Skocz do zawartości

Większe okno niż w projekcie?


Recommended Posts

Napisano
Witam
Według projektu mojego domu mam do zamontowania okna dachowe o wymiarach 78x98. Jednak mam wrażenie że te okienka będą ciut przy małe i chciałbym zamontowac 78x118. Czy taka zmiana może przyspożyc problemów przy odbiorze?

Drugie pytanie dotyczy kołnierza. Mam dach deskowany i na razie pokryty papą a za 2 lata chcę połozyc jakieś ciekawsze pokrycie.Na chwilę dzisiejszą chcę zainstalowac okna dachowe i nie wiem jak wygląda sprawa z kołnierzami. Czy mozliwy będzie późniejszy demontaż i ponowny montaż tego samego kołnieża na gotowym już pokryciu dachowym?? Albo czy w ogóle będzie konieczny demontaż kołnieża przy kładzeniu dachu?
Napisano
Witam
Demontaż kołnierzy i montaż jest nieuciążliwe w każdej chwili można go zdemontować jednak na kołnierz zakłada się każde pokrycie jednak przy pełnym dskowaniu nie pokryjesz dachówką czy blachą .
Napisano
Cytat

Witam
Według projektu mojego domu mam do zamontowania okna dachowe o wymiarach 78x98. Jednak mam wrażenie że te okienka będą ciut przy małe i chciałbym zamontowac 78x118. Czy taka zmiana może przyspożyc problemów przy odbiorze?

Drugie pytanie dotyczy kołnierza. Mam dach deskowany i na razie pokryty papą a za 2 lata chcę połozyc jakieś ciekawsze pokrycie.Na chwilę dzisiejszą chcę zainstalowac okna dachowe i nie wiem jak wygląda sprawa z kołnierzami. Czy mozliwy będzie późniejszy demontaż i ponowny montaż tego samego kołnieża na gotowym już pokryciu dachowym?? Albo czy w ogóle będzie konieczny demontaż kołnieża przy kładzeniu dachu?


a te okna 78X98 to w jakim pokoju miałyby być zamontowane? jaka powierzchnia?
Napisano
Cytat

a te okna 78X98 to w jakim pokoju miałyby być zamontowane? jaka powierzchnia?



konkretnie to w trzech pokojach gdzie każdy ma około 20 m^2. Po za tym w każdym pokoju oprócz tych dachowych przewidziane są okna ścienne (szczytowe). Druga sprawa jest taka że do jednego ze szczytów mam dobudowany garaż i strop tego garażu ma byc jednocześnie tarasem ,na który wychodzą okna szczytowe dwóch pokoi.W przyszłości chciałbym zlikwidowac taras na rzecz powiększenia powierzchni mieszkalnej co sprawi że te okna szczytowe trzeba będzie zlikwidowac i w tym wypadku będę musiał dołozyc po jeszcze jednym oknie dachowym zeby nie było za ciemno w pokoju .
Napisano
Cytat

konkretnie to w trzech pokojach gdzie każdy ma około 20 m^2. Po za tym w każdym pokoju oprócz tych dachowych przewidziane są okna ścienne (szczytowe). Druga sprawa jest taka że do jednego ze szczytów mam dobudowany garaż i strop tego garażu ma byc jednocześnie tarasem ,na który wychodzą okna szczytowe dwóch pokoi.W przyszłości chciałbym zlikwidowac taras na rzecz powiększenia powierzchni mieszkalnej co sprawi że te okna szczytowe trzeba będzie zlikwidowac i w tym wypadku będę musiał dołozyc po jeszcze jednym oknie dachowym zeby nie było za ciemno w pokoju .


Ale w każdym takim 20m pokoju sa przewidziane po dwa okna dachowe? Myslę że tak ...
Jeśli zwiększysz sobie okno o 20cm to myslę że nikt przy odbiorze tego nie zauważy - to nie jest w końcu duża zmian. ale głowy za to uciąć sobie nie dam.
Napisano
Cytat

Na chwilę obecną tylko po jednym ale myślę że po przeróbce będę musiał dołożyc drugie


Witam!!!
Jeśli planujesz dwa okna dachowe obok siebie to musisz to zrobić od razu.Problem w tym, że przy podwójnym oknie dachowym stosuje się zupełnie inny kołnierz uszczelniający tzw. kombi. Jeśli założysz pojedyńcze okno i potem będziesz chciał założyć drugie, to będziesz musiał rozmontować okno i wymienić kołnierz wyrzucając ten co dopiera założyłeś.
Jeśli planujesz okna w oddaleniu od siebie to nie ma sprawy.
Co do wielkości okien to nie jest tak bardzo ważna róznica (tym bardziej, że będzie niewielka różnica). Różnica dosyć istotna jest wtedy, gdy w pozwoleniu nie masz okien a ty sobie je wstawisz.
Napisano
Cytat

Witam!!!
Jeśli planujesz dwa okna dachowe obok siebie to musisz to zrobić od razu.Problem w tym, że przy podwójnym oknie dachowym stosuje się zupełnie inny kołnierz uszczelniający tzw. kombi. Jeśli założysz pojedyńcze okno i potem będziesz chciał założyć drugie, to będziesz musiał rozmontować okno i wymienić kołnierz wyrzucając ten co dopiera założyłeś.
Jeśli planujesz okna w oddaleniu od siebie to nie ma sprawy.
Co do wielkości okien to nie jest tak bardzo ważna róznica (tym bardziej, że będzie niewielka różnica). Różnica dosyć istotna jest wtedy, gdy w pozwoleniu nie masz okien a ty sobie je wstawisz.


Tak więc spokojnie możesz zamienić te okna na większe - nikt nawet nie zauważy różnicy - przy odbiorze budynku - gdyż tak już inni tu napisali nie jest to istotna zmiana.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Tak więc spokojnie możesz zamienić te okna na większe - nikt nawet nie zauważy różnicy - przy odbiorze budynku - gdyż tak już inni tu napisali nie jest to istotna zmiana.



na pewno nie trzeba wprowadzać zmian do projektu?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...