Skocz do zawartości

Czy burzyć ścianki działowe od sąsiadów i stawiać nowe


Recommended Posts

Napisano

Mam budynek z lat 50tych. Okazuje się, że strop jest gęstożebrowy, coś jak terriva, ściany nośne (zewnetrzne i srodkowa) bardzo szerokie (do 60cm), a ściany od sąsiadów działowe, z cegły dziurawki postawionej w sztorc. Są 2 ściany działowe - jedna sąsiada, 2ga moja. W jakiejś odległości od siebie! Rozważam zburzenie tych ścian działowych od sąsiadów i postawienie nowych z suporexa aby było równo. Albo jakoś równanie tych ścian co są. Chciałbym raczej iść w tynk i nie wiem co robić. Jak podejść. Czy burzyć krzywe ścianki od sąsiadów z cegły w sztorc (za moją ścianką jest taka sama sąsiada) czy równać to co jest. Co sądzicie?

Napisano

suporex - chcesz słyszeć każde słowo wypowiedziane u sąsiada?
Szczelina zapobiega przenoszeniu się dźwięków pomiędzy lokalami.
Możesz rozebrać ścianę, położyć wełnę i zbudować nową z cegły lub silikatu. Ceglanej nawet nie musiałbyś tynkować jakby ładnie wyszła.

Napisano
Dnia 2.10.2022 o 18:50, PawelRemont napisał:

Czyli pustak silikatowy wycisza lepiej niż suporex?
Czy wełna jest wtedy niezbędna w pustej przestrzeni? Wcześniej jej nie było.... 

Czy powinienem podpierać sufit? 

suporex nic nie wycisza. Wycisza ciężki materiał. Lita cegła, silikat. Wełna dodatkowo będzie tłumić.
 

Napisano

Ostatecznie bym zburzył i postawił od nowa jedną ściankę działową (miedzy 2 pokojami) bo jest najgorzej postawiona. Obecnie jest z cegły dziurawki w sztorc (6,5cm cegły, okolo 10-12cm z tynkiem). Dałbym w zamian za nią bloczek silikatowy 7.5cm. Wychodzi mi 1800kg + okolo 200kg zaprawa i jakieś metale. Podczas gdy suporex 800kg... wyliczyłem, że obecna ściana warzy około 1000kg. Czy te dodatkowe 1000kg to nie za dużo na strop Tervia / DZ? Pytanie też czy na pewno nie trzeba podpierać stropu podczas tych operacji?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...