Skocz do zawartości

Równanie pofalowanych ścian do 10mm


PawelRemont

Recommended Posts

Mam kilka ścian co są pofalowane. Normalnie ściany wyprowadza się np na listwach, ale nie widzi mi się nakładanie 6mm tynku aby zjąć jakieś fale. Myślałem aby położyć jedną warstwę gipsu szpachlowego cekolu (można kłaść 1-10mm), a na to gładź. Pytanie brzmi jak wyprowadzić aby było prosto? Jak robie tynki to wyprowadzam na listwach, ale tu listw w ściany nie włożę. 

Link do komentarza

Zawsze możesz deko zniwelować tarczą do betonu, ja ostatnio kupiłem taką na Allegro za 23zł, kupa kurzu, ale śmiga aż miło. Wydaje mi się prostsze zarzucenie tynku na listwach niż zabawa z 1cm szpachli, nie wiem czy jest fizycznie możliwe położenie takiej grubości szpachli w miarę równo nawet na listwach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Dnia 21.11.2022 o 23:25, vlad1431 napisał:

Zawsze możesz deko zniwelować tarczą do betonu, ja ostatnio kupiłem taką na Allegro za 23zł, kupa kurzu, ale śmiga aż miło. Wydaje mi się prostsze zarzucenie tynku na listwach niż zabawa z 1cm szpachli, nie wiem czy jest fizycznie możliwe położenie takiej grubości szpachli w miarę równo nawet na listwach.
 

Nie no tarcza do betonu też robi wgłębienia. Ja chcę to mieć na równo jak gładź.

 

Dnia 21.11.2022 o 23:23, podczytywacz napisał:

  

obraz.thumb.png.3bea437d532b059d2183a14c8343704a.png

 

Taką, albo 150 cm...

 

 

I nie rób oświetlenia, które świeci WZDŁUŻ ściany... a jak pozostanie mała "falka", to nikomu jej palcem nie pokazuj...

 

 

A jak złapać pion? Jakieś listwy ciekie? Po czym to prowadzić? Czy po prostu zaciągnąć aby wyrównać pod łatą i już? 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...