Skocz do zawartości

Klatka schodowa - niski sufit


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie,

 

Mam problem z klatką schodową. Z każdym kolejnym schodem do góry zmniejsza się wysokość do krokwi na klatce schodowej. Niestety jeżeli dam ocieplenie między krokwie (max 12cm) oraz poniżej krokwi chociażby 10cm to w najgorszym miejscu, po dodaniu reszty wymiarów, sufit znajdowałby mi się nad głową jakieś 10cm (ok 195cm). Dotyczy to ostatnich 3-4 schodów. Ktoś ma jakiś pomysł na wyjście z sytuacji ? Jeżeli na tym odcinku dałbym tylko 12cm wełny między krokwie, to jakie mogą być problemy w przyszłości ? 

313893751_689100945990290_4919326945484134439_n.jpg

314071255_525777895706249_6425348949168244834_n.jpg

Napisano
1 godzinę temu, Tomsven napisał:

  Niestety jeżeli dam ocieplenie między krokwie (max 12cm) oraz poniżej krokwi chociażby 10cm to w najgorszym miejscu, po dodaniu reszty wymiarów, sufit znajdowałby mi się nad głową jakieś 10cm (ok 195cm). Dotyczy to ostatnich 3-4 schodów. Ktoś ma jakiś pomysł na wyjście z sytuacji ?   

Trzeba będzie schylać głowę przy wchodzeniu i to wszystko. Nie tylko Ty tak masz, trzeba to zaakceptować.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

schylać głowę przy wchodzeniu

Po kilku ewentualnych "trafieniach" będziesz na każdych schodach schylać głowę...

Da się radę...

1 godzinę temu, retrofood napisał:

trzeba to zaakceptować.

W krytycznym miejscu namalować trzeba będzie czarne i żółte, ukośne pasy na suficie 9_9

Napisano
17 minut temu, podczytywacz napisał:

 W krytycznym miejscu namalować trzeba będzie czarne i żółte, ukośne pasy na suficie 9_9

Nie zawsze pomoże. Szwagier kupił dom do rozbudowy i się inaczej nie dało, ostatnie stopnie to najwyżej  1,70 metra. Więc wiedziałem, że trzeba się nisko kłaniać, ale pierwszy raz i tak się przeliczyłem :icon_biggrin: Potem pamiętałem, że ukłon musi być głęboki.

Napisano

Ja przynajmniej kilka razy zaebałem glową, po prostu trzeba ostrożnie chodzić i można też namalować coś takiego jak podczytywacz pisze. Mam podobnie, ale na całej długości klatki, a sufit to już dramat, nie wiem czy jest 190cm, ale na szczęście ocieplenie będzie na stropie, także tylko o grubość tynku się zmniejszy. Zmniejszenie grubości ociepelenia będzie w praktyce niezauważalne, ale roboty, mierzenia i lczenia więcej niż to warte.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To tylko kwestia tego ostatniego odcinka, wszędzie indziej jest już zdecydowanie wyżej. To będzie klatka schodowa na poddasze użytkowe. Rozumiem, że to 12 cm wełny, to kiepski pomysł ? 

Napisano
5 godzin temu, Tomsven napisał:

Czy oprócz mostka termicznego (uciekanie ciepła, zimno itp) mogą być jakieś konsekwencje ? Mam na myśli jakieś skraplanie, wilgoć itp. 

Dajesz 10 cm wełny prasowanej i nie będzie żadnego problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...