Skocz do zawartości

Farba elewacyjna termoizolacyjna - czy to działa?


daggulka

Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

myślisz że ktoś budujący z Ytonga będzie go kleił byle czym i byle jak?.

Tak właśnie myślę i znam to z autopsji... Po mojej uwadze co do "oszczędnościowego" sposobu klejenia,  już parę lat temu - zaprosiliśmy przedstawiciela ytonga, który wybił z głowy murującemu te "oszczędności" i dopiero pokazał co, czym i jak... Tak jest, jak ktoś nie do końca czyta zasady...

Napisano
18 minut temu, podczytywacz napisał:

Tak właśnie myślę i znam to z autopsji... Po mojej uwadze co do "oszczędnościowego" sposobu klejenia,  już parę lat temu - zaprosiliśmy przedstawiciela ytonga, który wybił z głowy murującemu te "oszczędności" i dopiero pokazał co, czym i jak... Tak jest, jak ktoś nie do końca czyta zasady...

 

Przy technologii ściany jednowarstwowej wiedza wykonawcy i zastosowanie jej w praktyce jest nadrzędne.

Precyzja i dokładność jest równie ważna, jak rodzaj i jakość materiału.

To tak, jak z krawcową :hahaha2: Co z tego, że dostała jedwab na sukienkę, kiedy schrzaniła swoją robotę i wyszła koszula nocna ;)

Napisano
3 godziny temu, daggulka napisał:

Co Ty mi tu w ogóle imputujesz? Że niby budując dom z Ytonga nie ma żadnych mostków termicznych? Oczywiście, ze są. Choćby tylko przy oknach i drzwiach. Nie da się tego wyeliminować.

@daggulka no nie da, a on pomalował tym mazidłem i zlikwidował te mostki, bo tak sama napisałaś. Czyli farbka jest git.

Wiesz tak sobie myślę że te całe mostki termiczne, które występują nawet przez kołki plastkowe do mocowania styro, to sprawa mocno przereklamowana, tak samo jak to oddychanie ścian.

No i czym są te mostki przy takich mostkach jakimi są same okna.

Napisano
3 godziny temu, demo napisał:

@daggulka no nie da, a on pomalował tym mazidłem i zlikwidował te mostki, bo tak sama napisałaś. Czyli farbka jest git.

 

Bo wiesz ... napisał:

Przypomina to taki tynk pomieszany z gipsem i jakimś kauczukiem. Jest miękkie i przyjemne w dotyku prawie jak styropian tylko nie skrzypi i się nie kruszy i ciepłe przy dotykaniu  na ścianie. 

Tak więc skojarzyło mi się, że to miękkie i wypełniające jest i może wlazło w te otwory i zaizolowało, jeśli w tych miejscach warstwa była grubsza.

Ale mogę się mylić .... nie widziałam tego specyfiku na oczy ;)

 

3 godziny temu, demo napisał:

Wiesz tak sobie myślę że te całe mostki termiczne, które występują nawet przez kołki plastkowe do mocowania styro, to sprawa mocno przereklamowana, tak samo jak to oddychanie ścian.

No i czym są te mostki przy takich mostkach jakimi są same okna.

 

No wiesz, Demo ..... jeśli ktoś budował z pustaka zużlowego, cegły tudzież "tego, co było" na grubą zaprawę, to nie ma opcji, żeby nie było dziur w murze i nie pizgało złem ;) Tak mi się wydaje :)

Napisano
1 godzinę temu, daggulka napisał:

Bo wiesz ... napisał:

Napisał co chciał napisać, ale widać że się "chłopaki" rozwijają, bo w jednych materiałach jest mowa o 40% oszczędności energii na ogrzewanie a w innych już 50%. Jest progres. :yahoo:

Cytat

BAUTER INSIDE jest innowacyjną technologicznie powłoką dedykowaną izolacji pomieszczeń od wewnątrz. Powłoka tworzy nieprzepuszczalną barierę dla energii cieplnej zachowując przy tym właściwości termoizolacyjne. Według przeprowadzonych badań w naszym laboratorium izolacja przy wykorzystaniu BAUTER INSIDE przyczynia się do wzrostu temperatury w pomieszczeniu o 3-5°C, co pozwala ograniczyć zużycie energii na poziomie nawet 50%.

 

Napisano
Dnia 7.10.2022 o 13:46, daggulka napisał:

To tak, jak z krawcową

A moja teściowa uczyła się krawiectwa u takiego krawca, który tak kroił materiał, że zawsze mu zostało - według jej słów - na czapkę... był dodatkowy zarobek...

Napisano
Dnia 3.10.2022 o 15:19, daggulka napisał:

Uznał, ze po co mu 20 cm styropianu i wymiana parapetów, jak sobie może taką farbą pomalować elewację i finito :scratching:

:takaemotka:

Najtaniej wyjdzie pomalować ciało, mało farby, ciągłe ciepło, nawet na przystanku T.

 

Prawda jest taka, że  nawet cieniutka folia zastosowana jako przegroda podniesie temperaturę z jednej strony.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, animus napisał:

Prawda jest taka, że  nawet cieniutka folia zastosowana jako przegroda podniesie temperaturę z jednej strony.

 

Nie podniesie, bo folia nie grzeje, może tylko zmniejszyć utratę ciepła. Tak działają folie ratownicze.

Od podnoszenia temperatury jest źródło ciepła.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

Od podnoszenia temperatury jest źródło ciepła.

Toś się popisał mądrością.

:takaemotka:

Jest coś takiego jak np. powietrze :hahaha2: i zmniejszając jego objętość podnosimy jego temperaturę.

Napisano
10 minut temu, animus napisał:

Toś się popisał mądrością.

:takaemotka:

Jest coś takiego jak np. powietrze :hahaha2: i zmniejszając jego objętość podnosimy jego temperaturę.

No to TERAZ TY SIĘ POPISAŁEŚ mądrością :zalamka: gdzie TUTAJ mowa o sprężaniu???

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...