację materiału.  

1.Kilkakrotne nasączanie np. preparatem CERAPUR.

2. Sezonowanie powierzchni.

3.Gruntowanie 2x gruntem bezbarwnym, glebokopenetrujacym całego komina.

Dopiero malowanie cegieł i fug.

 

Napisano
1 godzinę temu, Hubert Kledzik napisał:

Dla mnie to nie jest najprostsze i wiąże się z niemałymi kosztami dlatego to odrzucam.

Nie bardzo rozumiem. Co w tym trudnego i kosztownego? Może teraz zima nieco przeszkadza, ale przecież masz wkład. Piece użytkować można. Więc rozebranie i położenie kilkudziesięciu cegieł... U nas na wsi są po 1,50 PLN za sztukę. Wiem, bo kupowałem w październiku. Dekarz przed położeniem nowej blachy właśnie poprawiał mi komin w ramach przygotowań. Dwie godziny mu zeszło.

Napisano
2 godziny temu, retrofood napisał:

przed położeniem nowej blachy

No, właśnie...

A komin u Huberta przecież nie kończy się pod kalenicą, tylko wystaje ponad dach... chyba... jak to kominy co wystają... więc zejdzie się w tym przypadku ciut więcej, niż dwie godziny :scratching:

 

3 godziny temu, Hubert Kledzik napisał:

Poddasze jest użytkowe

Mieszkasz tam? nie czujesz jakichś niezbyt przyjemnych zapachów? Twardość cegieł mocno różni się od tych jaśniejszych?

Napisano
35 minut temu, podczytywacz napisał:

Mieszkasz tam? nie czujesz jakichś niezbyt przyjemnych zapachów? Twardość cegieł mocno różni się od tych jaśniejszych?

To tak szybko nie działa. oglądałem u kolegi z pracy, który mi opowiadał jak to wyglądało. W bloku po PGR doprowadzono gaz i w zwyczajne, ceglane kominy wpuszczono spaliny gazowe. Po kilku miesiącach wystąpiły przebawienia na tynku a po jakimś czasie wszystko zaczęło się sypać. W spalinach występuje dwutlenek siarki, co w połaczeniu z parą wodną daje kwas siarkowy. A ten zeżre wszystko.

Napisano

Nowy piec mam od maja a cegły zaczęły się takie robić od czasu gdy zacząłem grzać na grzejniki, w tym czasie założyłem wkład. Zapachów nie czuć, chyba że powącha się wlasnie te cegły to troszkę czuć. Twardość raczej bez zmian.

Napisano

To może bardzo te cegły nie skorodowały...

Ale skoro przebarwiło na wylot, to jakieś zmiany wystąpiły...

Mimo to, uważam, ze renowacją nie uzyskasz takiego pięknego efektu, jaki wypracowałeś poprzednio, czyszcząc te cegły i regenerując fugi...

 

Możesz eksperymentować na jakichś kilku cegłach w mniej widocznym miejscu w sposób, jaki radzi @animus w poście #12...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...