Skocz do zawartości

Gazowy podgrzewacz wody z komorą zamkniętą (Termet vs Ariston)


TVTV

Recommended Posts

Napisano

Czołem.

Z racji przepisów takich czy owakich, z powodu zmiany instalacji gazowej w całym budynku jestem zmuszony wymienić swój obecny, trzyletni i w pełni sprawny Vaillant atmoMAG 144/1 (otwarta komora spalania) na coś z komorą zamkniętą.

Po jakimś tam zapoznaniu się z tematem stwierdziłem, że wybór mógłby zostać dokonany pomiędzy:

1. Termet AQUA COMFORT ECO GT-19-03

2. Ariston NEXT EVO X SFT 11


ad 1 - cena około 2500 zł
ad 2 - cena wraz z adapterem około 1750-1800
... przy czym tu miałbym możliwość kupna nowego, nieużywanego, wraz z adapterem za 1400 zł

Potrzebuję (jak wspomniałem) zamkniętej komory spalania, ma być jednofunkcyjny (grzeję tylko wodę), moc jakieś 17 - 19 kW.

Czy powyższe modele będą w porządku? Który powinienem wybrać? W opiniach ludzie narzekają na Aristona, że zanim ciepła woda poleci .... można na kawę iść. Choć znacznie tańszy jest.

Pomóżcie ludziska, co wybrać?

pozdrawiam serdecznie ;)

Napisano
2 godziny temu, TVTV napisał:

Z racji przepisów takich czy owakich, z powodu zmiany instalacji gazowej w całym budynku jestem zmuszony wymienić swój obecny, trzyletni i w pełni sprawny Vaillant atmoMAG 144/1 (otwarta komora spalania) na coś z komorą zamkniętą. 

 

Konkrety poproszę. Te owakie przepisy.

Napisano
6 godzin temu, retrofood napisał:

 

Konkrety poproszę. Te owakie przepisy.

Poinformowano mnie (projektant, który wszedł na budynek przed / wraz z ekipą), że minimalna kubatura pomieszczenia, by zachować mój podgrzewacz z otwartą komorą spalania to 8m3. Łazienka zaćma 6,88m3

 

5 godzin temu, animus napisał:

To wkład kominowy  też potrzebny inny.

Owszem. Ale to już po stronie ekipy na budynku. Do mieszkańców należy wymiana sprzętu, o którym mowa.

Napisano
4 godziny temu, TVTV napisał:

Poinformowano mnie (projektant, który wszedł na budynek przed / wraz z ekipą), że minimalna kubatura pomieszczenia, by zachować mój podgrzewacz z otwartą komorą spalania to 8m3. Łazienka zaćma 6,88m3 

 

Są takie. To dla bezpieczeństwa. Można zamontować wtedy bojler elektryczny.

Napisano (edytowany)
12 minut temu, retrofood napisał:

 

Są takie. To dla bezpieczeństwa. Można zamontować wtedy bojler elektryczny.

Zgadza się, ale czas nagli, obawiam się, że może go być za mało na rozważanie i od podstaw poszukiwanie elektrycznego bojlera. Choć siłę mam, trzeba by pociągnąć (bo to na siłę o ile się nie mylę, prawda?).

Stąd pomysł pozostania przy gazowym ogrzewaniu wody. Dziś, najwcześniej z początkiem tygodnia powinienem kupować.

 

Jak zatem sprawa wygląda z tymi dwoma? Ktoś miał doświadczenie? Mankament w Aristonie faktycznie występuje?

Edytowano przez TVTV (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie mogę edytować - zatem post pod postem...

 

A może by tak zmiana kierunku - olać gaz i założyć elektryka. Np Ariston Velis Evo, piećdziesiątka np.

Czy to nie byłoby sensowniejsze rozwiązanie?

Napisano
1 godzinę temu, TVTV napisał:

Nie mogę edytować - zatem post pod postem...

 

A może by tak zmiana kierunku - olać gaz i założyć elektryka. Np Ariston Velis Evo, piećdziesiątka np.

Czy to nie byłoby sensowniejsze rozwiązanie?

