Skocz do zawartości

Położenie drugiej warstwy szpachli


Ilona78

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Na wstępie napisze, że jestem babą, która wzięła się za samodzielny remont pokoju. Nigdy tego nie robiłam, więc proszę o wyrozumiałość. Zmieniam kolor ścian. Na jednej ścianie córka miała wielką naklejkę. Przy jej zdjęciu prawie cały fragment farby zszedł wraz z naklejką. Wypadało więc zeskrobać całą farbę ze ściany. Było trudno, bo to farba ścieralna nieprzemakalna, więc w ruch poszła szpachelka. Porobiły się wgłębienia tam, gdzie farba nie dała się łatwo zeskrobać. Trzeba więc wyrównać ścianę. Pomalowałam gruntem oraz położyłam warstwę szpachli. Ale na połowie ściany dalej mam delikatne nierówności. Więc chyba muszę położyć drugą warstwę.

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem? Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Czy może nie trzeba drugiej warstwy szpachli, tylko od razu gładź?

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Napisano

Tak, trzeba za każdym razem gruntować, żeby śmieci i pył po wyrównywaniu poprzedniej warstwy nie spowodował braku przyczepności kolejnej warstwy szpachli czy farby. Jak ubytki nie są większe niż 3mm można położyć gładź.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem?

Jak nie szlifujesz to drugą warstwą szpachli daje się bez gruntowania. 

8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Przed gładzą trzeba szlifować więc trzeba też zagruntować.

Napisano

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam, więc zgodnie z Waszymi sugestiami jednak muszę zagruntować. 

Dziękuję raz jeszcze za cenne rady.

Napisano
24 minuty temu, Ilona78 napisał:

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam,  

Raczej się nie szlifuje. Bo druga warstwa lepiej się zwiąże bez gruntowania. Szkoda czasu i kasy.

Napisano (edytowany)

Dodam tylko,ze jesli nalozysz juz ostateczna warstwe przed malowaniem i zagruntujesz to jak tylko grunt wyschnie przejedz reka po tym czy faktycznie pyl juz mnie czepia sie do reki. Jesli nadal jest to ponownie zagruntuj :)

Edytowano przez Mimi23 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jak najbardziej można użyć także blachodachówki. Najlepiej w postaci ciętych na wymiar długich arkuszy na całą długość dachu. Ewentualnie zamiast tego układamy arkusze z długim zakładem. Analogicznie, należy też zrobić szeroki zakład boczny pomiędzy arkuszami.  Koniecznie pod blachą musi być pełne deskowanie kryte papą, czyli bardzo szczelny podkład. To standard w przypadku dachów o małym spadku. Taki podkład zapobiega przedostawaniu się wody głębiej w dach.  Producenci blachodachówki dopuszczają w układzie z podkładem w postaci papy na pełnym deskowaniu nawet jeszcze mniejszy kąt nachylenia, poniżej 10°.  PS. Najlepiej wybierać blachodachówki z głębokim tłoczeniem, takie arkusze są sztywniejsze.
    • Rezultat mojego pierwszego w zyciu prawie nocnego grzybobrania, w gumiakach i przy latarce     W koszyczku i w swietle latarni wygladaja lepiej         Ograniczylam sie do dzialki. Pokusa przejscia do lasu byla wielka, ale rozsadek zwyciezyl       
    • Nie wiemy co jest pod dachem jeśli wiata to nic nie trzeba.
    • Musisz dobić pod deskowania "ślepą krokiew", długość tej krokwi minimum to dwie długości wystającej krokwi poza murłatę + 50 cm, możesz też przymocować jeden koniec wewnątrz do konstrukcji.   Trzeba ją zaciąć tak jak wszystkie inne krokwie, przymocować do murłaty i przybić do desek, deski obciąć, wyrównać.        Jak zasłaniasz podbitką te krokwie, to może bić cieńsza z szerokości, ale na wysokość najlepiej taka sama.
    • Nie ma potrzeby, jedynie jak są jakieś zapadnięcia, to trzeba wyrównać, spróchniałe krokwie wymienić, deskowanie miejscami jeżeli przegniłe jest.   Niestety blachodachówka tu się nie nadaje, za mały spadek dachu.   Blacha trapezowa cięta na wymiar całej połaci dachu, w kolorze do wyboru.    Potrzebne szczelne pokrycie wstępne pod tą blachą. Trzeba przymocować też kontrłaty i łaty.   Trzeba wyrównać dach, poprzez wypoziomowanie łat dachowych, które stanowią podłoże dla pokrycia.  Można to zrobić używając klinów drewnianych, lub stosując specjalne wkręty do poziomowania (WKSS),  Trzeba też zapewnić wentylację tej przestrzeni pod blachą. Pod blachą trapezową dochodzi do kondensacji pary wodnej, nawet jak nie pada to z tej blach kapie woda pod spodem, dlatego potrzebne szczelne pokrycie wstępne pod tą blachę.   Arkusze blachy trapez docięte na całą połać dachu klei się dodatkowo na uszczelki, arkusz z arkuszem.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...