Skocz do zawartości

budowa fundamentu


Recommended Posts

Napisano
witam
jestem tu nowy ale czytałem na różnych forach i tym i nikt jasno nie napisał a izolacji fundamentów a więc od początku
nie będę miał piwnic
zamierzam wykopać koparką dół na głębokość ok 40cm i resztę łopatą wykopać rowy na 50cm szer i gł 50 cm włożę folie budowlaną w to włożę zbrojenie zaleje betonem a u góry zawinę wywiniętą folią budowlana
dalej wymuruje bloczkami na wys ok 30cm ponad grunt i pomaluje z dwóch stron lepikiem na ciepło
no i dalej proszę o poradę
1. na to wszystko przy kleje styropian i okołkuje ?
2. styropian nie wiem czy tynkować ??? a jeśli tynkować czy tynk też malować i czym czy lepik na ciepło???
3. na i czy na to wszystko założyć folie kubełkowa bo już też kupiłem a różne są zdania

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

witam
jestem tu nowy ale czytałem na różnych forach i tym i nikt jasno nie napisał a izolacji fundamentów a więc od początku
nie będę miał piwnic
zamierzam wykopać koparką dół na głębokość ok 40cm i resztę łopatą wykopać rowy na 50cm szer i gł 50 cm włożę folie budowlaną w to włożę zbrojenie zaleje betonem a u góry zawinę wywiniętą folią budowlana
dalej wymuruje bloczkami na wys ok 30cm ponad grunt i pomaluje z dwóch stron lepikiem na ciepło
no i dalej proszę o poradę
1. na to wszystko przy kleje styropian i okołkuje ?
2. styropian nie wiem czy tynkować ??? a jeśli tynkować czy tynk też malować i czym czy lepik na ciepło???
3. na i czy na to wszystko założyć folie kubełkowa bo już też kupiłem a różne są zdania


Zamykam stan surowy otwarty, i bym zrobił tak:
1) ściągam humus,
2) kopię rowy ale w sumie tak, by w ziemi ława+ściana fund. były na ponad metr tj. poniżej poziomu przemarzania gruntu, zobacz na mapach w necie jak jest w Twojej miejscowości,
3) nad poziom gruntu mam jakieś 50 cm ścianę fund. wyciągniętą ale dlatego, że nie wiem, na jakiej wysokości będzie docelowa droga, a widziałem, jak drogi były wyrównywane żwirem (wielokrotnie dosypywanym-łątanie dziur), potem asfalt i de facto droga była powyżej poziomu zero budynku,
4) łąwę fundm. przed wylaniem obłożyłem folią, ale teraz nie wiem, czy bym tak robił,
5) po ułożeniu zbrojenia łąwy przyspawałem po rogach budynku bednarkę + tam gdzie bedzie skrzynka rozdzielcza (wew. budynku) + w kotłowni (w kominie na gaz jest rura metalowa), zespawałęm druty dookoła budynku z którymi łaczy się bednarka, dodatkowo bednarkę przyspawałem do grubych prętów metalowych długości ok. 1 m. wbitych poniżej ławy fund.
6) na ławę fubnd. dałem izolację poziomą z grubej folii (można dostać taką specjalną w rolkach szer. od 40 cm do 150 cm, jest b. trwałą, papa przy niej wysiada,
7) ścianę fund. z obu stron wysmarowałem dysperbitem (na zimno)
icon_cool.gif przykleiłem styrodur 12 cm grubości od zewnątrz na długości całej ściany fundanmentowej i przykołkowałem (musieli mi to robić dwa razy, za pierwszym odleciał, ponieważ powinien byc wpierw przetarty tarką - jest b. twardy i śliski, słabo się przykleja na klej, za drugim razem przykleiłem spec. masą do przyklejania styropianu, a na zewn. zaciągnąłem klej siatka klej i jeszcze raz dysperbit UWAGA styrodur jest b. drogi,
9) na to folia kubełkowa na górze przymocowana do spec. listew plastikowych (w marketach budowlanych są) - folia jest mocna i zabezpiecza styrodur przed zniszczeniem podczas osypywania ziemi wokół fundamentów,
10) na górze śicany fund. izolacja pozioma z folii tej grubej z zakładami zachodząca do wew. budynku ok. 30 - 40 cm
11) budynek zasypując od środka (fundamenty) zagęszczałęm zagęszczarką co ok. 20-25 cm (koszt za dobę zagęszczarki ok. 100 zł)