Wybór zależy od zapotrzebowania na CWU. Na zapas nie nagrzejesz, szkoda prądu/gazu :). Ja bym osobiście założył podgrzewacz elektryczny, ale to moje osobiste zdanie.

Napisano
25 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wybór zależy od zapotrzebowania na CWU. Na zapas nie nagrzejesz, szkoda prądu/gazu :). Ja bym osobiście założył podgrzewacz elektryczny, ale to moje osobiste zdanie.

Powiem Ci szczerze, że w chwili obecnej tak się właśnie skłaniam ku elektryczności. Póki co ta opcja prym w mojej głowie wiedzie.

Zastanawiam się tylko, czy 50tka, czy 80tka. Powiedzmy 2 osoby. Prysznic, umywalka i zlew.

Napisano
12 minut temu, TVTV napisał:

Powiem Ci szczerze, że w chwili obecnej tak się właśnie skłaniam ku elektryczności. Póki co ta opcja prym w mojej głowie wiedzie.

Zastanawiam się tylko, czy 50tka, czy 80tka. Powiedzmy 2 osoby. Prysznic, umywalka i zlew.

 

Mam 40 litrów (na dwoje} i na prysznic wystarcza bez problemów. 

Ale możesz rozważyć jeszcze przeniesienie piecyka do kuchni. Ja kupiłem mieszkanie z piecykiem w kuchni, tylko że nie pasował nam do koncepcji meblowej. A że łazienkę też mamy malutką, więc opcja gazowa upadła. 

Bojler elektryczny jest bezpieczniejszy.

 

Siła niepotrzebna, bojler objętościowy, na 230 V.

Napisano
17 minut temu, retrofood napisał:

 

Mam 40 litrów (na dwoje} i na prysznic wystarcza bez problemów. 

Ale możesz rozważyć jeszcze przeniesienie piecyka do kuchni. Ja kupiłem mieszkanie z piecykiem w kuchni, tylko że nie pasował nam do koncepcji meblowej. A że łazienkę też mamy malutką, więc opcja gazowa upadła. 

Bojler elektryczny jest bezpieczniejszy.

 

Siła niepotrzebna, bojler objętościowy, na 230 V.

Do kuchni już nie bardzo - tak ściany zajęte przez szafki itp. W zasadzie jedyne oczywiste miejsce to obecne, zamiast gazowego - w łazience i ..... i tak sobie myślę... nad wanną jest. 

Czy - zważywszy na to, że to na prąd - tak nad wanną może to sobie być umieszczone?

Napisano
4 godziny temu, retrofood napisał:

Nad wanną będzie bardzo przeszkadzało. Bo jak wstaniesz? Prosto stał nie będziesz. A przecież trzeba wejść i wyjść.

No i w sprawach elektrycznych    

 

To jest na sciance z krótszym bokiem  wanny. Tam obecnie wisi gazowy, z tym więc luz. Zmieszczę się bez problemu, jak do tej pory. Inna sprawa, że zerknąłem na gabaryty i porównałem z moim .... damnnnn... wielkie to elektryczne ustrojstwo 😅

 

Co do stref ochronnych - cytat:

"Dopuszcza się przyłączone na stałe podgrzewacze wody"... niby ok. Jednak dalej są podane moce, choć nie jestem pewny, czy dotyczą one wapomnianych na stałe przyłączonych podgrzewaczy.

Zakładam, że jest ok.

 

A tak to wygląda w realu - kadr nie obejmuje, ale tam na dole żele pod prysznic stoją na krótszym brzegu wanny..

IMG-20220901-WA0004.jpg

Napisano
14 godzin temu, TVTV napisał:

To jest na sciance z krótszym bokiem  wanny. Tam obecnie wisi gazowy, z tym więc luz. Zmieszczę się bez problemu, jak do tej pory. Inna sprawa, że zerknąłem na gabaryty i porównałem z moim .... damnnnn... wielkie to elektryczne ustrojstwo 😅

 

A wanna jakiej długości?

Napisano (edytowany)
23 godziny temu, animus napisał:

A ty masz na ten gaz ryczałt lokatorski, czy licznik gazowy oddzielny?

Oddzielny licznik

21 godzin temu, retrofood napisał:

 

A wanna jakiej długości?

