Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Izolacja akustyczna dla wnęki do WC


Recommended Posts

Majstry zamontowali mi stelaże do WC i bidetu w wykutej wnęce ściennej w bloczku z gazobetonu grubości 24 cm. Głębokość tej głębszej wnęki do WC to około 18-20 cm, więc pozostaje jakieś 4-5 cm. miękkiego suporeksu między łazienką a pomieszczeniem po drugiej stronie ściany więc zachodzi obawa, że będzie wyraźnie słychać każde spłukanie wody.

Chciałbym to jakoś wyciszyć ale nie wiem jaki materiał byłby odpowiedni. Styropian, wełna mineralna, pianka albo zachlapać to miejsce do oporu zaprawą tynkarską. Nie wiem co ma lepsze właściwości akustyczne. A może ktoś zna jakiś inny, lepiej sprawdzający się materiał, nadający się tu do zastosowania ?

DSCN6175.JPG

DSCN6180.JPG

DSCN6182.JPG

Link to postu

 

9 godzin temu, rett napisał:

Majstry zamontowali mi stelaże do WC i bidetu w wykutej wnęce ściennej

To w sumie był taki sobie pomysł... zaoszczędzili ciut miejsca :icon_rolleyes:

 

Tej płyty izolacyjnej - tak na dobrą sprawę - nie ma gdzie umieścić :bezradny:... jeśli w planie było umocowanie jej pod obudową z płyty g/k od strony łazienki - to szkoda kasy i roboty - TO NIC NIE DA sąsiedniemu pomieszczeniu...

Jeśli miałaby ona odizolować od sąsiadującego pomieszczenia, to musi znaleźć się głęboko we wnęce, za stelażem...

Stelaż musi być przymocowany przy użyciu podkładek elastycznych przy śrubach/wkrętach mocujących...

Rury  - i kanalizacyjne, i doprowadzające wodę - w jak najgrubszej, gąbczastej otulinie...

 

Można próbować dodatkowo odizolować od strony sąsiadującego pomieszczenia, ale wiem z autopsji, że to niewiele daje...

  • Dziękuję 1
Link to postu
22 minuty temu, podczytywacz napisał:

Jeśli miałaby ona odizolować od sąsiadującego pomieszczenia, to musi znaleźć się głęboko we wnęce, za stelażem...

Tak właśnie myślę, jednak płyta akustyczna jest sztywna więc jej tam nie wcisnę. Styropian w formie granulatu łatwo dałoby się umieścić za zbiornik na wodę.

Piankę również mógłbym tam wstrzyknąć lub wełny mineralnej kawałkami tam nawciskać.

Te trzy opcje wykorzystują materiały lekkie więc nie wiem czy się sprawdzą jako wytłumiacze akustyczne.

Pomyślałem również, że zamiast styropianu, można by to miejsce między zbiornikiem na wodę a ścianką do drugiego pomieszczenia wypełnić rzadszą zaprawą.

Dodatkowo chciałbym zalać betonem te rury odpływowe do wysokości śrub montażowych albo nawet pod sam zbiornik ale nie wiem, czy to dobry pomysł.

 

DSCN6175a.thumb.JPG.7851a3b6d7feed5930ebf471192d04ed.JPG

 

Błysnęło mi również aby tą resztkę ścianki za stelażem do WC zburzyć a powstały otwór zakryć z zakładką na ścianę płytą akustyczną w 3 lub 4 warstwach i na to przyszedłby tynk.

 

Co o tym sądzicie, który pomysł jest najsensowniejszy ?

Link to postu
10 godzin temu, rett napisał:

Dodatkowo chciałbym zalać betonem te rury odpływowe do wysokości śrub montażowych albo nawet pod sam zbiornik ale nie wiem, czy to dobry pomysł.

A czy ktoś doradzi, czy zabetonowanie tej dolnej części wnęki wyjdzie na plus czy raczej nie za bardzo i czy to w ogóle jest zgodne ze sztuką budowlaną i nie będzie z tego jakichś problemów w przyszłości ?

Link to postu

Betonowanie lepiej odpuścić. Jak coś się rozszczelni to będzie dramat z naprawą. Akustycznie zaś efekt byłby marny. Prawdopodobnie drgania z rur jeszcze bardziej przenosiłyby się na ścianę, bo powstałoby sztywne połączenie pomiędzy ścianą i rurami. 

Trzeba wcisnąć izolację z elastycznych płyt (np. spieniony kauczuk) na ścianę za stelażem i dać izolację akustyczną na rury. Chociaż cudów bym się tu nie spodziewał. Zasadniczy problem to te zaledwie 5 cm ściany, które pozostało za stelażem. 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Napisano (edytowany)

Betonowanie odpuściłem a miejsce między zbiornikiem na wodę a ścianką sąsiedniego pokoju wypełniłem pianką niskoprężna. Nie wybrałem spienionego kauczuku ze względu na to, że ta ścianka za stelażem nie jest płaska a raczej jakaś ciosana i nie wcisnąłbym tam tej kauczukowej płyty bez zniszczenia styropianowej otuliny zbiornika na wodę. 

Czy takie rozwiązanie nie sprawi, że woda będzie się skraplać w tej piance bo często widzę jak zbiorniki wodne od WC (dotyczy to tych wolnostojących, niezabudowanych) pokryte są skroplinami ?

 

Założę też otulinę gąbkową na rury odpływowe do kanalizacji.

 

I jeszcze jedno pytanie, czy aby zakryć te wnęki od strony łazienki, to płyta GK może być przykręcona bezpośrednio do tych niebieskich stelaży, czy musi być tam wolna przestrzeń, bezstykowa ze stelażami a płyta ma być wklejona w beton komórkowy po obwodzie ?

