Skocz do zawartości

Konstrukcja dachu i mocowanie łat


Recommended Posts

Napisano

OWitam, pierwszy temat tutaj i pierwszy raz buduje dom. Wykonawca zamówił drewno na dach i wykonał konstrukcję dachu i zaczął już kryć dachówka. Moją uwagę przykuło parę elementów takich jak oparcie murłaty które unasza się w powietrzu i szpilki mocujące są schowane w środku murłaty. Fachowcy mówili że musieli prostować na łatach. Ale to jak są zamocowane to jakaś kpina. Proszę o odp czy trzeba to rozbierać i co w takiej sytuacji można zrobić???

IMG_20220618_085355.jpg

IMG_20220618_085401.jpg

IMG_20220618_085411.jpg

IMG_20220618_085457.jpg

IMG_20220618_085507.jpg

IMG_20220618_085924.jpg

IMG_20220618_085934.jpg

IMG_20220618_085956.jpg

IMG_20220618_090541.jpg

IMG_20220618_090736.jpg

IMG_20220618_090804.jpg

Napisano
8 minut temu, Zaksza napisał:

  Fachowcy mówili że musieli prostować na łatach.  

 

Jacy "fachowcy"? Toż to fajansiarze czystej wody! Gonić w ciul, albo jeszcze dalej. To wszystko jest do zrobienia od nowa. Błędy są przerażające.

Masz kierownika budowy? Jak on to zaakceptuje?

Napisano

Właśnie dzisiaj będę widział się z kierownikiem na budowie. Po zdjęciach powiedział, że musi to być poprawione, ale chodziło mu o łaty. A jeśli chodzi o krokwie i murłate to może to tak zostać czy wszystko do poprawienia?

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, Zaksza napisał:

OWitam, pierwszy temat tutaj i pierwszy raz buduje dom. Wykonawca zamówił drewno na dach i wykonał konstrukcję dachu i zaczął już kryć dachówka. Moją uwagę przykuło parę elementów takich jak oparcie murłaty które unasza się w powietrzu i szpilki mocujące są schowane w środku murłaty. Fachowcy mówili że musieli prostować na łatach. Ale to jak są zamocowane to jakaś kpina.

Ścianki kolankowe powinny zostać wypoziomowane przed zamocowaniem murłat, a szpilki wydłużone, (rozmieszcza się je co 1-1,2 m, w taki sposób, żeby nie kolidowały z miejscami oparcia krokwi), przez dospawanie nowych na zakładkę 15cm spaw ciągły.

Średnica szpilek to 16 mm.

Cytat

Proszę o odp czy trzeba to rozbierać.

  Średnica szpilek to zazwyczaj 14-16 mm, jest to uzależnione i od obciążeń, i od wymiarów belki murłaty. 

Dach odciążyć zdejmując dachówkę. 

Odkręcić łaty nad murłatami naciąć kontrłaty i je zdemontować, odwinąć membranę do góry.   

Cytat

co w takiej sytuacji można zrobić???

Murłaty trzeba  podlać, warstwą wyrównującą z zaprawy samopoziomującej, oczywiście  pod papą w miejscach tych szczelin pomiędzy murłatą a wieńcem ścianek kolankowych.   

W miejscach  gdzie szpilkom niewiele zabrakło  nad murłatę, (brak możliwości założenia podkładek i nakrętek), można te 2-3 cm wydłutować gniazdo w murłacie umożliwiające montaż podkładki oraz nakrętki.

W miejscach gdzie szpilki są bardzo krótkie, trzeba zrobić nowe otwory w murłacie i przewiercić się widią przez wieniec, wybić lub wywiercić otwornicą gniazdo z boku pod wieńcem,  umożliwiające montaż nakrętki i podkładki, wstawić nowe szpili z gwintem z dwóch stron  i zmontować to skręcić.    

Można też zastosować kotwy chemiczne. 

6 godzin temu, Zaksza napisał:

 A jeśli chodzi o krokwie?

Do krokwi trzeba  zastosować złącza krokwiowe.