Mmm... standardzik prostokątny... 150-160 zapewne. Cos koło tego z tego co pamiętam. W domu będę pewnie w poniedziałek, mogę zmierzyć. To istotne w kontekście bezpieczeństwa prądowego?

Bo że odnośnie wielkości bojlera - to wiadomo.

Edytowano przez TVTV (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak chcesz pogrzewacz elektryczny, to przejdź na prysznic, inaczej bojler zajmie połowę łazienki, wanna to raczej z podgrzewaczem gazowym, przepływowy elektryk daje chłodniejszą wodę, a w trakcie nalewania do wanny już woda się wychładza.  

 

Napisano
5 godzin temu, TVTV napisał:

 . To istotne w kontekście bezpieczeństwa prądowego? 

 

Nie, bezpieczeństwa poruszania się. Ale jeśli tyle co piszesz, to powinno być wystarczająco

4 godziny temu, animus napisał:

Jak chcesz pogrzewacz elektryczny, to przejdź na prysznic, 

 

Z czasem będzie jak znalazł, bo na starość nogi nie idzie podnieść, żeby wejść do wanny.

Napisano
7 godzin temu, animus napisał:

Jak chcesz pogrzewacz elektryczny, to przejdź na prysznic, inaczej bojler zajmie połowę łazienki, wanna to raczej z podgrzewaczem gazowym, przepływowy elektryk daje chłodniejszą wodę, a w trakcie nalewania do wanny już woda się wychładza.  

 

Prawda, że większy niż mój obecny. Jednak grubość jego zbliżona, zatem mobilność w wannie niezmienną pozostanie. Jedynie wizualnie bardziej zawali - ale poza tym ani wysokość, ani szerokość (choć tu dla pewnoś zdejmę miarę) mi nie eliminuje powieszenia go.

 

3 godziny temu, retrofood napisał:

 

Nie, bezpieczeństwa poruszania się. Ale jeśli tyle co piszesz, to powinno być wystarczająco

Skoro tak (bo jak pisałem, jego grubość / głębokość jest podobna do obecnego), chyba to faktycznie wybór padnie na niego. Jutro / pojutrze powinienem kupić

Napisano (edytowany)

Edit:

 

No i się rypło...

Ściana, na której miał być zawieszony bojler to cegła postawiona na boku - zatem grubość 6,5 cm (plus zaprawa, plus płytki). To nie utrzyma blisko 30 kilogramów elektryka plus kolejne 65 kg wody.

Wracam zatem do pomysłu gazowca z zamkniętą komorą spalania. Termet albo Ariston  :43_slight_frown:

cm.jpg

Edytowano przez TVTV (zobacz historię edycji)
Napisano
12 godzin temu, TVTV napisał:

No i się rypło...

Ściana, na której miał być zawieszony bojler to cegła postawiona na boku - zatem grubość 6,5 cm (plus zaprawa, plus płytki). To nie utrzyma blisko 30 kilogramów elektryka plus kolejne 65 kg wody.

Wytrzyma, tylko trzeba kotwić na wylot. 

Napisano
11 godzin temu, animus napisał:

Wytrzyma, tylko trzeba kotwić na wylot. 

Kuchnia z drugiej strony - szafki, estetyka...

 

Znalazłem jeszcze model wspomnianego Termeta - wydaje mi się, że wcześniejszy.

Nie wiem, czy mogę tu link zapodać:

https://www.ceneo.pl/943494#tab=click

 

Jeśli to to samo co na wstępie wymienione (tylko starsza wersja) - to mógłbym np na olx kupić za parę stów. Choć w komentarzach na ceneo znów widzę całą masę negatywów...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Łamałem się do ostatniej chwili, zaryzykowałem, kupiłem używkę (wcześniejszą wersję) termeta.

Jestem szalenie zadowolony z podjętej decyzji. Działa w pełni akceptowalnie (póki co rzecz jasna). Wydane: złotych 500 miast 2500.

Na chwilę obecną duże ufff... 😉

Oby chwilę pożył.

Dzięki za rady i sugestie, pozdrawiam.

Edytowano przez TVTV (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...