Edytowano przez rett (zobacz historię edycji)
Link to postu

Płytę g/k zawsze przykręcałem do stelaża, ale były to stelaże dostawiane i mocowane do ściany i podłogi... Nie zdarzyło mi się robić takich wnęk...

 

U Ciebie najwyraźniej wykonawca cofnął stelaż o grubość płyty, po to, żeby po przykręceniu płyty, powstała jedna płaszczyzna pod przyklejane płytki glazury...

 

 

Nie miał chyba zamiaru "równania" całej ściany dodatkową płytą...:zalamka:

  • Dziękuję 1
Link to postu
22 godziny temu, rett napisał:

Betonowanie odpuściłem a miejsce między zbiornikiem na wodę a ścianką sąsiedniego pokoju wypełniłem pianką niskoprężna.

Czy takie rozwiązanie nie sprawi, że woda będzie się skraplać w tej piance bo często widzę jak zbiorniki wodne od WC (dotyczy to tych wolnostojących, niezabudowanych) pokryte są skroplinami ?

A jakie jest wasze zdanie w tej kwestii ?

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Według mnie deweloper chałupę sprzedał - teraz to już Twój problem. Oczywiście, że przekrój przewodów jest minimalny, dla obwodów gniazdek za mały. Tak się "oszczędza" na kosztach budowy, wpędzając w kłopoty nabywcę. I prawdopodobnie instalację elektryczną masz w wersji minimalnej, czyli teraz jest czas na jej rozbudowę dostosowującą do Twoich potrzeb i planów.
    • Witam kupiłam dom w stanie deweloperskim .  W całym domu pod gniazdka jak i pod włączniki oświetlenia mam kable o przekroju 1,5. Projektu instalacji elektrycznej wewnętrznej nie widziałam . Zastanawiam się czy nie poprosić inwestora o przestawienie - fachowiec który wykonuje mi remont twierdzi ze jest za mały przekrój kabli. Mogą być czy nie takie kable?
    • Chodzi o cwu i co, myślałem o korzystaniu z taryfy nocnej i potem korzystania z tego bufora ciepła za dnia.
    • Drzwi do gospodarstwa domowego można podzielić na trzy rodzaje:   Zewnętrzne - wejściowe, które możemy z kolei podzielić na drzwi zewnętrzne dwuskrzydłowe i jednoskrzydłowe,   Wewnętrzne - drzwi prowadzące do poszczególnych pomieszczeń  Gospodarcze - prowadzące do pomieszczeń użytkowych takich jak garaż, piwnica, czy kotłownia.   Każdy rodzaj drzwi ma do spełnienia inne funkcje. Stąd też w zależności od tego gdzie drzwi mają prowadzić, powinniśmy je odpowiednio dostosować pod względem bezpieczeństwa, wytrzymałości i wizualnym.     Czym kierować się przy wyborze drzwi gospodarczych?   Wybierając drzwi gospodarcze jak przy wyborze każdych drzwi bardzo ważna jest z pewnością estetyka i dopasowanie do wystroju innych pomieszczeń. Nie powinno się jednak skupiać wyłącznie na wyglądzie. Parametry techniczne drzwi i dostosowanie ich do warunków jakie panują w pomieszczeniu, do którego prowadzą jest bardzo ważne. Szczególnie w przypadku drzwi prowadzących do pomieszczeń gospodarczych. Przykładowo, kotłownia znajdująca się wewnątrz domu powinna być odpowiednio zabezpieczona przed pożarem, tak aby w razie jego wystąpienia, płomienie nie rozprzestrzeniły się do kolejnych pomieszczeń. Poniżej znajduje się lista czynników, nad którymi powinniśmy się szczególnie zastanowić przed wyborem drzwi do pomieszczenia gospodarczego.   Bezpieczeństwo   Złodzieje bardzo często dostają się do domu przez pomieszczenia gospodarcze, jak garaż przylegający do części mieszkalnej, czy przez piwnicę. Z tego powodu warto zainwestować w drzwi gospodarcze o odpowiedniej klasie antywłamaniowej. Mogą one być wyposażone w specjalne klamki z gałką uniemożliwiającą jej rozwiercenie i wyciągnięcie wkładki czy inne zabezpieczenia chroniące.      Izolacja termiczna   W piwnicy czy garażu zwykle panuje niższa temperatura niż w części mieszkalnej. Aby zapobiec niepotrzebnym stratom ciepła, które będą powodować większe wydatki na ogrzewanie, warto zamontować w pomieszczeniach gospodarczych drzwi, które zapobiegają utracie ciepła z pomieszczenia, dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości materiałów termoizolacyjnych.       Ochrona przed pożarem   W przypadku pomieszczeń takich jak kotłownia, lub garaż, w przypadku których występuje zwiększone ryzyko wystąpienia pożaru, powinno ono być dobrze zabezpieczone przed rozprzestrzenianiem się płomieni. Zastosowanie drzwi przeciwpożarowych może wydłużyć czas w jakim płomienie i dym przedostają się do kolejnych pomieszczeń nawet o pół godziny.       Wybór drzwi hybrydowych   W zależności od wykorzystanych materiałów, drzwi mogą być lepiej dostosowane do różnych zadań. każdy materiał ma swoje wady i zalety. W celu wyeliminowania wad jakie niesie za sobą wykorzystanie różnych materiałów, warto zdecydować się na drzwi hybrydowe, które dzięki połączeniu różnych materiałów dostosowują się jak najlepiej do funkcji, którą mają pełnić.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...