387122-ce29-1100x0-sc2x04_simpson-strong

 

6 godzin temu, Zaksza napisał:

Po zdjęciach powiedział, że musi to być poprawione, ale chodziło mu o łaty.

Co do łat, to łaty nie mogą być popodcinane, odcinki osłabione należy wymienić.

Do wyrównywania miejsc pod latami, należy stosować podkładki  ze sklejki o różnej grubości, w miejscach wyrównywania trzeba zastosować dłuższe wkręty, mocujące łatę, uwzgledniające grubość dodatkowej podkładki.

  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Łaty to chyba po 0.7 kręcił. Tak jest zostawić pseudo fachowca samopas. Płaciłeś mu za to? Łaty raczej już tylko na podpałke się nadają.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Partactwo straszne. Do rozebrania i zrobienia od nowa. Animus z grubsza napisał co jest do zrobienia. Chociaż ja raczej robiłbym nowe kotwy rozporowe albo chemiczne zamiast spawania istniejących. 

Przede wszystkim trzeba wyrównać górna płaszczyznę wieńca ścianki kolankowej. Bez tego wszystko inne będzie wychodzić krzywo, dach nie będzie trzymał płaszczyzny itd. Tu na zdjęciu widać kawałek deski podłożony pod murłatę. Pytanie czy to wieniec, czy murłata są tak krzywe? Patrząc na kwalifikacje wykonawcy nie ufałbym jakości wykonania samej konstrukcji dachu i jej połączeń.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Średnice samych rur to nie wszystko. W przypadku tych warstwowych (PEX-Al-PE) problemem są złączki. To one najbardziej zwężają średnicę zewnętrzną. W efekcie z 12 mm średnicy wewnętrznej rury 16×2 mm zostaje mniej więcej grubość ołówka. Jednak nawet przy zbyt małych średnicach nie powinno być takiego szumu. Jaka złączka (trójnik) jest na połączeniu naczynia wzbiorczego z rurą zasilającą zbiornik c.w.u.? Czy gdzieś tam nie ma jakichś dodatkowych zwężek, kolan, zaworów? Krótko mówiąc innych elementów zaburzających przepływ? Tak przy okazji, to jaka jest średnica rury na wyjściu z zaworu bezpieczeństwa? I czy z tym zaworem nie ma problemów (nie cieknie itp.)?
    • Skrobiesz nożykiem po pęknięciach  , czyścisz rowki i dalej już chyba tak samo trzeba robić.    
    • Średnica wewnętrzna rury przyłącza do grupy bezpieczeństwa, jest zbyt mała. Rura PP 16 mm ma średnicę wewnętrzną ok. 10 mm.   Zmierz średnicę wewnętrzną króćca naczynia przeponowego i zastosuj odpowiednią  średnicę wewnętrzną  rury PP równą lub większa średnicy króćca.      Sprawdź też grupę bezpieczeństwa czy nie ma mniejszej średnicy wewnętrznej od króćca naczynia       Typowa średnica przyłącza (rura stalowa) naczynia przeponowego w domu jednorodzinnym to 3/4 cala (DN20, średnica wewnętrzna ok. 18–20 mm) lub 1 cal (DN25, ok. 25 mm).    Jeżeli chcesz mieć względną ciszę, to zastosuj gradację średnic o jeden skok, czyli jest zasilane   rurą PP 32 mm to przyłącze naczynia przeponowego powinno być rurą PP 25 mm.   Zastosuj trójnik redukcyjny 32/25/32 PP na rurze zasilającej. Poprowadź rurę PP 25 mm do grupy bezpieczeństwa. Zastosuj grupę bezpieczeństwa z  króćcami 3/4-1". Zastosuj naczynie przeponowe z  króćcem  3/4-1".    
    • pytanie ktore rury maja nieodpowiednia srednice ??   Naczynie jest wpiete na zasilaniu bojlera zimna woda. Zasila go rura 32 mm natomiast naczynie jest polaczone rura 16 mm
    • Odpryski to nie jest to samo co pęknięcia. Chyba, że pęknięcia doprowadzimy do odprysków. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...