I to tyle, proste

Powodzenia
Napisano
4) łąwę fundm. przed wylaniem obłożyłem folią, ale teraz nie wiem, czy bym tak robił,

Dzięki
dlaczego byś zrezygnował ? ja właśnie chce owinąć cały fundament

a powiedz mi czy lepik na gorąco można smarować styropian???? i jeszcze jedno jak przymocowałeś folie kubełkową do styropianu czy wywinąłeś do muru i później przymocowałeś
pozdrawiam
Napisano
a powiedz mi czy lepik na gorąco można smarować styropian????

Nie rób tego bo styropian sie rozpuści. Najlepszym rozwiązaniem jest właśnie dysperbit (nie rozpuszcza styropianu.
Oczywiście od srodka mozesz dać ten lepik ale tam gdzie kleisz styropian to dysperbit. icon_wink.gif
Napisano
a jak wykończyć cokół nad gruntem jeśli folia kubełkowa wystaje ponad ziemię ???
szkic zamieściłem w pierwszym poście
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

a jak wykończyć cokół nad gruntem jeśli folia kubełkowa wystaje ponad ziemię ???
szkic zamieściłem w pierwszym poście


Jesli chodzi ci o to czym obłożyć, to my (też mamy taką folię) położyliśmy marmolit - świetnie się sprawdziło. To coś w rodzaju tynku z kamyczkami w różnych kolorach
Napisano
Cytat

Jesli chodzi ci o to czym obłożyć, to my (też mamy taką folię) położyliśmy marmolit - świetnie się sprawdziło. To coś w rodzaju tynku z kamyczkami w różnych kolorach


czyli marmolit położyliście na folie ?czy folie obcięliście równo z gruntem???
Napisano
Cytat

czyli marmolit położyliście na folie ?czy folie obcięliście równo z gruntem???


Nie wszędzie jest obcięta równo z gruntem ... ale marmolit został tak położony, aby zachodził na folię (żeby podczas podlewania roślin woda nie podciekała pod folie). Później wysypaliśmy wkoło domu korę sosnową, która zakrywa te nierówności , gdzie jest folia a na niej marmolit...
Napisano
Cytat

Nie wszędzie jest obcięta równo z gruntem ... ale marmolit został tak położony, aby zachodził na folię (żeby podczas podlewania roślin woda nie podciekała pod folie). Później wysypaliśmy wkoło domu korę sosnową, która zakrywa te nierówności , gdzie jest folia a na niej marmolit...



dzięki
czyli folie zastawiłeś nie przymocowaną do fundamentów
Napisano
Cytat

dzięki
czyli folie zastawiłeś nie przymocowaną do fundamentów


Czytam te wpisy i myślę że mylicie sposoby wykonania ściany fundamentowej w budynku podpiwniczonym /raczej tej ściany dotyczą wpisy/a bez podpiwniczenia/raczej takiej ściany dotyczy wpis pierwotny ?/Jeśli mówimy o tym drugim przypadku to nie widzę potrzeby hydroizolacji ściany fundamentowej.Poziomą izolację budynku w tym przypadku kładziemy na wierzchu ściany fundamentowej wypuszczając ją/ścianę/,min 50 cm nad poziom gruntu.Folię kubełkową stosujemy jako osłonę ocieplenia ściany fundamentowej przed uszkodzeniem przez parcie gruntu,kamienie i korzenie .Bob icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...