Skocz do zawartości

Położenie drugiej warstwy szpachli


Ilona78

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich. Na wstępie napisze, że jestem babą, która wzięła się za samodzielny remont pokoju. Nigdy tego nie robiłam, więc proszę o wyrozumiałość. Zmieniam kolor ścian. Na jednej ścianie córka miała wielką naklejkę. Przy jej zdjęciu prawie cały fragment farby zszedł wraz z naklejką. Wypadało więc zeskrobać całą farbę ze ściany. Było trudno, bo to farba ścieralna nieprzemakalna, więc w ruch poszła szpachelka. Porobiły się wgłębienia tam, gdzie farba nie dała się łatwo zeskrobać. Trzeba więc wyrównać ścianę. Pomalowałam gruntem oraz położyłam warstwę szpachli. Ale na połowie ściany dalej mam delikatne nierówności. Więc chyba muszę położyć drugą warstwę.

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem? Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Czy może nie trzeba drugiej warstwy szpachli, tylko od razu gładź?

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Napisano

Tak, trzeba za każdym razem gruntować, żeby śmieci i pył po wyrównywaniu poprzedniej warstwy nie spowodował braku przyczepności kolejnej warstwy szpachli czy farby. Jak ubytki nie są większe niż 3mm można położyć gładź.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano
8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Pytanie mam, czy przed drugą warstwą szpachli muszę ponownie pomalować gruntem?

Jak nie szlifujesz to drugą warstwą szpachli daje się bez gruntowania. 

8 godzin temu, Ilona78 napisał:

Następnie należy położyć gładź. I pytanie czy przed gładzią też trzeba grunt.

Przed gładzą trzeba szlifować więc trzeba też zagruntować.

Napisano

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam, więc zgodnie z Waszymi sugestiami jednak muszę zagruntować. 

Dziękuję raz jeszcze za cenne rady.

Napisano
24 minuty temu, Ilona78 napisał:

Po pierwszej warstwie szpachli wyszlifowalam,  

Raczej się nie szlifuje. Bo druga warstwa lepiej się zwiąże bez gruntowania. Szkoda czasu i kasy.

Napisano (edytowany)

Dodam tylko,ze jesli nalozysz juz ostateczna warstwe przed malowaniem i zagruntujesz to jak tylko grunt wyschnie przejedz reka po tym czy faktycznie pyl juz mnie czepia sie do reki. Jesli nadal jest to ponownie zagruntuj :)

Edytowano przez Mimi23 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...