Skocz do zawartości

Położenie drugiej warstwy szpachli


Ilona78

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Na wstępie napisze, że jestem babą, która wzięła się za samodzielny remont pokoju. Nigdy tego nie robiłam, więc proszę o wyrozumiałość. Zmieniam kolor ścian. Na jednej ścianie córka miała wielką naklejkę. Przy jej zdjęciu prawie cały fragment farby zszedł wraz z naklejką. Wypadało więc zeskrobać całą farbę ze ściany. Było trudno, bo to farba ścieralna nieprzemakalna, więc w ruch poszła szpachelka. Porobiły się wgłębienia tam, gdzie farba nie dała się łatwo zeskrobać. Trzeba więc wyrównać ścianę. Pomalowałam gruntem oraz położyłam warstwę szpachli. Ale na połowie ściany dalej mam delikatne nierówności. Więc chyba muszę położyć drugą warstwę.

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem? Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Czy może nie trzeba drugiej warstwy szpachli, tylko od razu gładź?

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Napisano

Tak, trzeba za każdym razem gruntować, żeby śmieci i pył po wyrównywaniu poprzedniej warstwy nie spowodował braku przyczepności kolejnej warstwy szpachli czy farby. Jak ubytki nie są większe niż 3mm można położyć gładź.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem?

Jak nie szlifujesz to drugą warstwą szpachli daje się bez gruntowania. 

8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Przed gładzą trzeba szlifować więc trzeba też zagruntować.

Napisano

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam, więc zgodnie z Waszymi sugestiami jednak muszę zagruntować. 

Dziękuję raz jeszcze za cenne rady.

Napisano
24 minuty temu, Ilona78 napisał:

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam,  

Raczej się nie szlifuje. Bo druga warstwa lepiej się zwiąże bez gruntowania. Szkoda czasu i kasy.

Napisano (edytowany)

Dodam tylko,ze jesli nalozysz juz ostateczna warstwe przed malowaniem i zagruntujesz to jak tylko grunt wyschnie przejedz reka po tym czy faktycznie pyl juz mnie czepia sie do reki. Jesli nadal jest to ponownie zagruntuj :)

Edytowano przez Mimi23 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...