Skocz do zawartości

Wylewka na ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Witam wszystkich!!!
Proszę o pomoc

Pytanie
Nr1
Jaki skład powinna mieć wylewka na ogrzewanie podłogowe?
-ile cementu % i jaki
-piasku%
-czy żwir też dodać
- plastyfikatory(nazwa producenta)

Nr2
Izolacja

Na chudy beton folia na to styropian(EPS100) jeszcze raz folia na to rurki, siatka i wylewka.
Mam dylemat, co do grubości styropianu 5cm czy 10cm dodam, że wylewka będzie w części nie podpiwniczonej
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Wyszło mi, że na 1 m/2 32kg cementu(wylewka 8cm na 35m2).
Nie chce podważać twojego zdania, ale nie będzie ten beton za mocny?

Sprawdziłem cenę plastyfikatora "Ceresit CC 83"(5kg-245,22zł) prosiłbym o coś tańszego


Radzę nie podważać autorytetu redakcji bo to ekspert i jak dotąd nie stwierdziłem braku kompetencji /coś wiem o budownictwie z doświadczenia i wykształcenia/.Przy użyciu kalkulatora wychodzi że na 1m2 wylewki o gr 5cm /grubsza zbędna/potrzeba 50litrów mieszanki piaskobetonu ,czyli 1/20 m3 tj 20kg cementu.Masz zepsuty kalkulator?.Podpowiem za redakcję że po wpisaniu w wyszukiwarkę ,,plastyfikator do betonu" wyskoczy sporo ciekawych propozycji ,również cenowych.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...